Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

BKV és a bankkártyás fizetés

Elszomorító, hogy ma Budapesten csak két tucat BKV automata fogad el papírpénzt, és még ennél kevesebb bankkártyát. Olyan gépek is vannak, melyekbe pontos összeget kell bedobni, mert nem adnak vissza. Az automatából történő bérletvásárlásra pedig már ki sem térek…
 
A helyzet a pénztárak tekintetében sem jobb. Sajnos még mindig kevés helyen vehetjük meg a bérletünket vagy a jegyünket kártyával, és ahol erre lehetőség van, ott sem mindig tökéletes a rendszer:
Kedves BKV-figyelő!
 
Már előre látom a kommenteket, hogy aki BKV-val jár, az nem lehet sikeres. De ha egyszer olcsóbb is, meg gyorsabb is...
 
No de a történet maga. Párommal a 11. kerületben lakunk, ő Budaörsön dolgzik, én a Keletinél. Ebből kifolyólag (és mert becsületesek vagyunk), havi több, mint 20.000 ft-tal járulunk hozzá a BKV bevételéhez. Pár nap múlva lejár a bérletünk, és gondoltam, hogy ma reggel úgyis be kell mennem a munkahelyemre,de a délelőttöm szabad, és megveszem a bérleteket, DE...
 
Elfelejtettem Kézpénzt vinni magammal. Mivel ebben a csodás városban csak 3 helyen (Nyugati tér, Moszkva tér és ÖVT) lehet bankkártyával fizetni, a Keletiből elmetróztam a Moszkva térre ( a Nyugati nem esik útba a fentebb leírtak miatt, az Örsön meg csak a HÉV-gombában lehet bankkártyával fizetni, de csak a bérletet, környékit nem, mert ők mégiscsak egy HÉV-pénztár! Ha környéki kell, akkor zarándokolj el a tér tulsó eldugott szögletébe, ott megveheted, de csakis szigorúan kp-ért. Így maradt a Moszkva tér.) 
 
11-re értem oda, az bankkártyás ablaknál fizetett egy hölgy, majd az előttem lévő diáknak tűnő lányt már elhajtotta a pénztáros, hogy már pedig itt műszaki hiba van, és 11 és 12 között nem működik a kártyás fizetés. Ha annyira kell neki a bérlet, menjen a téren levő OTP-automatához, vegyen fel pénzt és jöjjön vissza. Az az érvelés, miszerint a leányzó (sem én mellesleg) nem akar fizetni a pénzfelvételért, nem érdekelte különösebben és minősíthetetlen hangnemben elzavarta. Én már meg sem próbáltam, és távoztam. 
 
Az esettel kapcsolatban azonban felmerül bennem pár kérdés:
 
1. Miért 11:02-kor kerül ki a "Technikai zavar 11-12"-es (nyomtatott, fóliázott, nem hirtelenjében rittyentett) tábla? Ha valóban zavar, akkor az egyáltalán nem biztos. hogy 12-re megoldódik. És 11 után még vígan fizettek annál az ablaknál!
 
2. Feltételezem, hogy a pénztáros inkább ebédszünetre ment. (Ha ez az eset állna fenn, akkor miért nem ül át valaki egy egyik csak kézpénzes ablakból? 
 
3. Miért nem működik több pénztárban legalább egy kártyaolvasó terminál?! Könyörgöm, a XXI. században vagyunk, de még az olyan forgalmas helyeken, mint a Keleti vagy a Móricz (ahol egyébként a gomba kritikán aluli)?!  Manapság szinte már a sarki boltot üzemeltető Juliska néninek is van, a BKV-nak, mint egy "aprócska" vállalatnak nem telik (vagy inkább nem érdekli) erre a kényelmi szolgáltatásra.
 
Minden esetre, ha holnap nem felejtem el a pénzt, akkor kézpénzért megveszem a Keletinél, mert bérlet az kell. De legalább ma metróztam egy órát.
 
Üdv: Petra
63 Tovább

Csalónak nevezte a figyelmetlen utast

Néhány hete olvashattatok egy történetet a blogon, ami egy anyuka és a kislánya londoni kirándulását írta le. Megbüntették őket az ellenőrök a vonaton, mert elfelejtettek jegyet lyukasztani. A férj panaszt tett, mivel a tájékoztatás nem volt egyértelmű, és a tömegközlekedési társaság méltányosságból visszafizette a büntetést. Londonban működik. És Budapesten?
Tisztelt  BKV! 
 
Felháborító és megalázó eset történt velem ma (2008.09.29.) délelőtt.  A Blaha L. téren kifelé tartottam a metróból, amikor kollégájuk, egy jegyellenőr elkérte a jegyemet. Tízes gyűjtőt használok, átadtam az érvényesített szelvénynél kinyitva. Tüzetesen megvizsgálta és már majdnem visszadta, amikor is azt vette észre, hogy a jegyen halványan látszik egy előző érvényesítés. Kiderült, hogy aznap reggel a 3-as villamoson utaztam és ott csak egy  dátum nyomatot kap a jegy, fizikailag nem lyukasztják ki. Számomra ez újdonság volt, csak olyan járaton utazok, amely kilyukasztja vagy kivágja a jegyet (ez a tömbben ellenőrizhető), ezért amikor érvényesítettem a metrón, akkor nem vettem észre a halvány nyomatot. A magyarázatot nem fogadták el és megbüntettek. A helyszínen nem volt nálam 6.000 Ft a büntetést kifizetni ezért csekket kaptam 12.000 Ft-ról a következő kioktató szöveggel: AZÉRT TART ITT AZ ORSZÁG, MERT MINDENKI CSAL. 
 
Az aluljáróban már a sírás fojtogatott, két gyermekes családanya vagyok, hogy jön ahhoz akárki, hogy egy nyilvánvaló tévedés miatt így megalázzon több ember előtt. A BKV amúgy is megtépázott imaget milliókkal próbálják rendbe hozni, de a leginkább kirakatban lévő munkatársait nem képes megfelelően kiválasztani és kiképezni arra, hogy meg tudják különböztetni a "csalókat a nem csalóktól". 
 
Felháborodásom nem csökkent, a büntetést teljesen jogtalannak tartom, kérem annak elengedését, mert: 
 
- Egyértelműen érvényesíteni akartam a jegyemet, nem akartam bliccelni, ezt bizonyítja a jegy 
 
- Álláspontunk szerint a BKV kötelessége oly módon megjelölni az érvényesített jegyet, hogy az az utcán, forgalomban is azonnal és egyértelműen jelezze a jegy érvénytelenségét. Ezen a jegyen ilyen nem szerepelt, csak egy halvány nyomat (az is a nyomott részen, nem a tiszta felületen) amit az ellenőr is csak másodszorra vett észre. Ezt ellenőrizni tudják, az ellenőr elvette a kérdéses jegyet. A csekken található szám: 3276447 N 998 
 
- Az BKV munkatársának sértő viselkedésért a munkáltatótól várom az elnézést kérést. 
 
Első lépésként természetesen Önökhöz fordulok, a honlapjukon ez az egy elérhetőség szerepel, remélem eljut az illetékeshez a levelem, erről értesítést kérek. Várom válaszukat. 
 
Üdvözlettel: XY
102 Tovább

Integetett a megállóban hagyott utasoknak

Közlekedésguru nevű olvasónk három rövid észrevételt küldött a BKV-nak. Lentebb olvashattok össze-vissza járó és késő buszokról, valamint egy éjszakai buszvezetőről, aki nem állt meg a megállóban, csak integetett az utasoknak.

Tisztelt BKV Zrt! BKV Figyelő!

Az utóbbi időben rengeteg negatív tapasztalatról hallottam az Önök szolgáltatásával kapcsolatban, a már korábban beküldötteken kívül. Elsőként a 168E jelzésű járatot említeném, amely hetek óta (amióta megkapta az "E" karaktert) nem indul este és reggel a kiírtak alapján, általában minden második indulás valós (emiatt a három műszakban dolgozó, a vonalat használó rokonom másfél órát utazik a korábbi egy óra helyett, ez egy esti műszak alatt oda-vissza számolva legalább egy óra plusz utazási idő, holott "expressz" jelzést kapott a járat). Hozzátenném, ha csatlakoznának a járművek fél óra alatt teljesíthető lenne az utazási táv.

Másodikként említeném az 5-ös autóbuszvonalat. Az útvonal hosszú (40km), a menetidő rövid (51-52 perc?) és a két végállomás közül egyik sem buszállomás. Ki gondolta azt valamely irodájukban ülve, hogy a vonalon "dolgozó" buszok majd elférnek a környező utcákon, az út szélén vagy egyéb szabálytalan helyen például a pihenőket eltölteni? A Székely Elek úti buszfordulónál legalább elférnének, de nem a Fő út kellős közepén és a Pasaréti téren. Abszurd, szervezetlen, meggondolatlan, a végállomások környékén élők életét feldúló (kerülgetni a buszokat, lehetetlen parkolás) és a cégről kizárólag negatív vélemények hadára vonatkozó "lépés" volt, azt már nem is említvén, hogy miért kell a 3-as, 62(A)-es és 69-es villamosok mögött kullognia, növelve a rendkívül rövidre szabott menetidőt? Mellesleg a Kajár utca - Pozsony utca - Fő út forduló borzalmas.

Harmadjára egy szombat (szeptember 27-e) éjjeli kedves tapasztalatomat osztanám meg Önökkel, mint a szolgáltatás mértékével, kényelmével és színvonalával tisztában lévő, a szolgáltatásért előre fizető utasuk. A "Moziünnep" elnevezésű rendezvény kedvezményét volt szerencsénk kihasználni egy este kezdődő vetítés alkalmával (korábban ugye dolgozik az ember), hogy megnézzünk egy filmet féláron. A film végét kiszámolva (a megadott filmhossz és a kezdés alapján némi rászámítással) igyekeztem tájékozódni az interneten a szolgáltatásukkal kapcsolatban, a kinézett menetrendek a megállókban is azonosak voltak. Az éjfél után 5 perccel várhatóan érkező 908-ashoz álltunk be a Kerepesi út 9., Aréna Pláza megállóba (az egyik helyen így, a másik helyen úgy hívják) még éjfél előtt pár perccel. Az Ikarus 260-as, Cinkotától 23 óra 38 perckor induló 908-as jelzésű autóbuszuk sofőre a megállóhoz érkezve kedvesen mosolyogva, integetve haladt el nagy sebességgel a megállóban várakozó 10-12 utasok mellett.

Ez felháborító, főként a mosolygós integetés az "otthagyottak" felé. Ezt semmi sem indokolhatja. Első indok, zsúfolt volt a jármű: És emiatt nem döntheti el az utas, hogy felszáll-e? Második indok: Szeretett volna pontosan érkezni a körtérre, hogy meg legyen a kellő pihenőideje. És?

51 Tovább

Logikátlanul ellenőrzik az utasokat

Amíg a metró területén nem lesz belépőkapu, addig biztos nem lesz rend. Tegnap utaztam a 2-es és a 3-as metrón, ahol 3 utazásból körülbelül hatszor mutattam fel a bérletem, mert ellenőrök kérték. Kérték a mozgólépcső tetején és alján, és a Deákon az állomás területén is kétszer. Értem én, hogy el kell kapni a bliccelőket, de lehetne valami logika is abban, hogy mikor és hol kérik a jegyeket és a bérleteket.

Kedves Figyelő!

Immár sokadszorra futok bele ellenőrökbe a mozgólépcső alján, ma sikerült félrelöknöm egyiküket. (4-en voltak, nem szóltak utánam.) No nem szándékosan, inkább azért, mert a Blaha Lujza téren mindig sok utas száll le reggelente és a mögöttem jövők átgázoltak volna rajtam, ha megállok. Ezen persze elgondolkodtam. Miért van az, hogy minden logika nélkül adnak utasításokat? Hogy olyan emberek adnak "napiparancsot" akiknek lövésük sincs a tömegközlekedésről?

Már zaklatnak, ahol csak tudnak. Lefelé, felfelé, utazás közben... Jó, ellenőriznek. Tegyék. De ne fejetlenül! És esztelenül! Nem veszik észre, hogy balesetveszélyes a metrónál lent ellenőrizni? Reggelente akkora a tömeg, hogy ha az elejét megállítják, a többiek a peronon rekednek. Csak egy-két türelmetlen utas kell még és máris valaki a sínek között találja magát.


Ja, hogy lenne egyszerűbb megoldás is? Mondjuk ellenőröket állítani VALAMENNYI bejárathoz? Mert akkor kifelé már nem kell ellenőrizni? Ez még nem jutott eszébe senkinek? Az Örsön nincs ellenőrzés. Se kifelé, se befelé. A Pillangó utcánál sem láttam még. Vagy ennek is megvan az oka? Lenne tippem: mondjuk azért nincsenek ott ellenőrök, mert az összetákolt, újnak mondott megállók beáznak. Mert ugye ezek a felszínen vannak és az ellenőrök szegények megfáznának. Még csak az kellene, hogy a MÁV is ellesse ezt az ellenőrzési módot és már a peronon, a leszálló utasoktól kérje a jegyeket/bérleteket. Lenne ám ott zűr meg zavar!

Tényleg szükség van egy balesetre ahhoz, hogy átgondolják a logikátlan utasításaikat? Remélem, nem én leszek az a balesetes!

Üdv: Sacca

42 Tovább

Hamis bérlet a viszonteladótól

Egy bérletpénztáros nem nagyon tud plusz bevételre szert tenni, csak akkor, ha turisták vásárolnak nála. Legalábbis ezt hittük. Zoltán nevű olvasónkra ugyanis hamis, lézernyomtatóval készült bérletet akartak rásózni:
Kedves BKV-figyelő!
 
2008. szeptember 17. a Kőbánya-Kispesti metrópénztár előtt álló fehér jegyértékesítőboxnál vettünk diákbérletet amiről kiderült, hogy hamis! A hologram eredeti volt, csak túl vastag, ez lett gyanús. Egy másik szelvényről volt ráragasztva, úgy, hogy kézzel is le lehetett húzni. A szelvényt alaposabban megnézve kiderült, hogy színes lézernyomtatóval készült. Azonnal visszaadtam és közöltem, hogy hamis. A nő kiállított egy másikat és azonnal mentegetőzött, hogy ezt ő így kapta. A szelvény szélén nem volt perforáció, tehát hazudott.
 
Gondolkodtunk, hogy miért pont a diák bérletet hamisítják az önök dolgozói és a következőkre jutottam: 1.) A felnőtt bérletről az emberek többsége számlát kér, tehát nyoma van a vásárlásnak, és visszakereshető. 2.) A nyugdíjasok nem valószínű, hogy hamis bérlettel szaladgálnak, ezt Önök sem hinnék el, nem életszerű 3.) Diáknál a legjobb a helyzet. Nem kér számlát, és ha elkapják a hamis bérlettel, ugyan ki hiszi el, hogy nem Ő készítette.
 
S. Zoltán
77 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek