Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Csak egy utas mert rászólni a firkálókra

Egy buszvezetővel beszéltem a minap a takarításról és a kollégái munkához való hozzáállásához. A beszélgetés előtt előkerült a járművek állapota is, és a rongálás. Arra kerestem választ, hogy a járművezetők egy részét miért nem érdekli, ha éppen mögötte bontják a buszt, és miért vonják meg a vállukat, ha az utas szól nekik az esetről. A válasz az volt, hogy valószínűleg azért nem foglakoznak az utastérrel, mert nincs meg bennük az érzés, hogy övék lenne a busz. Vannak olyan vezetők, akik a fülkét sem takarítják ki maguk után, ha nem ülnek vissza a buszba. Régen más volt. Minden buszhoz tartozott 1 vagy 2 sofőr, akik mindig ugyan abba a buszba ültek. Kicsit úgy érezték, hogy az a busz az övék, ezért vigyáztak is rá. Jó lenne ezt a rendszert visszaállítani.

De nem csak a vezetők, az utasok sem vigyáznak a rendre. Szombaton este a 173E vonalán közlekedő egyik Ikarust firkálták fiatalok. Csak egy utas mert nekik szólni, az utasok, és a buszvezető is tűrte a rongálást. Többit leírja az utas:

Kedves BKV Figyelő!

A mai napon (2009. június 6. szombat) este a Ferenciek tere és a Keleti pályaudvar között a 173E járatot vettem igénybe. (frsz. BPO-422, az eset 22:05 körül történt).

A Blaha Lujza téri megállóhelyen egy 6-10 fős "baráti társaság" szállt fel az amúgyis zsúfolt több külföldi turistával közlekedő járatra. Indulás után előkerültek a tollak, majd 4 fiatal elkezdte firkálni a 3-as ajtó ablakait, a csukló környékét valamint az elválasztó üveglapot. Nagyobb hangerővel a 4es ajtótól kiabáltunk rájuk, hogy reméljük hoztak hígítót is, hogy lemossák utána, természetesen eredménytelenül.

175 Tovább

Rosszul kommunikálta a változásokat a BKV

A BKV szóvivője pár napja a TV2-n azzal indokolta az utastájékoztató hangok cseréjét, hogy a cég kommunikációján változtatni szeretne. Úgy néz ki ez csak üres duma volt, mert a kommunikáció semmit sem változott. A paraméterkönyv változásairól sem tudtak meg semmit az utasok, csak valamikor pénteken (tehát kevesebb, mint egy nappal előbb).

Kedves BKV-figyelő!

Több olyan BKV járat menetrendje és közlekedése megváltozott tegnap, amivel rendszeresen utazom. A változás előtti napokon ellátogattam a BKV weboldalára de semmi információt nem találtam a változásokról. Azt persze megtudtam, hogy népszerűszínészek mondják több vonalon a megállók neveit, és színházjegyet is nyerhetek. De ettől nem lettem okosabb. És egyébként is, ez kit érdekel ilyenkor? A változás előtti nap tettek fel valamit a változásokról, ami szerintem kicsit késő. 3-4 nap lenne a minimum.

34 Tovább

Bliccelni próbáltak, megszívták

Miskolcon jól működik az első ajtós rendszer. Az MVK Zrt. járataira már időtlen idők óta csak az első ajtónál lehet felszállni. Az utasok többsége ezt felfogta, és nem is próbálkozik a többi ajtónál, mert tudják, hogy teljesen felesleges. A Budapesten is bevezetett rendszertől is ugyan ezt várjuk. Hogy ha lekerülnek az őrök (vagy csak 1 marad fent buszonként) akkor se lógjanak fel a hátsó ajtókon a bliccelők és a hajléktalanok.

Persze Miskolcon is van, hogy jegy és bérlet nélküli utasok megpróbálnak fellógni. Tegnap a 35-ös buszra szállt fel a hátsó ajtónál egy "kiscsalád", összesen 8-an voltak. Egyiknek sem volt érvényes jegye vagy bérlete, ezért a buszvezető felszólította őket, hogy szálljanak le. Nem tették, ezért a busz félreállt, a buszvezető pedig hátra sétált. Többit ti is megnézhetitek ezen a videón:


Nem indul a videó? Kattints ide!

57 Tovább

Újra divat az ülésszaggatás?

Graffitizés, tagelés, törés-zúzás, ülésszaggatás. Sosem értettem, hogy a velem egyidős fiatalokat (vagy fiatalabbakat) miért hozza lázba a rongálás. Mi ezekben az öröm? Sosem fogom megérteni, de azt sem, hogy az ilyen kis mocskok miért ússzák meg mindig a büntetést?

Kedves BKV Figyelő!

Az ülésszaggatás reneszánsza is lehetne annak a címe, amit ma láttam, illetve fotóztam.

Az Örs vezér teréről kb. 7.40-kor induló 244-es IK 280-as csuklós buszon a következőre lettem figyelmes, mikor leültem a busz hátsó részében a 3-as és 4-es ajtók között, a szimpla üléssoron: mintha lejtene vagy törött lenne az ülés… Mikor alaposan szemügyre vettem, hova ültem le, láttam, hogy az ülés fel van hasítva, a szivacsnak mintegy fele hiányzik. "Természetesen" tag is volt a buszon (ablakon karc is), meg az előző ülés háttámlája is ki volt szaggatva, ahogy a képeken is látszik. (Mobiltelefonnal készült képek, de a lényeg kivehető.)

20 Tovább

Nyereményjáték a 2 éves BKV-figyelőn!

Unod a szürke laptopod? Dobd fel egy színes dizájnt, gyönyörű tájképet vagy akár egy saját fotódat ábrázoló skinnel, akár teljesen ingyen. Nem kell mást tenned, mint észrevételt küldeni 2009. június 5. és július 9. között a „figyelő” blogoknak (BKV-figyelő, MÁV-figyelő) a bkvfigyelo@gmail.com címre. Ha észrevételed a blogon (vagy az Index Budapest rovatában) megjelenik akkor részt veszel egy sorsoláson. Kéthetente nyerhetsz egy notebook skint, melyet a SkinZone ajánlott fel. Ha nincs notebookod akkor sincs baj, mert a BKV-figyelős nyereményedet mobiltelefonod, iPodod vagy játékkonzolod lefóliázására is beválthatod, felár nélkül.

Hogy mi a skin? Vinylből készült, speciálisan laminált öntapadó fólia, amely könnyen felhelyezhető, később bármikor nyom nélkül eltávolítható. Ráadásul nemcsak a számítógépedet, hanem az iPododat, iPhone-odat vagy más típusú mobilodat, sőt játékkonzolodat is egyedivé varázsolhatod. Válogass kedvedre a sokszáz képet tartalmazó online galériából, kattints ide!

Küldj észrevételt, és nyerj!

0 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek