Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Meg foglak ölni!

Mióta ingatlanspekuláció takarékosság miatt bezárták a Lipótot, sokkal több hülye bóklászik az utcákon, és tömegközlekedik. Ezek az emberek, akik mások miatt az utcára kerültek, nem véletlenül kerültek ebbe az intézetbe. Felügyeletre szorultak többek között azért, mert nem szedték megfelelően a gyógyszereiket. Vajon most ki vigyáz rájuk? Olvasónkat a napokban a trolin fenyegette meg egy észlény:

Tisztelt BKV-figyelő!

Elég régóta olvasom már a blogodat és meg kell hogy mondjam hogy nekem bizony tetszik. Jó néha van színvonal ingadozás, de mindig ügyesen korrigáltad. Na jó elég a könnyfakasztó dicséretekből ím amiért írok:

Pár hete elegem lett. Elegem lett ebből a szemét szar bandából akik semmi másra nem képesek, csak arra, hogy széjjellopják az embereket, tenni nem tesznek értük semmit. Egy hete ugyanis betelt a pohár. Elegem lett, hogy nem tudok úgy felszállni a trolira, hogy épp aktuálisan senki ne akarjon megölni, pénzt koldulni, elkérni a lakáskulcsomat vagy éppen rajta keresni a volt feleségét. Merthogy mindegyikre volt eddig példa.

A pohár az előző hétvégén telt be, mikoris csoportosan felloholtunk Pestre( Középsulis vagyok) és úgy döntöttünk, hogy a Keletihez visszafelé a 76-os trolit választjuk. Hát rosszul tettük. Bár láthattam volna előre a rossz végkifejletet, hiszen hetente járok fel Pestre(rokonok stb.) és mindig mikor erre a trolira szállok, valaki mindig belém köt. Ez volt eddig a legdurvább.

Naplószerűen: Felszállunk a trolira. Már távolról látszott, hogy ez a jó kis legalább 15 éves Ikarus nem fogja a legkomfortosabb utazási igényeket kielégíteni, de már hozzászoktam Pesthez. Miután felszálltunk pár haverom le akart ülni a szövetülésekre, de szóltam nekik, hogy nem biztonságos, hiszen sokat utazom BKV-n és volt már hogy ültem pisiben/kutya(vagy milyen) szarban. Szal nem ültek le. Álltunk a trolin, egyszer csak felém fordul a kettes ajtóval szemben ülő hajléktalan és pisztolyt formázva a kezéből, rámszegezve megszólít: Meg foglak ölni! Mondom oké értem én a viccet hát jólvan... A haverok sejtettek valamit mer eléggé be voltak fostosodva.

Egy 2 perc után(biztos a drog miatti fáziskésés eredményeképpen) közli velem hogy nem vicc volt ő tényleg ki akar engem nyírni. Mondom oké...ekkor már én is eléggé féltem, gondoltam mit fog szólni kedves édesanyám, ha csak a halálhírem fog hazamenni helyettem.

107 Tovább

Közlekedés BKV-n, állapotosan

Olvasónk autótóról BKV-ra váltott a magas benzinárak miatt. Egy ideig, ugyanis mostanra eljutott odáig, bármennyibe is kerül az üzemanyag, inkább kifizeti, csak ne kelljen többet tömegközlekednie. De vajon miért döntött így? Ennyire közönyösek az emberek? A hajléktalanok, és a gombás lábú csövesek elriasztották? Alant minden kiderül:

Sokat agyaltam mostanság azon, hogy mi lenne a legjobb megoldás a munkába járásra. Alapvetően két lehetőségünk van, azaz vagy autóval jövünk, vagy BKV-val. Egy ideig az előbbit választottuk, de aztán jött a hirtelen 300 fölött benzin ár, így mondhatni letettem a kocsikulcsot.

De mostanra eljutottam oda, hogy inkább fizetem a drága (bár most éppen kicsit olcsóbb) benzint, mert a BKV járatain olyan állapotok uralkodnak, hogy néha azt gondolom, valahol Albániában ülök egy külvárosi járaton.

A történethez hozzátartozik persze, hogy két trolival kell bejárnunk dolgozni, legalábbis ez a legközvetlenebb összeállítás. Összesen 16 megálló. Ezt még akkor sem sikerült soha megtenni kevesebb, mint negyven perc alatt, ha minden troli megjött szinte azonnal. Autóval akkor érek be ennyi idő alatt, ha az összes útvonalat elrontom és mindenhol dugó van. Egyébként főleg mióta megnyitották az M0 új szakaszát, gyakorlatilag húsz percre csökkent ez az idő.

De valójában nem emiatt döntöttem úgy, hogy mégis autózás lesz a dologból. Rájöttem, hogy nem szeretném, ha Feleség BKV-n utazna terhesen. Kezdetnek egyszer csak felismertem, hogy az embereket nem érdekli, hogy egy terhes nő áll a trolin. Észreveszik, konstatálják, hogy terhes - aztán minden megy tovább ahogy addig. Pedig nem veszélytelen a babára nézve állva utazni - ahogy a sofőrök vezetnek, amilyen a közlekedési morál, amilyen állapotban vannak az utak, egyáltalán nem. Még nekem is nehéz néha állva maradnom a nagy kapaszkodásban, ahogy gödörből butykába, butykából gödörbe teker a busz, nem még hogy egy terhes nőnek. És mi van, ha nekiüti a hasát a korlátnak?

Arról nem is beszélve, hogy milyen lelkesen tudnak kedves embertársaim marakodni egy-egy helyért. Lökdösődnek, nincsenek tekintettel senkire. Tudom, persze, ember embernek farkasa, ugye...

Egyébként az elején szimplán azt hittem, hogy biztosan még csak én látom Feleségen, hogy terhes, lehet hogy más csak azt gondolja, hogy "hmm, kicsit felszedett hasra ez a nő". De azért mára már 7 hónapos terhes - ne mondja azt nekem senki, hogy nem látszik.

Azonban nem csak ez számít. Ahogy olvasgatom a BKV-figyelőt, egyre többször találkozom olyan posztokkal, ahol gombás lábú hajléktalanokat, levizelt üléseket emlegetnek. Hát, akarja a fene, hogy egy ilyen után üljön le Feleség, vagy egy ilyen után fogja meg a kapaszkodót.

Még egy dolog, bár mi még nem tartunk itt, de igen jellemző: sokszor láttam, hogy anyukák babakocsival próbálnak felszállni a trolira - na, ilyenkor nem tolongtak a vállalkozó kedvű, segítőkész emberkék. Még a szándékot sem láttam senkiben.

Szóval a vége az lett, hogy inkább autózunk munkába és haza, és inkább elviselem az autóban ülő kellemetlen egyedeket, mint a közösségi közlekedés eme díszpéldányán uralkodó állapotokat...

157 Tovább

Kétszer csukta oda a babakocsis utast

Vajon hová siet az a villamosvezető, aki egy megállóban kétszer is odacsukja a babakocsis apukát, és a mellette lévő kisgyerekét? És ez még nem volt elég. A következő megállóban az utasok mentettek meg egy idős urat, mert rá is rácsukta a villamosvezető az ajtót, majd félig nyitott ajtókkal indult el.

Tisztelt BKV-Figyelő!

Tegnap (október 29.) este dolgom volt a belvárosban, ezért villamosra szálltam Káposztásmegyeren, hogy eljussak Újpest-központba. Rákospalotai MÁV megállónál a középső ajtónál egy férfi szállt fel a kisgyerekével és egy babakocsival. Vagyis csak akart mert ahogy elkezdett fellépni, már jelzett a hang és becsukta az ajtót a férfira. Pedig alig 2 másodpercet álltunk a megállóban!

A dühös személy persze intett a vezetőnek teljesen jogosan, de az válaszul újra rácsukta az ajtót! A villamos nekiindult lóhalálában, a kisgyerek majdnem elesett de az apuka a babakocsit hátrahagyva elkapta a karját. Persze ment a káromkodás, nagy volt az ijedtség. Alig mentünk 2 megállót, az Újpesti kórháznál megint volt egy ilyen húzása. Láttam, hogy fel akar szállni egy idős bácsi ezért ugrottam és elkaptam jobb oldalról a karját, mert alig hogy fellépett az első lépcsőre csörgött és csukta az ajtót, ráadásul elindult úgy, hogy nyitva volt az ajtó!

Mi lett volna ha nem segítünk neki? A lehetőség: Összenyomja úgy hogy súlyosabb baja is lesz az öregúrnak vagy B, Összenyomja és le is esik. Soha nem volt ilyenben részem, és meg kell hogy mondjam, eléggé vert a szívem. A kocsi amiben utaztunk ???? számú volt és egy fiatalember vezette. A babakocsis ember fontolóra vette, hogy felhívja az Akácfa utcai panaszcímet (nem tudom hogy van e ilyen ő ezt mondta), de szerintem nem érne el vele sok mindent.

Tegnap megváltozott a véleményem. A magyar ember igenis segítőkész és a villamosvezetők nem mindig körültekintőek!

Tisztelettel: Vereckei Bálint

70 Tovább

Cserbenhagyta a vérző fejű utast

A BKV-nál vannak olyan buszvezetők, akik azt hiszik, hogy az utastérben 20 kilós krumpliszsákok vannak. Padlógázzal indulnak, padlófékkel állnak meg, persze az utasok eközben esnek-kelnek mögötte. Mivel a krumplisszákok nem igényelnek ellátást, ezért egyik buszvezetőnk a vérzőfejű utast is levegőnek nézte.

Tisztelt BKV!

2008.10.22. (szerda) A 185-ös buszon a következő történt 12 óra 50 perckor a Harmat utca - Kada utca kereszteződésében: A kereszteződésben a piros lámpánál a busz hirtelen fékezett. Egy 55 - 60 éves körüli hölgy utas elesett a buszon. - Ülőhely nem volt.-

Az utasok segítették fel menet közben a padlóról. A busz vezetője ment továb b, mintha mi sem történt volna. Az utasnak vérzett az arca. A gépkocsivezető nem hiszem hogy nem vette észre a buszon a nyüzsgést. A megsérült utas a következő megállónál -Lavotta utca- leszált, de a gépjárművezetővel közölte "remélem jól érzi magát! " . Várom válaszukat a történettel kapcsolatban.

Tisztelettel: Sáfrány László

94 Tovább

Vesszenek a mozgáskorlátozottak

Na nem én gondolom ezt, hanem valószínűleg a BKV azon szakemberei, akik napi szinten szívatják a mozgásukban korlátozott utasokat. A paraméterkönyv bevezetésével ugyanis a jól átlátható alacsonypadlós rendszert megbolygatták, és most már össze-vissza járnak az alacsonypadlós buszok. Megértem, hogy jót akartak, de miért nem kérik ki néha az érintettek véleményét? Így látja egy érintett:

Kedves BKV Figyelő!

A nagy BKV-átalakítások óta eltelt 6 hét tanulsága alapján megállapítható, hogy a kerekesszékeket szállító alacsonypadlós buszhálózat jószerivel alkalmatlan a közlekedésre.

1. A "mindenre jusson alacsonypadlós járat" elgondolás jól kommunikálható ugyan, ellenben azt eredményezte, hogy mindenhová maroknyi szerelvény jut, teljesen kiszámíthatatlanná téve ezzel a valahová való időben érkezést. Eddig jól működő, legalább a fél várost átszelő járatok lettek "ritkítva", egyedül a Mozgássérültek Egyesületének Országos Szövetségének székhelye közelében guruló 86-os busz maradt 100 %-os lefedettségű.

2. Nem egy járat van, ahol óránként egy járat megy, ha éppen, és ezek véletlenül sem csatlakoznak egymáshoz. Személyesen vártam a 196-os buszra a fóti úti végállomáson szerda reggel. A 7.40-est épp lekéstem, amint látható, a következő is megfelelt volna. De nem, mert magas volt. A 8.33-as is, így a 8.53-as volt újra alacsonypadlós. A két elvileg alacsony járatnak híre-hamva sem volt, a sofőrök pedig rendre állították, a következő az lesz. Ezen a helyen nincs nagyon alternatíva, alacsonypadlós pedig különösen. A várakozás így 75 perc volt.

3. A 173-as, elvileg vegyesen közlekedtetett járatán sem ritka az 50-60 perces várakozás a reggeli csúcsidőben. Volt eset - nem egyszer -, hogy 8 régi típusú busz ment el előttem az újpalotai Vásárcsarnok megállójában, mire megjött az alacsony. Tervezzen így az ember időre!

4. A legfurcsább dolgok viszont a 105-ös buszon történnek. Az eddig minden harmadik buszával alacsonypadlós járatot jelentősen ritkították, most jó esetben minden ötödik használható kerekesszékkel. Ez 6 járművet jelent, mind a 6 az Alfa Busz Kft tulajdona, az eddigi teljes BKV-tulajdonnal szemben. Először csak egyik-másik, múlt hét óta - a buszvezetők elmondása szerint - viszont mind a hat busz platója le van törve. Némelyiké ketté is repedt. Valószínűleg nem 120 kg-ra hitelesítették. Ahogy a buszvezetők mondják, hiába jelentik be, a cég munkatársai nem mennek ki megjavítani. Talán direkt, nem tudom. Azért azt elgondolnám, én mit kapnék a főnökömtől, ha azt mondanám, nem végzem el a feladatomat. Úgy néz ki tehát, egy teljes vonal elesett.

5. Az így kialakult helyzet úgy fest, hogy Budapesten jó nagy kerülőkkel lehet csak közlekedni. Az itt látható térképen megfigyelhető az alacsonypadlós és a normál közlekedés közötti nagy különbség. A naggyal még nem volna gond. Az eddiginél nagyobbal (ami jele a visszafejlődésnek) annál inkább.

6. Szeretném végül jelezni, hogy a leírt esetek az én mindennapjaimból merítenek, s így mint olyanok, valószínűleg egyediek. De számos, az enyémhez hasonló probléma rejtőzik még a kérdésben, ami nem engedi a kerekesszékes tömegközlekedést úgy elintézni, hogy "azért a pár emberért nem kellene". Ilyen állapotok között nem is lesz máshogy.

Figyelmüket megköszönve maradok tisztelettel:
S. András

99 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek