Tisztelt BKV!
Egyetemistaként nap mint nap járom a várost, amihez a BVK járatait veszem igénybe. Amikor utazom, naponta minimum 8 alkalommal szállok fel és le. Minden hónapban veszek bérletet, ezért úgy gondolom, hogy jogosan panaszkodhatok az ellenőrök munkájával kapcsolatosan.
Általános tapasztalatom, hogy az ellenőrök nem végzik rendesen a feladatukat.
- Az esetek 50%-ában a metróbejáratoknál állók meg sem nézik a bérleteket!!! Egyszerűen csak ott állnak, néznek jobbra-balra, háttal állnak, beszélgetnek egymással, vagy ismerőssel, vagy a Princess Pékségek épp pihenő alkalmazzottjaival (Nyugati metrómegálló, villamos felőli lejárat).
- Gyakran látok lent szájkosár nélkül kutyát. Véleményem szerint a kistáskában tartott kutyának is szájkosarat kell hordania, elvégre az is kutya, még ha néha cicának is tűnik. A saját lábán közlekedő kutyákról nem is beszélve. Szájkosarat mindegyiknek! Kivétel persze a vakvezető kutya....
- Fent "ellenőriznek", lent meg kéreget és énekel valaki, vagy fent "ellenőriznek", lent meg a székeken alszik a hajléktalan. Elméletileg mind a kettő tilos!! Ebben az esetben én sem vagyok köteles a bérletemet felmutatni, úgy gondolom.
- Néha túlkapások is vannak, sajnos. Még szeptemberben a 4-6 villamos viszonylaton több esetben is találkoztam olyan szerelvénnyel, amiben 5-6 ellenőr volt, és minden megálló után megnézték mindenki bérletét. Amikor szóvá tettem, hogy már 3szor mutattam, akkor pedig bunkó módon reagáltak: Ne pofázzak, jobban tudja mit csinál, stb. Nem hiszem, hogy az utasok zaklatása lenne a dolga.... Szerencsére ezzel a rémes ellenőrzési metódussal azóta nem találkoztam.
- Gyakran minősíthetetlen módon "kérik" (ha kérik) a bérletet.
- A villamosról nem szállítják le a kéregetőket (se az ellenőr, se a sofőr). Szerencsére egyre ritkábban találkozom ilyen esettel, de pl. a Combinokon a sofőr nyugodtan leszállíthatná a két fakockával a kezében közlekedőt, ugyanis biztos vagyok abban, hogy látja, mikor száll fel, elég feltűnő ahhoz.
- A nyugdíjas kinézetűektől nem kérik el a nyugdíjasigazolványukat! Pedig nekik az a "bérletük" akkor mutassák fel ők is!
Szerencsére találkozom rendes, tisztességes ellenőrrel is, aki elkéri a jegyet-bérletet, majd megnézi, és megköszöni!!!! Aki, ha megnézi a matricát a diákigazolványon, azt is rendesen kéri, és nem azt mondja, hogy: Matrica, hö? Aki elkéri a nyugdíjasigazolványt is, majd ha tényleg elég idős utasról van szó, jó egészséget kíván. Sajnos azonban a rendes, dolgos ellenőr a ritkább eset. Ha ilyenekkel találkozom, szívesen adom oda a bérletemet.
2008. január 21. 13:39
Fogócskáznak az ellenőrök
2008. január 21. 09:58
Kiszolgálja magát az ellenőr
Tisztelt BKV vezetőség!
A mai reggelen, nem sokkal 8 után történt estetet szeretnék megosztani Önökkel!
A barátnőm az 1-es villamosra szállt fel ma reggel! Elkövette azt az orbitális és minősíthetetlen hibát, hogy sms-t írt felszállás közben! Mivel el volt foglalava a 4 szavas kis üzenet megfogalmazásával a felszállás után odaállt a jegyérvényesítő berendezés mellé és hihetetlen 15 másodpercig érvényesítés nélkül utazott. Az sms befejezése után elővette a pénztárcáját és elővette a jegyét (amit alapvetően felháborító áron megvásárolt, gyűjtő formában) és érvényesíteni szerette volna. Ekkor történt meg az, hogy a háta mögül rászólt egy férfi, hogy ne tegye. Meglepődésében nem is tudta mire vélni, mire a férfi lefogta a kezét (milyen jogon? talán rendőr is mellékállásban?)és közölte hogy ellenőr. Elmondta neki, hogy látta a felszálláskor, azt is, hogy sms-t írt és a véleménye szerint nem akart jegyet venni, csak miatta... Ez nem kicsit hazugság, mert mögötte állt, nem is láthatta!!!!!
Ezek után közölte az ellenőr hogy 6000 Ft a helyszíni bírság és fizesse ki azonnal! Jobb nem lévén elővette a pénztárcáját, hogy kivegye a pénzt és ez nem volt egyszerű mivel a villamos mozgásban volt. Ekkor felháborító módon az ellenőr belenyúlt a párom tárcájába és maga vette ki a pénzt!!!!!! Ha nem tévedek ez nem tartozik bele a jogkörébe!!!!!!!
Felháborító, hogy a BKV-nél ilyen emberek dolgoznak!!!!! Minősíthetetlen stílussal és arroganciával!!!! Jogtalanul, esetleges szabálysértést feltételezve büntetnek, a legcsekélyebb türelmi időt sem hagyva a jegy érvényesítésére, csak azért hogy a napi kvótát teljesítsék!!!!
Szeretném megkérdezni, hogy mire számítsunk! Mivel minden nap ezzel a járattal utazik a párom, arra vagyok kiváncsi, hogy minden nap meg lesz hasonló kihágás miatt büntetve vagy megpróbálnak az ellenőrök magukra erőltetni valamilyen jellegű vevőbarát magatartást? Mivel Önök szolgáltatást nyújtanak nem kevés pénzért, szerintem elvárható lenne, hogy az árért minőséget is kaphasson a vevő! Ezenkívül szeretném megtudni milyen formában szeretnék az estet kivizsgálni?
Várom válaszukat!
Horváth Tamás
2008. január 19. 12:49
Zsebre dolgozik az ellenőr
Tisztelt BKV!
Ma reggel - 2008. január 17. 8 óra 50 perckor - a 78 trolibusz 935 számu járatára a Szemere utcai megállóban felszállt egy ellenőr. Egy ellenőr már volt a buszon. Ez a második számú -középkorú, sovány, sötét keretes szemüveget viselő ember - egy angol lánytól kérte a jegyeket. A lány azonnal elővette a pénztárcáját és ki akarta fizetni a büntetést. Az ellenőr valami listát mutatott neki, miszerint hatezer forintot kellett volna fizetnie. Bármilyen "hülye külföldi" volt ezt azért soknak tartotta. Erre az ellenőr remek megoldást választott. Egy gyűrött jegytömbből adott neki egy jegyet - féláron. Tehát a háromezer forintot szépen zsebre vágta. Mondanom sem kell , hogy semmiféle elismervényt nem adott.
A végállomáson figyelmeztettem, hogy becsapta az utast. Erre azt válaszolta, hogy öt darab jegyet adott neki. Ezt már talán nem kell kommentálni!
Nem gondolom, hogy a drága közlekedési árakat csaló BKV ellenőrök fizetésére kell fordítani.
Köszönöm szives figyelmüket !
Koller Éva
2008. január 16. 14:01
Duplájára ugrott a BKV-vezér fizetése
Rendkívül sommásan intézte el a Fővárosi Közgyűlés Gazdasági Bizottságának elnöke azt a kérdést, hogy miért is kétszerezik meg a BKV vezérigazgatójának 667 ezer forintos fizetését. A felvetésre a kormánypárti politikus csak annyit mondott: azért. És ha azért, akkor a bizottság zárt ülésén nyomban átszabták a közlekedési társaság első emberének premizálási rendszerét is, aki így évente akár 27 millió forintnyi jutalomra számíthat.
A korábbi gyakorlattól eltérő szemléletű, hatékony gazdálkodási eredményességet és vállalatirányítást biztosító piacképes vállalati menedzsment kialakításával indokolta a Fővárosi Közgyűlés Gazdasági Bizottsága, hogy zárt ülésén mért is szabta át a 17 budapesti gazdasági társaság első emberének javadalmazási rendszerét. A grémium erről csak kormánypárti tagok szavazatival döntött, az ellenzék ugyanis úgy találta: a hatékonyságnövelés 80 százalékkal dobja meg a cégvezetők járandóságát.
Például a jövőben a BKV vezérigazgatójának fizetése 667 ezer forintról 1,5 millió forintra kúszik fel, s éves alapbérének 150 százaléka illeti meg prémiumként. Kormánypárti politikusok hivatalos verziója annyi, hogy a cég előző vezérigazgatója menedzserszerződése alapján akár évi 20 millió forint körüli ösztönző prémiumot is megkaphatott a 8 millió forint körüli fizetése mellé.
Csakhogy, jegyezte meg Csatlós Csaba, Antal Attila BKV-vezérigazgató az új szabályozás alapján ennél többet, akár 45 millió forint körüli juttatást is besöpörhet évente. Amikor pedig a bizottság MDF-s tagja arról érdeklődött, hogy miért kell módosítani Antal bérét, a bizottság kormánypárti elnöke azt vágta oda: azért.
Hasonló szellemben írták át egyébként a többi cégvezető szerződését is, igaz, a prémiumok arányát csökkentették. Így az eddigi havi 667 ezer forint és az évi 150 százalékos prémiumával (éves szinten mintegy 12 millió) szemben ezután 1 millió 250 ezer forint havi fizetést és 100 százalékos prémiumot (éves szinten mintegy 15 millió) kap a Főtáv és a közterület-fenntartó zrt. vezérigazgatója. A korábbi 552 ezer forintos havi fizetés és a 150 százalékos prémium (évente mintegy 10 millió forint) helyett, ezután 930 ezer forintos havi fizetést és 60 százalékos prémiumot (évente mintegy 7 millió) kaphat a fővárosnak a fürdőkkel, az ingatlankezeléssel, a kertészettel, a temetkezéssel, a filmügyekkel foglalkozó, valamint a vidám parki társaságának vezérigazgatója.
Forrás: Index.hu
2008. január 16. 10:23
Miért van az Ügyfélszolgálat?
T. BKV !
Az utóbbi időben több tapasztalt és jogos, mások által is felvetett és visszaigazolt panaszt tettem, nyújtottam be mail formájában társaságukhoz, a megadott címen.
Sajnálattal tapasztalom, hogy számos fent sorolt panaszra visszaigazolás, válasz nem érkezett. Igaz, volt korábban úgy, hogy panaszomra jött visszajelzés, hogy ide, meg oda továbbították, vagy, hogy kivizsgálják. De ez volt a maximum, amit eddig ezekben az esetekben tettek. Most már ez sem történik meg. arról nem is beszélve, hogy egyetlen egyszer sem jött olyan válasz, mely valami megnyugtató megoldást tartalmazott volna. Netán közölte volna a cég, hogy a felvetést megoldották, többet nem fordul elő. Ilyen nem volt, s nem lelhető fel leveleikben. Most már a levelek a válaszok sem. Pedig visszaolvasva és közzé téve milyen jó bejegyzések érkeztek Szüts Katalin ügyfélszolgálatos semmitmondó sablonos szöveggyűjteményére. Kár, hogy érdemben nem vagy alig tesz valamit a vállalatuk szakszolgálata rengeteg utaspanasz és kifogás, elégedetlenség, és alkalmazotti túlkapások rendezése, megszüntetése érdekében. Minket érintett, fizető utasokat, panaszosokat pedig már egy udvariasnak tünő, de semmittevő választ sem adnak már.
Miért egy a hozzáállás, miért nem kapunk bejelentésre választ, amikor erre előírás és meghatározás, no meg munkatársak tábora is rendelkezésükre áll?
Várom megtisztelő reakciójukat.
Utolsó kommentek