Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

500 forint lesz az SMS-jegy

Lassan egy hónapja annak, hogy a szlovák fővárosban bevezették az SMS-jegyet 220 forintért, (24 korona) ami 70 percig érvényes az összes tömegközlekedési eszközön, korlátlan átszállással.

A BKV is ígért már SMS-jegyet a Pestieknek, amit, ha a városvezetés megszavaz, 2009-től igénybe is vehetünk. A BKV-s villanyjegy 499 forint (+1 SMS ára) lesz, amivel  egy órát utazhatunk majd, korlátlan átszállással. Az SMS-jegy előnye, hogy gyorsan, bárhonnan beszerezhető, és átszállásra is feljogosít. Hátránya, hogy Európai viszonylatban rettentő drága, és amennyiben az utas 1 vonalon utazik, átszállás nélkül egyáltalán nem éri meg neki megvenni, hisz az átszállójegy is olcsóbb, mint az SMS-jegy.

Arra, hogy a BKV miért nem vezet be külön egyvonalas, és átszálló SMS-jegyet, eddig nem kaptunk választ.

32 Tovább

Luxus Audit bérel a BKV a vezérigazgatónak

Az Index értesülései szerint a BKV egy vadonatúj felsőkategóriás Audi A6-ost bérel Kocsis István vezérigazgatónak. A gépkocsi értéke becslés szerint mintegy 20 millió forint, ilyen értékű szolgálati autója a BKV-nak még nem volt.

Az Index úgy tudja, hogy Kocsis István, a BKV nemrég kinevezett vezérigazgatója számára egy felső kategóriás gépkocsit bérel a közlekedési cég.

Az Audi A6 (TDI 3000, extrákkal) ára szakértők szerint mintegy 20 millió forint. Mint megtudtuk, a BKV a szűkös anyagi helyzetére tekintettel nem vásárolta vagy lízingelte az autót, hanem bérli inkább.

A cég szolgálati gépkocsiparkja egyébként Renault Lagunákból áll (körülbelül 20 darab). Renault Lagunát használt korábban Aba Botond vezérigazgató, és Balogh Zsolt megbízott vezérigazgató is. Antal Attila saját Rover 75-ösét használta vezérigazgatósága idején.

Az Index úgy tudja, hogy a BKV-nál felvetődött, hogy több A6-ost is rendeljenek, de jelenleg ez az elképzelés nem aktuális. Az Index keresi az ügyben a BKV sajtóosztályát.

 

(Index)


Kapcsolódó postok:

Az utastájékoztatáson spórolnak

Kihasználatlanul állt Antal Attila új luxus Volkswagene

55 Tovább

A BKV-tól a MÁV-hoz kerülhet a HÉV

30 milliárd forinthoz juthat a BKV, ha a MÁV a teherszállítási üzletág eladásának 102 milliárd forintos bevételéből megvásárolja a HÉV eszközeit - tudta meg a Napi Gazdaság.

A helyi vasút üzemeltetésének átadásával a Budapesti Közlekedési Vállalat az évi mintegy 10 milliárd forintos veszteségtől is megszabadulna. A tervek szerint április végére készül el a dokumentum arról, hogy az állam milyen garanciális feltételek mellett adja át a BKV-nak az összeget.

A 80 milliárd forintos adóssággal küzdő budapesti társaságnak jól jönne a pénz, miközben a költségvetésből is több forráshoz jut - írja a lap. A BKV ugyanis az idei 32 milliárd után jövőre 42 milliárd forintra számíthat a közösségi közlekedés normatív támogatásának megemelése miatt.

(hírTV)

55 Tovább

Egy szőke nő a BKV legjobb buszvezetője

A BKV-figyelőt rengeteg kritika éri a publikált észrevételek miatt. Többen panaszkodnak arra, hogy a blogon csak a negatív észrevételek jelennek meg, pozitívak sosem. Mivel a blog teljesen interaktív (tehát az olvasók észrevételeire épül), arról is ti döntötök, mit olvasnak mások, és ezek közül mennyi észrevétel pozitív. Sajnos nagyon kevés pozitív észrevételt kapok e-mailben, és ami jön, az is rövid, így önálló postként nem felhasználható. Most egy csokorba szedtem őket, és egyszerre olvashatjátok az elmúlt hetek terméseit:

Tisztelt BKV!

2008. november 19-én, délután utaztam a 47-49V busszal (az Etele tér és a körtér között), amit egy szőke hajú, hölgy vezetett. A busz száma: 04.47 volt.

Buszvezetőjük szerintem cégük egyik példaképe lehetne. Minden elismerésem azoké a nőké, akik munkahelyükként a BKV-t választják, az Ikarus kormányát tekergetik. Nem könnyű munka ez, rengeteg odafigyelést, és energiát igényel. Munkatársuk az összes női vezetés, és szőkenős viccet 10 perc alatt megcáfolta, ugyanis gyorsan, pontosan és biztonságosan vezetett, odafigyelt az utasokra.

Minden olyan utast megvárt, aki a busz felé futott, a felszálló utasokat nem sürgette az indulásjelző szabálytalan használatával. A busz után szaladó utasok bevárásával is tudta tartani a menetrendet, egy perc késést sem szedett fel. Tehát, teljesen utasbarát volt.

Kérem, hogy munkatársukat részesítsék munkáltatói dicséretben, és ezzel ismerjék el munkáját, ösztönözzék arra, hogy továbbra is ilyen utasbarát módon végezze munkáját.

Kérem a fejleményekről tájékoztassanak!

M.

43 Tovább

A szlovákok megcsinálták

November 18-tól a szlovák fővárosban már SMS-jegyet vásárolhatnak maguknak a tömegközlekedést választó emberek, aminek előnye, hogy gyorsan, bármikor megvásárolható.

A tömegközlekedési cég nem bonyolította túl az SMS-jegy rendszerét. Az új jegy igénybevételéhez nem kell mást tenni, csak elküldeni egy üres SMS-t a 1100-as telefonszámra, és megvárni a visszaigazoló üzenetet, ami két perc késleltetéssel érkezik meg a telefonra. Az SMS ára 24 korona (0,8 euró vagyis kb. 220 forint), és 70 percig bármelyik járaton való utazásra, valamint átszállásokra is jogosítja az utast.

 



A szlovákiai T-Mobil valamennyi ügyfele használhatja ezt a szolgáltatást, az Orange-nak pedig csak az előfizetési szerződéssel rendelkező ügyfelei. A harmadik mobilszolgáltató, az O2 november végén teszi lehetővé mobilosainak a virtuális jegyvásárlást.

 

Miben jobbak még a szlovákok?

Olyan jegyrendszerük van, ami nem az utasok kizsákmányolásán dolgozik, hanem igazságos, és korrekt. Különböző jegyek válthatók a járművekre, amik 10 perctől egészen 90 percig érvényesek. Tehát az utas 5 megállóra kevesebbet fizet, mint az, aki a vonal teljes hosszán utazik. Természetesen ezek a jegyek átszállásra is feljogosítanak, azaz a 10-30-60 perces jegyekkel korlátlanul közlekedhetünk a városban.

A közlekedési cég amit tud, házon belül intéz, tehát nem szervez ki alvállalkozóknak olyan feladatokat, amiket maga is el tud végezni. Kevesebb megtömött zseb, nagyobb megtakarítást jelent.


Részlet a Pozsony weblapjáról:

POZSONY (BRATISLAVA)

Hálózat: Pozsonyi Közlekedési Vállalat autóbuszok, villamosok és trolibuszok sűrű hálózatát működteti. Az éjszakai járatok a város legtávolabbi részeit is átszelik, az éjszakai buszok az utasok jelzésére állnak meg.

Menetjegyek: a helyi tömegközlekedési eszközökben a menetjegyek meghatározott ideig érvényesek - 10, 30 vagy 60 percig. A 30 perces jegy hétvégén és ünnepnapokon 45 percig, a 60 perces pedig 90 percig érvényes. A menetjegyek minden közlekedési eszközön és mindkét városi zónában érvényesek. Minden menetjegy átszállójegy is.

Az utasok vásárolhatnak kedvezőbb árú jegyeket is, amelyek 2 vagy 4 útra érvényesek. A Közlekedési Vállalat turistajegyeket is forgalmaz, ezek 1, 2, 3 vagy 7 napig érvényesek.

Pozsonyban a menetjegyeket már az utazás előtt meg kell vásárolni. A jegyek az erre szolgáló automatákban, trafikokban és az állomásokon kaphatók, és az utazás megkezdése után azonnal érvényesíteni kell őket a közlekedési eszközökön.

Menetjegyárak: 10 perces menetjegy 14,- Sk, 30 perces menetjegy 18,- Sk

64 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek