Nyomozás indult hűtlen kezelés és közérdekű adatok eltitkolása miatt a BKV ellen. Az eljárás a közlekedési társaság külsős cégekkel kötött szerződéseit érinti.
Hűtlen kezelés miatt nyomoz a BKV-nál a Budapesti Rendőr-főkapitányság. Az ismeretlen feljelentő szerint a közlekedési vállalat külső cégekkel kötött szerződései nem teljesültek vagy az elvégzett munka nem állt arányban az azért kifizetett összeggel.
A rendőrség nem kívánt további részleteket közölni, sem arról, ki tette a feljelentést, sem arról, hogy a nyomozás összefügg-e az AAM Zrt. tanácsadói szerződéseivel. A Magyar Nemzet szombaton azt írta, hogy egyelőre az AAM Zrt., a Cemi Kft., illetve a Kornusz Kft. több százmillió forint értékű BKV-s szerződéseit vizsgálja a rendőrség.
A BKV felügyelőbizottsága számára készült korábbi előterjesztés szerint a közbeszerzési szabályok megsértése, hűtlen kezelés és számvitel rendjének megsértése is felvetődhet a BKV tanácsadói szerződései kapcsán. A közlekedési társaság összesen nyolc szerződést kötött az AAM Zrt.-vel, 2,5 milliárdos keretösszegben. Időközben az AAM és a BKV szerződést bontott.
Közérdekű adatok eltitkolása miatt is nyomozást indított a rendőrség a BKV ellen, egy magánszemély feljelentése alapján. Sass Oszkár, a Budapesti Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese annyit közölt: a rendőrség május 19-én rendelt el közérdekű adattal visszaélés vétségének megalapozott gyanúja miatt nyomozást, ismeretlen tettes ellen.
Az MTI más forrásból úgy tudja, a BKV az érintett szervezet; a magánszemély a közlekedési társaság 2005-2007 közötti bevételeiről és egyes szerződésekről érdeklődött a társaságnál, a megkeresésekre azonban nem kapott választ, ekkor fordult a nyomozóhatósághoz, a közérdekű adatok nyilvánosságára hivatkozva.
Index/MTI
2008. június 06. 13:05
Két ügyben is nyomoz a rendőrség a BKV ellen
2008. június 05. 13:42
Megint rossz a Combino ajtaja?
Nem volt szerencséje annak, aki vasárnap a Combino villamost választotta, ahogyan azt többen is tették. Bizonyára féltik a klíma hideg levegőjét, ezért nyitják alig 10 cm-re a villamos ajtaját. Szerencsére így nehezebben szökik ki a hideg, viszont leszállni is nehézkesebb ezen a kis résen.
Sziasztok!
Ezt a kis videót az elmúlt vasárnap sikerült "elkövetnem", mikor is remek, ultra sokmilliárdos villamosunkkal Oktogon-Boráros vonalon utaztam. Szerencsém, hogy pont e két megállóban másik oldalon nyílik az ajtó,így nekem nem kellett(mint ahogy utastársaim tették) se nekiállnom feszegetni(ekkor sem nyílt ki), sem a beáramló embertömeggel szemben dzsungelharcosként lehadakoznom magam egy másik ajtónál... Csupán csak állni, és gondolkodni...Klassz új villamosaink vannak (Egy biztos, ha minden ajtó így nyilna, és csak egy rendesen, megoldott lenne a légkondis probléma, a rengeteg kiáramló hideg, és beáramló meleg levegő...).... :)
ME
2008. június 04. 21:35
Pozitív visszajelzések
A BKV-figyelőhöz nem csak negatív, hanem pozitív észrevételek is érkeznek, melyeknek ugyan úgy örülünk. Ezek általában rövidebbek, ezért önálló cikkeket nem tudunk csinálni belőlük, de most ezeket is elolvashatjátok összesítve.
Tisztelt BKV!
Több pozitív észrevételt szeretnék megosztani Önökkel. 2008 május 27-én és 28-án többször is utaztam a 4-es villamoson, és volt szerencsém többször is ugyanazon járművezetőjükkel utazni.
A villamosvezető többször is bemondta, hogy a klímaberendezés működik, tartsák zárva az ablakokat, és kellő tájékoztatást adott, és a "kapaszkodni szíveskedjenek" sablonszöveget is többször bemondatta az automatával, mint ami a megszokott, ezzel is ügyelt, hogy hirtelen fékezések esetén ne sérüljön meg senki.
Szerdán azaz 28-án ugyan ez a járművezető ment Lágymányosról a Hungária kocsiszín felé kb. 20.05-20.10 körül. Szinte végig utaztam ezen a vonalon, így ismét megtapasztaltam, hogy a járművezetőjük a jó és pontos utastájékoztatás híve, ugyanis minden megálló nevét bemondta (itt már nem működik az automata) és az egyik megállóban azt is bemondta, hogy a megálló rövidsége miatt, csak az első ajtónál lehet leszállni.
Örülök, hogy még vannak ilyen normális, és rendes járművezetők a BKV-nál. Kérem, munkáltatói dicséretben részesíteni szíveskedjenek.
2008. június 04. 14:08
Európa „legjobb” buszmegállója
Rendkívül okos ember lehetett az, aki kitalálta, hogy a 2-es villamospótló busz középső ajtaja a Zsíl utcánál egy földdel (esős időben sárral) töltött beton négyzet mellett álljon meg. Aki ott száll le, vigyázzon!
2008. június 04. 08:39
Tökrészeg vagy tökhülye?
Viccelődő és gyorsan vezető, hírtelen fékező buszvezetőkről is írtunk már nem is keveset. Ezeknél már csak az a jobb, amikor ezek egyesülnek, és egy buszon találkozunk vele. Az öreg Ikarusszal 120 km/h-val felhajt az Erzsébet hídra, melynek közepén a fékbe tapos, majd bemond valami vicceset. Nos, valakinek ez tetszik, valakinek nem. Alant az utóbbi olvasható.
Május 28. kb. 17:45
A 233E szokatlanul nagy sebességgel érkezett a Ferenciek terére, a Jégbüféhez. Felszálltam, és pillanatok alatt kiderült, hogy a gyors entrée nem véletlen műve volt csupán. Kisvártatva ezerrel húztunk át az Erzsébet hídon, majd a további útvonalon. Közben heves fékezések és irányváltások tették az utazást olyan élvezetessé, mintha a hullámvasutat transzponálták volna vízszintes síkba. Mások nevében nem szívesen nyilatkoznék, de kezdtem úgy érezni, mintha nem csak a kb. 36 fokos meleg miatt izzadnék (mert az kb. annyi volt a lerobbant állagú buszon), hanem konkrétan a zabszem szorongatásától folyt a verítékem. Szóval - bevallom - nem bátor férfimivoltom fitogtatására alkalmas volt a helyzet. A hangulatot csak fokozta vezetőnk humora, amely csak a nagyokhoz hasonlítható csak. Ilyeneket mondott, pl.: a következő megálló az Adria... helyett a Leányka utca. Az első ajtó nem működik, a második elromlott, a harmadik nem nyílik, a negyediket nem nyitom ki (aztán mindet kinyitotta). Majd: a Savanyú Jenő tér következik (Savoyai Jenő helyett, ha, ha, ha.). És persze közben a vén csotrogányt meghazudtoló sebesség, hirtelen vad fékezések, irányváltások. Nagy megkönnyebbülés volt, mikor végre leszállhattam, de komolyan aggódtam kedves ismerősöm testi (és szellemi) épségéért, akivel együtt utaztunk, de neki még három megállót ki kellett bírnia.
Több gondolat is járta az agyamat a sofőrt illetően, miszerint ő 1. tökrészeg 2. tökhülye 3. mindkettő
Persze a legvalószínűbb, hogy símán csak megártott neki a kora nyári (késő tavaszi) nagy meleg, ettől képzelte magát átmenetileg Humor Haroldnak. Ehhez persze joga van, csak épp pillanatnyilag kb. 80 ember és 5 tonna (?) csuklós vas volt rábízva.
Kedves BKV! Ha van rá mód, az ilyenből inkább kimaradnék, ha lehet. Talán valami tanácsadó cég segíthetne jópénzért megtalálni a megoldást. A jegyárakból, önkormányzati és állami támogatásból biztos fussa rá.
Help!
Utolsó kommentek