Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

BKV-bérlet automatából?

Tegnap a Kelenföldi pályaudvaron lévő MÁV pénztárban megvettem a szuperszónikus, mindenre érvényes Budapest-bérletemet. Amikor kezemben vettem meglepődtem, hisz ezt a bérletet is ugyan olyan papírra nyomtatták, mint a MÁV-jegyeket. Először azt hittem valami átverés. Elfogadja ezt az ellenőr? Mit csinál majd az ork, ha meglátja? Ezek a kérdések fogalmazódtak meg bennem először, majd az jutott eszembe, hogy ha a BKV-nak mindegy, hogyan néz ki a bérlete, miért nem árul hasonló minőségű bérletet az automatákból? (Másik két kérdésre ma megkapom a választ a metrónál)

115 Tovább

Pénztárosok lopják meg a turistákat?

Igazi magyaros történet következik, turistákkal, magyarul beszélő pénztárossal, és pár darab vonaljegy árán eladott metrószakaszjeggyel. Kiabálás, veszekedés, trágár beszéd alant:

Kedves BKV-blog!

Egy tanulságos történtet szeretnék megosztani Önökkel, ami talán rávilágít arra, milyen a mi kis városunkban turistának lenni. Néhány napja dolgozni mentem a Nyugatihoz, ahol az egyik pénztárnál egy turista csoport állt nagy bőröndökkel, jegyet próbáltak venni. Ami feltűnt: A jegypénztáros vörös fejjel üvölt mint a sakál (magyarul) a turistákkal.

Odamentem megkérdezni, mi a probléma (persze angolul). Elmondták, hogy az interneten utána néztek a jegyeknek, ahol nehezen, de megtaláltak a jegyfajtákat, és az információkat, hogy mi mire jó. Kérték a kiválasztott jegyeket, de a pénztáros valami teljesen mást adott nekik. Próbálták visszaadni, de a pénztáros nem volt hajlandó kicserélni a jegyeket.

Köszöntem a pénztárosnak, aki visszaköszönés helyett, egy: „Te ebbe ne ugass bele”-t kiabált nekem. Nem idegeltem fel magam (annyit nem ér az egész), higgadtan beszéltem vele, mire megmondta, hogy nem tud jegyet cserélni, és egyébként sem az ő hibája, hogy rossz jegyet kértek. Megkérdeztem a turistákat, mit kértek, amire a válasz „Szingl Tiket” volt (németeseknek Vonaljegy), ami helyett szakaszjegyet kaptak (és most jön a csavar) a vonaljegy áráért. Egyértelműen a pénztáros akarta lehúzni őket, akinek nem tetszett, hogy közbeléptem. Persze megbeszéltük, és adta a jó jegyeket, bocsánatot viszont elfelejtett kérni.

Ha nem figyeltek volna, és nem segítek, akkor még az ellenőrök is megbüntették volna őket, ha tovább utaznak ezzel a jeggyel mint 3 megálló, akkor 5x6000 forintot is ki kellett volna fizetniük, ami szintén a pénztáros lenyúlása miatt lett volna.

Önök szerint milyen reklám ez Budapestnek? Ha nem lépek közbe, és ellenőrökkel is összefutnak, akkor mit mesélnek el, ha hazaérnek? Hogy Budapesten „kirabolták” őket? Lehet bármilyen reklámfilmmel meg plakáttal hirdetni a várost, amíg ilyen emberek elriasztják a turistákat.

R. Károly

90 Tovább

Megint a fizető utasokkal csesznek ki

Vajon mi az értelme az idén bevezetett, előre megváltható bérletnek, ha a BKV csak jövő év elejétől árulja azokat? Már most is hosszú sorok kígyóznak a pénztárak előtt, pedig még nem is kapni a 2009-es bérletet. Egyik olvasónk úgy tudja, hogy a BKV megtiltotta a tájékoztatást a pénztárosoknak, ezért feleslegesen állnak sorba az emberek. Két olvasó észrevétele alant:

Kedves BKV-figyelő!

Az a tény már önmagában mulatságos, de nem meglepő, hogy dec 28-án nem lehet januári bérletet kapni. Batthyány-n pénztáros korrekten tájékoztat, hogy másnaptól, és segítőkészen felajánlja, hogy dec. 31-től tud adni (ezt kellett volna).

Dec 29-én több pénztárnál nagy sor, többen ingerülten távoznak (ez még - sajnos - nem gyanús). Sorra kerülve 'csak 31-én tudok adni.' 'és miért nincs ez kiírva?' 'megtiltották'. - Vagyis valamely épelméjű 'menedzser' kitalálta, kisebb presztízsveszteséget okoz a cégnek kitolni a fizető törzsutassal, mintha mittudomén a hitelező az igazgató úr audija után meglátja, hogy egy veszteséges állami cég visszautasítja az utasok pénzét.

Epilógus: következő pénztárnál már ki van írva, meglepődve kérdezzük, 'önnek nem tiltották meg?' 'de, csak látja milyen sokan várnak' - tehát tényleg igaz a tiltás, de van akinek fontosabb az utas.

Üdvözlettel, Spag

117 Tovább

Mikor van ebédidő?

Olvasónk anyukája szerdán 10 óra körül szeretett volna bérletet venni, a BKV pénztárában, ami sajnos nem sikerült neki. Az ablaknál egy „rögtön jövök” tábla fogadta, ezért várt türelmesen. Gyűltek az emberek, majd megérdeklődték, mi is az a „rögtön”? Erre jött a frappáns válasz:

Tisztelt BKV Figyelő!

Fontos kérdéssel fordulok önökhöz. Én ugyanis nem tudtam eldönteni egymagam, hogy mikor van az ebédidő. A döntésképtelenségem okát pedig hőn szeretett tömegközlekedési vállalatunk okozta. Édesanyám volt olyan rendes a mai nap folyamán (2008. 12. 10), hogy a Bogdáni úti végállomás felé tegyen egy kitérőt, hogy megvegye nekem a bérletet az elkövetkező egy hónapra. Gondolta, hogy ez nem okozhat olyan túlságosan nagy nehézséget reggel 10-kor. Okozott.

A végállomáson már állt két ember a sorban, amikor Édesanyám megérkezett. Konstatálta a rögtön jövök táblát és várt. Aztán persze a sorban állók már nagyon mentek volna a dolgukra és Édesanyám is. Elvégre hideg is van, az embernek dolga is van, nem viccből áll sorba. Úgyhogy bekopogtak az ablakon, hogy mégis mikorra várható a "rögtön" letelte. Erre a BKV munkatársnője jött ki hozzájuk és közölte, hogy "Ebédidő van." 10:00 és 10:20 között. Hivatalosan. By BKV. A hölgy akkurátusan ki is cserélte a táblát, hogy a megfelelő információt közvetítse. Emiatt amúgy a sorban állók közül az egyik hölgy még a munkából is elkésett. Egyébként én azt hittem ebédidő valamikor dél körül van.

Most akkor tegyen bennem rendet valaki! Mikor van az ebédidő?

Üdvözlettel: K. Miller

27 Tovább

45 perces gyötrelem az Akácfa utcában

A hétvégéi „Te se veszel jegyet a mesevillamosra” c. postom után olvasónk úgy gondolta, mégis megpróbál jegyet szerezni a BKV rendezvényére, ezért az Akácfa utcába ment. A jegyvásárlási procedúra 45 perc volt, ami alatt az ügyfelet többször is megszívatták. Végül a Blahán vett jegyet a jegypénztárból, amit később a BKV központban mesevillamosra érvényes jegyre váltott. A BKV székházban nem árulnák BKV jegyet. Logikus, nem?

Kedves BKV Figyelő!
 
2008. december 9-én délután elindultam jegyet vásárolni a mesevillamosra. Hát nem volt egyszerű.
 
A hirdetés szerint jegyeket kizárólag elővételben lehet vásárolni a BKV ügyfélszolgálatán, tehát bementem az Akácfa u. 18-ba és érdeklődtem, van-e még jegy? (telefonon azt az információt kaptam, hogy korlátozott számban még vásárolható) Igen, van - hangzott a pozitiv válasz. 1 db mesevillamos jegy 3 db bkv jegybe kerül. Ezt már korábban is tudtam, viszont 18 db jegyet nem akartam előre megvásárolni, hiszen én bérletet használok, vagyis ha időközben elfogy a jegy a mesevillamosra, nem tudtam volna felhasználni a vonaljegyeket. Azt gondoltam, hogy a BKV ügyfélszolgálatán biztos megoldható a jegyvásárlás. De sajnos nem lehet megvásárolni ott a helyszinen, átküldtek az Akácfa u. 22 szám alatti pótdijirodába, és megnyugtattak, hogy ott lehet kártyával is fizetni. Ennek nagyon megörültem, gondoltam, hogy ok, akkor mégis haladunk előre, van minőségi kiszolgálás! A pótdijirodában 10 perces sorbanálllást követően közölték, hogy álljak át a másik ablakhoz (összesen két ablak van), mert csak ott tudnak jegyet adni , ő nem tud sajnos, ráadásul csak a birságokat lehet kártyával fizetni, a jegyeket csak készpénzben. Logikus, igaz?

Visszamentem az ügyfélszolgálatra és mondtam a hölgynek, hogy nem kaptam jegyet és akkor megyek megoldom a Blahán, meg tud-e várni (az ügyfélszolgálat csak 5ig volt nyitva, a hölgy már miattam túlórázott, nem szerettem volna én sem húzni az idejét, de a jegyekért se szerettem volna duplán jönni). Kérte, hogy a szemben lévő automatához menjek és egyeztetett a pótdijirodás kolleganőjével, hogy soron kivül fogadjanak engem a jegyvásárlásnál, minél gyorsabban szabaduljunk mindketten. Szuper! Gondoltam, hogy végre meglesz a gyors megoldás. A pótdijirodában a hölgy befejezte az egyik ügyfél kiszolgálását és rögtön én következtem sorbanállás nélkül. Mondtam, hogy 18 db vonaljegyet kérek (6 db mesevillamos jegy 6x3db vonaljegybe kerül.... ) a mesevillamos jegyvásárlás miatt. Közölte a hölgy, hogy csak 1 DB VONALJEGYE van és nem tud mit tenni. Sajnálja, de ez pótdijiroda és nem jegyiroda. Legszivesebben mindezt ott, akkor, első felindulásomban beirtam volna a panaszkönyvbe, de idő hiányában inkább Önöknek irok történetem megosztására és közzétételére.

A történet vége, hogy elrohantam a Blaha Lujza térre és a metróban vettem jegyet, majd leizzadva visszarohantam az ügyfélszolgálatra és megkaptam végre a várva várt jegyeket a mesevillamosra! Megjegyzem az ügyfélszolgálatos hölgy nagyon rugalmas és segitőkész volt, rajta múlt, hogy sikerült a jegyvásárlás. De maga a rendszer tragikus!

Lassú, átgondolatlan, nem ügyfélközpontú a kiszolgálás, nehézkes és egy 2 perces jegyvételből igy lesz 45 perces kabaré..

Ezek után már nagyon-nagyon remélem, hogy megérte a sok rohangálást és nagyon jól fogunk szórakozni december 13-án a Mesevillamoson!
 
Tisztelettel: Kuti-Tóth Ildikó

27 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek