Nem szeretném elrontani az ünnepi hangulatot, így kérem, hogy aki még ünnepi hangulatban van, ne nézze meg az utastájékoztatásról szóló képeket. Köszönöm.
"Mockva tér"
Nem szeretném elrontani az ünnepi hangulatot, így kérem, hogy aki még ünnepi hangulatban van, ne nézze meg az utastájékoztatásról szóló képeket. Köszönöm.
Januárban is BKV Figyelő!
Most még inkább megéri észrevételeket, és hozzászólásokat küldeni a BKV Figyelőnek. Mindenki, aki megosztja velünk észrevételét, vagy az észrevételekhez hozzászól egy sorsoláson vesz részt, ahol értékes ajándékokat nyerhetnek. A cikkek beküldői között egy 30 napos bérletet, a kommentezők között egy 10 darabos gyűjtőjegyet sorsolunk ki.
A sorsolásban csak a blogon 2008. január 31-ig megjelent cikkek és hozzászólások vesznek részt. Sorsolás a beküldők e-mail címeinek kihúzásával történik. Minden e-mail cím csak egyszer játszik. Csak a valós e-mail címmel beregisztrált hozzászólók vesznek részt a sorsolásban. A sorsolást számítógép végzi. A beküldők adatait bizalmasan kezeljük, harmadik személy nem kaphatja meg. További tájékoztatás kérhető a bkvfigyelo@index.hu címen.
Szívhatunk az új bérlet miatt
Ahoj Figyelő!
Egy apróságra szeretném felhívni a figyelmét mindenkinek, aki még nem vett bérletet januárra, és ezt mondjuk 2-6. között tenné meg, mert a decemberi havi bérlet, ugye ötödikéig jó. Szóval a lényeg, hogy a BKV a bérletárusítással ezúttal asszem magát szivatta meg, de csúnyán. A történet röviden: kedvesem havi bérlete január 5-én jár le, és ő úgy gondolta, kikerülné a sorállást, ezért már 28-án megvenné a január 6-től 30 napra érvényes bérletet. A válasz a Deák téri pénztárostól: csak január 2-től lesz kapható a januárra is érvényes bérlet.(Értsd, még nem készült el...)
A kedves békávé szépen beosztott adagokban mindenkinek elhintette a rizsát, hogy a havi bérletet azért szünteti meg, hogy a hóeleji sorállást megelőzze a bérletet vásárolni szándékozók amúgy széles körében. Most meg arra kötelezi a december havi bérlettel rendelkező utasokat, hogy négy nap alatt vegyék meg a bérletet a korábbi öt helyett, ráadásul tuti, hogy nagyobb lesz a tömeg a pénztáraknál, mert nincs elővételi lehetőség.
Elővétel helyett van azonban kiskapu. A bérlet ugye jövőre drágább lesz, a mostani 7350 forint helyett jóval 8000 fölé kúszik az ára. Gond azonban egy szál se: bármelyik pénztárban megvásárolható egy 30 napos bérlet 2007-es áron, és a pénztáros is gond nélkül kitölti elővétbe dec 31-től, jan 29-ig. így lehet jövő januárban idei áron utazni a BKV-n. Ja, és így legalább január 1-én, a másnaposan hazafelé botorkálókat sem vághatja meg szeretett közlekedési vállalatunk, hogy nincs bérlete, meg jegye - merthogy a pénztárak 10-től 16-ig lesznek nyitva, már amelyik.
greffi
Hasonló:
Fagyoskodás a megállóban
Tisztelt BKV Figyelő!
Már írtam erről a problémáról, de nem egy külön postot. Mivel a probléma nem oldódik meg, és valószínűleg rossz uton indulok el, mégis kénytelen vagyok ezt szélesebb körben megvitatni, hátha valaki megmondja, mit kellene tennem.
Eddig a problémáimamat a BKV-oldalán található Utasészrevételek ablakba írogattam teljesen hiába. Aztán bementem személyesen az Akácfa utcai panaszirodára, szintén hiába, és még telefonon is bejelntettem többször, szintén hiába.
Ma (2007. XII. 20-án) reggel a 16.49-es járat 4.55 perckor indította be a motort, járatta 20 percig. Az utasok a megállóban fagyoskodtak, és az úttesten álldogálva nézték, mikor jön a buszuk. A buszuk pedig ott állt 10 méterrel a megálló mögött, a sofőr ült a jó melegben és 5.15-kor beállt a megállóba és már csöngetett, amikor kinyitotta az ajtót, hogy az utasok siessenek a felszállással, mert ugyebár idő van.
A sofőr két hibát követett el: az egyik, hogy feleslegesen járatta a motort, a másik pedig, hogy nem állt be a megállóba. TUDOM, hogy a BKV szabályzata szerint egyiket sem teheti.
Lehet azt mondani, hogy tél van, meg hogy egyedi a probléma, nem így van. A Népszínház utcai buszmegálló a város legrosszabb helyzetű buszvégállomása. Sehol nincsenek ilyen közel a lakóházak. A Móriczon már környezetkímélő buszok járnak. A buszvezetők nyáron a 40 fokos melegben is negyed, fél óráig járatják a motort. Iszonyatos üzemanyagpazarlás, iszonyatos zaj- és környezetszennyezés. 5 perc után a 4. emeleten megtelik a szoba kipufogó gázzal. Itt nincs diszpécser. Azt mondja a BKV, hogy a buszvezetők munkalapjára ráírták, hogy tilos a motort járatni. Azt mondják, hogy álruhás ellenőr ellenőrzi, hogy nem járatják-e mégis. :) 23-kor indul az utolsó járat. Az Erzsébetről induló 23.30-ra ér ide. Utána vidáman járatja még 20 percet a motort, mielőtt elindul a garázsba.
Megbüntetik az ellenőrt, ha emberként viselkedik?
A történet egy nagyon kedves és a munkáját a végletekig precízen, emberiesen végző ismerősömmel történt meg. Ő nem HÉV vezető jegyvizsgáló, de sajnos azon a végzetes napon, amikor az emberi hülyeség megmászta nála a csúcsot, épp ezt a beosztást kellett teljesítenie. Maga a történet elég régi már: azóta a szabályok és sok más dolog talán megváltozott, de a történet lényege nem is ez: inkább az ellenőr és az emberség összefüggése, avagy lehet-e, kell-e, illik-e, hogy emberséges legyen egy ellenőr? A következő történet a vezető jegyvizsgáló szemszögéből kerül leírásra (a megállónevek nem biztos, hogy korrektek):
"Reggel 6.20 körül álltunk meg Szilasligeten. Láttam, hogy egy hölgy fut a szerelvény felé, magával vonszolva több kisebb gyermekét, nagyjából 100 méter távolságból. Megvártam őket, addig nem indítottam a szerelvényt. Majd elindultunk és én a kocsiban lévő utasok jegyét kezeletem. Így értem el szépen lassan a hölgyhöz. Kiderült, hogy nem volt jegye... Sajnos ez problémát jelentett, mint hogy a pénztár 6.00-kor nyitott azon a helyen, ahol ő felszállt. Erre ő azt mondta, hogy nagyon sietett a HÉV-hez, de nem tudott már jegyet venni, Így is éppenhogy elérte. Ezt ugyebár én is láttam és lévén nem vagyok egy szívtelen alak, nem büntettem meg. Adtam neki jegyet, de a jegyen a felszállás helyeként Gödöllö Palotakertet jelöltem meg, ahol nem volt pénztár, amikor arra járt a vonatunk, tehát olyan jegyet ki tudtam neki adni. Senki nem bukott egy forintot sem. Mondtam neki, hogyha jönnek a karszalagosok (fővizsgálók) később, akkor mondja azt nekik, hogy Palotakerten szállt fel. A szolgálatom a Cinkotára történő érkezéssel befejeződött, de én a HÉV-en maradtam egy másik kocsiban és így mentem hazafelé. Egyszercsak előre jött egy karszalagos és azt mondta, hogy gond van az egyik utas jegyével hátrébb és menjek vele. Ekkor már gyanítottam, hogy a hölggyel van a gond. Hátraértem és azt látom, hogy egy másik karszalagos fogja a hölgy jegyét, majd a hölgy arca felderül, ahogy meglát és a fejére csap: - Jaj, már emlékszem, ez az úr (rám mutat) mondta azt, hogy mondjam azt, hogy Palotakerten szálltam fel!... Így lebuktam, a karszalagosok előtt nyilvánvaló lett, hogy mi történt. Egy szép nagy összeget levontak a fizetésemből és természetesen a hölgyet is megbűntették. Nos azóta ha véletlenül jegyvizsgálónak kell állnom, CSAK a szabályokat veszem figyelembe. Ha nincs jegy, akkor helyszíni bírság, személyi igazolvány, leszállás a három opció."
Utolsó kommentek