Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kétszer indították el a vak fiú alatt a mozgólépcsőt

Vasárnap reggel a Sláger rádióban egy vak fiú történetét mutatta be a műsorvezető, amit egy hallgatójuk írt le, aki szintén látássérült. A fiú kutyájával a leállított mozgólépcsőn szeretett volna a felszínre menni, előírásszerűen. Felfelé haladt, amikor minden figyelmeztetés és értesítés nélkül kétszer is elindult a mozgólépcső, az utasok hiába állították le. A forgalmista később mindent letagadott.

Megkerestem a műsorvezetőt, és megkértem, hogy küldje tovább a bemutatott levelet, mert én hasonló észrevételekkel is foglalkozom. Kérésemnek a műsorvezető tegnap este eleget is tett:

Kedves Krisztina!

Ma reggel hallottam a HÉTKÖZNAPI hősök című rovatát a rádióban. Én most egy olyan különleges történetet szeretnék megosztani, amely talán elüt a megszokottól. Itt, ebben a nagyon hasznos rovatban emberekről esik szó. Én most egy olyan hősről szólnék, aki nem ember, mégis tán olyan dolgot tett, ami felkeltheti az emberek figyelmét.

Magam születésem óta nem látok, és egy derék vakvezető kutyával rovom útjaimat. Mondhatom, őbenne olyan segítőtársat kaptam, aki nagyon sok mindenben megkönnyíti életemet. Most azonban nem az én kutyám hősiességéről szeretnék szólni, bár megtehetném, hiszen hétköznapi hősök ők. Van egy nagyon jó barátom, aki hasonló cipőben jár, semmit sem lát, és ő is egy gyönyörű DON nevű golden retrieverrel közlekedik már évek óta. Hogy miért írom nagy betűkkel DON nevét, az hamarosan érthető lesz.

Tamás is, hozzám hasonlóan dolgozik, hisz mindketten úgy gondoljuk, hogy vakságunk ellenére teljes életet akarunk élni, ehhez pedig hozzá tartozik a munka is. Múlt csütörtökön reggel hű társával dolgozni indult, Ez a nap is olyan volt, mint a többi, forgalom tülekedés, stb. Miután DON-al metróznak, ezért olyan mozgólépcsőt kellett használniuk, amely le volt állítva, azaz nem mozgott. Magam is így teszek, ha mozgólépcső közelébe kerülök kutyámmal, hisz a működő lépcső nagyon balesetveszélyes a kutya számára, mert lelépéskor becsípheti a lábát. Tamás és DON tehát elindult a nem működő lépcsőn. Már jó ideje haladtak, amikor a lépcső hirtelen megindult alattuk, nyilván nem magától, hanem azért, mivel a szolgálatban lévő forgalmista nem vette észre, hogy ők felfelé haladnak, és, mivel a csúcsidő kezdődött, amikor minden lépcsőnek üzemelnie kell, beindította azt. Tamás hatalmasat esett, mire egy utas leállította a lépcsőt. Ismét elindultak, mivel már nem sok volta feljutáshoz. Ám azonban újbóli indulásuk után a lépcső megint elindult.

Felértek, és folytatták útjukat a közeli irodába, ahol Tamás dolgozik. Tamás út közben semmit sem vett észre, amíg a lépcsőtől az irodáig értek. Mikor megérkeztek, azért biztos, ami biztos alapon megvizsgálta a kutyát, hogy érte-e sérülés. Ekkor kellett szembesülnie a döbbenetes valósággal: a kutya két lába is vérzik. Több körmét is leszakította a lépcső, amikor kétszer is elindult. Egy látó kollégájával azonnal a közeli állatorvoshoz mentek, aki ellátta DON két vérző lábát. Azt mondta Tamásnak, hogy rosszabbul is végződhetett volna a dolog, mivel ha a kutyus újperceit szakítja le a lépcső, nyugdíjazni kellett volna őt, így nem dolgozhatna tovább Tamásnak. Megnyugtatta azonban az orvos Tamást, hogy a kutya lassan, de biztosan meg fog gyógyulni. Elmentek a metró forgalmi irodájára, és természetesen panaszt tettek az ügy miatt.

A forgalmista meghazudtolta Tamást, amikor kétségbe vonta, hogy a kutya ténylegesen balesetet szenvedett, noha a kutya lábai ekkorra már be voltak kötözve.

Délután, a munka végeztével a kutya Tamást bekötözött lábbal vitte haza, úgy, hogy közben minden létező akadályt kikerültetett vele, a legapróbb úthibát is megállással jelezte. Hogy miért hős ez a derék állat? Egyrészt azért, mivel amikor a baleset megtörtént, egyetlen hangot sem adott ki, hanem vitte tovább tamást vérző lábbal is. Pedig biztos, hogy fájdalmai voltak, biztos, hogy nagyon legyengítette a hatalmas vérveszteség, amit szenvedett. Úgy dolgozott DON, mintha semmi sem történt volna. hazafelé is, bekötözött lábbal, mindent megtett, hogy hű gazdáját, akinek élete van rábízva, hazavezesse. Tamáséknak egy hét kényszerszabadság lesz, hiszen az állatorvos szavai szerint csak akkor mennyen a kutyával, ha feltétlenül szükséges.

Ez a történet két okból is tanulságos. Egyrészt szól arról a hihetetlen közönyről, ami a mai magyar embereket jellemzi. Egy ember sem ment oda az utcán, amikor Tamásék a metrótól a munkahelyre mentek, hogy szóljon, hogy vérzik a kutya lába. Mondom, egyetlen ember sem. másrészt azonban szól ez a történet arról a hihetetlen szolgálatkészségről és szeretetről, amit ezek a kutyák éreznek a rájuk bízottak iránt. Igen, ők valódi hősök, akik a mi szemeink az utcán, akik erejüket megfeszítve végzik nemes és tiszta hivatásukat. Mi a legkisebb problémánál is gyakran elkeseredünk, gyakran feladjuk. DON viszont nem adta fel, hanem még vérző lábbal is vitte vak gazdáját, és nemcsak hogy vitte, hanem ráadásul a lehető legtökéletesebben vigyázott arra, akinek ő a szeme, ő a mindene. Sokan talán gyanakvással tekintünk a kutyákra. Talán azért, mivel a médiában mindig azt halljuk, hogy a kutya ezt vagy azt az embert megtámadta, szétmarcangolta. Biztos, hogy hatalmas tragédiák ezek, de hiszem, hogy nem a kutyák a hibásak, hanem azok az emberek, akik hozzá nem értő módon bánnak ezekkel a derék teremtményekkel, akik elvileg az ember leghűségesebb társai az állatvilágban a lovak mellett. Azért írtam le ezeket a sorokat, hogy ne csak a negatívumok jussanak el az emberekhez. Sokkal jobb lenne, hogyha inkább ilyen hírek jutnának el a médiába a kutyusokkal kapcsolatban, mint amit DON is tett. Tamással, és még jó néhány kutyával közlekedő sorstársammal együtt azt szeretnénk, hogyha végre az emberek megbecsülnék ezeket a derék állatokat, akik a szemeink. Magam kilenc éve közlekedem derék társammal. Együtt élek vele, ismerjük egymás minden rezdülését. Nem tudom, mi lett volna hasonló helyzetben, de biztos, hogy az én társam sem adta volna fel.

Tamás nem tud arról, hogy ezt a történetet megírom, de biztos vagyok abban, hogy örül ennek, hisz ő is, hozzám hasonlóan tudja, hogy vakvezető kutya nélkül mi csak félkarú óriások vagyunk, akik nehezen tudunk csak boldogulni az utcán, ha ők nincsenek mellettünk. De hála a Teremtőnek, ők mellettünk vannak, és vigyázzák minden léptünket, és mindenben a társaink.

179 Tovább

Miért bénul meg egy baleset során a körút?

A fenti kérdésre úgy néz ki, az utas jobban tudja a választ, mint a BKV szakemberek. Sajnos a körút felújításakor, kivettek olyan váltókat a pályából, melyeken a villamos baleset esetén vissza tudott fordulni, ezért van az, hogy egy kisebb baleset esetén a villamos a körút felén nem tud közlekedni.
Sziasztok.

Nemrég (VI. 10.) jöttem a nagykörútról ahol egy Combinó (2005) és egy Lada személygépkocsi találkozója miatt a fél nagykörút leállt. Sajnos a nagykörút felújítása óta nem sikerült normálisan közérthetően kivitelezni ilyen esetekben a Havária tervet. A fő problémák a következők:

- Ezen a vonalon régebben legalább 4-el több visszafogási / megfordulási lehetőség volt ( Széna tér után, Vígszinház előtt, Mester utcánál és a Petőfi híd budai oldalán) Ezeket a visszafordulási lehetőségeket a nagykörúti felújításkor elbontották, mondván hogy nincs rájuk szükség és a villamosok lassítását, hosszabb menetidejét eredményezi.

- A buszvezetők egy része vagy a sínen megy, és a villamosmegállókban áll meg, vagy a közútat használja, és az éjszakai busz megállóiban állnak meg, az emberek azt sem tudják hol kell felszállni a buszokra. Miért nem lehet kioktatni a sofőröket, villamospótlásból?

- Szomorú hogy megszüntek a tartalékos járatok, amik üzemzavar, baleset vagy jármülerobbanás esetén azonnal be tudna állni forgalomba, nem kéne 10-15 percnek eltelnie amíg jön végre egy "szóló" busz, és addigra heringjárattá alakul a villamospótló. de íme a részletek:

Immáron nincs olyan hét hogy ne történjen valami baleset a nagykörúton. Ha ez az Oktogon és a Moszkva tér közötti szakaszon történik akkor a fél körút megbénul, mivel a villamosoknak visszafogó- váltó híján képtelenség visszafordulniuk.

Ma délután egy Combinó és egy gépkocsi karambolózott a Szemere utcánál. Én a Nyugatinál vártam a villamost, buda felé igyekeztem. Kb 8 perc várakozásom után a hangosbemondó közölte hogy baleset van, a villamosok helyett pórlóbuszok közlekednek. Kb 10 perc múlva meg is érkezett egy 7-173Gyorsra matricázott csuklós- busz, az emberek fürtökbe lógtak rajta. (Ellenkező irányban az egyik pótló a villamosmegállóban a másik pótló a skála előtti beszmegállóban szedte fel az utasokat, azok a korláton átmászva összevissza rohangáltak a kocsik között. Természetesen azokon is fürtökben lógtak az emberek, ráadásul néhány 22-esről és egyébb szóló vonalról sikerült szólóbuszt villamospótlónak beállítani.)

A mi buszunk nekiindult a Jászai Mari tér felé. A szélső körúti buszsávba próbálkoztunk átvágni, ami nem volt egész egyszerű a nagy dugó közepette, - de azért sikerült, holott végig szabad volt a villamossín a Margit híd felé. (ellenkező irányban számos feltorlódott villamos állt a síneken, vagy a megállókban nyitott ajtókkal, pihenő sofőrökkel. )

Természetesen a Jászai M. térnél az emberek nagy része a villamosmegállóban állt, ott várta a buszt, mi pedig a buszmegállóban álltunk meg. A Jászainál egyébként mindkét irányban veszteglő villamos is zavarta a villamossínen történő pótlást. Ilyen esetben jó lenne ha a villamosokat (kb 9-10 szerelvény állhatott a Moszkva tértől az Oktogonig) úgy helyezkednék el hogy egyik se a megállóba vesztegeljen, hanem nyílt pályán vagy a hídon álljanak, (lehetőleg ne egymás mellett), hogy "cikk cakkban" ki lehessen kerülgetni őket a pótlóbusszal. Így legalább nem kéne az amúgy is tömött levegőtlen buszokkal a dugóban araszolgatni, és a buszok a villamosmegállókat tudnák használni utascserére.

Nem értem továbbá, hogy miért nem lehet visszaépíteni a megszüntetett kitérőket. Véleményem szerint az alábbi helyekre kellene:

Petőfi hídra vagy a Boráros tér közelébe. Baross utca - Üllői út közé Nyugati - Vígszinház elé Török utca - Margit hídi megálló közé (a felső kettő kiváltható esetleg egy Margit hídra építendő visszafogási lehetőséggel,vagy legalább a 2-es villamos nemrég épült kiállóvágányainak normális bekötését - visszafogási lehetőséggel a budai vágányokba is. - ezt nem tudom miért nem így tervezték, és miért nem így lett kivitelezve, pedig a józan ész ezt diktálná) Ilyen esetben villamossal legalább nem a fél körút csak egy kis része bénulna meg, pl: Egy Mechwart ligetnél történő baleset esetén a villamosok a Margit híd HÉV megállóig el tudnának jutni Pestről, nem az Oktogontól kellene busszal pótolni őket.

kérném közöljék a cikkemet, hátha lesz valami pozitív változás a körúti villamospótlásban.

Üdvözlettel: Zoli
79 Tovább

Bérletet az elővárosiaknak!

Sokat gondolkodtam már azon, miért nem vezet a BKV olyan bérleteket, amik az utasok igényeihez alkalmazkodik. Bérletet a biciklistáknak, a kismamáknak és olcsóbb bérletet a rászorulóknak, és az ingázóknak.

Az elővárosiak számára a BKV bevezethetne egy „kétvonalas bérletet”. Ez a bérletfajta csak két –szabadon választott- járaton lenne használható, a vonal teljes hosszán, átszállási lehetőséggel a másik megjelölt járatra. Hogy nézne ez ki a gyakorlatban?

Géza, Martonvásári lakos, és a Nyugati pályaudvaron dolgozik. Megveszi a Kétvonalas havibérletét, mely a 19-es és a 6-os villamosra érvényes (Ez a bérletén V19 és V6 számmal van feltüntetve). Mivel Géza ezeken a járatokon kívül nem használ másikat, így felesleges lenne számára megvenni az a jelenlegi havibérletet, ha ugyan azt az utat olcsóbban, kétvonalas bérletten is megoldhatja. Ha Géza eddig a magas bérletár miatt bliccelt, elgondolkodik azon, hogy megkockáztatja-e a több ezer forintos büntetést, vagy megváltja-e az új bérletét, 4125 forintért (ez lehetne az új bérlet teljes ára).

Mondjátok el véleményeteket, adjatok ötleteket, gyúrjunk össze együtt egy új bérletet. A javaslatokból egy összeállítást készítünk, melyet továbbítunk a BKV és az Önkormányzat felé.
83 Tovább

Re: Bérletet a Bicikliseknek

Tisztelt Gál Mihály!

Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.

Társaságunk elsődleges feladata a tömegközlekedés, ami a gyalogos utasok szállítását jelenti, nem a kerékpárszállítást. A BKV Zrt. járművein kizárólag a HÉV és a Fogaskerekű arra kialakított és kijelölt helyein lehet kerékpárt szállítani, mert csak itt biztosítható a zavarmentes közlekedés.

A tömegközlekedés a maximált hatósági áras kategóriába tartozik, ezért a viteldíjak és azok alkalmazási feltételeinek megállapítása nem a BKV Zrt. feladata. Esetünkben az árhatósági jogkört a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. tv. 16.§ (1) bekezdése és az árak megállapításáról szóló 1990. évi LXXXVII. tv. 7.§-ban foglalt felhatalmazás alapján Budapest Főváros Közgyűlése gyakorolja.

A kerékpárszállítás ugyanolyan szolgáltatás, mint bármi más, amiért fizetni kell. A központilag, kormányrendeletben előírt kedvezmények vagy ingyenesség ellentételezésére az állam árkiegészítésben kompenzálja a tömegközlekedési szolgáltatók bevételkiesését, ami a javasolt esetben nem történhetne meg. Amennyiben olyan kedvezményt adnánk, amely nem szerepel a vonatkozó rendeletben, az elmaradó bevételt senki sem térítené meg számunkra. Mivel Társaságunk gazdálkodó szervezet, amelynek elsőrendű érdeke a jogos bevételek megszerzése, a szabályozók változatlansága esetén gazdasági helyzetünkből eredően más engedményt adni nem áll módunkban.

Jelenleg nincs érvényben olyan bérletfajta, ami kerékpár szállítására is érvényes, mivel ennek korlátozott lenne a kihasználhatósága az árához képest. A HÉV arra kijelölt helyein, a kerékpár távolsági korlátozás nélkül egy vonal- vagy gyűjtőjegy kezelése ellenében szállítható.

Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk.

Budapest, 2008. március 7.

Üdvözlettel: BKV Zrt.
30 Tovább

Bérletet a Bicikliseknek

Tisztelt BKV Figyelő!

A BKV „szakember” gárdája miért nem azon töri a fejét, hogyan lehetne könnyíteni a Budapestre bejáró kerékpárosok életén? Miként lehetne elkerülni a sorokat a HÉV pénztáraknál? Vagy hogyan szoktassa rá őket HÉV használatára, ahelyett, hogy a járatok csökkentésén gondolkodnak.

Szerdán fél Budapest állt. Állt Csepel, állt a Soroksári út, a Petőfi híd, a Gellért tér környéke, a BAH csomópont környéke és a Déli pályaudvar környéke is. Legalább is itt biztos, mert erre jártam.



Szemeim előtt a kép, ha a BKV járatcsökkentést vezet be, naponta ilyen látvány fogad majd a városban, mert aki eddig kitartott a BKV mellett, az is autóba ül majd, mert ugyan olyan lassú lesz, de tisztább, és mégis csak a sajátja. Kényelmesebb lesz vele közlekedni. Persze lesz aki robogóra/motorra vagy biciklire ül, mindegy lesz, csak ne kelljen rá 30 percet várni.

Sok kerékpáros ismerősöm van, aki a HÉV-vel jár be Budapestre, vagy a fogaskerekűvel mennek fel a hegyre, majd gurulnak onnan le.  Ők is értetlenül néznek, mikor megkérdem: „Miért nincs kerékpár bérlet?”.

Nincs, pedig lehetne. Jó lenne a HÉV-en és a fogaskerekűn. Korlátlan utazásra, a vonalak teljes hosszán. És mennyibe kerülne? 3000-3500 forint. Szerintem ennyit minden biciklisnek megér, hogy nem kell minden reggel sorba állni. Kényelmesebb.

Az új bérlet bevezetésénél ilyen apróságokra miért nem gondolnak?

A BKV-Figyelő a levelet továbbította a BKV felé (Hagyó Miklós, Kiricsi Karola, Regőczi Miklós, Ügyfélszolgálat) És a Főváros felé (Demszky Gábor). A képen látható bérletszelvény kitaláció, egy jelenleg nem létező bérlettípus!

60 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek