Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Előbb elment az éjszakai busz

Talán a HÉV és a metró a két olyan jármű, ami még menetrend szerint közlekedik. Utóbbi is csak akkor, ha éppen nem kap lángra a vonat két megálló között, vagy nem futkorásznak utasok a síneken. Olvasónk éjszakai busszal szeretett volna utazni néhány napja, de lemaradt róla, ugyanis az a menetrendben kiírtaknál jóval előbb elment:

Helló!

Tegnap este(07.14) barátom legénybúcsúja után tartottunk hazafelé, és úgy terveztük, hogy a 931-es éjszakait az Arany János utcánál elkapva, azzal hazautazunk. A 931-esről érdemes tudni, hogy óránként közlekedik, és arra amerre én lakom, nincs más éjszakai busz, tehát ha ne adj'isten lekések egyet, vagy várok egy órát, vagy marad a kb. egy órás séta a Mechwarttól a 11-es busz vonalán, majdnem a végállomásig...

31 Tovább

Betontömbökkel a beparkolások ellen?

Olvasónk érdekes javaslattal fordult a BKV-hoz a 72-es trolibusz pótlásával kapcsolatban. Tapasztalata az, hogy az utcák sarkainál az autók olyan szerencsétlenül állnak meg, hogy a busz egyik utcából a másikba nem tud kikanyarodni, így feltartja a forgalmat és a menetrend is felborul. Az utas szerint az ilyen helyeken fizikailag lehetetlenné kellene tenni a parkolást. Íme a ügyfélszolgálatnak írt levele:

Tisztelt BKV!

A 72-es trolipótló buszokkal kapcsolatban lenne észrevételem. A busz a Rippl-Rónai utcán át kerüli ki a Munkácsy utcán zajló csatornaépítést, de szerintem ez nem szerencsés megoldás. Az utca szûk, két oldalán parkolnak, a közepén egy építkezés miatt el van zárva a járda és az úttest egy része. Normál esetben éppen hogy elfér a busz, de sajnos az autósok nagy része nem veszi figyelembe a sarkokra kihelyezett tiltótáblát és odaparkolnak, így naponta tucatszor kényszerül a busz arra, hogy megálljon, megvárja, amíg az akadályt képző autó elmenjen, és csak aztán tud kikanyarodni a Szondi utcára. Ez természetesen hatalmas dugókkal, dudálással és anyázással jár. (Gondolom, a buszsofőrök ezt már többször jelezték a cégen belüli illetékeseknek.)

51 Tovább

Nem érdekli a buszosokat az első ajtós rendszer

Hiába von be a BKV több járatot az első ajtós rendszerbe, ha azokon a vonalakon, ahol a rendszert már bevezették a buszvezetők magasról tojnak az egészbe. Tapasztalom, és az utasoktól is hallom, hogy amint lekerültek a biztonsági őrök a járművekről az alvállalkozós buszvezetők már nem foglalkoznak a jegyekkel és a bérletekkel, és a hajléktalanok is visszakerültek a buszokra.

Visszakerültek a bliccelők és a hajléktalanok a 141-es buszra, -írja egy olvasónk. Szerinte amíg 1 biztonsági őr volt a buszon addig a rendszer működött, most viszont, hogy csak a buszvezető ügyel a rendre nincs mi visszatartsa a bliccelőket és a hajléktalanokat az utazástól. Hiába állnak a fizető utasok az első ajtónál bérlettel a kezükben, ha a bliccelők a 2. ajtónál minden gond nélkül felszállhatnak.

230 Tovább

Re: Miért nem hangolják össze a menetrendeket?

A tegnapi -Volán és BKV járatok összehangolásáról szóló- bejegyzésünkre megérkezett a Budapesti Közlekedési Szövetés (BKSZ) és a Közlekedéstudományi Intézet reakciója. Levelükből kiderül, hogy miért nem lehet összehangolni a buszok menetrendjét, és, hogy milyen fejlesztések várhatók:

Kedves BKV-figyelő!

A BKV 272-es (Bp, Kosztolányi Dezső tér-Törökbálint), illetve a Volánbusz 734, 735 és 736 számú (Bp, Etele tér-Érd, aut. áll.) járatai közötti, a Budaörs, benzinkút megállóhelyen kifogásolt csatlakozásokat illetően az alábbi tájékoztatást adjuk.

A járatok egymáshoz hangolására vonatkozó kérés eddig nem érkezett hozzánk. Annál is inkább, mert a Sasadi úttól Érd, Bem térre a délutáni csúcsidőszakban félóránként-óránként indulnak közvetlen autóbuszok is, 731 jelzéssel. Amennyiben ilyen közvetlen járat nem áll rendelkezésre, a Sasadi úttól 10-12 perces sétával elérhető az Etele téri autóbusz-állomás, ahol közvetlenül fel lehet szállni az Érd felé közlekedő autóbuszokra.

29 Tovább

Miért nem hangolják össze a menetrendeket?

"Miért képtelen a Volán és a BKV összehangolni a menetrendeket?" Olvasónk erre a kérdésre keresi a választ, ugyanis Érd és Budaörs között ingázva mindig azt tapasztalja, hogy a két cég buszai nem várják be egymást, emiatt rendszeresen 40-50 percet kell várnia a következő buszra. Szerintem a Budapest-bérlet bevezetésekor nem csak a plusz bevételre, hanem az ilyen problémákra is gondolniuk kellett volna a menetrendszerkesztőknek. Az észrevételt továbbítottam a BKV és a Volánbusz illetékeseinek, várjuk a választ.

Kedves Mihály!

Szerencsés véletlen, hogy megtaláltam a blogod. Te talán átérzed, hogy milyen nehézségekbe ütközöm, ha a Sasadi útról a BKV 72-es buszával indulva a Budaörsi benzinkúton a Volánra szállva szeretnék az érdi Bem térre jutni az M7-át. Nem könnyű, ugyanis a BKV és a Volán nem képes összehangolni a 72-es és a "sárgabusz" menetrendjét, a buszok nem várják meg egymást Budaörsön. Számtalanszor előfordult, hogy vagy az egyikről vagy a másikról láttam elsuhanni a csatlakozást. Sok esetben 40-50 percet kell várni ilyenkor a következő járatra. Bízom benne, hogy ha a nagynyilvánosság elé kerül a probléma talán lesz rá megoldás.

További jó munkát!

C.G.

57 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek