Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Re: Színészek mondják majd a megállók neveit

Tegnap reggel megjelent egy bejegyzés a blogon, ahol a földalattira készült új utastájékoztató hangokat hallhattátok. A bejegyzés 10 óra után lekerült a publikus nézetből. Nem azért, mert kiderült, hogy nem igaz amit írtam, hanem mert a BKV szólt, hogy épp a poént készül lelőni.

A cégnél ugyanis kitalálták (elméletileg a publikálás előtt már), hogy miután feltöltötték a hangokat a vonatokra (még nem tudni hogyan) egy játékot indítanak, ahol majd az utasok nyerhetnek, színházjegyeket. Ezért felajánlottam, hogy a játék indulásáig a bejegyzést leveszem a publikus nézetből, nem célom elrontani a BKV akcióit.

Hamarosan egyébként találkozom a cég új kommunikációs igazgatójával is, akitől személyesen meg megkérdezhetem majd, hogy mi indokolja az utastájékoztató hangok lecserélést, illetve, hogy az új paraméterkönyv bevezetése előtt néhány héttel miért nem a változásokat kommunikálják inkább.

30 Tovább

A BKV-nál nem ismerik a méltányosságot

Olvasónk rettentő nagyot hibázott. Otthon felejtette a bérletét, majd a sok nála lévő jegy közül véletlenül egy olyat lyukasztott ki, amit már kezelt. Legalábbis az ellenőr szerint, mert az utas nem látta, hogy a jegy használt. A metrón természetesen megbüntették. Az utas be is ment az Akácfa utcába, hogy elmesélje a történetét és rendezze a tartozását. Az ügyfélszolgálatos úr nem volt megértő, lekezelően bánt az utassal. Részletek a levélben:

Kedves BKV-figyelő!

Múlthéten sajnálatos módon megbüntettek a metrónál, egy szerencsétlen figyelmetlenség miatt (ami úgy érzem nem feltétlen csak az én hibám).

Egyik nap munkába menet vettem észre, hogy otthon felejtettem bérletemet, de gondoltam semmi baj, múltkori (biciklis-héves) kirándulásból maradt egy jegyem. Beérve metróhoz kilyukasztom a jegyem, mutatom fent lévő ellenőröknek, eddig minden rendben. Kijáratnál szintén ellenőrzés, odaadom, mire ellenőr szól, hogy ez nem jó, használt. Elkerekedik a szemem, aztán rájövök, hogy múltkori kirándulásunk után (én felelőtlen állampolgár) elfelejtettem kidobni a használt jegyeket, amelyeken a lyukasztás gyakorlatilag csak nagyító mellett látszik, de semmiképpen sem rohanás közben az aluljáró félhomályában. Mondom ellenőrnek, hogy mi történt és hogy van nálam vadi új jegy (mutatom neki), de nem érdekli. És különben is, ha nem adom oda az irataimat rendőrt hív. Szóval megbüntettek.

59 Tovább

Felszállás közben csinált maga alá a hajléktalan

Megint emelkednek a BKV tarifái, a színvonal ezzel együtt a megszokott módon csökkenni fog. Kevesebb lesz a fizető utas, kevesebb lesz a bevétel, ezért takarításra, karbantartásra és alkatrészekre egyre kevesebb pénz jut majd. (Az alvállalkozók és a tanácsadók nyugodjanak meg, ők ki lesznek fizetve. Elvégre barátokat nem hagyunk cserben).

Olvasónk egy hajléktalannak volt kénytelen utazni a minap a 37-es villamoson. Az úr felszállás közben „befosott”, szagával (és jelenlétével) zavarta az utasokat, ezért a villamosvezető egy utassal együtt letett a járműről. A villamosvezető hölgy szerencsés volt, őt nem verték meg úgy, mint több kollégáját a napokban.

Tisztelt BKV!

Tegnap, 2009. május 13-án a 37-es villamosra (indulás a Blaháról 17:49-kor) a Köztársaság térnél felszállt két hajléktalan. Az egyikük ezután (közben? közvetlenül előtte?) befosott, amitől a villamoson elviselhetetlen bűz támadt. Nem sokkal később a vezető hölgy egy utas segítségével lezavarta a férfiakat a villamosról, de a szag kiszellőztethetetlenül az utastérben maradt.

Kérdéseim a következők:

- Mit kívánnak tenni annak érdekében, hogy az utazási feltételeknek meg nem felelő utasok fel se szállhassanak a járművekre?

- Hogyan kívánják megvédeni (főleg a női) dolgozóik biztonságát abban az esetben, ha több, agresszív, részeg utassal szemben kell fellépniük?

- Miért nincs a BKV-nál egy olyan biztonsági rendszer, amely úgy működik, hogy a vezető beszól a központba: "X utcánál vagyok, az Y megállóba kérek egy egységet"

- És az adott helyen intézkedési jogkörrel ellátott személyek várnák a járművet.

NP

45 Tovább

Rendőr vagy biztonsági őr kell az ellenőrök mellé

3 éve járok rendszeresen a 23-as buszon, és ezen a héten volt másodszor, hogy ellenőrt láttam. És nem csak itt, hanem az 54-es vonalon. Úgy néz ki a BKV már nem csak Budára küldi az ellenőröket, hanem azokra a vonalakra is, ahol az utasok nagyobb részének nincs bérlete/jegye mert sosincs ellenőrzés. Olvasónk a 8-as buszon találkozott ellenőrrel (ott is ritka). 4 utasnak volt bérlete 4 pedig bliccelt, de egyikük sem adott iratot csak a fejüket csóválták, de utaztak tovább. Az ellenőr tehetetlen volt, nem tudott mit tenni velük. Ezért kellene biztonsági őr vagy rendőr az ellenőrök mellé.

Szia BKV figyelő!

Érdekes kis eseményben volt részem ma délután a 8-as busz vonalán. A történet úgy kezdődött hogy felszált egy BKV ellenőr a buszra (ez már önmagában érdekes eseménynek számít ezen a vonalon). Elkezdte az ellenőr sorban kérni az emberektől a jegyét/bérletét. Először egy hajléktalan emberhez ment oda aki rázta a fejét, aztán egy másik hajléktalanhoz (a nemzetiségét nem mondom meg ) aki szintén csak rázta a fejét.

40 Tovább

Színészek mondják majd a megállók neveit. De minek?

A BKV-nál már  megint megtalálták, mire lehet feleslegesen százezreket költeni. Új szlogenünk ugye már van, (bár a cég a kínos bemutató után inkább titkolja, tehát hiába fizettek ki 500 ezer forintot érte.) Most azt találták ki, hogy a járműveken Tarcsa Zsuzsa hangját ismert színészek hangjaira cserélik. A BKV-figyelő megszerezte az egyik ilyen felvételt, amin a Millenniumi Földalatti megállóit hallhatjátok:

Nem indul a videó? Kattints ide!


Számomra érthetetlen, hogy az erre költött pénzt a BKV miért nem takarításra, karbantartásra, vagy a külföldiek korrekt tájékoztatására költi, hisz a turisták által sűrűn járt vonalakon és megállókban szinte semmi angol vagy német nyelvű tájékoztatás nincs. Emellett -ahogy én tudom- Tarcsa Zsuzsát olyan szerződés köti a BKV-hoz, ami szinte felrúghatatlan, tehát a színészeken kívül őt is kell majd fizetni. Vajon a BKV mennyit fizetett a színészeknek, hogy a megállók neveit felmondják? Miért kell minden reggel a munkába járóknak azt hallgatni, hogy „Innen csak pár lépés Pesti Broadway”?  (Ezek az információk csak magyarul hangzanak el, tehát a turisták ettől nem lesznek okosabbak.) Vajon a szétrohadt, kigyulladó , kettétörő buszokon utazók boldogabbak lesznek attól, hogy színészek mondják a megállók neveit?

A BKV-figyelő információi szerint a BKV a hangokat előre elkészítette, majd később kiderült, hogy azokat a régi járművekre (MillFav) az elavult technika miatt nem lehet feltölteni, így a járművek utastájékoztatását vagy korszerűsítik (milliárdokért) vagy a kifizetett hangokat kidobják a kukába.

Szerintem joggal tesszük fel a kérdést: a vezérigazgató idehozott kommunikációs igazgatója eddigi regnálásnak ideje alatt milyen érdemi munkáról tud számot adni?

41 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek