Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Félnek a büntetéstől, ezért vezetnek lassan a buszvezetők

Olvasónk megelégelte, hogy a BKV alvállalkozójának, a Nógrád Volánnak a buszai a városban, és a városon kívül is csak vánszorognak, és olyan megállóknak is megállnak, ahol se le- se felszálló utas nincs. A végállomáson buszvezetőkkel beszélgetett, akik elmondták neki, hogy a BKV szerződésben rögzítette, mikor kell a végállomásra érniük, és ha ezt nem tartják be, akkor megbüntetik őket. Ezzel nem is lenne baj, csak a menetrend olyan rosszul lett megírva, hogy ha a buszosok normális tempóban haladnak, akár 10 perccel előbb is beérhetnek a végállomásra. Nem akarnak büntetést, ezért mennek lassan:

Tisztelt BKV!

Napi rendszerességgel utazom a Nógrád Volán által üzemeltetett járműveken, amik bosszantó módon lassan haladnak, gyakran feleslegesen megállnak olyan megállókban is, ahol se le-se felszálló utasok nincsenek. Teszik ezt még lakott területen kívül is (Pl.: 104-204-s vonal): 40-50-s sebességgel poroszkálnak feltartva ezzel a járműforgalmat a 2-s úton, illetve a Megyeri hídon (ami ráadásul autó útnak számít).

Néhány hete alkalmam nyílt a dunakeszi végállomáson rákérdezni a dolog miértjére az egyik ott várakozó buszvezetőnél. Amit elmondott annyira megdöbbentő volt a számomra, hogy elsőre el sem hittem. Egy kis nyomozásba kezdtem, és elbeszélgettem több járművezetővel az Újpest központi, illetve a Rákospalotai végállomásokon akik megerősítették a kollégájuk által elmondottakat. A fontosabb dolgokat lejegyzeteltem, hogy ne essek tárgyi tévedésekbe.

57 Tovább

Felmondott a BKV a Nógrád Volánnak

A BKV felmondta a Nógrád Volánnal kötött szerződését, mely a 20E vonalon közlekedő csuklós autóbuszok alvállalkozói üzemére vonatkozott. A buszok gyakran lerobbantak, mégis magas üzemeltetési díjat kért értük az alvállalkozó.

Az Index információi szerint a Nógrád Volán kilométerenként 578 forintért üzemeltette a csuklós Volvo buszokat, amelyekkel, mint az Index beszámolt róla, már korábban is sok probléma volt a 47-es 49-es villamospótló vonalán (decemberben mentek át a buszok a 20E vonalra). Nemrég a cég 600 forint fölé akarta emelni az üzemeltetési díjat, amit a BKV már nem vállalt. Egy átlagos buszt kilométerenként 450-500 forintért üzemeltetnek a BKV-nál.

57 Tovább

Halláskárosodás a Volvo buszon

A karbantartás hiányából adódó meghibásodások nem csak a BKV-nál, hanem az alvállalkozónál, a Nógrád Volánnál is egyre sűrűbben megmutatják magukat. Hétvégén volt szerencsém utazni a 47-49V vonalon, egy Volvo 5000-es buszon. Arra nem térek ki, hogy a busz több helyen hullott darabjaira, mint ahány helyen csavar még tartotta. Ennél bosszantóbb volt a hátsó kocsiszekrényben dolgozó traktormotor, mely nem csak hangos, büdös is volt. Ha a szagot nem is, a hangot remélem a videó tovább tudja adni:

Ha nem indulna el a videó, kattints ide!
45 Tovább

Kizuhant egy utas a 30-as buszból

Néhány hete jeleztük, hogy a magyar gyártmányú Volvo Localo buszok ajtajával valami nincs rendben. Akkor videót is készítettem arról, ahogyan a busz ajtaja visszanyílik.

Alig telt el néhány hét, napvilágot látott az első hír, hogy a Localo középső ajtaja menet közben kinyílt, és kiesett egy utas.



Az ember hiába jelzi a problémát, nem foglalkoznak vele. Vajon lesz-e felelős? Figyelmeztetve voltak de hiába, mégis bekövetkezett a baleset. Alant az Index cikke olvasható.

Vállcsont-repedéssel szállították kórházba szombaton a 30-as busz egyik utasát Budapesten, mivel a zsúfolt járaton az ajtónak dőlt, ami két megálló között megnyílt, és az utas a járműből az utcára zuhant.

Kizuhant egy utas szombat este egy focimeccsről hazatérő nézők miatt túlzsúfolt autóbuszból a Nádor utca és a Türr István utca kereszteződésében.

A nem mindennapi balesetről az Indexet egy olvasó tájékoztatta, a hírt csak kedden erősítette meg a BKV.

Az Újpest és a Keleti pályaudvar között közlekedő 30-as buszjáratot a BKV az egyik alvállalkozójával, a Nógrád Volánnal közösen üzemelteti. A balesetben érintett jármű a Nógrád Volán szóló Volvo busza volt.

A szerencsétlenül járt férfi a jármű második ajtajának dőlt neki, vélhetően nem egyedül. Ettől a terheléstől az ajtó kinyomódott (tehát nem kiszakadt vagy kiesett, hanem kinyílt) és az utas kizuhant az utcára. A kiesett férfi nem kért orvosi ellátást, hanem visszaszállt a járműre, ami tovább közlekedett.

A következő megállóhelyen a járművezető ismét megkérdezte, hogy nincs-e szüksége orvosi ellátásra, és ekkor a férfi már elfogadta a segítséget. A mentők vállcsont-repedéssel szállították kórházba.

A rendőrségi, valamint a műszaki vizsgálat a Nógrád Volánnál megkezdődött.
45 Tovább

Rossz vétel volt a Localo?

A BKV két alvállalkozója VT-TRANSMAN és a Nógrád Volán is rendelkezik, az Alfabusz által gyártott Localo típusú autóbusszal. A buszok bemutatásakor többen is kifogásolták, hogy a helykihasználtság nem megfelelő, a busz hátuljában utazni extrém sportnak minősül. Minden nap utazom ilyen busszal, ezért szeretném 1-2 hibára felhívni a figyelmet.



-A múlt héten a Lépcsős utca megállóból kihajtó busznak a hátsó ajtaja félig nyitva maradt. Ezt a buszvezető később észlelte, majd próbálta saját kezűleg megjavítani.

-Több buszon a hátsó „kakasülőnél” a tájékoztató tábla csavarjai elviselhetetlenül nyikorognak, tegnap két utas is fogta a fülét, mert a szűk hely miatt már nem tudott előre menni.

-A szellőzőnyílások egy részénél már kiestek a csavarok, ezek az elemek lógnak, vagy már le is estek. A díszítő elemek több helyen is elrepedtek, a ragasztó sem fogja már őket olyan erősen.

-A 14-es vonalon alig egy éve közlekednek ilyen buszok, de a leszállásjelzők már most megadták magukat, kívül és belül is. Többször volt már, hogy a középső ajtóhoz kellett futnom, mert a hátsó ajtónyitó nem működött, nem tudtam felszállni.
 
-A legújabb hibajelenség, melyet a napokban láttam először: A busz ajtó a záródást követően minden megállóban visszanyílik (videó).

Ti milyen hibákat fedeztetek fel a Localokon?
77 Tovább
«
12

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek