Egy ósdi felesleges szokásra hívnám fel a figyelmet. Ez a bérletigazolvány. Még mindig a régi technika van érvényben. Leadsz egy fényképet, kilyukasszák a fejednél, közben hozzáfűzik egy fecnihez, amire az van írva, hogy bérletigazolvány. Persze a bérletigazolvány önmagában nem érvényes, mert kell hozzá egy másik is amelyik igazolja, hogy ki vagyok. Ha így van, akkor a bérletigazolvány teljesen felesleges, a bérletszelvényre rá lehet írni közvetlenül az engem igazoló arcképes igazolvány számát is (személyi, diák, új tipusú jogosítvány...)
Nekem, volt (van) egy régi bérletigazolványom, nagy méretű, nem igazodik az új fajta kártya igazolványokhoz. Gondoltam kikerülöm a használatát. Kérdeztem az ellenőröket: mi lenne, ha a személyim számát írnám rá. A válasz "nem hivatalos, de elszoktuk fogadni". Ezek után a következő alkalommal kipróbáltam. Többnyire el fogadták, két eset kivételével. Abból a két esetből sem lett ügy, mert közöltem, hogy a bérletszelvény a tárgyhónapra szól, a személyi igazolvány (kártyás) amelyik mellett volt a bérletszelvény engem ábrázol, és a személyi igazolvány száma van a bérletszelvényre írva. Egy "viszontlátásra" köszönéssel lezártam az ügyet. A második alkalommal már "éves" szelvényem volt. Még a legcsinosabb ellenőr hölgy szeme szinéért sem fogok új éves bérletszelvényt vásárolni az érvényes mellé. Érvelésem elfogadásra talált.
A feladat adott: változtatni az üzletszabályzaton. Rögzíteni azt, ami már így is gyakorlat. A személyi igazolványom Ciprustól Írországig vagy Portugáliától - Észtországig érvényes, csak a BKV bérletszelvényen nem?
2007. október 28. 09:43
Felesleges a bérletigazolvány
2007. október 27. 11:50
Mozgásba hozzuk a várost
Mindenki számára ismert, hogy a BKV legújabb kampányában autósokat riogat azzal, hogy úti célunkat már rég elértük volna, ha az autó helyett a tömegközlekedést választjuk. Több hozzászólásban is olvastam, hogy ezzel nem mindenki ért egyet, van olyan útvonal, ahol sokkal gyorsabban közlekedhetünk autóval mint a BKV járatain. Igazságtalannak tartom, hogy a BKV csak a jó oldalát mutogatja az autósoknak. Igazságtalan, hogy egy olyan táblát sem láttam, amin az lenne, hogy néha-néha a busszal is a dugóban kell ücsörögni. Egy táblán sem volt lángoló Ikarus 435-ös vagy esetleg a BKV új műanyag tehene, pedig sokakat érdekelne, hova is kerül a pénzük, és mit kapnak érte.
Új BKV tábla javaslatok:
Új BKV tábla javaslatok:
2007. október 26. 14:47
BKV etika
A hagyományok tisztelete, együttműködés, egyenlő bánásmód, méltányosság, lojalitás, a munkahelyen elvárt magatartás, valamint az üzleti ajándék fogalmának részletezése is szerepel a BKV most készülő etikai és viselkedési kódexében.
A BKV új etikai kódexet készít, amely irányelveket ad arra, hogyan viselkedjenek a cég dolgozói a munkahelyükön, az utasokkal és adott esetben a sajtóval. A kiadvány tartalmát két lépcsőben kell jóváhagyni a cégnél. Az igazgatótanács tagjai már rábólintottak a tartalomra, s ha a vezetői értekezleten is elfogadják a tervezetet, akkor hamarosan nyomdába kerül az új útmutatás - tudtuk meg Regőczi Miklós, kommunikációs vezérigazgató-helyettestől. Az alapvető viselkedési normákat tartalmazó füzetet elsősorban az új belépőknek szánják, ezért nem nyomtatják ki tízezres példányban, ám a tartalmat a régiek is megismerhetik.
Erre már csak azért is szükség lehet, mert a hétköznapi intelmek mellett olyan új elemek is megjelennek az összeállításban, hogy az utasokkal való viselkedés mellett ki, hogyan bánjon a beosztottjaival és adott esetben a sajtóval is. A cég jó hírének megvédése, az utasok bizalmának megnyerése és a szakma megbecsülése újabban a legtöbbet hangoztatott cél a BKV-nál, ezért a kódex a vállalati titok kérdését is érinti, és némileg szabályozza. Felhívja a figyelmet, például arra, hogy a cég "minden munkatársának tartózkodnia kell munkatársai, tevékenységének nyilvánosság előtti bírálatától, különösen az érintett távollétében. Amenynyiben a munkavállalók elégedetlenek valamely kollégájuk, vagy felettesük döntésével, munkájával, véleményüket az érintett jelenlétében, szűk körben, kulturált hangnemben tegyék meg".
A gyűjtemény nemcsak a beosztottak, hanem a vezető beosztásúak házon belüli és nyilvános viselkedését is körvonalazza. A füzetből kiderül majd, hogy a cég vezetése elvárja a dolgozóktól a vállalat 1820-ra visszavezethető hagyományainak tiszteletét, a korrekt és hatékony együttműködést, a nemekre és a korra való tekintet nélküli egyenlő bánásmódot, méltányosságot és lojalitást. A leírás legfontosabb része azonban az utasközpontúságra való felhívás és a szolgáltatói magatartás részletezése. Az etikai kódex foglalkozik az üzleti ajándék kérdésével is. A leírás szerint a 20 ezer forint érték feletti üzleti ajándékot be kell jelenteni a munkáltatónak.
A BKV új etikai kódexet készít, amely irányelveket ad arra, hogyan viselkedjenek a cég dolgozói a munkahelyükön, az utasokkal és adott esetben a sajtóval. A kiadvány tartalmát két lépcsőben kell jóváhagyni a cégnél. Az igazgatótanács tagjai már rábólintottak a tartalomra, s ha a vezetői értekezleten is elfogadják a tervezetet, akkor hamarosan nyomdába kerül az új útmutatás - tudtuk meg Regőczi Miklós, kommunikációs vezérigazgató-helyettestől. Az alapvető viselkedési normákat tartalmazó füzetet elsősorban az új belépőknek szánják, ezért nem nyomtatják ki tízezres példányban, ám a tartalmat a régiek is megismerhetik.
Erre már csak azért is szükség lehet, mert a hétköznapi intelmek mellett olyan új elemek is megjelennek az összeállításban, hogy az utasokkal való viselkedés mellett ki, hogyan bánjon a beosztottjaival és adott esetben a sajtóval is. A cég jó hírének megvédése, az utasok bizalmának megnyerése és a szakma megbecsülése újabban a legtöbbet hangoztatott cél a BKV-nál, ezért a kódex a vállalati titok kérdését is érinti, és némileg szabályozza. Felhívja a figyelmet, például arra, hogy a cég "minden munkatársának tartózkodnia kell munkatársai, tevékenységének nyilvánosság előtti bírálatától, különösen az érintett távollétében. Amenynyiben a munkavállalók elégedetlenek valamely kollégájuk, vagy felettesük döntésével, munkájával, véleményüket az érintett jelenlétében, szűk körben, kulturált hangnemben tegyék meg".
A gyűjtemény nemcsak a beosztottak, hanem a vezető beosztásúak házon belüli és nyilvános viselkedését is körvonalazza. A füzetből kiderül majd, hogy a cég vezetése elvárja a dolgozóktól a vállalat 1820-ra visszavezethető hagyományainak tiszteletét, a korrekt és hatékony együttműködést, a nemekre és a korra való tekintet nélküli egyenlő bánásmódot, méltányosságot és lojalitást. A leírás legfontosabb része azonban az utasközpontúságra való felhívás és a szolgáltatói magatartás részletezése. Az etikai kódex foglalkozik az üzleti ajándék kérdésével is. A leírás szerint a 20 ezer forint érték feletti üzleti ajándékot be kell jelenteni a munkáltatónak.
Forrás: Népszabadság Online
2007. október 25. 12:38
Busz és villamos
Tisztelt BKV-figyelő !
Mellékelten küldök egy kis filmet a 67V autóbusz villamosmegállóba állásáról. A töténethez annyit fűznék, hogy nem tudom kinek az ötletéből (lakossági kérés, vagy BKV akció), a 67V autóbuszok 2007. október 2-tól a Kolozsvár utcában illetve az Erzsébet királyné útján a villamossínek menti megállókban állnak meg. Az egyik "előnye" a filmen látható, a másik, hogy a villamosok meg a buszok a reggeli illetve délutáni csúcsforgalomba feltartják egymást ezzel jelentős 4-5 perces menetidő többletet okozva az utasoknak A filmből kiderűl milyen remek kis szilikózist lehet kapni a villmosok által akarva-akaratlanul kiszórt homoktól, amit a buszok felkavarnak.
Üdvözlettel: Kojo
2007. október 24. 14:13
Babakocsival
Szia!
Elmúlt hét vasárnap történt velünk az alábbi, nem tudom mennyire kirívó eset.
Babakocsival sprinteltünk az éppen érkező 85-ös busz után a Harmat utcai megállóba. Ez a busz egy újfajta csuklós Volvo volt, amin tudvalevően két helyen lehet felszállni babakocsival. Mivel láttuk, hogy a harmadik ajtónál sokan vannak, egy másik babakocsival súlyosbítva, ezért továbbmentünk a második ajtóhoz. Azonban az ajtó a busszal együtt fogta magát és elindult. Ezen annyira meglepődtem, hogy még a rendszámát sem írtam fel.
Mint később kiderült, valószínűleg ezt azért csinálta, mert pár perccel később jött egy teljesen üres 85-ös -amiről azért pár szóban beszámolhatott volna, hiszen azt hiszem a busz fel van szerelve az ehhez szükséges eszközökkel -, amit mi már sajnos csak távolról láttunk, mivel közben a 185-ös busz beiktatásával a 3-as villamossal utaztunk tovább. Mondjuk azon meg azt nem értem, hogy miért van néhány ajtónál megjelölve a babakocsival való felszállás lehetősége, mert ezek az ajtók semmiben sem különböznek a többitől.
Úgy látom, hogy bár a gyerek még csak fél éves, de záros határidőn belül meg kell tanulnia járni, ha szeretne BKV-val utazni.
--
sajt
Utolsó kommentek