Több felháborodott BKV utas keresett meg a hétvégén levélben, akik a vezérigazgató új luxuskocsijának fontosságát kérdőjelezték meg. Egyikük még a BKV egy régebbi kampányának fotóit is mellékelte levele mellé, amit kommentár nélküli üzenetként most közzé is teszek. (Mindenki azt lát benne, amit szeretne).
A villamosmegállóban gázoltak el egy nőt a körúton
Lesleytől, a 8ker blog szerkesztőjétől kaptam az alábbi megdöbbentő képeket, és ezt a néhány sort. Szívből remélem, hogy a balesetben megsérült személyeknek nem lesz komolyabb bajuk. hamar felépülnek. Jobbulást kívánunk nekik!
Most (16:30) jöttem hazafelé a vásárlásból, amikor is a Blahán óriási szirénázással 2 tűzoltó, 3 mentő, a rendőrök valamint a tűzoltókat irányító kocsik száguldottak el, és nem is mentek messzire. A forgalom feltorlódott egy pillanat alatt, emberekkel teltek meg a járdák. Odaérve ezek a képek fogadtak:
Szemtanuk elmondása szerint a vezető rosszul lett, cikk-cakkban haladt,ezért nekicsapódott a villamos végének, amely fellökte a megállóba, ahol egy anyát gázolt gyerekével. A kiérkező mentők azonnal elvittek mindenkit, a tűzoltók a kifolyt folyadékot itatták fel homokkal, a rendőrök adatokat rögzítettek - mindenki nagyon profin és gyorsan tette a dolgát. Csak a forgalommal nem foglalkozott senki, a lámpák sárgán villogtak, mivel az egyik jelzőlámpát is kidöntötték. A villamos nem jár, így nehézkes most a körúton haladni.
Eladta a tartozását a testvérének
Gondoltál már arra, hogy a kamu BKV büntetéseidet eladd egy közeli, külföldi rokonodnak? Olvasónk gondolt rá, és meg is tette. Egy jelképes összegért cserébe olasz nővérére hagyta az összes tartozását, akin a BKV valószínűleg nem fogja behajtani, az egyébként fiktív büntetéseket:
Kedves BKV-figyelő!
Barátaimmal kocsmázni voltam a hét elején, ahol a szokásos témák mellett (pia, nők, foci) a net, és azon belül a BKV-figyelő is előkerült. A 7 fős asztaltársaságból 6 ember ismerte a blogot (a 7. is hallott már róla, csak nem követi), így mindenki ismerte a fontosabb postokat, és a menő témákat. Így jutottunk el a BKV ügyvédjéig, és a kamu büntetésekig, amibe Zoli barátom is belekóstolt. (Nem Zoli, de az egyszerűség kedvéért hívjuk így)
A BKV ügyvédje küldött neki ugyanis egy csekket, amiben 15 napon belül közel fél millió forint befizetését kéri, sárga csekken (nem vicc). Valamikor 2005-ben ugyanis az ügyvéd szerint ennyit bliccelt össze a pesti metróvonalakon. A levél szerint a büntetések egy részében az adatait bediktálta, de többször mutatott fel személyi igazolványt is.
A probléma ezzel annyi, hogy Zolinak az összes bérlete megvan 2003-tól napjainkig, mert mindet eltette, épp az ilyen esetekre. Szép, kitöltött bérletek a hozzájuk tartozó bérletigazolvánnyal. De akkor mi ez a büntetés?
A bemondásos büntetéseket a magyar jogszabályokat figyelve, nem is kell komolyan venni, nagyot kell röhögni rajtuk és kidobni. Semmit nem bizonyít azon semmit, így ilyenekkel a BKV és annak ügyvédje hiába is szaladgál a bíróságra, sokra nem megy vele. Főleg ha kamu, és van bérlete az utasnak…
A személyis büntetés kicsit nehezebb eset. Ott már van a BKV-nál olyan személyes adat, amit nehezen szerez meg (kivétel, ha eddig nem voltál benne a rendszerbe, onnantól indul a sorozatgyártás), bár mint a mellékelt ábra mutatja, már a személyi felmutatása sem biztosíték semmire, ugyanis Zolinak nem hogy bérlete volt, és meg sem büntették, még az alapszabályt is ismeri: Személyes iratot csak rendőrnek mutatunk. Így lehetetlen, hogy az Ő személyiét felmutatta az ellenőröknek, ezzel kiadva a személyes adatait. De akkor hogy került oda? Hogy került bele a rendszerbe? Ezek a kérdések.
A csattanó ez után következett. Zoli testvére Olaszországban él, már vagy 5 éve. Zoli kitalálta, hogy ha a BKV a büntetését továbbadta egy ügyvédnek, az összes személyes adatával együtt, akkor ő a tartozását adja el a nővérének egy jelképes összegért, amiről átvételi elismervényt is írnak, így a testvére írásba adja, hogy a tartozásokat átvállalja. Kíváncsi leszek, hogy a Kováts és a behajtók kimennek-e ennyi pénzért az olaszokhoz :)
Az ötlet egyébként nem saját volt, valamelyik reggeli rádiós műsorban hallotta még évekkel ezelőtt, innen jött az ötlet.
Majdnem 9 százalékkal drágul jövőre a BKV
Mint azt már jó előre megmondtam (majd' 450 kommenten át), a BKV a 7,9%-os tarifaemelésen kívül további áremelésre készül, hisz az új egyesített bérletek árát is belekalkulálják a bérletek árába, így a 7,9% helyett, 8,8%-os lesz az áremelés. Erre azért volt szükség, mert jövőre megszűnik a hagyományos BKV bérlet, és helyette csak a drágább, Budapesti Egyesített Bérletet lehet majd kapni, ami érvényes a Volán és a MÁV járataira is, Budapest közigazgatási határain belül. Tehát jövőre a bérlete árából minden BKV utas fizet a fent említett cégeknek, függetlenül attól, hogy igénybe veszi-e a szolgáltatásait, vagy sem. Ugye milyen igazságos?
Sokan bedőltek Hagyó Miklós meséjének, akinek köszönhetően többen az "áremelés mellé, most valami extrát is kapsz" című mondókát kezdték el terjeszteni (ekkor még csak 7,9%-os emelésről tudtunk), ám néhány hét alatt kiderült, hogy az új egyesített bérlet nem ajándék, ezt a szokásos áremelésen felül ki kell majd fizetniük az utasoknak.
Jövőre a BKV bérlet ára 9000 forint lesz (jelenleg 8250), a diák/nyugdíjas bérlet 3550 forintra emelkedik (jelenleg 3250), és a kétheti bérlet 5950 forint lesz (jelenleg 5300). A vonaljegy ára a jelenlegi 270 forintról 290 forintra, a metrószakaszjegy pedig 220 forintról 240-re emelkedik majd. Egyedül a napijegy lesz olcsóbb, (1500 forint) 50 forinttal.
Idős nővel az ajtók között indult el a busz
Sajnos a BKV dolgozói között van néhány barom, aki a cég és a normális dolgozók hírnevét egy perc alatt tönkreteszik. Így történt ez hétfőn is a 7E buszon, ami a Móricz Zs. körtéi megállóból és idős nővel ajtók között indult el, mert a busz vezetője nem várta meg, míg felszáll, rácsukta az ajtót. Az utasok hiába nyomták a vészjelzőt, semmi reakció nem volt:
Kedves BKV-figyelő!
Tegnap (XII. 01) 07:10-20 körül utaztam a 7E buszon, amin a Móricz Zsigmond körtéren a következő baleset történt:
A busz beállt a megállóba, ahová folytak ki az emberek. Nagyon sokan voltak, így jó lassan történt az utascsere. Leszálltak az utasok, majd a 3. ajtónál (csukló után), egy idős nő kezdett el felszállni. Feltette a lábát az alsó lépcsőre, majd megszólalt az indulásjelző. Amikor láttam, hogy nehézkesen tud felszállni, 50 emberből egyedül indultam neki segíteni, nehogy valami baja legyen.
Szegény néni felfelé igyekezett, de már záródott is az ajtó, és indult is a busz. A záródó ajtó a maga mellett cipelt kerekesszatyrot és az egyik lábát is odacsukta (egymáshoz szorította a kettőt). Szerencsére ekkor már odaértem, és előbb a szatyrát vettem el, majd feltettem az ajtó mellett lévő ülésre. A néni ekkor már nagyon jajjveszékelt, fájlalta a lábát, ami még mindig az ajtók között volt. Az utasok hiába nyomták a vészjelzőt, a busz vezetője, nem hallotta.
Szerencsére kiszabadítottuk a nénit, aki a szatyra helyére ült, és rövid időn belül lenyugodott. Nem úgy, mint én. Szívem szerint kiszedtem volna a fülkéjéből azt a barmot, akinek az egyik fülében egy fülhallgató (valószínű) headset volt, ezért nem hallotta a vészjelzést és a kiáltozást.
Amikor előre akartam menni számon kérni a vezetőn a dolgot, akkor már az idős hölgy nyugtatgatott, hogy hagyjam, nehogy még nekem legyen ebből bajom. Sajnos a sokkhatás miatt a busz rendszámát nem tudtam megjegyezni (BPO – valami…), így csak a körülbelüli időpontot tudom. Remélem megtalálják ezt a barmot.
A néni nem akart mentőt hívni, azt mondta úgy is megy az orvoshoz, akkor majd „megnézeti” a lábát. Olyan rendes volt, hogy a telefonszámomat elkérte, és azóta már kétszer is hívott, hogy megvan, nincs semmi baja, kis zúzódással megúszta az egészet.
Kérdésem az lenne: Ha látja, hogy vannak felszállók, miért jelez a buszvezető? Az indulásjelzőt miért sürgetésre használja? Ha látja, hogy van felszálló (a szatyor és láb is még kint volt) miért zárja be az ajtókat? Ha nyomják a vészjelzőt, miért nem áll meg? Miért megy tovább?
Sajnos a BKV-nál is vannak barmok…
Üdv: Péter
Utolsó kommentek