Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Szerelmeslevél a BKV-tól

Vajon miért küld a BKV ügyvédje fizetési felszólítást egy olyan utasnak, aki az adott napon nem is utazott azon a vonalon, ahol elvileg „megbüntették” és igazolni tudja, hogy ott sem volt?. Ma Magyarországon miért minősül hivatalos papírnak egy sajtcetli néhány személyes adattal, aláírás nélkül? Ezekkel valaki 2008-ban tényleg pénzt követelhet?

Üdv BKV-figyelő!

Régóta olvasom a blogot, de mostanában sok volt a dolgom, ezért csak ma akadtam rá arra a postra, amiben Péter a 2005-ös kamu büntetéséről ír.

Jómagam is így jártam, a dr. kovács ügyvédi iroda (Nemecsek :) ) nekem is küldött hasonló tartalmú felszólítást. Állítólag engem a 4-6 villamoson "kaptak el" 2005.01.17-én, az igazolványhoz nekem is "diákigazolvány" van feltüntetve, de a száma pl. már hiányzik. Na, ezért fizessek 13 nagy pénzt és még egy marék kicsit, de izibe'. Se jkv, se semmi más nincs a levélben.

A történethez hozzátartozik, hogy régen sokat bkv-ztam, és mindig megvettem a bérletet, vagy jegyet. Azon a napon azonban a főiskolán voltam, éppen vizsgáztam. A lakóhelyem és a főiskola is a III. kerületben volt, messze-messze a 4-6V vonalától. Egészen biztos vagyok benne, hogy aznap nem is jártam villamos környékén. Természetesen a fentieket az indexem és a főiskolai dokumentumok is tudják igazolni szükség esetén, nem beszélve a tanúkról.

Na mindegy. A lényeg, hogy a levél sima postai úton érkezett, ezért természetesen figyelmen kívül hagytam.  Kb. 2 hétre rá, ma érkezett a következő levél a nemecsekéktől, szintén normál postai úton, nem ajánlva, amiben leírják, hogy milyen rossz fiú voltam, amiért nem mutattam hajlandóságot a fizetésre, és ők bizony perre viszik az ügyet, de azért még kapok egy legeslegeslegutolsó esélyt a fizetésre.

Pedig ők még azt sem tudják igazolni, hogy történt szerződésszegés, vagy hogy ezt követően egyáltalán felszólítottak volna a tartozás rendezésére, hiszen a normál postai küldemény nem bizonyít semmit. Ha jól tudom ezt a Ptk. szerint meg kell tennie a BKV-nak, mivel köteles jóhiszeműen eljárni, és a veszteségét minimalizálni. Ez egy polgári jogi szerződés!

Amúgy a lakcímem időközben megváltozott, tehát még a hivatalos leveleket sem kaphatom meg elvileg. :-) De ez már csak a bónusz a sztoriban.

Ezért hát én nem fizetek, és azt ajánlom mindenkinek, hogy egy fillért se fizessen semmiféle jöttment ótvaros ügyvédi irodának, aki minden jogalap nélkül akarja megkopasztani.  Akkor sem fogok fizetni, ha az egész tisztelt ügyvédi iroda sünt szarik, és batz papuccsal veri az ajtómat. Ha történetesen megbüntettek volna, biztosan nem várom meg, amíg ilyen sok lesz a tartozás, és befizetem.

Arról nem is beszélve, hogy milyen adatbázisokban, miért, hogyan és meddig tartják nyilván az adataimat? Vagy bárki másét? Ki adja át egy ilyen zugügyvédnek? (már bocs a másik blogtól, azt is olvasom néha :) ) Hol van erről elérhető tájékoztatás? Miért nem kapom én ezt meg a nyomorult felszólításuk mellé?

Így már inkább vállalom az összes következményt, és harcolok, ha kell a végsőkig. És ezt javaslom mindenkinek, aki így járt mint Péter és én, mert különben sosem lesz "ebben a kurva országban" működő jogrendszer és igazságszolgáltatás, csak rajtunk élősködő paraziták. Ezt most éppen BKV-nak hívják.

Ha lesz fejlemény az ügyben, beküldöm, hogy mindenki tanulhasson belőle :-)

"Mert ez így nem mehet tovább!"

Üdv: Z

81 Tovább

Turistákkal kiabál, és visszaszól a forgalmi ügyeletes

Nem irigylem a forgalmi ügyeletesek munkáját, ezért nem is célom őket bántani. Olykor több ember feladatát látják el egyszerre (irányít, kamerát figyel, jegyet ad el, és pasziánszozik). Alant két történet olvasható a forgalmistákról. Az első nem akart jegyet adni, a második a turistákkal veszekedett, mert nem értette meg, hogy 40 jegy kell, és nem 4.

Tisztelt BKV!

Augusztus 17-én délután 17 és 17.30 között  a Kossuth téri Metró aluljáró jegypénztárában, szerettünk volna vidéki ismerőseink részére szakaszjegyet vásárolni. A Jegyautomata elnézést kért, de nem működött. A Jegypénztár ablakán egy kis írás miszerint a Forgalmi Ügyeletestől lehet jegyet vásárolni. A forgalmi ügyeleteshez bekopogtatva és jegyvásárlási szándékunkat közölve felnézett - az asztala tele volt jegyekkel- és közölte addig menjünk, amíg nem kapunk és elfordult az ablaktól és többet nem hallotta a kopogtatást és semmit. Nagyon kellemetlen volt az út a Moszkva térig, hogy ki fogja ezt elhinni a jegyellenőrzéskor, nemhogy bliccelni nem akartunk, de legszívesebben be se szálltunk volna a metróba. Frekventált,  turisták által sűrűn használatos a Kossuth téri Metró aluljáró, ezt a luxust szerintem, nem szabadna megengedni. Vasárnap nem volt módunk becsületesen utazni, ráadásul kellemetlenséget okozott a Forgalmi ügyeleten lévő munkatárs azzal, hogy nem volt hajlandó jegyet adni, még pénzért sem! Nem értem pontosan mi a céljuk ezzel? Magas büntetés behajtás, vagy mi?


Üdvözlettel: Galsi Ferenc

 

Egy másik történet:

Kedves BKV-Figyelő!

 

A pár napja megjelent jegyautomatás sztorival kapcsolatban szeretném élményemet megírni. A tegnapi napon (aug. 20) egy barátomat látogattam meg a Batthyány téren, és a hazaútra a BKV-t választottam.

 

Mivel mostanában nem járok rendszeresen tömegközlekedéssel, nem volt nálam jegy vagy bérlet, ezért - becsületes polgár létemre - vásárolni próbáltam este, 20:55 perckor. (azért pont ekkor indultam, hogy a tüzijáték miatti tömeget elkerüljem). Metró bejárat - automata. Mint a moszkva téri eset. A két automata közül egyik sem működött.

 

Forgalmi ügyelet: beálltam a sorba, majd 10 perc várakozás után kiálltam. Ugyanis egy szerencsétlen turistával veszekedett az angolul nem tudó pénztáros, aki negyven jegyet szeretett volna venni a csoportjának, de a pénztáros négyet adott. Meg az árat is sokallta. Mivel már segítettek neki, így nem tartottam szükségesnek beszállni a vitába. Ezek után gondolkozóba estem, hogy hogy juthatok jegyhez - a HÉV jegypénztárak mind zárva voltak. Szerencsére a bent várakozó HÉV szerelvények mellett találtam egy működőképes automatát, így az érintőképernyőn ráböktem kétszer a vonaljegyre, bedobtam az 540 Ft-ot, és láss csodát, alul kiadott két hibátlan vonaljegyet.

 

Az Örsön tökéletesen, pontosan indult a 31-es busz, és mivel ilyenkor a járat már ritka, még 3 futó utast is megvárt. Az út során egyenletesen vezetett, sőt a Csömöri úti felüljárón direkt lassan haladt, hogy az utasok a tüzijátékból is láthassanak valamit.

 

Megtehette, hiszen a megállókban alig akadt pár fel-leszálló utas, és autósok se zavarták a forgalmat, így tartható volt a menetrend.

60 Tovább

A BKV sem tudja, mikor járnak a trolijai

Szombaton délelőtt 15 percet vártam a 7-es buszra, ami összességében nem sok idő, csak mások hülyesége miatt ennyit sem szeretek várni. Nem értem kinek jó, hogy 4 busz tolong egymás után a megállóban, majd egyszerre kiállnak, és 15 percig nem jön semmi. Paraméterkönyv ide, paraméterkönyv oda, erre miért nem lehet megoldást találni?

Kedves BKV-figyelő!

 

A BKV megújulását követő pár nap tapasztalata a 70,78, 74-es trolikat illetően: ez valami teragédia!

 

A 74-es már régebben is rettenetesen összevissza járt, a kiírástól teljesen függetlenül. Most a következő van: reggelre 5-6 perc, napközben 6-8 perc, más időpontra 3-10 (sic!) van kiírva. Ez úgy működik, hogy minden időszakban a a maximum követési távolságnak minimum a dupláját kell számolni, de akkor viszont KETTŐ (esetleg) HÁROM troli is jön egyszerre! Tehát vársz mondjuk 15 percet, de akkor választhatsz, hogy melyikre szállsz föl – már ha az elsőt (amin milliónyian vannak) követő második-harmadik megáll egyáltalán.

 

A 70-es, 78-as trolival mindig az volt a baj, hogy a Nefelejcs utcai megállótól (ahonnan a Kossuth-tér felé egy az útvonaluk) szinte mindig 1-2 perc eltéréssel, vagy akár rögtön egymás után jött a két járat, így előtte szintén sokat kellett várni. Ezt volt hivatva „megújítani” az új közlekedési rend: „A 70-es és 78-as trolik összehangoltan fognak közlekedni”. Ez annyira sikerült, hogy nemrégen, a Nagymező utcánál várakozva a Liget felé közlekedő valamelyik trolira, a következő mulatságban volt részünk: először jött egy 70-es, szinte összeragadva a mögötte lévő 78-assal. Ezeket kb. 1 perc múlva követte ugyanez a páros, tehát NÉGY trolibusz jött egyszerre!! Többet nem vártam, de gondolom, ezek után „büntiből” legalább 20 percig nem jött semmi.

 

Legalább írnák ki a megállókba, hogy mikorra várható a járműdömping, és az utasok, jó barmok módjára odagyűlhetnének a megadott időpontra!

 

Üdvözlettel: Pagonyi Judit

 

Piros 7-es és kavarodás a 103-ason:

Hello!

 

Valaki nemrég felvetette, hogy mi lesz a piros orrúra festett egykori "7-173 gyors" buszokkal. Na ma láttam egy különlegeset. A "7-173" át volt festve pirosra ezáltal a "kék" busz most kék és piros színű. A járművet rátették a 103-as vonalára, DE ugyebár a "jó kis" Fok-Gyem kijelzőkön a számokat képező pontok pirosra vannak festve. Így a járatot nem ismerő utazó (lásd: turista, vidéki stb... a Népligetnél és a Kelenföldi pu-nál is igen nagy eséllyel vannak ilyenek) nem mer felszállni a buszra, hiszen az számára "piros 103-as", az meg ugye "nem jó" szerencsétlennek, mert ő a feketét várja, ráadásul azt sem tudja hova megy a piros, mert nincs kint a megállóban a menetrend.

 

Na most aztán van kavarodás. Gratula BKV.

72 Tovább

Arconcsapta a buszvezetőt a biciklis

Sokat bicikliztem az elmúlt hetekben Pesten, és elég sok kamikaze biciklissel találkoztam. Nem érdekli őket a KRESZ, átmennek a piroson, elég sűrűn kerülnek életveszélyes helyzetekbe. Tegnap az egyik 15-ös busz oldalát súrolta egy biciklis, akire rászólt a buszvezető. A bringás nem akart beszélgetni, ezért a következő megállónál lendületből pofáncsapta a buszvezetőt. Rendőr, mentő, helyszínelés alant:

Tisztelt BKV-figyelő!

Egy kollégámat ért súlyos bántalmazásról szeretnék beszámolni Önöknek.

2008.08.31-én 17:30 körül a 15-ös autóbusz a Csanády utcánál megállt a piros lámpánál. Balról egy kerékpáros előzőtt aki nem fért el, és nekiment a busznak. A buszvezető utána szólt, hogy álljon meg, de a kerékpáros továbbment. A buszvezető is továbbment, majd a soron következő megállónál a kerékpáros megjelent mögötte.

A busz vezetője kihajolt az ablakon, mire a kerékpáros szó nélkül (!) megütötte a vezetőt. A kerékpárral lassítás nélkül továbbhajtott. Az utasok, látván mi történt, odamentek a járművezetőhöz, és látva sérüléseit, azonnal mentőt hívtak. Valószínű, hogy a kerékpáros jobb kezén szép nagy gyűrű terpeszkedett, mivel az ütés következtében (bár lendületben volt) a buszvezetőnek felszakadt a szemöldöke. A mentők, rendőrök és a helyszínelők tették a dolgukat, a kerékpáros azonban nem lett meg.

Gondoltam, azért írom meg Nektek, mert a mentősverő villamosvezető olyan szép botrány lett. A buszvezető-verő kerékpáros meg lehet, a hírekbe sem fog bekerülni. A kerékpáros tettét súlyosbítja, hogy a buszvezető 8 napon túl gyógyuló sérülést szenvedett, (a varratok minimum egy hétig vannak a sérültben), plusz még a helyszínről elhajtott, magát a rendőrségnek nem adta fel.

Egy buszvezető

294 Tovább

Vedd meg a jegyed, ahol akarod

Amikor a post végén lévő képet megláttam, egyből arra gondoltam, hogy ilyen nincs. Ez csak vicc, ez "fotosopp". Sajnos nem. Többen jelezték és magam is láttam, hogy a BKV végképp leépíti a buszokon lévő jegyautomatákat.

Az egész úgy indult, hogy Budapestre meghozták a csúcsszuper alacsonypadlós Ikarus 412-es buszokat, melyekbe automatákat tettek. A gépek nem bírták a pesti utakat, ezért 80%-uk működésképtelen volt. Visszafejlesztették őket (nem tudtak visszajárót adni), most viszont végképp kivonják őket a forgalomból. Stílusosan leragasztják őket, illetve fémlemezt tesznek eléjük.

Első képen a leragasztott, másodikon a visszafejlesztett automata látható:

53 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek