Kedves BKV figyelő,
Két sztorit szertnék megosztani veled.
1. Mint minden reggel, ma is felszálltam a 26-os buszra a Nyugati pályaudvari végállomáson. Mivel végállomás, a busz már bent áll, és az utasok felszállhatnak, mielőtt a sofőr megérkezik. Ma is így tettem két másik utassal egyetemben. Nyugodtan ülünk és várjuk az indulási időt, amikor hirtelen azt látjuk, hogy mögülünk elhúz mellettünk egy 26-os busz és elindul a Körút felé. Döbbenten néztük, ahogy kikanyarodik a híd irányába, majd leesett, hogy a busz, amin ülünk, valamiért nem indult, helyette a mögötte lévő buszt indították. Ez néha elő is fordul, de olyankor a sofőr beszól az elöl (indulási helyen!) álló buszban várakozó utasoknak, hogy szálljanak át, mert a mögötte lévő fog indulni. Ez a sofőr viszont nem tette meg ezt a minimális lépést. Emiatt többen is elkéstünk, hiszen a 26-os 15-20 percenként jár. Naivan megkérdezem: a sofőr azért vezeti a buszt, hogy hó végén megkapja a fizetését, vagy esetleg egy icipicit azért is, hogy az utasokat eljuttassa A-ból B-be??
2. Ma ért véget a tudományos kísérletem, amely azt volt hivatott vizsgálni, hogy az újdonsült ellenőrnek felcsapott biztonsági őrök mennyire figyelik, hogy az ember mit mutat fel nekik. A Keletiből metrózom a Nyugatiba. A Keletinél minden reggel állnak ilyen őrök (általában négyen, teljesen eltorlaszolva a mozgólépcsőt), a Nyugatinál pedig 5 napból 3-szor voltak. Összesen tehát 8 alkalom. Hétfőtől péntekig mind a 8 alkalommal a vonatbérletemet mutattam fel BKV bérlet helyett (ugyanabban a tokban van a kettő, csak ezúttal a MÁV bérletes felét mutattam az őröknek). A vonatbérlet egy fehér cetli, rajta apró fekete betűkkel, tehát kinézetre köszönőviszonyban sincs a színes, kisebb, igazolványba tett BKV bérlettel. A vonatbérletet minden alkalommal tisztán láthatóan mutattam fel az őröknek, tehát nem csak elsuhantam mellettük. A 8 alkalomból egyetlenegyszer sem szóltak, hogy ez nem stimmel. Második naiv kérdésem tehát: minek fizetjük ezeket az embereket, hiszen nyilvánvaló, hogy nem végzik a munkájukat?
Üdvözlettel: Réka
Az ellenőrt épp csak a bérlet nem érdekli
"Gyors" 7-es
Ha az olvasók közül valakinek volt szerencséje szombaton (október 13-án) reggel 9 órakor a BPO-459 rendszámú "ún." piros 7-sel utaznia a Bosnyák térről indulva, valószínűleg benne is felmerülhetett a gyanú, hogy talán gyorsabban célba ért volna azon a szép reggelen, ha megvár egy sima 7-est, egy 73-ast, vagy egyszerűen csak gyalog nekivág a Thököly útnak.
Történt ugyanis, hogy a fent nevezett busz sofőrje valamilyen megmagyarázhatatlan okból egész úton (jómagam a Keletiig bírtam cérnával, onnantól inkább sétáltam) szigorúan 25-30-as tempóval haladt. Szombat reggel lévén alig volt forgalom a Thököly úton, nem haladt előttünk senki, leszámítva persze azt a néhány autóst, akik a mienknél legalább kétszer nagyobb tempóval húztak el mellettünk. De ugyebár ők sem zavartak volna bennünket, ha netán elértük volna az 50-es álomhatárt. Külön érdekesség, hogy a "gyorsabb haladás érdekében" emberünk végig a buszsávban hajtott, így mindenki más jobbról kényszerült előzni. Ez önmagában nyilván nem gond, de hát rém hülyén festettünk az út közepén cammogva. Amúgy a Hungária és a Keleti között 4 db (!!!) piros lámpát gyűjtöttünk csokorba. Ha emlékeim nem csalnak, ezen a szakaszon, ilyen körülmények között csak a Keleti mellett szokta megfogni a lámpa a buszt.
Az utasok jó része beszélgetéssel töltötte az így kapott tengernyi szabadidőt, de még a legérdekesebb téma sem tudta annyira lekötni a figyelmüket, hogy közben fel ne tűnjön nekik: valami nem frankó. Mindenki egyre idegesebben nyújtogatta a nyakát előrefelé, próbálván meglátni vagy kitalálni, hogy mi az ördög lehet az oka ennek a reménytelen, szomorú tötyörgésnek.
Így húz el a BKV
Volánbusz és BKV
Volános levél:
Tisztelt XY!BKV-s válasz levél:
Köszönjük, hogy bejelentésével megkereste Társaságunkat, mivel számunkra rendkívül fontos, hogy megismerjük utasaink véleményét.
Köszönjük, hogy felhívta figyelmünket a NEOPLAN N318 L/NF tip. JLD 392 frsz. autóbusz ajtajának rendellenes, és igen balesetveszélyes működésére. A meghibásodást egy kapcsoló hibája okozta, amelyet azonnal kicseréltünk. A balesetveszély súlyosságára tekintettel, valamennyi azonos típusú járművünket átvizsgáltuk, szerencsére hasonló meghibásodással nem találkoztunk.
Megnyugvással tölt el bennünket, hogy vannak olyan utasaink, akik törődnek utastársaik biztonságával, és figyelemfelhívásukkal segítenek bennünket a hibák kijavításában, a balesetek megelőzésében. Az okozott kellemetlenségért elnézését kérjük. Bízunk benne, hogy a jövőben teljes megelégedéssel veszi igénybe szolgáltatásainkat.
Budapest, 2007. október 19.
Tisztelettel: Ügyfélszolgálati Iroda
Tisztelt BKV Figyelő!
Köszönjük Társaságunkhoz érkezett, 9-es autóbusz vezetőjével kapcsolatos levelét. Önnek okozott kellemetlenségekért elnézését kérjük.
Levele alapján az érintett járművezető figyelmét felhívjuk a szabályok betartására.
Köszönjük, hogy időt és energiát szakított arra, hogy levelet írjon nekünk. Cégünk valamennyi járművén kívánunk mindig biztonságos közlekedést.
Budapest, 2006. október 19.
Üdvözlettel:
Szüts Katalin
ügyfélszolgálat-vezető
Biciklit dobáló ellenőr a HÉV-en
Tegnap d.u. indultam haza a három napos munkahelyen töltött etapomból. Amikor felértem a Szabadkikötő HÉV megálló Boráros tér irányú peronjára, ott egy Hajtás-Pajtás futárbiciklit találtam a kövön fekve. Úgy nézett ki, mintha a vonatból dobták volna ki. A bicaj teljes felszereléssel feküdz ott. (km-óra stb) Első kerék defektes volt, valszeg az ütéstől.
Felhívtam a táblán található telefonszámot, elmondtam a diszpécsernek. Közöltem vele, ha nem jelentkezik senki a következő vonatig a bicajért, elviszem magammal, és leadom a boráros téri végállomáson a biztonsági őröknek. Igérte, hogy addig utánanéz, kié lehet. Befutott a szerelvény, felszálltam a bicajjal. Lágymányosi híd megállóban láttam meg a futárt, nagyon leste a szerelvényt. Leadtam Neki a bicajt. Kérdeztem Tőle , mi történt?
Hát kérem: Ellenőrök voltak a vonaton. A srácnak nem volt jegye, erre kidobták a biciklijét, Őt nem engedték leszállni. Az volt a szerencséje, hogy ezt nem a Szent-Imre térnél tették, mert akkor már bicaja sem lenne. (meg az, hogy én találtam meg)
Magyarország- Budapest- 2007.10.16.-én 15.30'
Koller Andor
Utolsó kommentek