Rossz számítások alapján állapították meg a BKV új paraméterkönyvének gazdasági hatásait, így a tervezett egymilliárdos spórolás helyett több mint negyedmilliárdos többletköltséget okozott a módosítás. A tervezés során nagyvonalúan bántak a naptárral, a lezárások okozta pótlásokkal, de úgy tűnik, hogy még a járművek fogyasztása is meglepte a BKV-t.
Az eredetileg tervezett 946 millió forintos megtakarítás helyett 254 milliós többletköltséget okozott a BKV új paraméterkönyve 2008-ban - derült ki a cég csütörtöki felügyelőbizottsági ülésén.
A gazdaságossági számítások során például egy olyan korábbi évet vettek alapul, amikor az ünnepnapok többsége hétköznapra esett, így jóval kevesebb munkanap volt, mint 2008-ban. (Mint ismert, munkanapokon a BKV jóval nagyobb teljesítménnyel dolgozik, mint a munkaszüneti napokon, s ennek jelentős költségei vannak.)
Negyedmilliárdba került a takarékos BKV
Azt sem tudta, merre menjen
Néhány éve hír volt, hogy egy metrópótló busz eltévedt a városban. Minden felé ment, csak a kiadott útvonalon nem. Lehülyézték a buszvezetőt, és volt aki panaszt is tett, mert emiatt elkésett valahonnan. Az utasok közül kevesen tudják, hogy a járműhiány miatt sokszor tesznek át kisebb vonalról buszokat (vezetővel együtt) egy másikra, ami számára teljesen ismeretlen. Ilyennel találkozott olvasónk is:
Kedves BKVfigyelő!
Nemrég rászoktam a 150-es járatra a munkábajutáshoz. Persze nem egyszer van, hogy a 173E az 10, 30, 50-re pont nem ér be a Kosztolányira, de hát ha már 6-8 percenként jár, akkor nem szólok egy szót se.
A 150-esen rendszeresen utaznak turisták, a Szoborparkhoz, szóval napi rendszerességgel látok kellőképpen összezavart külföldieket, főleg miután a Vincellér útnál fordul egyet a busz és elindul visszafelé. Azért rendszerint figyelek és elmondom nekik, hogy mikor is kéne leszállni.
Hibázott, félretájékoztatott, ezért fizet a BKV
Fanatikus olvasóink biztos emlékeznek még Ádám levelére, aki 1 hónapja arra panaszkodott, hogy a BKV szervezetlensége, és tájékoztatás teljes hiánya miatt lekéste az utolsó villamospótló buszt, és a csatlakozást is. Olvasónk nem csak nekünk, a BKV ügyfélszolgálatának is elküldte panaszát, akik kivizsgálták az ügyet, beismerték, hogy hibáztak, ezért egy 1500 forintos vásárlási utalványt postáznak az utasnak.
Tisztelt Czeglédi Ádám!
Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat. Szíves elnézését kérjük. Őszintén sajnáljuk, hogy kellemetlenséget okoztunk Önöknek, melyért és a késedelmes válaszunkért ezúton szíves elnézésüket kérjük.
A félretájékoztatás miatt átélt kellemetlenség enyhítése érdekében, engedje meg, hogy az Ügyfélszolgálat 1500 forint értékű vásárlási utalványt postázzon Önnek. Melyhez kérjük, levelezési címét megadni szíveskedjen.
Tájékoztatjuk, hogy az Ön által leírt esetet egy adminisztrációs hiba okozta, nevezetesen egy korábban tervezett, a végül bevezetettől kismértékben eltérő menetrend alapján történt a menetrendi hirdetmények készítése, mely általunk addig fel nem fedezett okból fordulhatott elő. Ezeket az úgynevezett laptáblákat helyezzük ki a megállóhelyekre, s ugyanezek találhatók meg az internetes felületen is. A probléma tudomásunkra jutását követően azonnal intézkedtünk a valós helyzetnek megfelelő menetrendek kihelyezésére, sajnos ez csak 2009. január 19-én történt meg. Éppen az ilyen esetek elkerülése érdekében bejelentése után olyan új funkcióval bővítettük ki informatikai rendszerünket, ami az ilyen hibák előfordulásának esélyét - jelenlegi lehetőségeink között - a lehető legkisebbre mérsékli, előírásszerű munkavégzés esetén kizárja.
Lerugdosták a HÉV-ről az utast a BKV katonái
Abban szinte minden utas egyetért, hogy a részegeknek, hangoskodóknak, hajléktalanoknak semmi keresnivalójuk nincs a BKV járművein. Abban is sokan egyetértünk, hogy ezeket az embereket, ha nem akarnak maguktól leszállni, le kell tenni a buszról, villamosról, HÉV-ről. Végre örülhetnénk, hogy a BKV katonái letettek a HÉV-ről egy részeg utast, de mégse örülünk. A részeget ütögetni kezdték miközben aludt, majd rugdosták, hiába kiabált, hogy leszáll ő magától is, csak várjanak már egy kicsit. Végül a katonák, akik a padlón rántgatták az utast akkorát rúgtak belé, hogy lerepült a szerelvényről.
Sajnálatos, hogy a BKV emberei a semmittevés és a brutalitás között nem találták még meg az átmenetet. Vagy elsétálnak a hajléktalanok mellett, vagy félholtra verik, ahelyett, hogy felszólítanák a leszállásra, vagy kulturáltan megemelnék, és letennék. Olvasónk beszámolója:
Kedves BKV-figyelő!
Szeretném leírni, mi történt a Szentendrei HÉV vonalán. Egy ittas férfi ült, cipőjét levéve, lábát felrakva a középső üléseken. Láthatólag elaludt. Pomázon felszállt a kalauz, 2 majd 4 utas biztonsági férfival.
Rögvest észrevették az ittas egyént, lökdösni kezdték, szálljon le azonnal. Először csak az egyik biztonsági próbálta elhurcolni, nem ment neki egyedül. Hívta társait, akik -hogy végre eset van- egy másik kocsiból is megjelentek.
Hiába várta az alacsonypadlós buszt
Régebben, amikor nem volt ilyen rossz helyzetben a BKV a közlekedés sokkal kiszámíthatóbb volt. A garázsból minden reggel kiadták az X darab járművet, amire jutott Y darab tartalék. Sajnos mostanában az X darabot sem tudják kiadni, mert rengeteg a használhatatlan gép. Ha egy busz kiesik, nem tudnak helyette tartalékot küldeni, ezért borul az egész menetrend.
Kedves BKV-figyelő!
Bizonyára már sokan írtak róla, mennyire nehéz babakocsival közlekedni Budapesten - most én is hozzátenném a magam történetét.
Két kisfiú anyukája vagyok, a nagyobbik 3 éves, a kicsi 9 hónapos, őt egyelőre egy mélykocsi jellegű nagy babakocsiban tolom, ha megyünk valahová. Ezzel kizárólag alacsonypadlós járműre tudunk felszállni, mert nagyon nehéz, egyedül képtelenség magasra emelni. Így nagyon örültem, hogy az elmúlt hónapokban megjelent buszmenetrendekben jelölik, mikor indul alacsonypadlós busz egy adott vonalon. Ki is használtuk már nem egyszer, hogy időre mentünk ki a buszmegállóba. Tegnap a 98-as busszal terveztünk egy utazást a cipőboltig meg vissza. Odafelé nem is volt gond, jött az alacsonypadlós busz, ám visszafelé - menetrend ide vagy oda -, a 12:09-kor induló buszként hagyományos, régi 3 ajtós busz jött. Kérdésemre, miszerint miért nem alacsonypadlós busz érkezett, a sofőr a vállát vonogatta, de szerencsére megvárta, míg két jólelkű utas segítségével fel-, néhány megálló múlva pedig lekászálódtunk. A dolog azért bosszantott, mert külön ehhez a buszhoz mentünk oda, és a kérdéses megállóban (Újhegy) a következő egy órában még menetrend szerint sem volt esedékes alacsonypadlós busz.
Most elbizonytalanodtam - mi lesz, ha egy hosszabb kirándulást tervezünk, aztán ottragadunk "a világ végén", mert nem jön a menetrend szerinti alacsonypadlós busz?!
Üdv, Kriszta
Utolsó kommentek