Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Itt a villamos, hol a villamos?

Ötven százalékos esélye volt a BKV hajnali utasainak a napokban arraa, hogy a megfelelő villamosra szálljanak fel a Móricz Zsigmond körtéren. Megfelelő tájékoztatás hiányában több tucat utas maradt a megállóban, miközben egy Combino üresen idult el. Olvasónk, Álmos osztotta meg velünk az alábbi történetet.

2012. november 9-én, pénteken hajnalban utaztam a Móricz Zsigmond körtéren keresztül, a 6-ossal szerettem volna a Corvin-negyedig menni. Reggel 4:45-kor értem oda a villamos peronjához, ahol mindkét vágányon állt bent szerelvény.

Az egyiken (a 7-es buszok felől nézve a bal oldalin) a lámpák le voltak kapcsolva, az ajtók zárva voltak és a kijelzőn is csak a jármű sorozatszáma volt látható, míg a jobboldali szemmel láthatóan indulásra készen volt. A peron elején lévő kijelző - mely a következő induló villamost és indulásának idejét jelzi - ekkor még nem mutatott semmit.

Mint a többi 40-60 utastársam, én is felültem a jobb oldali villamosra, amikor többen is láttuk, hogy a másik szerelvényen is felkapcsolták a lámpákat. Ránézve újra a visszaszámolós kijelzőre, a másik villamos felé mutatott a nyíl. A peronon volt néhány biztonsági őr (akik vélhetően az éjszaka folyamán utaztak a villamosokon), így néhányan tőlük próbáltak érdeklődni, hogy akkor most melyik fog elindulni? De ők csak a sokszor hallott "nem tudom" válaszra méltattak.

Érdekesség, hogy 1-2 perc múlva ők már a másik, bezárt ajtós villamoson ültek (a vezető mögötti ajtón kérezkedtek fel). Eljött az utolsó perc (4:52), a sok utas a peronon állt, próbálták kinyitni a nyíl által jelölt villamos ajtajait is, illetve néhányan a másik villamos kinyitott ajtajait "őriztük", hogy ha az indulna, még gyorsan felszállhassunk...

Sok változás nem történt egészen addig, amíg a 00:00 villogni nem kezdett a kijelzőn, majd ekkor - a nyíl igazat nyerve - a bezárt ajtós villamos elindult, rajta a két biztonsági őr (akik 2-3 perce még "nem tudták", melyik villamos fog indulni). Így egész egyszerűen a munkába, vonathoz, időpontra siető emberek ott maradtak a peronon (én személy szerint a repülőtérre tartottam, így nekem az érvényes bérletem mellé taxit kellett fizetni), és újabb 10 perces várakozásra kényszerültek a következő, 5:03-as villamosig.

Két lehetőség jutott eszembe: vagy az elindult villamos vezetőjének hanyagsága/önfejűsége miatt történt az eset, vagy pedig egyéb, például műszaki okból az a villamos nem szállíthatott utasokat. De ez esetben egyrészt a villamos kijelzőjén nem a szokásos '6 Széll Kálmán tér' feliratot kellett volna megjeleníteni, másrészt adhattak volna valami tájékoztatást vagy az őrök, vagy a villamosok vezetői, harmadrészt akár a másik villamossal lehetett volna pótolni a kimaradt járatot.

De azt hiszem, az első lehetőségnek van a legnagyobb esélye! A nagyobb hangú utasok felháborodva mentek a váltónál lévő BKV-s pihenőhelyhez, ahol a - gondolom - másik villamos vezetője itta volna reggeli kávéját, mit sem sejtve kollégája utasbarát viselkedéséről, illetve a történtekről, és rajta kérték számon, hogy miért nem tudja, hogy mi történt, hiszen ő is BKV-s!

Természetesen ez nem megoldás, hiszen ő nem volt ott, ő nem vett részt ebben. Viszont a 4:53-as villamos vezetőjét és a biztonsági őröket, azt gondolom, számon kell kérni a történtekről, mert nem elfogadható viselkedést tanúsítottak. Megvárakoztattak 50-60 utast, nem tájékoztattak megfelelően és talán szándékosan nem végezték megfelelően a feladatukat (utasok elszállítása).

8 Tovább

Novemberben cserélni kell a szemeszterbérleteket?

Olvasónk, Vilmos szemeszterbérletet vásárolt, így spórolva meg a hó eleji sorbanállást és idegeskedést. A dologgal egy problémája van: még nem kapott új diákot, a régi pedig csak október 31-ig érvényes. Szerintetek mit tegyen? Ráírja a régi diák számát, és cseréltesse ki a szelvényt, ha megjön az új igazolvány? Várjuk a tippeket, ötleteket:

Tisztelt BKK! Tisztelt Cím!

Azért írok Önöknek, mert ma, mint elsőéves egyetemista, megvettem életem első szemeszterbérletét. Így nem kell vele havonta bíbelődnöm, s egyszerűbb ez így nekem is, önöknek is. Aztán eszembe jutott, hogy arra rá kéne írnom a diákigazolvány-számomat.

No, itt merültek fel a gondok. Mivel most kezdtem az egyetemet, így új diákom még nincs. A tavalyit használom, ami érvényes október 31-ig. Az újat nem tudom, mikor kapom meg, még az igénylést sem lehet leadni, nemhogy várni rá.

Szóval, én az alábbi lehetőségekre gondoltam:
 - Ráírom a középiskolai diákigazolványom számát. Ebben az esetben október 31-ig rendben vagyok, de utána? Ha van új diákom, annak más lesz a száma. Ha nincs új diákom, akkor egy A4-es papírlapot kapok, amivel igazolom, hogy én hallgatói jogviszonyban állok. Biztos vagyok benne, hogy ennek is más lesz a száma, mint a jelenlegi diákomnak.
 - Nem írom rá a mostani diákom számát, majd az újét, ha megkapom.

Az első esetben október 31 után vagyok veszélynek, büntetésnek, stb. kitéve, utóbbival addig, míg nincs új diákom.

Mit kell ilyen esetben tenni?

Válaszukat várom!

Üdvözlettel: N. Vilmos

0 Tovább

Napokon belül rend lesz a KÖKI buszpályaudvaron

Mint arról pénteken beszámoltunk, emberi fekália, húgy, és mérhetetlen mocsok fogadja azokat az utasokat, akik az új KÖKI busz- és metróvégállomáson kénytelenek keresztül haladni. Ígéretet tettünk az utasoknak, hogy addig foglalkozunk a lassan egy éve húzódó üggyel, amíg nem kapunk megnyugtató ígéretet arra, hogy rövid határidőn belül rend lesz. Az ígéret tegnap este megérkezett. A BKV szeptemberben új takarító brigádot fog hadba, akik megfelelő létszámban, megfelelő eszközökkel fogják takarítani az új pályaudvart.

Mint ismeretes, a probléma forrása az volt, hogy sem a BKV, sem pedig a KÖKI Terminál üzemeltetője nem érezte magáénak a területet. Utóbbi azt mondja, hogy a pályaudvart és a metróállomást átadta, előbbi pedig azon az állásponton van, hogy bár az átadás-átvétel elkezdődött, még nem zárult le. Még mindig vannak tisztázatlan kérdések, az azonban mindenképp előrelépés, hogy a takarítás megoldottnak látszik.

Nyilván öt év tapasztalata elég ahhoz, hogy ne higgyünk el minden ígéretet, most minden esetre bizakodóak vagyunk. Az olvasókkal együtt figyelni fogjuk a területet, és megnézzük, hogy valóban lesz-e előrelépés. Egyébként a BKV a területet kitakaríttatta, az erről készült képeket a Facebookon találjátok.

Álljon most itt a KÖKI Terminál üzemeltetőjének és a BKV-nak a válasz:

Tisztelt Gál Mihály!

Az Ön által küldött megkeresést és fényképeket köszönettel megkaptuk. Levele nyomán a BKK a BKV-t felszólította minden lehetséges, akár átmeneti intézkedés megtételére a végállomáson a kulturált átszállás és várakozás körülményeinek biztosítása érdekében. Tájékoztatjuk, hogy Kőbánya–Kispesten a KÖKI Terminál projekt keretében a BKV Zrt.-t érintő beruházás, azaz a megépült autóbusz és metróvégállomás átadása nem zárult le, az eszközök teljes körű átadása, valamint a kezelői határok tisztázása is folyamatban van a bevásárlóközpont építőjével, ugyanakkor törekszünk a tárgyalásos úton történő vitarendezésre.

 A BKV a végállomáson –  a megegyezés hiányában is –  az illetékességébe tartozó területeket napi rendszerességgel takarítja. A metróvégállomás területén jelenleg saját hatáskörben, az autóbusz-végállomás területén az FKF Zrt.-vel végeztetjük a takarítási feladatokat. A takarítási tevékenységre vonatkozó közbeszerzési eljárásban augusztusban megtörtént az eredményhirdetés és – a szerződéskötésre előírt törvényi határidők, valamint a kezdéshez szükséges felkészülési idő figyelembevételével – várhatóan szeptemberben külső, nagy tapasztalattal rendelkező takarító cégek látják majd el a takarítási feladatokat ­– természetesen a szükséges technológiával.

Jelenleg az alábbiak szerint történik a terület takarítása:

-A metróvégállomás területén, az üzemszüneti időszakban átlagosan 2 fő,  heti hét alkalommal, azaz naponta végzi a takarítási feladatokat.
-Szükség szerint, eseti jelleggel – a tisztasági szint vagy esetleges panasz függvényében – más területekről történő átvezényléssel akár 8 fő részvételével dolgoztatunk.
-Az autóbusz-végállomás területét az FKF Zrt. minden éjszaka 0.00- 5.00 óra között átlagosan 2-5 fővel takarítja.

Engedje meg, hogy megjegyezzük: tapasztalataink alapján a panaszlevélben jelzett takarítási problémák egy nem átlagos forgalmú nap estéjén fordulhattak elő (mint pl. Sziget Fesztivál, augusztus 20-i nemzeti ünnep, stb.). Ilyenkor az eseményt, eseményeket követő éjszakánként takarítóink folyamatosan dolgoznak annak érdekében, hogy az utasokat elvárható tisztaság fogadja. A közelmúlt állapotát a csatolt fényképek tükrözik, ezek lényegesen jobbak a fényképeken láthatónál, de messze nem tökéletesek. A panaszoslevélben jelzett graffitik, falfirkák eltávolítását jelenleg megfelelő technológia hiányában sajnálatos módon nem tudtuk végrehajtani, próbálkozásaink ellenére sem. A megoldást a rövidesen aláírásra kerülő takarítási szerződés vonatkozó opciós lehetősége adja meg, valamint az általánosan elvárható tisztasági szint is magasabb lesz, mivel ezt a vállalkozó rendelkezésre álló létszáma, valamint technológiája várhatóan lehetővé teszi.

A buszvégállomáson található „növénykazetták” kezelői átadása is nyitott kérdés. A tervek szerint ide a Beruházó növények telepítését végezte volna el, ami a  KÖKI Terminál üzemeltetésébe kerülne. Ennek ellenére, eseti jelleggel saját hatáskörben a növénykazetták területén is takarításokat végzünk. A végállomás területén a dohányzás nem megengedett, így csikktartók sem kerültek kihelyezésre. A szabályokat megszegő utasokkal szemben biztonsági őrök telepítésével lehetne fellépni, azonban erre jelenleg nincs forrásunk.

A bevásárlóközpont üzemeltetőjének „felajánlását” és a takarítási feladatokra vonatkozó árajánlatát nem tudtuk figyelembe venni a folyamatban lévő takarítási közbeszerzési eljárás miatt. Minden eszközzel azon vagyunk, hogy a KÖKI Terminál lezüllését megakadályozzuk, és az utasokat egy kulturált, jó színvonalú és tiszta állomás várja, bízunk benne, hogy ebben a bevásárlóközpont építője is partner lesz és sikerül mihamarabb lezárni az átadás körüli rengeteg vitás kérdést.

Üdvözlettel:
BKV Zrt.

Tisztelt Gál Mihály!

Köszönjük, hogy Önök is felhívták a figyelmet a sajnálatos helyzetre, amely a Bevásárlóközpontunkhoz csatlakozó Kőbánya- Kispest metró állomás területén kialakult.

A metró, a buszpályaudvar és az ahhoz kapcsolódó létesítményeket a BKV elvárásainak és terveinek megfelelően kiépítettük, és a Bevásárlóközpont nyitása óta a BKV tulajdonában és kezelésében állnak, azok üzemeltetésének színvonalára és a közlekedési struktúra kialakítására sajnos nincs ráhatásunk. Mi is észleljük nap mint nap a helyzet folyamatos romlását, ezért nemcsak többször felhívtuk a BKV figyelmét a terület és a közlekedés rendezésére, de felajánlottuk, hogy saját szerződéses takarító partnerünk önköltségi áron vállalja az állomás takarítását. Amint a látogatók is észlelhetik, kéréseink és felajánlásunk nem hatott a közlekedési vállalatra.

A KÖKI Terminál ezután is szívesen vesz részt a környezetében található, de nem a bevásárlóközponthoz tartozó területek rendezésében és ezúton ismételten felajánlja saját üzemeltetési partnerének szolgáltatásait a terület takarítására.

Reméljük az oldalukon megjelent olvasói levél elősegíti a probléma mihamarabbi megoldását és a BKV megkezdi a terület takarítását.

 
Maradunk tisztelettel:
KÖKI TERMINAL CENTER MENEDZSMENT

9 Tovább

Közteres jelenlétében nem lehet jegyet venni a HÉV-en?

A címben feltett kérdést, olvasónk, András intézte hozzánk a blog Facebook oldalán. Állítása szerint eddig senkit sem zavart, hogy az utasok a kalauztól vesznek jegyet, most azonban mindenkit megbüntettek:

Sziasztok!


Szeretném kikérni a véleményetek.
Ma hazafelé a gödöllői héven utaztam és felszálltak a közterület felügyelők és több embert azért büntettek meg mert a kalauztól akartak jegyet venni, de az a vicces az hogy mindig a kalauztól veszik a vonaljegyet az utasok, csak most nem lehetett amikor ott voltak a közterületesek. És több utas is fel volt háborodva hogy ő is vett már kalauztól jegyet és ha eddig lehetett akkor most miért nem lehet?

13 Tovább

Megfőnek az utasok a BKV várói alatt

A fenti fotóm kapcsán ma a Facebook oldalunkon arról beszélgettünk, hogy ezek az új agyon-dizájnolt BKV várók nem jók semmire. Magasan van az aljuk, emiatt télen könnyen befúj a jeges szél. A tetejük hátrafelé leejt, emiatt az eső könnyen beesik alá. A tető átlátszó üvegből készült, emiatt a napfény ellen sem véd, melegebb van a váróban, mint a szabad ég alatt, ezt az utóbbi napokban mindenki tapasztalhatta.

Tisztában vagyok vele, hogy az utasok komfortérzete a váró tervezésekor másodlagos volt, inkább a reklámok elhelyezésére összpontosítottak, hiszen ezeket az Intermédia helyezte ki, de biztos van olyan megoldás, amivel utólag orvosolhatóak lennének ezek a problémák. Ti mit gondoltok erről? Én speciel a fehér fóliára gondoltam.

15 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek