Kedves BKV Figyelő,
az eset kb. 1 órával ezelőtt történt velem (XII. 10, hétfő, 13:30 körül), Újpest-Központban. Szerencsére elég keveset kell e jóhírű cég járművein utaznom, de néha hamarabb odaérek metróval. Bérletem nincs, ilyenkor mindig veszek jegyet. Havonta 1x 230 Ft igazán belefér a költségvetésbe.
Most is így tettem, vettem jegyet, lyukasztok és igyekszem le a metróhoz, keresztül az ellenőrök sorfalán. Menet közben mutatom a jegyem, meg amúgy is tisztán látták, hogy lyukasztok, mivel épp teljesen üres volt a lejárat, csak a 4 ellenőr ácsorgott és baromkodott ott. Amikor kezemben a jeggyel odaérek az egyik mellé, nagyjából 10 centi közelről beleüvölt a képembe, hogy BÉÉÉÉRLETET. Persze nem kicsit ugrottam meg, baromira megijedtem. Ezen a kb. 25 év körüli fickó k****a jót röhögött a többiekkel együtt. Ezután megkérdeztem tőle ez mégis mi volt és ha már ilyen poénos akkor ugyan már mutassa meg az azonosítójt, mert jobb helyeken nem szokás 10 centiről mások képébe üvölteni. A válasz erre ez volt: "-Közöd hozzá kisköcsög?" Ezután jobbnak láttam inkáb gyorsan leosonni a metróhoz, mintsem egy jó kis verést kockáztatni.
Közben elgondolkoztam azon, hogy ezek az emberek elvileg a cég (BKV) és az ügyfél (utas) közötti kapcsolattartók jelen esetben. Szerintem ha én ilyen stílusban kommunikálnék cégem ügyfeleivel, akkor már rég kidobtak volna.
2007. december 18. 15:41
"Közöd hozzá kisköcsög?"
2007. december 13. 18:38
Két irányba nyújtanák a fogaskerekűt
A XII. kerület és a BKV közös terve a fogaskerekű vasút meghosszabbítása. A Moszkva térrről indulna és egészen a Normafáig felkapaszkodna a különleges jármű.
Mindkét irányba meghosszabbítaná a fogaskerekű vasutat a XII. kerületi önkormányzat és a BKV. A csütörtökön bemutatott terv szerint már a Moszkva téren fel lehetne szállni a járműre, és egészen a Normafáig lehetne utazni vele. A beruházást EU-s támogatásból fizetnék, illetve egy svájci alapra is számítanak.
Pokorni Zoltán XII. kerületi polgármester azt mondta, hogy a Moszkva tér és a mostani Városmajor végállomás között a villamossíneken közlekedne az új fogas. Ehhez mindkét síntípuson működő új szerelvényekre lesz szükség. A BKV a pályázatok megírásához ad majd segítséget. Az ötletet támogatja a VEKE is.
Egyelőre a meglévő peronokat és a városmajori végállomást újítják fel, ehhez a kerület hétmillió forintot adott a BKV-nak.
Forrás: index
2007. december 13. 14:03
Utastájékoztatási tanácsok
Hello BKV Figyelő!
Az utastájékoztatás javításáról írnék egy keveset. A BKV egyik legnagyobb rákfenéje, az utastájékoztatás, vagyis annak a hiánya. Persze áll előtte pár fontosabb dolog is - úgy mint borzasztó átszállások, takarítás hiánya, szervezetlenség -, de ez se egy lényegtelen téma.
Az utasokat 4 módszeren keresztül lehet tájékoztatni. Ezeket lehet két alcsoportba tenni. Egyrészről meg kell különböztetnünk az audális (hangi) és vizuális (képi) tájékoztatást. Ezeknek két típusa lehet: statikus (állandó) és dinamikus (változó). Persze az általam felsorolt lehetőségek előfeltétel a rendszeres karbantartás és frissítés. Talán sok ember számára túlbonyolítottnak tűnhet a rendszer, de semmiképpen sem felesleges. Gondoljunk csak a nagyothallókra, gyengénlátókra, vagy turistákra.
1) Vizuális tájékoztatás. Erre van szükség elsőképpen, hiszen a külvilágból érkező jelek köze 80 százaléka képi jel. Hogyan is lehet tájékoztatni az utast vizuálisan? Kezdjük a táblákkal. Mindenki találkozott vele a megállókban, viszont az utas ismeretlen környezetben csak megtippelni tudja, hogy hova is tud átszállni. Jó lenne tudni ezt már felszállás előtt, nem? Ugyanez érvényes a buszon található táblákra. Vagyis nem található, ugyanis az Ikarus 400-as család megjelenésével eltűntek ezek a táblák. Valószínűleg már beolvasztották, ugyanis az előkerülő régebbi Ikarus 200-as családon alig találkozni olyan busszal, ahol egynél több tábla található. Helyettük van kézzel írt A4-es lap, vagy régebbi táblák módosítása, például 239->139 letakart kiinduló állomással, papíron átírt viszonylatszámmal. Nem túl profi megoldás egy ekkora cégtől. Aztán emellett, vagy részlegesen felváltva használható dinamikus kijelző, mely az aktuális, illetve következő megállóról ad információt. Párás ablakú buszból elég nehéz megnézni a megálló nevét - amelyet nagyon helyesen feltüntetnek - pláne egy csuklós busz hátuljából. Ezeken a kijelzőkön ugyancsak fel lehet tüntetni az átszállásokat, és az időt. Erre jó példa a működő FOK-GYEM , vagy a Volvo buszok kijelzői. A dinamikus kijelző előnyei, hogy könnyen frissíthetőek, ha pótlóként használják a buszt, vagy az átszállási kapcsolatoknál történik változás. Például a metróépítés miatt nem áll meg mondjuk a Móricz Zsigmond körtéren a 18-as villamos. Fontos még, hogy a járműveken megfelelő távolságban legyenek elhelyezve ezek, ugyanis bentről is olvashatóaknak kell lenniük, illetve kintről is érdemes tudni , hogy milyen buszra szállunk fel. Ne kelljen a csuklós busz, hosszú villamos elejéhez rohangálni, hogy megtudjuk: milyen járat is ez. Valamint a jármű végére is kell elhelyezni egy tájékoztatós zemközt , hogy látjuk elmenni, akkor tudjuk milyen járatról maradtunk le. Külső, dinamikus kijelzőket is lehet alkalmazni - ilyeneket találhatóak a Csepeli HÉV-nél, a Boráros téren, illetve a 86-os vonalán - melyeken járat-információk lennének kiírva. A jelenlegi négy opció található meg. Vagy csak a következő indulásig számol vissza (már ha visszafelé számol, lásd metró), vagy túl sok értelmetlen információt ad (nem hiszem, hogy bárkit is érdekelne, hogy hány méterre van tőle egy busz, inkább az a fontosabb, hogy mikor ér oda). Vagy nem működik, vagy azt írja ki, hogy "Figyelje a menetrendet" Ettől eltérően ezeken a táblákon a járat számát lehet jelezni, illetve hogy mikorra várható. Külső esemény esetén kaphatnak az utasok tájékoztatást, hogy egy adott járat késik dugó vagy baleset miatt. Illetve akár a járműre várakozva lehet olvasni a BKV híreit, vagy akár hirdetőit.
2) Audális tájékoztatás. Másrendűként állandóan kell tájékoztatni az utasokat, például a megállók nevéről, illetve átszállási kapcsolatokról, valamint a végállomási indulás időpontjáról. ezután dinamikusan lehet információt adni az eltérésekről. Statikus lehet, amikor a kellemes női hang bemondja, hogy mikor indul a következő metró a végállomásról, vagy előre beprogramozva bemondják a megállókat. A dinamikus és statikus közti átmeneti állapot, amikor alacsonypadlós járműnél felhívják a figyelmet, hogy mozgássérült számára biztosítsák a szükséges helyet. Dinamikus tájékoztatás lehet, amikor elromlik a tájékoztatás, ekkor bemondja a sofőr a megállókat, illetve ne csak a körúti hangosbemondó próbáját hallja az ember, hanem mondják is be, ha baleset miatt nem közlekednek a villamosok.
A BKV megfogadhatná ezeket a tanácsokat, mivel ezek jóval több utast vonzanak, mint a jelenleg futó, értelmetlenül pénzt felemésztő kampányok.
Rocko
2007. december 11. 09:32
Értelmetlen akciókba ölik a pénzünket
Számtalan levelet írtam a BKV-nak a koszos járművekkel és a karbantartással kapcsolatban, milyen választ kaptam rá? „Olyan megoldást keresünk, ami szűkös anyagi kereteink között is lehetővé tesz egy magasabb színvonalú szolgáltatást.”
Teljesen értelmetlen, és felesleges kampányokra költi az utasok pénzét a BKV. Miközben azt reklámozzák, hogy a bliccelő utasok a fizetők nyakán „lógnak”, egyre jobban kezdem úgy érezni, a vezetőség lóg az utasok nyakán. Több tízmillió forintot költenek reklámokra, közben tarifaemelést és létszámleépítést terveznek, a járműállomány nagy része cserére, felújításra szorul. Tegye fel a kezét, aki szerint ez normális.
Összegyűjtöttünk néhány olyan eseményt, melynek a költségeit az utazási színvonal emelésére költhették volna.
- BKV gyereknapi rendezvény
- Combino-futás
- „Így húz el a BKV”
- Videó a járatritkításról
- Combino tehén
- Bliccelés elleni kampány
- Játszósarok
Én egyelőre ennyit írnék. Ha van olyan BKV-akció, ami nektek nem tetszett, kommentbe írjátok le, és mondjátok el, hogy az arra fordított pénzt, mire költöttétek volna. Véleményem szerint nem kampányokkal kell utasokat csalogatni, hanem olcsóbb tarifákkal és tisztább járművekkel.
BKV Figyelő
2007. december 05. 19:42
Tizenhárom százalékkal emelné tarifáit a BKV
Három jegyáremelési koncepciót tartalmaz a BKV új tarifa javaslata. Az InfoRádió értesülése szerint vagy 10, vagy 13, legrosszabb esetben pedig 17 százalékkal tornászná feljebb a jegyárakat a közlekedési vállalat. Az adó úgy tudja, hogy a BKV a 13 százalékos, középutas megoldást favorizálja, így ha a fővárosi közgyűlés december 20.-án áldását adja a tervezetre, akkor egy szimpla jegy 270 forintot, a havi bérlet pedig 8250 forintot kóstál majd.
Forrás: index
Forrás: index
Utolsó kommentek