A 4-es metró alagútját fúró Bamco konzorcium írásbeli ultimátumot adott a BKV-nak. Eszerint ha április 12-ig a BKV nem teszi meg a megfelelő lépéseket a Bamco által követelt 115 millió euró (35 milliárd forint) kifizetésére, valamint nem módosítja az ütemtervet úgy, hogy a kötbérterhes határidők átlépése miatt a Bamcónak ne, vagy csak jóval kevesebbet kelljen fizetnie, felmondják a kivitelezésre kötött szerződést. Ha ez megtörténik, félbemaradhat az egész beruházás.
Az Index birtokába jutott információk szerint a Bamco április 12-ig adott határidőt a BKV-nak, hogy teljesítse követeléseit. A cég levele (amelyet egyébként megkapott a főváros vezetése is) azt állítja, hogy a Bamco álláspontja szerint a BKV lényegesen és sorozatosan megszegte a 2006-ban kötött kivitelezési szerződést, ezért ha nem orvosolja a mulasztásait, akkor a Bamco szerződésszegésre hivatkozva felmondja a szerződést.
A levél szerint a Gellért téri állomásnál 2,2 millió euró többletköltség merült fel, és 75 hét késedelem alakult ki a kötbérterhes határidőhöz képest. Az Etele téri állomásnál 26 millió euró a többletköltség, és 17 hét a késedelem. A Fővám téren 65,5 millió euró a többletköltség, 35 hét a késedelem. A Bamco szerint a munkák a BKV által erőltetett felesleges felgyorsítása további 21 millió euró többletköltséget okozott.
Félbemaradhat a 4-es metró építése
Szlogenpályázat: Megsértődött a BKV
Olvasónk számon kérte a BKV-n, hogy a szlogenpályázatra miért csak ügynökségek küldhetnek be ötletet, magánszemélyeket miért zárnak ki az ilyen akcióból. Hivatalos indoklás szerint magánember azért nem küldhette be ötletét, mert az ehhez hasonló pályázatokon az utasok mindig vicces, gúnyolódó, rosszindulatú megjegyzéseket küldtek be, és ezen a BKV megsértődött. Tehát egyértelműen nekünk köszönhető, hogy a BKV-nak sikerült félmillió forintért megtalálnia a legszánalmasabb szlogent:
Szia Figyelő!
Egy szomorú dolgot kell közölnöm veled: mi, utasok tehetünk arról, hogy a BKV szlogenpályázata zárt volt! Hiszen mi, az utasok küldözgettünk (állítólag) rosszindulatú szlogenterveket a cégnek. Levelemet elküldtem a szlogenes, és a sima BKV e-mail címre is:
Tiszelt BKV!
A BKV-figyelő blogon olvastam az Önök közleményét, miszerint 500 000 forint díjazású szlogenpályázatot írnak ki. Érthetetlennek tartom, hogy csak kreatív ügynökségek pályázhatnak, magánszemélyen nem.
Kérem ezen döntésük megindoklását, esetleges felülvizsgálatát!
Köszönettel: Zs. A.
Tovább lehetne olcsóbb tarifával utazni a HÉV-en
Támogatta hétfői ülésén a főpolgármesteri kabinet, hogy módosítsák a gödöllői HÉV tarifahatárát.
Jelenleg Ilonatelep megállóhelyig lehet budapesti jeggyel és bérlettel utazni, a változtatás után a Kistarcsai kórház is elérhető lenne olcsóbb tarifával - adta hírül Nyáry Krisztián, a városháza kommunikációs igazgatója. A kabinet azért javasolja a közgyűlésnek a BKV viteldíjairól szóló rendelet módosítását, mert sok XVI. kerületi lakos jár a kistarcsai kórházba.
A Margit híd felújításának egyik feltétele, hogy a II. kerületi önkormányzat módosítsa a hídfő környékére vonatkozó szabályozási tervet. A híd felújítása során ugyanis a budai le- és felhajtósáv kiszélesítését tervezik, amely érinti a híd melletti parkokat és a rakpart érintett szakaszát. A tervek tartalmazzák a Bécsi úti villamos továbbvezetését is a Bem tér felé. A főpolgármesteri kabinet azt javasolja, hogy egyetértési jogával élve a Fővárosi Közgyűlés támogassa a módosított kerületi jogszabályt.
Kiestek a busz ajtaján a verekedő hajléktalanok
Olvasónk szombaton két hajléktalannal, azok csomagjaival és egy fa raklappal együtt utazott a 30-as busz hátuljában. A csövesek veszekedni, majd verekedni kezdtek, és az egyik megállóban kiestek a buszból, ami a csomagjaikkal és a balesetveszélyesen dülöngélő raklappal továbbment. Mivel utasunk is leszállt, nem tudjuk mi lett a pakkok sorsa, bízunk benne, hogy nem sérült meg senki.
Tisztelt BKV-figyelő!
Szombaton Újpest-Központban szálltam fel a feleségemmel és a kisfiammal a 30-as buszra 16:40 körül, amivel a Szegedi útig utaztunk. Időközben a leghátsó ajtón - aminek közelében ültünk - felszállt 2 férfi (ittasan, mocskosan) egy koszos raklappal (!) - nem 2 darab léccel, hanem egy EUR típusú fa raklappal.
Hiába várta a Combino villamost
Olvasónk tegnap egy kerekesszékkel közlekedő utassal találkozott a körúton, aki Combino villamosra várt, de hiába. Délután visszarendelték az összes új villamost a kocsiszínbe, és helyettük régi Ganz villamosok jártak. Bár már előző nap tudni lehetett, hogy Ganz villamos jár majd a körúton, ezt sem a BKV, sem a főváros nem jelentette előre semmilyen hivatalos csatornán.
Tiszlet Cím!
A mai napon, azaz március 15-én 4/6-os villamossal szerettem volna közlekedni. 17:50-kor a Nyugatinál akartam felszállni, a Moszkva tér irányába. Azt már előbb megtapasztaltam, hogy a Combino helyett a régi villamosok járnak, de nem tulajdonítottam neki különösebb jelentőséget. Amikor a megállóhoz érkeztem, egy kerekesszékes, fiatal lány, és egy ismerőse várakozott türelmesen a megállóban, a kerekesszékeseknek kijelölt felszállóhelynél. Vajon meddig várhattak szegények a szemerkélő esőben, míg jött egy alacsonypadlós villamos? Tekintve, hogy - tudtommal - sehol nem hirdették meg, hogy ma nem Combinok közlekednek.
A hagyományos villamosra pedig kerekesszékkel feljutni... hááát.
Üdv, Kathleen
Utolsó kommentek