Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Mindennaposak az ablaktörések

Bár a BKV szerint évente csak párszor törik ki a buszok ablaka vázszerkezeti hiba és hőtágulás miatt, az utóbbi napokban több ilyen jelenséget bemutató felvételt is kaptunk, és publikáltunk. Most a Kelenföldi pályaudvaron törött ki egy Ikarus 435-ös busz ajtajának az ablaka, valószínűleg a meleg miatt.

"Valószínűleg sokat vesztegelt a Kelenföldin a napon, és kitágult az ajtókeret. A bal ajtó a feszültségtől megadta magát, miközben csukni próbálta a sofőr. Az alsó felén látszik, hogy a cső eltört" -írja a Facebook falunkon Pásztor Tamás olvasónk.

A szétszóródó szilánkok bár okozhatnak sérüléseket, a jelenség veszélytelenebb, mint látszik. Az anyagi kár azonban nem elhanyagolható, ugyanis az ilyen "spontán" ablaktörések 50-80 ezer forintjába kerülnek a BKV-nak.

3 Tovább

Megfőnek az utasok a BKV várói alatt

A fenti fotóm kapcsán ma a Facebook oldalunkon arról beszélgettünk, hogy ezek az új agyon-dizájnolt BKV várók nem jók semmire. Magasan van az aljuk, emiatt télen könnyen befúj a jeges szél. A tetejük hátrafelé leejt, emiatt az eső könnyen beesik alá. A tető átlátszó üvegből készült, emiatt a napfény ellen sem véd, melegebb van a váróban, mint a szabad ég alatt, ezt az utóbbi napokban mindenki tapasztalhatta.

Tisztában vagyok vele, hogy az utasok komfortérzete a váró tervezésekor másodlagos volt, inkább a reklámok elhelyezésére összpontosítottak, hiszen ezeket az Intermédia helyezte ki, de biztos van olyan megoldás, amivel utólag orvosolhatóak lennének ezek a problémák. Ti mit gondoltok erről? Én speciel a fehér fóliára gondoltam.

15 Tovább

Rossz volt a lyukasztó, mégis büntettek a BKK jegyellenőrei

Olvasónk azt állítja, hogy lányát a 184-es buszon úgy büntették meg a BKK ellenőrei, hogy nem működtek a jegykezelők. Sem az anya, sem pedig a lány nem érti, hogy a hibás lyukasztó miatt miét kaptak 16 ezer forintos csekket.

Voltatok már hasonló helyzetben? Mi ilyenkor a teendő szerintetek?

Kedves BKV-figyelő!

Lányom  a mai napon(2012.07.04.) a 184-es járaton közlekedett Pestimre felé. A buszon nem működött a jegy kezelő készülék. Az ellenőr (udvariatlan kb. 45-50 v körüli férfi+egy hölgy, a nevüket nem tudom megírni mivel nem mutatkoztak be és igazolványt sem mutattak) elvette a kezeletlen jegyét + csekket állított ki 16.000,-Ft-ról!

Könnyű megfélemlíteni egy 45 kilós fiatal lányt, elkérni az iratait és büntetni. Kérdéseim a következők: Ha nem ellenőrzik a jegy kezelő készülék állapotát milyen jogon várják el az utastól, hogy kezelje a jegyét? Nincs elég jegy, hogy el kell venni az utastól? ( Megjegyzem lányomnál gyűjtőjegyből kitépett jegy volt!) Ez szabályos eljárásnak minősül? Írtam üzenetet a BKV elérhetőségére, de nincsenek illúzióim, hogy ellenőrzik az esetet.

Nem a szabályosan közlekedő utasokat kellene büntetni!

Legközelebb ha előfordul ilyen eset, majd igazolást kérünk a buszvezetőtől, hogy nem működik a lyukasztó. Gondolom lelkesen ad is majd...

18 Tovább

Több felesleges megállója van a 200E busznak?

Olvasónk szerint a 200E autóbusznak több felesleges megállója is van. Szerinte a busz többek között feleslegesen áll meg a Felsőcsatári útnál, a Csévéző utcánál valamint a szemeretelepi vasútállomásnál. Úgy gondolja, hogy az ott lakókat több buszjárat is kiszolgálja, tehát a 200E buszt felesleges ott megállítani. Ezzel kapcsolatban várja a javaslataitokat, észrevételeiteket.

Tisztelt Gál Mihály!

Egy rövid észrevételt szeretnék megosztani önnel és a blogjával. Véleményem szerint a Kőbánya-Kispestről induló 200E jelzésű autóbusznak felesleges megállói vannak. Mivel ez a buszjárat a repülőtérre közlekedő utasokat szolgálja ki elvileg, szerintem fölösleges megállnia többek között a Felsőcsatári útnál, a Csévéző utcánál valamint a szemeretelepi vasútállomásnál. Az ott lakókat más buszjárat is kiszolgálja, a turisták pedig általában itt nem szoktak fel/le szállni.

A gyorsabb kijutás mellett szól még a komfort érzet növelése is. Sokszor ugyanis alig lehet elférni a buszon.

Kíváncsian várom az ön valamint a blogot olvasók véleményét erről.

16 Tovább

Azonnali változtatásokat léptet életbe a BKK az Üllői úton

Több tucat észrevételt kaptunk ma tőletek az Üllői úti villamospótlással kapcsolatban. Az e-mailben a Facebookon és az élő forgalomfigyelő szolgáltatásunkon keresztül hozzánk eljuttatott panaszok szerint a többszörösére nőtt a menetidő azokon a buszjáratokon, melyek a Lajosmizsei sorompó és a Kossuth tér érintésével közlekednek, és egyes beszámolók szerint a Villanytelep és a Határ út között közlekedő pótlóbuszok menetideje is 35-40 perc volt átlagosan.

A problémát szerencsére a Budapesti Közlekedési Központ igen hamar felismerte, és a mai nap tapasztalatai alapján azonnali változtatásokat léptetnek életbe, így az Üllői úti útpálya tehermentesítése érdekében néhány megállóhelyet még a mai napon áthelyeznek, és ezzel könnyítik az Üllői út forgalmát.

Ezúton is köszönjük a BKK-nak a gyors intézkedést, és a reagálást!

Tisztelt Gál Mihály!

A BKV Figyelő blogon az 50-es villamos vonalának felújítása és a szükséges pótlás kapcsán ma megjelent bejegyzésére az alábbiakban szeretnénk reagálni.

Az 50-es villamos vonalán több közúti szintbeni kereszteződés található, melyek közül a most lezárt kispesti (Simonyi Zsigmond utca, Szabó Ervin utca) átjárók nagyon magas igénybevételnek vannak kitéve, hiszen naponta a több ezer személy- és tehergépjármű mellett több száz autóbusz is rajtuk keresztül halad. A jelzett útátjárók karbantartása, felújítása már 2011-ben esedékes lett volna, azonban csak ebben az évben nyílt lehetőség a kivitelezésre. Mivel a jelzett útátjárók alépítménye éppen a nagy igénybevétel miatt speciális kialakítású, amely nem teszi lehetővé a szakaszos lezárásokkal megvalósítható felújítást, ezért volt szükségszerű az útátjáró teljes szélességben történő lezárása.

Az útátjárók átépítésére korábban a BKV-nak kéthetes vágányzári elképzelése volt, melynek keretében több ütemű lezárással a Simonyi Zsigmond utcai, a Kisfaludy utcai, és a Báthory utcai útátjárókon felül a Határ úti csomópontban az üzemi összekötővágány is átépült volna. Ennek nyomán az autóbuszok, és az 50-es villamos forgalmában hozzávetőleg kéthetes korlátozás lett volna.

Az ütemezését felülvizsgáltuk és ennek keretében olyan megoldásra törekedtünk, amely összességében a legkisebb forgalmi zavart okozza, és a legkisebb kockázattal megvalósítható műszaki megoldást alkalmazza, így a korábban tervezett két hétig tartó vágányzár és az útátjárók részleges lezárása helyett a BKV műszaki igényeinek figyelembe vételével a munkanapokba nyúlóan rövidebb, csak két munkanapot érintő vágányzár vált lehetségessé.  Ez az átjárók teljes zárását jelenti ezen napokon a kisebb forgalmú nyári időszakban.

Összességében tehát a kéthetes vágányzári műszaki igényt sikerült két munkanapra és ezen felül négy hétvégi napra redukálni. Az autóbuszok és a közúti forgalom terelése, a villamospótlás minimalizált időigénye, valamint a kivitelezés minősége szempontjából is a teljes zárás volt a legkedvezőbb megoldás.

A forgalomkorlátozás ideje alatt rendőri operatív irányítást, forgalomsegítést is igénybe veszünk, amely kiterjed a gyalogosok átkelésének segítésére, szabályozására is.

A forgalomtechnikai tervek ismeretében nyilvánvalóvá vált, hogy a térségben közlekedő autóbuszokon, illetve a villamospótló járatokon a menetidő növekedni fog. Ezért például - az egyik legjelentősebb utasforgalmú - 136E autóbusz vonalán a menetidőt 16-25%-kal megemeltük, és emiatt az eredetinél több járművet állítottunk forgalomba. Az autóbuszaink a szokásos menetidejüktől a 7 és 8 óra közötti időszakban a városközpont irányába jelentősen eltértek, azonban a délelőtti időszakban a torlódás megszűnt és az autóbuszok ekkor már kisebb menetrendi eltérésekkel közlekedtek.

Az Üllői úton a közúti forgalom torlódását - elsősorban a reggeli csúcsidőszakban - tovább fokozta, hogy a lezárt kereszteződéseket kikerülő, kitáblázott terelő utakról többen behajtottak a lezárt útszakaszokra, ahonnan csak rendőri segítséggel, a közúti forgalom részleges akadályozása után tudtak kihajtani.

Az első nap tapasztalatai alapján a BKK azonnali változtatásokat léptet életbe, így az Üllői úti útpálya tehermentesítése érdekében néhány megállóhelyet még a mai napon át fogunk helyezni, hogy ezzel is könnyítsük az Üllői út forgalmát.

A felújítási munkák az utasok érdekében, a gyorsabb és magasabb színvonalú villamosközlekedés érdekében zajlanak. A változások és torlódások okozta kellemetlenségekért ezúton is kérjük az arra közlekedők elnézését és megértését!

Üdvözlettel,

Budapesti Közlekedési Központ
Sajtókommunikációs Iroda

0 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek