Délután folytatódtak a tárgyalások az érdekképviseletekkel a 2009-es bérmegállapodás ügyében. A Munkáltató ismét újabb ajánlattal állt elő, a szakszervezeti oldal azonban egyöntetűen elutasította a javaslatot, és továbbra is kitartott a 8%-os emelés mellett.
A kiinduló 2,3%-os ajánlatról a múlt hét második felében előrelépést jelentett a 2,8%-os emelési javaslat. A menedzsment a mai napon módosított a pénteken átnyújtott megállapodás tervezeten – a bérfejlesztésre vonatkozó részekre helyezve a hangsúlyt – és további közeledésként 3%-os ajánlatot tett a bérnövekedés mértékére. A szakszervezeti oldal ezt az ajánlatot elutasította és a mai tárgyalási napon is - ahogyan az eddigiek során mindvégig - mereven kitartott a jelenlegi gazdasági környezetben túlzott és elfogadhatatlannak mondható 8%-os követelésnél.
Az egyeztetések csütörtökön folytatódnak. A BKV Zrt. a jelenlegi recessziós gazdasági környezetben is mindent megtesz a tárgyalások sikeres és a munkavállalók érdekeit is szem előtt tartó lezárása érdekében: a 2,3%-os kiinduló ajánlatát a jelenlegi 3%-os ajánlattal már közel 1%-kal emelte.
BKV Zrt.
2009. február 23.
BKV: A szakszervezetek maradnak az eredeti 8%-nál
Veszélyes a Fővám téri villamosmegálló
A Szabadság híd felújításával párhuzamosan átépített Fővám téri villamosmegálló a 47-es és 49-es villamos vezetőit képviselő szakszervezet szerint a lehető legrosszabb megoldás volt. Az átalakítást tervező cég szerint a vádak nem reálisak, a szakszervezetet inkább az érzelmek vezérlik.
Az átépített Fővám téri villamosmegálló rengeteg problémát okoz és veszélyhelyzetet teremt mind az utasok, mind a vezetők számára, áll abban a közleményben, amelyet a BKV Fürst Közlekedési Szakszervezet, mint a 47-es és 49-es villamos vezetőinek legnagyobb képviseletével rendelkező szakszervezet juttatott el az Indexhez az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján.
A szakszervezetnél az verte ki a biztosítékot, ahogy a tervező az Index egy korábbi, Szűk a villamosoknak a felújított Szabadság híd című cikkére reagált. Mint írták, megdöbbentek azon, hogy a cég szerint főleg utasbiztonsági okokból volt szükség a Fővám téri középperonos megállóra.
Jövő héten BKV-sztrájk?
Jövő hét csütörtökön tartanák félnapos munkabeszüntetésüket a BKV sztrájkot jelentő szakszervezetei, ha addig, pontosabban december 15-ig nem sikerül megegyezni a cég vezetőségével.
Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője elmondta, ugyan érkeztek bíztató hírek arról, hogy a BKV vezetőségének sikerül forrásokat találnia a jelentős hiánnyal küzdő cég finanszírozására, de ha december 15-ig nem szolgálnak konkrétumokkal, akkor a sztrájkot megtartják.
A szóvivő elmondta 30 milliárd forint azonnali gyorssegélyre van szüksége a cégnek, hogy az idei és a következő évi tervezett hiányt pótolni tudják, és ne kerüljön veszélybe a BKV működése.
Nemes Gábor kitért arra, hogy a BKV-t előbb elérheti a műszaki-, mint az anyagi csőd: a vállalat járműparkja nagyon elöregedett; a naponta forgalomba kerülő 1200 buszból átlagosan 300 meghibásodik, ezek közül pedig mintegy harmincat nem is lehet a helyszínen megjavítani, azokat be kell vontatni a telephelyre.
A szóvivő felhívta a figyelmet arra, hogy a 2007-es adatokkal összehasonlítva idén 40 százalékkal több járatkimaradást regisztráltak.
A szakszervezetek öt pontban foglalták össze követeléseiket: szülessen törvényi szabályozás a városi közlekedés finanszírozásának rendezésére, az állam növelje a normatív támogatást és a finanszírozás átalakításával teremtse meg a cég stabil működését, a főváros vállalja át a BKV 80 milliárdos tartozásából keletkezett kamatterheket, vagy ennek megfelelő támogatással segítse a cég működését.
A követelések között az is megfogalmazódott, hogy a főváros ne a jegyárak növelésével pótolja a cég működéséhez hiányzó költségeket, hanem hozzon létre külön alapot, amely fedezetül szolgálhatna a BKV működéséhez.
(FigyelőNet, MTI)
Össze kell fognunk a BKV jövőjéért
Tisztelt utazóközönség!
A közösségi közlekedés szerepe mind Budapesten, mind a vidéki nagyvárosokban fontos szerepet játszik. A város élhetőségén túl, a napi rendszeres szolgáltatás biztosítása, a környezetvédelmi szempontok figyelembe vétele, és a zsúfolt városi utak forgalmának mérséklése a cél. A közösségi közlekedés aránya jelenleg sokkal magasabb az egyéni közlekedéssel szemben Budapesten. Ez egyedülálló Európában, mint ahogy egyedülálló a járatsűrűség és a megállók egymáshoz közelisége. Amiben komoly lemaradásunk van, az a járművek magas életkora, az ebből következő rossz műszaki állapotok és a műszaki javítóbázisok lepusztult állaga. Európai nagyvárosokban az első helyre helyezik a közösségi közlekedés szerepét. Megoldották a finanszírozás kérdését, ráadásul úgy, hogy azt nem az utazóközönségre hárítják át teljes egészében. A forrásokat a legtöbb európai városban megtalálták és alkalmazzák annak érdekében, hogy az utasok számára minél olcsóbb és színvonalasabb szolgáltatást nyújtsanak. A BKV Zrt. nehéz helyzetben van. Utasaink közvetlenül is tapasztalhatják, hogy a járművek hibája miatt, gyakori átszállásra és többletutazásra kényszerülnek. Jövőre a Tulajdonos az infláció kétszeresének megfelelő jegyáremelést tervez, tovább növelve az utazóközönség terheit. A finanszírozás megoldatlansága oda vezet, hogy a magas jegyárak mellett tovább romlik a közlekedés. Drasztikusan csökkenhet a teljesítmény és további járatritkításokra kerülhet sor. A Tulajdonos az utasra nem háríthatja át az általa nem fizetett költségeket! A Tulajdonos és a Kormányzat vitathatatlan tehetetlensége és tehetségtelensége már a biztonságos üzemi működést és a napi szolgáltatási szint biztosítását is veszélyezteti.
Kérjük, aláírásával támogassa fellépésünket. Követeljük közösen, hogy az utasok terhei ne növekedjenek tovább. A Tulajdonos végre működési oldalon is megfelelő szinten biztosítsa a napi működést, és a Kormányzat növelje támogatását a közösségi közlekedés fenntarthatósága érdekében.
- Tudja-e, hogy a BKV Zrt. bevételéhez Ön és a Kormányzat járul hozzá? A Főváros a Szolgáltatási szerződésben rögzített feladatok ellenértékét nem fizeti ki!
- Tudja-e, hogy Ön a BKV Zrt. bevételeinek már a 48%-át fizeti, és a tervezett drasztikus jegyáremeléssel tovább kívánják növelni az Ön terheit?
Sztrájk lesz április 7-én
A BKV szakszervezetei április 7-én, hétfőn üzemkezdettől délután egy óráig munkabeszüntetést terveznek, mert nem értenek egyet a tervezett paraméterkönyvvel. A sztrájk várhatóan szinte száz százalékos lesz.
Sztrájkot jelentettek be a BKV szakszervezetei április 7-re üzemkezdettől egészen délután egy óráig, mondta el a döntés után Nemes Gábor, a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetségének elnöke.
Az érdekképviselet azért hirdette meg a munkabeszüntetést, mert nem ért egyet a tervezett paraméterkönyvvel. Nemes Gábor hangsúlyozta, hogy a szakszervezetek egységesen döntöttek a sztrájk mellett, így a munkabeszüntetés várhatóan szinte száz százalékos lesz.
Az úgynevezett még elégséges szolgáltatásról - azaz, hogy mennyi jármű közlekedjen mégis a sztrájk idején - csak később kezdődnek meg a tárgyalások.
Index/FH
Utolsó kommentek