A szombati napot vezessük le egy viccesnek szánt képpel, amit még hónapokkal ezelőtt találtam a neten. Vicces, ám egyben szomorú is, mert sajnos valóságtartalma is van. Ilyen kampányokat indíthatna a BKV is, biztos kevesebb lenne a bliccelő:)
Miért zárják le az álló lépcsőt?
Tavaly a metróállomások álló lépcsőit a BKV szalagokkal zárta el, hivatalos indoklás szerint azért, mert a bliccelők itt kerülték ki a lépcső tetején álló őröket. Persze ez hülyeség, hisz az őröknek bármit fel lehet mutatni, beengednek a metró területére, nem foglalkoznak vele. Épp a metró az a hely, ahol a legjobban lehet bliccelni. Azon kívül, hogy igénytelen, mégis mire jó? A vakok, kutyások, mozgólépcsőtől félők szívatására? Vagy csak valamelyik vezető cimborája "jóárasította" a kordonokat?
BKV a bankkártyások ellensége
A világon mindenhol terjed a bankkártya. Sokan már csak kártyával fizetnek, egyáltalán nem hordanak kézpénzt maguknál, mert biztonságos, könnyebb a kártya. A legtöbb helyen ugyan úgy lehet használni, mint a sima pénzt. Étterem, különféle üzletek, Volán, MÁV pénztárak, stb. A BKV még mindig harcol a kártyás fizetés ellen. Nemrég közbeszerzési pályázatot írtak ki POS terminálok és jegykiadó automaták üzemeltetésére, ám ez csak részben oldja majd meg a problémát, hisz a 60-nál több jegypénztárra 23 terminál jut majd.
Olvasónk nem értette, hogy a Moszkva téren az egyik bérletpénztár előtt miért van kígyózó sor, a másik öt előtt pedig miért nem áll senki. Kiderült: Csak egy terminálra futotta, így aki a XXI. században kártyával akart bérletet venni, az állhatott sorba:
Kedves BKV Figyelő!
Gondolom, a következő esetre már többen felhívták a figyelmet, de most én is szembesültem vele.
2009.03.09-én azon voltam a reggeli órákban, hogy havonta ismétlődő szokásomhoz híven vásároljak magamnak egy bérletet. Meg is örvendtem, mert akkor épp hat helyen tehettem ezt meg a Moszkva térnél! Már-már azt hittem, hogy pár másodperc alatt végezhetek a vásárlással, hiszen a hat helyből csak egyiknél kígyózott a sor. Oda is mentem egy szemlátomást unatkozó pénztárhoz és kértem egy szelvényt.
Elgázosítják az Ikarus utasterét
Sokszor utaztam már olyan csuklós Ikaruson, aminek az utasterébe olyan mennyiségű kipufogógáz áramlott vissza, hogy szédelegni kezdtem. Sajnos a régebbi buszok karbantartására -mint azt már ezerszer leírtam- nem igazán költ pénzt a BKV, és az elrepedt, eltört kipufogókból kiáramló gáz az elszakadt csuklón keresztül visszaáramlik az utastérbe. Ez a gáz rendkívül káros az egészségre, és nagy adagban, mint már írtam, szédülni is lehet tőle, ezért a lent olvasható panaszt egyből továbbítottam az ÁNTSZ-nek, bízva abban, hogy lépnek végre valamit. Ha ti is hasonlót tapasztaltok, írjatok bátran:
Kedves Figyelő!
Gyakran olvasom a BKV-Figyelőt, de eddig még nem szántam rá magam, hogy billentyűzetet ragadjak. (Mint gyakorló BKV-zó csatlakozhatnék akár a bunkó / rosszindulatú / vicces / segítőkész / profi sofőrökről vagy ellenőrökről - időnként utasokról - szóló történeteket mesélők táborához, de ezekről már sokan írtak.)
Sokan, sokszor írtak már a buszok áldatlan műszaki állapotáról is. Ez gyakran indirekt módon veszélyezteti az utasokat. Az itt leírt eset azonban nem csak indirekt, hanem elég közvetlen módon árt az utasoknak.
Negyedmilliárdba került a takarékos BKV
Rossz számítások alapján állapították meg a BKV új paraméterkönyvének gazdasági hatásait, így a tervezett egymilliárdos spórolás helyett több mint negyedmilliárdos többletköltséget okozott a módosítás. A tervezés során nagyvonalúan bántak a naptárral, a lezárások okozta pótlásokkal, de úgy tűnik, hogy még a járművek fogyasztása is meglepte a BKV-t.
Az eredetileg tervezett 946 millió forintos megtakarítás helyett 254 milliós többletköltséget okozott a BKV új paraméterkönyve 2008-ban - derült ki a cég csütörtöki felügyelőbizottsági ülésén.
A gazdaságossági számítások során például egy olyan korábbi évet vettek alapul, amikor az ünnepnapok többsége hétköznapra esett, így jóval kevesebb munkanap volt, mint 2008-ban. (Mint ismert, munkanapokon a BKV jóval nagyobb teljesítménnyel dolgozik, mint a munkaszüneti napokon, s ennek jelentős költségei vannak.)
Utolsó kommentek