A régi képeim között találtam meg ezt a képet, amit a Keleti pályaudvarnál fényképeztem még 2 éve. Csak az „1989-óta. Lassú jármű” szöveg tetszett meg rajta, ezért fotóztam le. De csak most tűnt fel, hogy ezen a metró elkészültét 2009-re ígérték. Azóta mi, itt 2009-ben tudjuk, hogy a metró nem készült el, és jelenleg még az sem biztos, hogy a Fővám téren meg fog-e állni. Szerintetek mikorra készül el a metró?
Kevesebb BKV-busz, több alvállalkozó?
Egyre több levelet kapok a Pesten járó BKV-s Volánbuszokkal kapcsolatban. Már nem csak a pótló-, a menetrend szerint járó Dél-pesti buszok helyett is sárga, "Volánbusz" feliratú csuklós buszok járnak. Úgy néz ki tényleg egyre kevesebb buszt tudnak kiadni a garázsokból. A BKV hosszú távra tervezhet, mert a Volán felirat mellé a saját logóját is odaragasztotta, bár ez alig látszik a sárga alapon.
Kilépett a busz elé, majd beleütött a szélvédőbe
Máté tegnap a 7-es buszon utazott. A Volvo a Keleti pályaudvarnál állt ki a megállóból, amikor egy gyalogos a piros jelzés ellenére a busz elé lépett. A busz megállt, átengedte a gyalogost, majd rádudált. Emberünk ezen annyira felhúzta magát, hogy a busz szélvédőjébe ütött. A férfi eltűnt, a busznak ki kellett állni a forgalomból:
Ma (04.02.) volt szerencsém FJX-196-os rendszámú Volvo buszon a Bosnyák tér felé haladni. Egészen a Keleti pályaudvarig sikerült eljutni. Úgy történt, hogy kicsivel 12 után a busz elhagyta a nevezett megállót és épp megkezdte volna a kanyargást a lezárt Baross téren amikor egy a piros jelzésnél a zebrán áthaladó úriember került az útjába.
Eddig nem is lett volna probléma, a buszvezető lassított/megállt és rövid dudálással figyelmeztette a tiltó jelzést teljes mértékben figyelmen kívül hagyó gyalogost, aki erre válaszul beverte a busz szélvédőjét.
A busz azonnal megállt és ott is maradt akadályozva a forgalmat, az utasok meg mehettek dolgukra. Az úriember eltűnt a helyszínről, természetesen. Én a második ajtónál álltam - nem a legjobb rálátással -, csak egy fehér póló és egy piros táska maradt meg belőle.
Máté
Csak a lélek tartotta a busz ajtaját
Olvasónk néhány napja egy olyan buszon utazott, aminek az ajtaját szinte semmi nem tartotta. Az 53-as viszonylaton közlekedő busz ajtaja menet közben ide-oda csapódott, az alsó részén semmi nem rögzítette. Tisztában vagyunk vele, hogy a BKV-nak kevés a pénze, de ennyire rossz buszokat miért engednek kiállni a garázsból? Miért lehet forgalomban? Ha valaki megbillen a kanyarba, és kiesik az ajtón azt hogy magyarázza ki a szóvivő? Ez is természetes?
Nem indul a videó? Kattints ide!
Tíz éve nem ült buszon, meglepődött
Olvasónk körülbelül tíz éve nem vette igénybe a BKV magas színvonalú szolgáltatásait. Néhány hete azonban újból buszra ült és meglepődött amikor tapasztalta, hogy a blogon leírt problémák igenis valósak. 6 pontban gyűjtötte össze kérdéseit, észrevételeit:
Tisztelt BKV-figyelő!
Elég régen vettem igénybe utoljára BKV-t (Kb. 10 éve). Most újra rákényszerültem, mert Rákoskeresztúrról Budaörsre járok melóba, és kocsival nem érné meg. Felfedeztem viszont néhány érdekes dolgot, érdekelne, hogy van-e rá értelmes magyarázat!
1. Mi az oka annak, hogy a járművek ilyen szinten retkesek, hogy ragadnak? Nálunk miért nem megoldható, hogy amíg a végállomáson várják az indulást, a vezető ahelyett hogy bagózik, legalább felsöpörne, ahogy fejlettebb demokráciákban szokás? Éjszaka a garázsban/remízben a takarítók dolgoznak is, vagy csak ott vannak, hogy meglegyen az óraszám? Mert egymás után 2 napon láttam ugyanazt a csikket, ugyanott, ugyanazon a buszon!
2. Hogy közlekedhet olyan busz (68-as vonal), amelyiknek a plafonon lévő Vészcsengő-gombjából, valamint a hátsó ajtóval szembeni kapaszkodó fölső rögzítési pontjából ömlik az esővíz, vagy a hátsó ajtóval szemközti sarokban be van szakadva a padlója a gumiszőnyeg alatt?
Utolsó kommentek