Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ész nélkül ritkították a tömött buszokat

A paraméterkönyv tervezésekor vajon miért húztak ki a menetrendből olyan járatokat, amik szinte tömve voltak, és használták az utasok? Miért jó, hogy az átszervezett járatok részben üresen, kihasználatlanul közlekednek? Olvasónk a régi 56-os, és az új 256-os buszokról írt észrevételt:

Tisztelt Uram! / Asszonyom!

Abban a reményben fordulok Önökhöz, hogy a szeptemberben kialakított új paraméter hibáit a felülvizsgálás során kijavítják. A Hűvösvölgy úton lakom, és nagy gondot okoz, hogy az 56-os buszt / új 256-os / így megritkították csúcsidőben és szombaton. A Vasárnapi menetrend érthető, de hétköznap így nem lehet vele közlekedni, főleg, hogy útvonala is meghosszabbodott.  Azelött 15 perc alatt haza értem, most 25-30 perc. Mint második kerületi lakos szeretném a kerület intézményeit / önkormányzat, Kapás u-i rendelő, Rfény u-i piac, rendőrség zökkenőmentesen és gyorsan megközelíteni. Ez most lehetetlen. Egyetlen villamosjárat nem tudja megoldani az itteniek gondját. Különben a Városmajor utcaiaknak pont annyi legyalogolni az 56-os villamosig  mint a Tárogató útiaknak.  Budakeszire 3 féle busz jár 2 percenként + a Volánbuszok 3 percenként járnak, a Rózsadombról pedig 4 busz jár le a város felé. A 91 -es busz a Margit hídtól jövet a Bimbó útnál kiürül és gyakorlatilag üresen megy le a Moszkva térre és áll be abba a megállóba melybe régen az 56-os 80 %-os kihasználtsággal szállította az utasokat.A 256-os buszt főleg a Városmajor utcaiak használják a Budagyöngyéig. Én se járok vele azóta. Sokkal többet autózok, főleg a piacra menet.  Ha a 149-es buszt esetleg meghosszabbítanák a Kapy útig,át tudnék szállni a 29-es buszra, még az i kényelmesebb lenne mint az új 256-os.

Több mint 1600 aláírás gyűlt össze hasonló panaszokkal. Szeretném, ha  a jövőre 9000 Ft-os bérletünkért figyelembe vennék az itt lakók szempontjait.

Üdvözlettel: F. Szabó Istvánné 

28 Tovább

Tapicskolnak a sárban

Szép és jó, hogy a BKV a paraméterkönyvvel nem csak elvett járatokat Budapesttől, hanem adott, és hosszabbított is. Persze minden döntés az utolsó percben született, ezért még 1 hónap elteltével is vannak hiányosságok. a 141-es viszonylatban a Mustár utcában tulajdonképpen még mindig nincs megálló, még egyszerű KRESZ-tábla se jelzi a megálló helyét.

Tisztelt BKV Figyelő!

Mint azt már szeptember 9-én is jeleztem (sőt azóta újból), még mindig nincs megállóhely a 141-es autóbusz Kelenföld felé tartó járatának a Mustár utcai megállójánál. A mellékelt műhold képen, valamint helyszíni fotókon immáron rajzokkal együtt is szeretném a problémát jelezni.

Nagyításhoz klikk a képre

Kékkel jelöltem az egykori 141-es járat vonalát, mely mára a 141A jelölést viseli. Semmi gond nincs is a járattal, megérkezik Kelenföld felől a Mustár utcához, ami a 141A járat végállomása. A piros téglalap jelzi a megállót ahol le lehet szállni, meg persze fel. Ezután a busz megfordul az erre a célra a járat indításakor kialakított fordulóban, majd indul vissza Kelenföldre.

26 Tovább

A menetrend csak mese

Jó dolog a menetrend, csak Budapesten sok értelme nincs. Aki mégis megnézi, csak annyit tudhat meg belőle, hogy a kiírt időpontokhoz képest mennyit késik az adott járat, vagy éppen melyik marad ki. Másra tényleg nem jó.

Tisztelt BKV!

 

Magyarázatot kérek arra a jelenségre,hogy csodás paraméterkönyvük bevezetésének második fordulója óta hogyan fordulhat elő rendszeresen, hogy a menetrend kiírásával ellentétesen, minden második buszjárat kimarad! (természetesen az általam használt BKV járatokról teszek most említést, úgymint a 95A busz, a 126-os busz, a 20E busz, hogy az 1-es és 37-es villamost már ne is említsem)

 

Konkrétan most csak a két legkirívóbb esetre várok Önöktől magyarázatot:

 

1./ A 95A jelzésű buszra szept 6.óta kivétel nélkül minden reggel 20-25 percet kell várnom (6.50-re szoktam kiérni a Stadionok felé menő busz Salgótarjáni úti megállójába). A végre megérkező busz olyan tömött, hogy nem egyszer lemaradunk róla, aztán várhatjuk a következőt, elkésve a munkából.

 

Hazafelé - a Hungária krt-nál - 16.10 és 16.30 között szoktam várni, legtöbbször elmegy egy garázsmenet, majd 15-20 perc múlva jön az, amire fel lehet(ne) szállni, ha épp fel lehetne férni. (Komolyan elgondolkodtam már azon, mi a fenének veszek én havonta bérletet, ellenőr fel nem fér erre a buszra, ha mégis megpróbálná, az ideges utasok valószínűleg ledobnák a buszról)

 

Ellenkező irányba mennek a buszok, tehát valószínűleg valami fekete lyukba kerülnek a végállomáson, hogy nem tudják időben indítani visszafelé. Eddig az volt a hivatkozási alap, hogy dugó van a Pongrác úton, dugó van a Kerepesi úton - de mióta a kamionok nem hajthatnak rá a Kerepesi útra, azóta egyáltalán nincs dugó. Mi a magyarázat erre?

 

2./ Hétfőn, 13.13-kor érkeztem Káposztásmegyerre, a 126-os busz végállomására. A menetrend szerint a busz minden óra 20. és 40. percében indul!

 

13.17-kor be is állt a busz, majd 13.42 indult el, amikor az utasok már igencsak zúgolódtak, miközben a sofőr valamelyik BKV-s társával kedélyesen elröhégcselt, elbeszélgetett, majd ült fapofával a helyén. Hogy merészelik megtenni a fizető utasokkal, hogy minden ok nélkül csak úgy, kihagynak egy járatot? Nem először fordul elő ez sem.

 

Mi a magyarázat erre?

 

Jelen levelemet elküldöm a VEKE-nek és a Bkvfigyelő internetes portálnak is!

 

Üdvözlettel, Kristóffy Ágnes

53 Tovább

Egymás seggében járnak a buszok

Igazi paranormális „paraméterkönyv jelenség”, hogy egymás után elmegy két azonos jelzésű busz (pl. 11-es) majd 30 percig semmi mozgás a vonalon. Az utasok meg gyűlnek a megállókban, türelmetlenkednek, és az újból slágerré váló „Mocskos Békávé” című dalocskát éneklik:

Szia BKV-figyelő!

2008. szeptember 26-án, 14.05 perckor, irodába menet, vásárlást is elintézve jövök ki a Batthyány téri csarnokból, mikor is az ideiglenesen áthelyezett 11-es busz megállójában a képeken is látható látvány fogad. Nem számoltam meg, de legalább 40-50 utas várakozott a buszra. A dolognak az érdekessége, hogy a tér tele volt a 11-es viszonylat buszaival (ez is látszik a képeken), csak éppen senkinek nem méltóztatott eszébe jutni, ennél a rugalmatlan vállalatnál, hogy ha ennyien várnak már a végállomáson, akkor talán illene a buszt elindítani.

Végül a hegyről érkezett meg egy jármű, erre kellett felszorulnia a sok embernek. Én az első megállónál leszálltam, de már ott is 8-10 ember várt (lásd utolsó kép), s lehet is látni, hogy páran meg sem próbálnak felszállni rá, valaki fel sem állt a padról, vagy oda sem próbált menni a buszhoz. A 92-es számú képen talán látszik, hogy a buszvezetők egyébként milyen kedélyesen elbeszélgetnek, miközben az utasok a megállóban szívnak. A 93-94-es képen lehet látni, hogy közvetlenül egymás után két busz is elmegy, (az egyik szintén pihenőbe) látszik a számukból, hogy nem ugyanazok.

Üdvözlettel: Hegyirabló

 

A levélhez kapcsolódó képek:

Ha nem látod a képeket, kattints ide!

67 Tovább

Villamosvezető véleménye a változásokról

A paraméterkönyv bevezetése óta számtalan e-mailt kaptam, melynek többségében az utasok szidták a változásokat. Egyoldalú lett volna a blog, és egyoldalúak lettek volna a postok, ha a BKV részéről nem szólaltatunk meg embereket, nem kérjük ki az ő véleményüket a változásról. A buszvezető után, egy villamosvezető mond véleményt a paraméterkönyvről, az új vezérigazgatóról, és utasként a BKV-ról:
Mi a véleményed a paraméterkönyvről, és az életbe lépett változásokról?
Anyám azt tanította, hogyha nem tudok jót mondani, nem mondjak semmit.:)
Természetesen szükség volt változásokra, de érzésem szerint - és ebben nagyon sokan egyet értünk - kissé elkapkodták, nem gondolták át. Olyan embert, embereket mozdítottak el (szándékosan nem írok nevet), akik konyítottak is a közlekedéshez, de a politikai hírverésnek bizony ezek az emberek estek áldozatául. Akik a jelenlegi paraméterkönyvön dolgoztak, nem biztos, hogy sűrűn veszik igénybe munkaadójuk szolgáltatásait vagy csak egész egyszerűen nincsenek tisztában egy város "működésével", a járműpark állapotával, a valós utazási igényekkel.
Maga az utasok tájékoztatása szerintem elfogadhatónak nevezhető, a tájékoztató füzeteket sok BKV-s kolléga a város több pontján osztogatta, próbáltak segíteni az utasoknak. Az internetes tájékoztatás hagy némi kívánni valót maga után, de ezt bizonyára sokan észrevették. A hibákat azóta kiküszöbölték, csak nem világos, hogy miért kell mindig arra várni, hogy valaki a nyilvánosság előtt belekössön és miért kell utána megsértődni a kritikán.
A kocsiszínben ahol dolgozol milyen változások voltak? Hány járművet selejteztek le? Voltak elbocsátások?
Száva kocsiszínben történtek változások, nem minden a paraméterkönyvvel összefüggésben. Ilyen lépés volt a 42-es és az 52-es villamosvonalakon az utazási komfort "növelése" érdekében előbb hétvégén, majd teljesen üzemidőben, a hét minden napján a Ganz villamosok hannoveri kocsikra cserélése. Ez persze az 52-esen a szűk menetrendnek - a működésképtelen váltók, valamint a kertvárosi részen lakók panaszai miatt (jogos-jogtalan, ezt mindenki ítélje meg maga) érvényes sebességkorlátozás hossza (bizony hossza, hiszen a Vörösmarty utcai megállótól egészen a Pacsirtatelepig és vissza a Nagysándor József utcai megállóig 20 km/h!) nem tett jót, hiszen a hannoveri villamosoknak "lassú" az ajtóműködése és ez bizony sokszor vezet késésekhez, eltérő indulásokhoz, amik persze behozhatók, a járművezető 2-3 perces végállomási tartózkodásainak rovására. Bár az utaskényelem volt az elsődleges cél, a hannoveri villamosok sajnos pont az idősebb korosztálynak jelentenek "akadályt" a magasabb lépcsők miatt.
Egy nagyon jó példa az 52-es kapcsán: a menetidőből levettek, hozzátették a tartózkodási időhöz. Amit persze nem élvezhet a vezető, hiszen semmi nem történt a vonalon (sebességhatár növelés). A különbség most annyi, hogy eddig volt 3 perc Pacsirtatelepen, most van 5 és igaz ez Határ útra is, csak éppen eddig sem lehetett sokszor odaérni, a most megadott időkben pedig egyáltalán nem. Az Akácfa utca bölcs menetrendkészítői szerint a villamosnak elég 8 perc Pacsirtateleptől a Szent Imre herceg utcáig. Igen, ha repül, ha szabályt szeg, ha nincs egyetlen utas se. Amúgy lehetetlen teljesíteni, de őket ez nem érdekli.
Az új paraméterkönyv lévén az 50-es villamos utasai "megismerkedhettek" a Ganz villamosokkal, csúcsidőben ők a besegítők, így nem kell vissza venni a 42-es és 52-esről a hannoveri kocsikat.
Selejtezés tudtommal nem történt. Az más persze, hogy a közlekedési balesetben elszenvedett sérülések sokszor hónapokig "kezeletlenül maradnak", mert nincs alkatrész stb stb. Jelenleg Szávában a 1503-as (megérkezése napjától szétszedve, bakra téve!!!), a 1544-es (amit az Ecseri út-Üllői út kereszteződésnél kiütött a teherautó), a 1551-es és a 1513-as villamos áll. Megbontva, félkészen, így is, úgy is.
A paraméterkönyv miatt elbocsátások NEM voltak, ezt mindenképpen kiemelném. Ha valaki ilyet hall, hogy a paraméterkönyv miatt bocsátották el, ne vegye készpénznek. Akiktől megvált a cég, azok munkavégzésükkel "dolgoztak" meg érte.
Melyik ma Budapesten a legelhanyagoltabb villamosvonal és melyiket érintették a legjobban a változások?
59 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek