Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A BKV-nak nincs üzleti kultúrája

Minden szolgáltató arra törekszik, az ügyfelei elégedettek legyenek, és kevés legyen a beérkező panasz. A BKV erre magasról szarik tesz. Bezárja a pénztárakat, nem tölti fel az automatákat, és már a fontos csomópontokon sem árulnak bérletet, illetve jegyet. Végülis a BKV monopol helyzetben van. Miért foglalkozna az utassal?

Ha végigvesszük, hogy a két fő metróvonalon merrefelé vannak P+R parkolók… elég siralmas a kép. A Déli-pályaudvar melletti parkolót eladták építési teleknek, a KöKi mellett és a Határ útnál ugyanez éppen folyamatban van. (Külön borzalom, mi van a KöKinél: autók sűrűn a sárban, dzsuvába, mert azért akad néhány autós, aki a BKV ellenére mégis inkább letenné az autóját.)

Örs Vezér? Hát, volt ott egy parkoló, de rátették az Árkádot. Újpest Városközpont? Ne nevettess. P+R egyedül Újpest Városkapunál van, persze ez is kicsi, az autók sűrű kupacban állnak a füvön, a bokrok/fák alatt is.

És most nagyon ravasz kérdés következik: találd ki, melyik az a metróállomás, ahol semmi lehetőség sincs BKV jegyet, ne adjisten bérletet venni? Úgy van: Újpest Városkapu.

Ma arra vitt dolgom. Jegy volt nálam, de visszafelé venni is akartam. Nem sajnáltam az időt, bejártam rendesen a környéket. Nem kicsi közlekedési csomópont ez, van ott autóbusz pályaudvar - nem is kicsi, ugye ide lett kiköltöztetve az Árpád-hídtól egy csomó járat - és van itt vasúti megállóhely is. Szóval tényleg van itt minden. Csak BKV jegyárusító hely, esetleg egy nyomorult úgysem működő automata… az nincs.

Gondoltam, megkérdezem a Volán pénztárban. Vagy a MÁV pénztárban. Hisz mindkettőből van, az előbbiből kettő is. Nos, mindkét ablakban kint lóg a tábla, rajta nagy betűkkel, hogy ‘BKV jegyet nem árusítunk!’. Mondtam már, hogy volt időm? Odamentem és megkérdeztem az egyik pénztáros hölgyet, mit javasol, hol találok a környéken BKV pénztárat? - Hát, az Újpest Városközpont vagy a Gyöngyösi úti metrómegállóknál már van - közölte zavartan. Persze az, hogy hogyan jutok el odáig jegy nélkül, az már az én problémám.

Tessék észrevenni a helyzet fonákságát: Van egy P+R. Van egy metróállomás. Van egy Volán pályaudvar. Van egy MÁV megállóhely. Van infrastruktúra. Van két Volán pénztár. Van egy MÁV pénztár.

Mi hiányzik? Nem, nem a BKV-jegy. Hanem az üzleti kultúra. Az, hogy a vevőkért vagyunk, nem pedig azért, hogy halálra szívassuk őket.

JoeP

60 Tovább

Félmilliót kérnek csekken

Sok post volt már a blogon arról, hogy a BKV hány utasnak küld ki kamu büntetésről csekket, és felszólítást, de Joda levele eddig a legelképesztőbb. A BKV ügyvédje szerint 2004 és 2005 között az utas kb. félmillió forintot bliccelt össze és azt szeretnék, ha ezt minél hamarabb, sárga csekken a postán be is fizetné. Ez mennyire abszurd?

Kedves BKV-figyelő!

Egy hihetelten történetet szeretnék megosztani a blog szerkesztőivel, és a kedves olvasóival. Néhány hete kaptam egy levelet egy ügyvédi irodától, hogy a BKV a büntetésemet továbbadta nekik, és majdnem 500.000 forinttal tartozom nekik, legyen szíves ezt a mellékelt csekken befizetni, de nagyon gyorsan, mert jön a behajtó.

2004-es 2005-ös büntetésekről van szó, és olyan járatokon blicceltem az ügyvéd úr állítása szerint, amiken nem hogy nem utaztam, életemben nem hallottam róluk. A büntetések jó részénél állítólag a személyimet mutattam be, ami azért érdekes, mert 2004 és 2007 között nem hogy Magyarországon, Európában sem voltam, hiszen az Egyesült Államokban dolgoztam egy rokonomnál, amit hivatalos papírokkal bizonyítani is tudok.

2003-ban amikor Budapesten voltam egyszer megbüntettek a 2-es metrón, mert az állomáson, az ellenőrzéskor vettem észre, hogy a bérletem otthon maradt. Természetesen együttműködő voltam, hisz becsületes vagyok, kiadtam az adataimat, és már másnap bemutattam a bérletemet, 12 hónapra visszamenőleg is, hogy a pénztárban lássák, tényleg nem a büntetés miatt vettem bérletet, nem vagyok csaló.

Valószínűleg itt rontottam el mindent. Kiadtam az adatomat egy vadidegen embernek, akin akkor még piros karszalag volt, és életemben akkor láttam először. Semmilyen papírt nem kaptam arról, hogy az adatomat bizalmasan kezelik, és nem sokszorosítják. Tessék. Jöttek is a büntetések. A levélre nem válaszoltam, hisz nem ajánlott küldemény volt, nem reagálok rá. Én úgy hallottam, hogy az ilyen büntetések 1 év alatt évülnek el. Egy ügyvéd hogy jön ahhoz, hogy 4 éves, fiktív büntetések miatt zaklasson? Szerintetek mit tegyek? Már azon is elgondolkodtam, hogy az Ügyvédi Kamarát megkeresem, mert a blogotokon is olvastam, hogy sokan kapnak ilyen kamu leveleket. Lehet, hogy az ügyvédet röppályára állítanák? A BKV milyen jogon adja tovább a személyes adataimat? Az oké, hogy jogos követelés, meg behajtó, de hogy jön ide az ügyvéd?Az ellenőrön, és a panaszirodán kívül milyen jogon adják ki az adataimat egy ügyvédnek, az pedig egy behajtónak?

Jelenleg egy biztos: Ha valaki nem tartja jogosnak a büntetést (otthon hagyja a bérletet, lyukasztott, de az ellenőr szívózik vele) semmiképp ne adja ki az iratait a kezéből, és idegennek ne adja oda az adatait. Fordítsa el a fejét, és szálljon le a járműről. Rosszul hangzik, de amíg ekkora rés van a rendszerben, nincs más megoldás sajnos…

Mellesleg mennyire valószínű, hogy a csekken, félmillió forintot be fogok fizetni? Pont olyan országban élünk, ahol emberek csak úgy 500.000 forintot fizetnek be csekken… Nevetséges.

További jó munkát nektek, és kitartást a céggel szembeni harchoz! Sokan támogatunk! :)

Joda

103 Tovább

Rossz ötlet elrontani a lyukasztót

Akik nem szeret fizetni a BKV-nak, és fél az ellenőröktől, az gyakran eltömíti a járműveken a lyukasztó és jegykezelő készülékeket azért, hogy mondhassa: „Én akartam lyukasztani, de nem tudtam!”. Ez a trükk már nagyon átlátszó, ezért a buszvezetők előre szólnak, hogy ezzel a trükkel ne is próbálkozzanak az utasok, mert a busz egyből kiáll a forgalomból. Csak azokat az utasokat sajnálom, akik tényleg nem tudnak lyukasztani, és más hülyesége miatt szívnak…

Kedves BKV Figyelő!

Érdekes dolog történt meg ma reggel velem a 103-as buszon. Az Etele téren szálltam fel a buszra, az ajtónál természetesen meg kellett mutatni a bérletemet. Ezzel még nem is volt baj, inkább az lepett meg, ami utána történt.

A busz beizzította a motorokat, ajtó becsuk, busz elindul, és minő meglepő, de a sofőr a következő mondatot intézte hozzánk:

„Jó reggelt kívánok a kedves utasoknak, szeretném felhívni a figyelmüket, hogy a vonalon jegyellenőrök dolgoznak és nem érdemes eltömíteni a jegykezelőt, mert akkor mindenkit leszállítanak és a kocsi nem megy tovább.”


Ez szép! Kérdem én, hogy nekem mi közöm van a jegykezelő eltömítéséhez? Miért nekem és fizető utastársaimnak kell leszállni a buszról, azért mert valaki eltömítette a jegykezelőt?

A 103-as busz, egyébként is zugig van reggel, nem egyszer utasok maradnak lent a Kelenföldi Erőműnél, mert már nem férnek fel a buszra! Erre képesek lennének, még mínusz egy (vagy akár több) buszt kivenni, azért, mert valaki eltömítette a jegykezelőt?

Miért nem lehet a végállomásokon megnézni, hogy jók e a berendezések?

Ha meg nem üzemelnek, mert betömködték a nyílást, akkor az ellenőr tépje el a jegyet, és máris meg van oldva a gond! A Népligetnél meg kinyitják az automatát, és kiszedik belőle amit beleraktak! Komolyan mondom, ezek után az ember elgondolkozik azon, hogy miért is vesz havi 8250 Ft-ért bérletet, ha úgyis leszállítanak a buszról…

Üdv.: Krisz

124 Tovább

Megbundázták az utasszámlálást?

Vajon egy utasszámláláskor hogyan kaphatunk hiteles adatot, ha a felmérésben szereplő vonalon több járat is kimarad? Több vagy kevesebb utasunk lesz-e akkor, ha 4 HÉV-szerelvény helyett csak 1 jön? Olvasónk szerint kevesebb, mert az emberek egyszer csak megunják a várakozást, és alternatívát keresnek.

Kedves BKV figyelő!

Érdekes, bár manapság csöppet sem váratlan eljárásra szeretném felhívni figyelmetek. Múlt hét csütörtökén (16-án) reggel 7:20 tájékán gyerekeimmel ácsingóztam a Szentendrei HÉV Filatorigát nevű megállójában és egy megállót szerettünk volna utazni a belváros felé. De a HÉV nem jött. Pontosabban három vagy négy szerelvény kimaradt.

Mondanom sem kell mindannyian elkéstünk. Ahogy ezt már megszokhattuk a kiépített kihangosítás és LCD TV rendszer sem adott tájékoztatást. A méreg nem is pontosan ekkor öntött el, hanem amikor megláttam, hogy a vonalon pontosan a reggeli csúcs utasadatait gyűjtő utasszámlálás folyik. Csak később eset le, hogy ha Pl. a megálló/utas/óra -le/fel adatgyűjtésben van egy 20 perces kiesés, (mely időtartam alatt az utasok alternatív közlekedési módot kényszerülnek választani), akkor kimutathatóan javulnak a BKV bizonyos statisztikái.

A valós heringesdoboz, kényelmes utazást biztosító járművé tud változni. Legalábbis statisztikailag. Ugye rosszindulatú vagyok?

Üdvözlettel: Vadler Gábor

12 Tovább

Pénteken csütörtököt tartott a BKV

Ezeket a szombati munkanapokat sosem értettem. Teljesen felesleges. Az emberek fele otthonmaradt, szabadságot vett ki, az iskolák szinte üresek voltak a lógós diákok miatt, és a tömegközlekedési eszközök is kongottak az ürességtől. Arról nem is beszélve, hogy az emberek összezavarodtak. Nagyobb hülyeség ez, mint a téli – nyári időszámítás. Egy hasznuk azonban van. Járatcsökkentéskor el lehet hitetni az utassal, hogy ő a hülye.

Tisztelt BKV-figyelő!
 
Egy tegnapi (október 17., péntek) tapasztalatomat szeretném megosztani Önökkel. Péntek délután 13.20 körül érkeztem a földalatti Mexikói úti végállomására, és innen a 225-ös busszal szándékoztam tovább menni. A végállomáson 2 db 225-ös is parkolt, ennek ellenére a menetrend szerint 13.30-kor induló járat nem indult el. Ezt követően megkérdeztem egy BKV-s egyenruhában a közelben álló urat, aki azt mondta, ő semmit sem tud ezekről a buszokról. Ezek után egy buszsofőrnél kérdezősdödtem, aki éppen egy 25-össel érkezett meg a végállomásra. Ő legalább annyit megtett, hogy odament a 225-ös megállójához és megnézte ő is a menetrendet, ( http://www.bkv.hu/busz/225.html ) majd közölte, hogy rossz adatot néztem, hiszen csütörtök van. Ezzel az állásponttal nem vitatkoztam (azt hiszem elég fölösleges lett volna), és kikövetkeztettem, azért mondja, hiszen szombaton munkanap lesz. Ennek ellenére én úgy gondolom, hogy egy szombati munkanap miatt nem a csütörtökök duplázódnak meg egy héten, hanem a péntekek. Kíváncsi lennék, hogy mondjuk egy turistának hogyan magyarázták volna el, hogy egy pénteki napon nem az aznapi menetrend szerint járnak a BKV-járatok, továbbá arra is, hogy a tegnapi napot a BKV-n kívül ki gondolta csütörtöknek.
 
Tisztelettel: H. Ágoston

43 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek