Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Vesszenek a mozgáskorlátozottak

Na nem én gondolom ezt, hanem valószínűleg a BKV azon szakemberei, akik napi szinten szívatják a mozgásukban korlátozott utasokat. A paraméterkönyv bevezetésével ugyanis a jól átlátható alacsonypadlós rendszert megbolygatták, és most már össze-vissza járnak az alacsonypadlós buszok. Megértem, hogy jót akartak, de miért nem kérik ki néha az érintettek véleményét? Így látja egy érintett:

Kedves BKV Figyelő!

A nagy BKV-átalakítások óta eltelt 6 hét tanulsága alapján megállapítható, hogy a kerekesszékeket szállító alacsonypadlós buszhálózat jószerivel alkalmatlan a közlekedésre.

1. A "mindenre jusson alacsonypadlós járat" elgondolás jól kommunikálható ugyan, ellenben azt eredményezte, hogy mindenhová maroknyi szerelvény jut, teljesen kiszámíthatatlanná téve ezzel a valahová való időben érkezést. Eddig jól működő, legalább a fél várost átszelő járatok lettek "ritkítva", egyedül a Mozgássérültek Egyesületének Országos Szövetségének székhelye közelében guruló 86-os busz maradt 100 %-os lefedettségű.

2. Nem egy járat van, ahol óránként egy járat megy, ha éppen, és ezek véletlenül sem csatlakoznak egymáshoz. Személyesen vártam a 196-os buszra a fóti úti végállomáson szerda reggel. A 7.40-est épp lekéstem, amint látható, a következő is megfelelt volna. De nem, mert magas volt. A 8.33-as is, így a 8.53-as volt újra alacsonypadlós. A két elvileg alacsony járatnak híre-hamva sem volt, a sofőrök pedig rendre állították, a következő az lesz. Ezen a helyen nincs nagyon alternatíva, alacsonypadlós pedig különösen. A várakozás így 75 perc volt.

3. A 173-as, elvileg vegyesen közlekedtetett járatán sem ritka az 50-60 perces várakozás a reggeli csúcsidőben. Volt eset - nem egyszer -, hogy 8 régi típusú busz ment el előttem az újpalotai Vásárcsarnok megállójában, mire megjött az alacsony. Tervezzen így az ember időre!

4. A legfurcsább dolgok viszont a 105-ös buszon történnek. Az eddig minden harmadik buszával alacsonypadlós járatot jelentősen ritkították, most jó esetben minden ötödik használható kerekesszékkel. Ez 6 járművet jelent, mind a 6 az Alfa Busz Kft tulajdona, az eddigi teljes BKV-tulajdonnal szemben. Először csak egyik-másik, múlt hét óta - a buszvezetők elmondása szerint - viszont mind a hat busz platója le van törve. Némelyiké ketté is repedt. Valószínűleg nem 120 kg-ra hitelesítették. Ahogy a buszvezetők mondják, hiába jelentik be, a cég munkatársai nem mennek ki megjavítani. Talán direkt, nem tudom. Azért azt elgondolnám, én mit kapnék a főnökömtől, ha azt mondanám, nem végzem el a feladatomat. Úgy néz ki tehát, egy teljes vonal elesett.

5. Az így kialakult helyzet úgy fest, hogy Budapesten jó nagy kerülőkkel lehet csak közlekedni. Az itt látható térképen megfigyelhető az alacsonypadlós és a normál közlekedés közötti nagy különbség. A naggyal még nem volna gond. Az eddiginél nagyobbal (ami jele a visszafejlődésnek) annál inkább.

6. Szeretném végül jelezni, hogy a leírt esetek az én mindennapjaimból merítenek, s így mint olyanok, valószínűleg egyediek. De számos, az enyémhez hasonló probléma rejtőzik még a kérdésben, ami nem engedi a kerekesszékes tömegközlekedést úgy elintézni, hogy "azért a pár emberért nem kellene". Ilyen állapotok között nem is lesz máshogy.

Figyelmüket megköszönve maradok tisztelettel:
S. András

99 Tovább

A BKV-nak nincs üzleti kultúrája

Minden szolgáltató arra törekszik, az ügyfelei elégedettek legyenek, és kevés legyen a beérkező panasz. A BKV erre magasról szarik tesz. Bezárja a pénztárakat, nem tölti fel az automatákat, és már a fontos csomópontokon sem árulnak bérletet, illetve jegyet. Végülis a BKV monopol helyzetben van. Miért foglalkozna az utassal?

Ha végigvesszük, hogy a két fő metróvonalon merrefelé vannak P+R parkolók… elég siralmas a kép. A Déli-pályaudvar melletti parkolót eladták építési teleknek, a KöKi mellett és a Határ útnál ugyanez éppen folyamatban van. (Külön borzalom, mi van a KöKinél: autók sűrűn a sárban, dzsuvába, mert azért akad néhány autós, aki a BKV ellenére mégis inkább letenné az autóját.)

Örs Vezér? Hát, volt ott egy parkoló, de rátették az Árkádot. Újpest Városközpont? Ne nevettess. P+R egyedül Újpest Városkapunál van, persze ez is kicsi, az autók sűrű kupacban állnak a füvön, a bokrok/fák alatt is.

És most nagyon ravasz kérdés következik: találd ki, melyik az a metróállomás, ahol semmi lehetőség sincs BKV jegyet, ne adjisten bérletet venni? Úgy van: Újpest Városkapu.

Ma arra vitt dolgom. Jegy volt nálam, de visszafelé venni is akartam. Nem sajnáltam az időt, bejártam rendesen a környéket. Nem kicsi közlekedési csomópont ez, van ott autóbusz pályaudvar - nem is kicsi, ugye ide lett kiköltöztetve az Árpád-hídtól egy csomó járat - és van itt vasúti megállóhely is. Szóval tényleg van itt minden. Csak BKV jegyárusító hely, esetleg egy nyomorult úgysem működő automata… az nincs.

Gondoltam, megkérdezem a Volán pénztárban. Vagy a MÁV pénztárban. Hisz mindkettőből van, az előbbiből kettő is. Nos, mindkét ablakban kint lóg a tábla, rajta nagy betűkkel, hogy ‘BKV jegyet nem árusítunk!’. Mondtam már, hogy volt időm? Odamentem és megkérdeztem az egyik pénztáros hölgyet, mit javasol, hol találok a környéken BKV pénztárat? - Hát, az Újpest Városközpont vagy a Gyöngyösi úti metrómegállóknál már van - közölte zavartan. Persze az, hogy hogyan jutok el odáig jegy nélkül, az már az én problémám.

Tessék észrevenni a helyzet fonákságát: Van egy P+R. Van egy metróállomás. Van egy Volán pályaudvar. Van egy MÁV megállóhely. Van infrastruktúra. Van két Volán pénztár. Van egy MÁV pénztár.

Mi hiányzik? Nem, nem a BKV-jegy. Hanem az üzleti kultúra. Az, hogy a vevőkért vagyunk, nem pedig azért, hogy halálra szívassuk őket.

JoeP

60 Tovább

Félmilliót kérnek csekken

Sok post volt már a blogon arról, hogy a BKV hány utasnak küld ki kamu büntetésről csekket, és felszólítást, de Joda levele eddig a legelképesztőbb. A BKV ügyvédje szerint 2004 és 2005 között az utas kb. félmillió forintot bliccelt össze és azt szeretnék, ha ezt minél hamarabb, sárga csekken a postán be is fizetné. Ez mennyire abszurd?

Kedves BKV-figyelő!

Egy hihetelten történetet szeretnék megosztani a blog szerkesztőivel, és a kedves olvasóival. Néhány hete kaptam egy levelet egy ügyvédi irodától, hogy a BKV a büntetésemet továbbadta nekik, és majdnem 500.000 forinttal tartozom nekik, legyen szíves ezt a mellékelt csekken befizetni, de nagyon gyorsan, mert jön a behajtó.

2004-es 2005-ös büntetésekről van szó, és olyan járatokon blicceltem az ügyvéd úr állítása szerint, amiken nem hogy nem utaztam, életemben nem hallottam róluk. A büntetések jó részénél állítólag a személyimet mutattam be, ami azért érdekes, mert 2004 és 2007 között nem hogy Magyarországon, Európában sem voltam, hiszen az Egyesült Államokban dolgoztam egy rokonomnál, amit hivatalos papírokkal bizonyítani is tudok.

2003-ban amikor Budapesten voltam egyszer megbüntettek a 2-es metrón, mert az állomáson, az ellenőrzéskor vettem észre, hogy a bérletem otthon maradt. Természetesen együttműködő voltam, hisz becsületes vagyok, kiadtam az adataimat, és már másnap bemutattam a bérletemet, 12 hónapra visszamenőleg is, hogy a pénztárban lássák, tényleg nem a büntetés miatt vettem bérletet, nem vagyok csaló.

Valószínűleg itt rontottam el mindent. Kiadtam az adatomat egy vadidegen embernek, akin akkor még piros karszalag volt, és életemben akkor láttam először. Semmilyen papírt nem kaptam arról, hogy az adatomat bizalmasan kezelik, és nem sokszorosítják. Tessék. Jöttek is a büntetések. A levélre nem válaszoltam, hisz nem ajánlott küldemény volt, nem reagálok rá. Én úgy hallottam, hogy az ilyen büntetések 1 év alatt évülnek el. Egy ügyvéd hogy jön ahhoz, hogy 4 éves, fiktív büntetések miatt zaklasson? Szerintetek mit tegyek? Már azon is elgondolkodtam, hogy az Ügyvédi Kamarát megkeresem, mert a blogotokon is olvastam, hogy sokan kapnak ilyen kamu leveleket. Lehet, hogy az ügyvédet röppályára állítanák? A BKV milyen jogon adja tovább a személyes adataimat? Az oké, hogy jogos követelés, meg behajtó, de hogy jön ide az ügyvéd?Az ellenőrön, és a panaszirodán kívül milyen jogon adják ki az adataimat egy ügyvédnek, az pedig egy behajtónak?

Jelenleg egy biztos: Ha valaki nem tartja jogosnak a büntetést (otthon hagyja a bérletet, lyukasztott, de az ellenőr szívózik vele) semmiképp ne adja ki az iratait a kezéből, és idegennek ne adja oda az adatait. Fordítsa el a fejét, és szálljon le a járműről. Rosszul hangzik, de amíg ekkora rés van a rendszerben, nincs más megoldás sajnos…

Mellesleg mennyire valószínű, hogy a csekken, félmillió forintot be fogok fizetni? Pont olyan országban élünk, ahol emberek csak úgy 500.000 forintot fizetnek be csekken… Nevetséges.

További jó munkát nektek, és kitartást a céggel szembeni harchoz! Sokan támogatunk! :)

Joda

103 Tovább

„A villamos esetenként...”

Vajon az átszállási lehetőségek bemondása vagy a „Kérjük kapaszkodjon” szöveg idegesítőbb? Vajon mi a célja ennek a kapaszkodós kampánynak? A BKV tényleg aggódik értünk, vagy csak nem akarnak biztosítást fizetni?

Tisztelt BKV-figyelő!

A blogon olvastam 2-3 hónapja, hogy a BKV megszünteti a járművein a hangos utastájékoztatást. Pont akkor, amikor erre szükség lett volna. Volt olyan idő, amikor senki nem tudta, az új járatok merre közlekednek, mire lehet átszállni, és ebben még a BKV sem akart segíteni. Értem én, hogy a szoftver cseréje nem olcsó, de valószínűleg a vezérigazgatói Volkswagen Passatból futotta volna rá.

A BKV persze ezt tagadta. Azt mondta, hogy Európához közelítünk, és ott se mondják be, itt se kell. És az utasokat egyébként is zavarta. Kérdés ugye az, hogy a színvonal miért távolodik Európától? Miért épp ebben kell majmolnunk Bécset, és a többi várost?

Nyáron hangos reklám szólt a Combinon, és rendszeresen bemondják, hogy a villamos esetenként hirtelen fékezésre kényszerül, kapaszkodjunk, meg, hogy ne nyissuk ki az ablakot. A Süsüről nem is beszélek. Engem ez jobban idegesít, mint az utastájékoztatás. Főleg azért, mert ez a kapaszkodós szöveg egyre több villamoson hallható. Utaztam és hirtelen fékező villamoson, és ott, teljesen mindegy, hogy kapaszkodsz-e. Akkora erő hat rád, hogy egyből elesel. Én is két kézzel kapaszkodtam, és hiába…

Minden nap a 6-os villamossal utazom, és figyelem az emberek reakcióit. Aki nem utazott még Pesten, az mindig mosolyog a tájékoztatón, hogy itt milyen hülyék laknak. Nekik ez olyan, mint valakinek azt mondani, hogy WC használat után legyen szíves tisztába tenni magát. A kapaszkodás természetes. A tájékoztató szöveg elhangzása után is ugyan annyian kapaszkodnak, senki nem figyel erre oda. Zavaró.

Valószínűleg az lehet a háttérben, hogy sok volt a baleset. A BKV vagy jót akar, vagy nem akar biztosítást fizetni a biztosító cég. Így van mire hivatkozni. Ők szóltak előre, hogy baleset lesz. Reklamálni mehetsz, ahová szeretnél…

A 4-esen és a 6-oson egy épeszű változás történt. A Boráros tér után bemondják, hogy a villamos merre megy tovább. Aki a belvárosban felszállt rá, lehet észre sem vette, hogy melyik villamosra szállt, és kellemetlen, amikor az ember a Fehérvári út helyett a Móriczon köt ki. Ez jó változtatás volt.

Köszönöm: J.

69 Tovább

Rossz ötlet elrontani a lyukasztót

Akik nem szeret fizetni a BKV-nak, és fél az ellenőröktől, az gyakran eltömíti a járműveken a lyukasztó és jegykezelő készülékeket azért, hogy mondhassa: „Én akartam lyukasztani, de nem tudtam!”. Ez a trükk már nagyon átlátszó, ezért a buszvezetők előre szólnak, hogy ezzel a trükkel ne is próbálkozzanak az utasok, mert a busz egyből kiáll a forgalomból. Csak azokat az utasokat sajnálom, akik tényleg nem tudnak lyukasztani, és más hülyesége miatt szívnak…

Kedves BKV Figyelő!

Érdekes dolog történt meg ma reggel velem a 103-as buszon. Az Etele téren szálltam fel a buszra, az ajtónál természetesen meg kellett mutatni a bérletemet. Ezzel még nem is volt baj, inkább az lepett meg, ami utána történt.

A busz beizzította a motorokat, ajtó becsuk, busz elindul, és minő meglepő, de a sofőr a következő mondatot intézte hozzánk:

„Jó reggelt kívánok a kedves utasoknak, szeretném felhívni a figyelmüket, hogy a vonalon jegyellenőrök dolgoznak és nem érdemes eltömíteni a jegykezelőt, mert akkor mindenkit leszállítanak és a kocsi nem megy tovább.”


Ez szép! Kérdem én, hogy nekem mi közöm van a jegykezelő eltömítéséhez? Miért nekem és fizető utastársaimnak kell leszállni a buszról, azért mert valaki eltömítette a jegykezelőt?

A 103-as busz, egyébként is zugig van reggel, nem egyszer utasok maradnak lent a Kelenföldi Erőműnél, mert már nem férnek fel a buszra! Erre képesek lennének, még mínusz egy (vagy akár több) buszt kivenni, azért, mert valaki eltömítette a jegykezelőt?

Miért nem lehet a végállomásokon megnézni, hogy jók e a berendezések?

Ha meg nem üzemelnek, mert betömködték a nyílást, akkor az ellenőr tépje el a jegyet, és máris meg van oldva a gond! A Népligetnél meg kinyitják az automatát, és kiszedik belőle amit beleraktak! Komolyan mondom, ezek után az ember elgondolkozik azon, hogy miért is vesz havi 8250 Ft-ért bérletet, ha úgyis leszállítanak a buszról…

Üdv.: Krisz

124 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek