Olvasónk próbált meg segíteni annak a két turistának, akik ellenőrrel veszekedtek a Kálvin téren. A külföldiek két napijegyet váltottak az utazáshoz, ám egyikük ezt elhagyta. Mivel tovább akartak utazni az egyik turista szakaszjegyet váltott a metróra, ám egy megállóval véletlenül tovább utazott. Az ellenőr lecsapott rá és meg akarta büntetni, de egy utas a védelmükre sietett. Tolmácsolt, megkérte az ellenőrt, hogy ne büntesse meg őket, de az ellenőr csak szitkozódott és kiabált, valamint azt mondta "Elveszik a családomtól a pénzt, a kenyeret!" -melyből olvasónk arra következtetett, zsebre akart dolgozni. A BKV-nak küldött panasza alant:

Tisztelt BKV!

Rendszeres, mindig fizető, a nagy többséggel ellentétben viszonylag elégedett utas vagyok az Önök által üzemeltetett járműveken. Talán éppen ezért - bár legendák keringenek durvaságukról - az ellenőrökkel soha semmiféle konfliktusom nem volt. Egészen tegnap (október 15.) estig.

Valamikor 22 óra környékén a Kálvin téren a metró peronján felfigyeltem arra, hogy jegyellenőreik erősen tört angolsággal próbálnak megbírságolni két külföldi turistát. Mivel jól beszélek angolul, gondoltam, segítek a helyzet tisztázásában.