A talajsüllyedés és a talajvíz szivárgásának megállítása érdekében októberben utasítást kapott a kivitelező az alagutak falazatépítésének felgyorsítására, a talajmozgás és a szivárgás mára csökkent.
Beszivárog a talajvíz az épülő Gellért téri metróállomásba, adta hírül a Napi Ász című lap. A DBR Metró projektigazgatóság az Indexnek elküldött közleményében arról számolt be, hogy néhány centiméteres felszíni süllyedés és a talajvízszivárgás minden mélyépítési munka természetes velejárója. Ennek az állomásbelsőben alig vannak látható jelei, és a munkálatok felgyorsításával lecsillapodott, de most is folyamatos kísérőjelenség.Fotó: Németh András
A DBR szerint felszíni épületek állagmegóvása és az állomásba szivárgó talajvíz megállítása érdekében még tavaly októberben utasították a Szent Gellért téri állomást kivitelező Bamco-t az állomás és a hozzá kapcsolódó peronalagutak belső falazatépítésének mielőbbi befejezésére. Itt tehát még zajlik a háromrétegű falazat utolsó, belső héjának az építése. A felszínmozgás, illetve a talajvízszivárgás ennek köszönhetően időközben lecsillapodott.
A belső falazatépítés várhatóan március végén, április elején fejeződik be, a kivitelező ezt követően tolhatja majd be a pajzsokat az állomásba. Az ilyenkor szokásos néhány hetes karbantartást követően kezdődhet majd meg a Duna alatti alagútépítés, ami előreláthatólag négy-hat hétig tart.
Az alagutakból mintegy 7,6 kilométer készült el. A déli pajzs március első felében „törhet be” a Szent Gellért téri állomásra, az északi már januárban megérkezett. A pajzsok behúzása az állomásba azonban csak a belső falazatépítési munkálatok befejezését követően történhet meg, a teljes körű tervezést és kivitelezést vállalt állomásépítőnek kötelessége ugyanis gondoskodni a munkálatok által érintett környezet maximális biztonságáról.
(Index)
Szivárog a víz a Gellért téri metróalagútba
Az ütközőn állva, az ablaktörlőbe kapaszkodva utazott
Tudják, hogy veszélyes, mégis nagy népszerűségnek örvend a tujázás Budapesten. Hiába történt már több baleset a metrón, villamoson szabálytalanul utazók miatt, ez sem rettenti vissza a srácokat a „játéktól”:
Zéró toleranciát hirdetett a BKV
A Dr. Kocsis István vezette BKV egy átláthatóbb, elszámoltatható vállalat megteremtésén dolgozik. A cég 2008. szeptember 1-jével kinevezett vezérigazgatója nem a levegőbe beszélt: a szigorúbb belső ellenőrzésnek és a tisztességes BKV-alkalmazottaknak köszönhetően máris több eredménye van ennek a munkának.
Néhány napja a cég azonnal felmondott az utasokat megkárosító négy jegyellenőrnek, most pedig fennakadt a vállalat belső ellenőrzési rendszerén egy irodai dolgozó, aki fiktív nevekre jogtalanul vett fel különböző összegeket. A társaság őt is rendkívüli felmondással, azonnali hatállyal távolította el. Ügyében a BKV rendőrségi feljelentést is tett.
A Budapesti Közlekedési Zrt. tanult a korábbi hibákból, ezért átláthatóbb működésre törekszik, az utasok és az adófizetők pénzével pontosan elszámol. Dr. Kocsis István, a cég vezérigazgatója ezzel kapcsolatban kijelentette: zéró toleranciát hirdet a vállalat pénzét elherdálókkal szemben, de következetesen kiáll a tisztességes alkalmazottak mellett.
2009. március 2.
BKV Zrt.
Veréstől félnek az ellenőrök?
Olvasónk arra keresni a választ, hogy a BKV ellenőrei miért nem kérnek se jegyet, se bérletet a nagyobb darab utasoktól, miközben a vékonyabb, becsületes utasokat egyfolytában szívatják? Aki évek óta bérlet és jegy nélkül utazik a kinézete miatt, az miért nem kap büntetést? Akinek 1-2 napja lejárt a bérlete, azt miért vágják meg 12 ezer forintra?
Tisztelt BKV-figyelő!
Törvénytisztelő és rendezett életet élő - így többek között a havi bérletét megvásároló és azzal szabályosan közlekedő - állampolgárként különös észrevételemet kell közölnöm Önökkel.
Munkaköröm révén a közlekedési vállalat igen sok járatát (az agglomeráció felé is) használva a BKV-ellenőrök különös viselkedésére figyeltem fel: az elmúlt egy év óta, amióta jegyellenőrzést tapasztalok a 6-os villamoson, buszokon, a környékbeli HÉV járatokon, az ellenőrök egyetlen esetben sem kérték a velünk utazó, antropológia és más külső jegyeik alapján vélelmezhetően roma utasok jegyét vagy bérletét.
Visszahozta a buszvezető az elkóborolt nagymamát
Olvasónk nagymamája vasárnap délután elment otthonról. Újságot ment venni, de órák múlva sem tért haza. Utasunk már a rendőrségen is bejelentette mamája eltűnését, a szomszádok a környéken keresték az elveszett hölgyet. Végül egy BKV-s találta meg, aki felhívta a családot, és segített hazajutni a mamának:
Tisztelt BKV figyelő!
Egy nagyon pozitív dolgot szeretnék elmesélni. És ez úton is köszönetet mondani az emberségéért annak a 96A buszsofőrnek aki 22-én 17:05-kor visszahozta a mamámat.
február 22-én szombaton fél egykor történt, hogy az édesanyám lement újságért és eltűnt, már a rendőrségre is bejelentettem. Óránként hívtam a mentőket. A szomszédok mind járták a környéket és keresték. 16:50-kor szólt a telefonom, és egy buszsofőr telefonált, hogy a Megyeri útnál felszállt egy nénike haza akar menni, most a cérnagyári végállomáson van és ezt a számot adta oda neki, hogy hívja fel. Kérdezte ott tudok e lenni az újpesti uszoda megállójában 17:05-kor. Még szép mondtam és nagyon örültem a kedvességének. Tehát vannak azért kedves rendes dolgozók is a BKV-nál.
És mielőtt bárki megróna elmondom, hogy ez volt az első elkóborlása a mamámnak azóta nem mehet felügyelet nélkül az utcára.
Antonia
Utolsó kommentek