Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Lyukasztott, mégis megbüntették a metrós ellenőrök

Olvasónk, Katalin hiába vett utazása előtt jegyet, és hiába lyukasztott, a metrónál álló ellenőrök szerint többször használt jeggyel utazott, sőt, az egyiket állítólag kimosta, ezután használta újra. A gyanúsítást nem érti, ugyanis a jegyet Újpalotán vásárolta nem sokkal az utazás előtt, és ezt bizonyítani is akarta. Az ellenőrök elvették mindkét jegyét, úgyhogy Katalin most attól fél, hogy az ellenőr kicseréli a jegyet, és ez alapján a BKV jogosnak fogja tartani a követelést. Részletek alább:

Kedves BKV-figyelő!

Egy 2012. május 23-án történt esetről írok nektek. Üzleti tárgyalásra mentem Újpalotáról a Déli pályaudvar közelébe. Indulás előtt Újpalotán vásároltam két darab vonaljegyet, mert ennyi hiányzott ahhoz, hogy az egész utam során minden járaton lyukaszthassak. A tárgyalás befejeztével a Déli pályaudvartól indultam vissza a belvárosba, és a metrólejáratnál négy ellenőr jelenlétében érvényesítettem a jegyemet. Utazásom célja az Astoria megálló volt, ahol a kijáratnál közterületesek társaságában ácsorgó ellenőrök kérték a felszállás óta kezemben tartott jegyemet. Odanyújtottam az ellenőrnek a jegyet, mire ő kivette azt a kezemből, majd váratlan dolog történt.

Haladtam volna tovább, de nagy meglepetésemre megállítottak, mondván: a jegyem érvénytelen. Én megkérdeztem, hogy ezt miből gondolják, mire azt válaszolták, hogy a jegyem korábban már kezelve volt. Állításuk szerint a HÉV-en utaztam vele, és egy a jegy közepén lévő lyukról beszéltek. Mint írtam, a makulátlan állapotú jegyet Újpalotán vásároltam, majd a Déli pályaudvaron használtam. Mivel Újpalotáról mentem, a HÉV vonalát még csak nem is érintettem, és egyébként sem szoktam HÉV-vel utazni. Ezt nekik is mondtam, de őket teljesen hidegen hagyta: utasítottak, hogy fizessem ki a helyszíni bírságot. Én ezt megtagadtam. Próbáltam védeni az igazamat és kértem őket, hogy menjünk vissza a Déli pályaudvarra és ellenőrizzük le a jegykezelő automatát, hátha az volt hibás. Ők erre kinevettek és csalónak tituláltak, majd a velük lévő közterületes elkérte az irataimat. Én továbbra sem hittem el, hogy ez velem megtörténhet, így elővettem egy másik, aznap használt jegyet, hogy bebizonyítsam: legálisan utazok és nem csaltam. Az előzőhöz hasonlóan azt is kivették a kezemből, megnézték, majd megállapították, hogy az sem érvényes, sőt: „mosott jegyet” használok, és ne is próbáljak akadékoskodni, mert majd feljelentenek még azért is. Mondtam, hogy panaszt fogok tenni, de ők cinikusan a képembe röhögtek, miszerint „csak nyugodtan, úgysem lesz igazam”. Szerettem volna visszakérni az általuk hamisnak vélt jegyemet, de nem voltak hajlandóak visszaadni. Így természetesen arról sem tudtam megbizonyosodni, hogy valóban a saját jegyem alapján büntettek-e meg, és nem történt-e a pillanat leple alatt egy ügyes kis csere, ami elkerülte a figyelmemet. Miután kitöltötték és átadták a büntetésről szóló papírt, mint akik jól végezték dolgukat, távoztak a helyszínről.

Mi történhetett? Túl kevés embert büntettek meg aznap, és kellett még egy hozzám hasonló, könnyen átverhető jómadár, akin be tudják hajtani a hiányzó büntetést? Vagy csak túl szigorú volt az ellenőr és már az érvényes jegyet is hamisnak vélte? Teljesen értetlenül állok a történtek előtt. A történet érdekessége, hogy mivel a Déli pályaudvaron már a metróba lefelé menet ellenőrizték a jegyemet, nem is tudtam volna felszállni a metróra, ha hamis jeggyel érkezem.

Megdöbbentett és elkeserített az eset. Ráadásul nem tudom, hogy mit lehet ilyenkor tenni. Hogy tudnám bebizonyítani az igazamat? És hogy lehetne elkerülni, hogy a hozzám hasonló, legálisan utazó embereket büntetéssel sújtsák? Mindenesetre megírtam a történetemet, hátha valaki felkapja a fejét odafent, mert mégiscsak túlzás, hogy ezentúl már akkor is a büntetéstől remeghetek, ha kilyukasztottam a jegyemet.

Üdvözlettel, K. Katalin

24 Tovább

100 ezer forint jutalmat kap a graffitist lefülelő buszvezető

Mint arról hétfőn elsőként beszámoltunk, az egyik 104A autóbusz vezetőjének köszönhetően került rendőrkézre egy rongáló. Az esetből is látszik: közös összefogásra van szükség annak érdekében, hogy a rongálók ne okozhassanak kárt a közösségi közlekedés eszközein és hogy tisztább és rendezettebb járműveken utazhassunk. A BKV-figyelő hetekkel ezelőtt már harcot hirdetett a graffitisek ellen. Akkor jutalmat ajánlottunk fel minden embernek, aki kézre kerít egy rongálót, vagy érdemei információval szolgál egy-egy firkász felkutatásához. Több tucat név, kép és információ érkezett hozzánk, amit továbbítottunk az illetékeseknek.

Egy, a 104A vonalon közlekedő autóbusz sofőrje vette észre, hogy egy fiatal utas a vezetőfülke ablakát rongálta meg. A járművezető azonnal hívta a rendőrséget, akik a helyszínen elfogták az elkövetőt. A becsült kár 50 ezer forint, ráadásul a régi, Ikarus 260-as típusú busz éppen átesett egy felújításon.

A BKV Igazgatósága a tegnapi napon Vitézy Dávid javaslatára úgy döntött, hogy a bátor fellépésére tekintettel a buszsofőr, aki rajtakapta a graffitist, 100 ezer forint rendkívüli jutalomban részesül. A BKK és a BKV ezzel azt is kívánja ösztönözni, hogy a kollégáink és akár utasaink is a jogszabályok által megengedett kereteken belül fellépjenek a rongálók ellen. Egyúttal a BKK és a BKV köszönetet mond a BRFK-nak a gyors és határozott intézkedésért.

A Budapesti Közlekedési Központra és a BKV Zrt-re különösen nagy terhet rónak a járművek utasterében és külső burkolatán, illetve az állomásokon keletkező, vandalizmus, graffitik, rongálások által okozott károk, amelyek helyreállítására évente nagyjából 100 millió forintot költünk. A tetten ért személyek, vagy ismeretlen tettesek ellen természetesen minden esetben feljelentést teszünk. Ezúton köszönjük meg a közreműködését és a segítségét utasainknak, kollégáinknak,  a rendőrségnek, illetve mindenkinek, aki hozzájárult az elmúlt időszakban a rongálások tetteseinek könnyebb azonosításához.

15 Tovább

Re: Szervezetlen a gödöllői HÉV pótlása?

Május 24-én "Szervezetlen a gödöllői HÉV pótlása?" címmel megjelent bejegyzésünkre az alább olvasható levéllel reagált a BKK. Mint az a központ válaszából kiderül, azért volt tumultus a pótlóbuszon, mert az előtte közlekedő műszaki hiba miatt kiállt a forgalomból, tartalék jármű pedig nem állt rendelkezésre.

"Az észrevételében leírtak alapján nyilvánvalóvá vált, hogy a megállóhelyhez érkező autóbusz járművezetője elmulasztotta az utasok tájékoztatását. Erre a tényre felhívtuk a szolgáltató BKV figyelmét, illetve igyekszünk a HÉV-pótlásokat a jövőben nagyobb kapacitástartalékokkal tervezni." -írják.

Tisztelt Gál Mihály!

A BKV figyelő blogon 2012. május 24-én megjelent, "Szervezetlen a gödöllői HÉV pótlása?" című bejegyzésben megjelent észrevételek kapcsán az alábbi tájékoztatást adjuk.

2012. május 19-én a H8-as jelzésű HÉV szerelvények előre tervezett vágányzár miatt csak Gödöllő és Kerepes között közlekedtek. Az Örs vezér tere M+H végállomás és Kerepes H között minden HÉV-szerelvény helyett 2 db csuklós autóbusz szállította az utasokat a HÉV-ek menetvonalában, amelyek 30 percenként közlekedtek. Az autóbuszok kerepesi érkezéséhez csatlakoztak a Gödöllőig közlekedő HÉV szerelvények.

A Kistarcsa megállóban tervezetten két fajta pótló autóbusz is rendelkezésre állt: az egyik a H8 Kórház jelzésű autóbusz, amely Örs vezér tere M+H és Kerepes H között közlekedett Kistarcsa Kórház betéréssel, a másik pedig a H8 Auchan jelzésű autóbusz, mely Örs vezér tere M+H és Kerepes H között, Auchan liget betéréssel szállította az utasokat. A két viszonylat menetrendileg egy perc eltéréssel indult Örs vezér tere M+H végállomásról, először a H8 Kórház járat, majd a H8 Auchan járat. Az észrevételében jelzett időpontban ez azt jelentette, hogy Kistarcsa H megállóhelynél menetrend szerint 18:56-kor a kórház felől érkező járatnak volt indulása, míg az Auchan felől érkezőnek 18:57-kor.

A bejegyzésben jelzett napon azonban a 18:56-os kórházi járat műszaki meghibásodás miatt kiállt a forgalomból a Kistarcsa kórház megállóhelynél, ezért - mivel tartalék autóbusz elérhető közelségben nem volt, a következő jármű pedig csak 30 perc múlva érkezett - az illetékes forgalomirányító diszpécser arra utasította az Auchanhoz betérő járat vezetőjét, hogy az Auchan ligettől a kórházhoz is térjen be, és vegye át a meghibásodott autóbusz utasait. Ez volt az oka annak, hogy a menetrend szerint 18:57-kor áthaladó járat minden bizonnyal zsúfoltan, 4-5 perces késéssel érkezett a Kistarcsa H megállóhoz. A következő, menetrend szerint közlekedő, H8 Kórház járattal 19:26-kor lehetett továbbutazni a megjelölt megállóból.

Az észrevételében leírtak alapján nyilvánvalóvá vált, hogy a megállóhelyhez érkező autóbusz járművezetője elmulasztotta az utasok tájékoztatását. Erre a tényre felhívtuk a szolgáltató BKV figyelmét, illetve igyekszünk a HÉV-pótlásokat a jövőben nagyobb kapacitástartalékokkal tervezni.

Az esetleges kellemetlenségek miatt utasunk elnézését kérjük ezúton is.

Üdvözlettel, Budapesti Közlekedési Központ, Sajtókommunikációs Iroda

6 Tovább

A tiltás ellenére továbbra is dohányoznak az utasok a BKV megállókban

Olvasónk, Krisztián az alább olvasható levelével azért fordult hozzánk, mert elege lett abból, hogy a tiltás ellenére továbbra is dohányoznak az utasok a BKV megállóiban. Nem érti, hogy az illetékesek miért nem ellenőrzik a megállókat, és a szabály megszegőit miért nem büntetik. Számomra is érthetetlen, hogy a KÖZTERÜLET felügyelők miért a BKV járművein flangálnak a BKK ellenőreivel, miért nem a közterületet felügyelik…

Kedves BKV-figyelő, kedves Mihály!

Sokszor visszatérő téma a BKV-megállókban történő dohányzás, erről szeretnék én is írni egy észrevételt.

Bár a megállókban történő dohányzás 2011. februárja óta tiltott, én minden nap szembesülök ennek a semmibe-vételével. A KÖKI Terminál aljában, a 182-es és 184-es busz megállójában gond nélkül dohányoznak az emberek, és láthatóan nem izgatja őket, hogy a füst öregre, kismamára vagy csecsemőre száll-e. Sohasem tapasztaltam az elmúlt több mint egy év alatt, hogy ellenőrök vagy közterület-fenntartók vagy biztonsági őrök rászóltak volna a dohányosokra, azt pedig hírből sem, hogy meg is bűntettek volna valakit. Nem értem a helyzetet.

Nekem személyes problémám az, hogy a cigarettafüstre allergiás vagyok és szédülni kezdek, rosszul vagyok tőle. Ha ezt megkérdezné esetleg valamelyik dohányos, akkor el mondanám neki. Érdekes módon soha nem tapasztaltam, hogy bárki is megkérdezte volna az ott álló emberektől, hogy "Elnézést, nem zavarja önöket, ha rágyújtok?" Egyszerűen természetesnek veszik, hogy a megállóban mindenkit eláraszthatnak a dohányfüsttel, majd a cigarettát eldobhatják a padlóra, mások háta mögé.

Nagyon érdekelne, hogy ez a probléma felmerül-e a BKV számára is, vagy az egész szabályozás csak látszat-intézkedés volt-e. Nagyon érdeklene, hogy számíthatunk-e arra, hogy az ellenőrzések valóságossá válnak-e, és hogy dohányfüstben való fürdés nélkül hazajuthatok-e a munkahelyemről esténként.

Tud-e valaki erre megoldást, lehet-e ezt jelezni valami komolyan vehető fórumon?

Üdvözlettel, Krisztián

15 Tovább

Szervezetlen a gödöllői HÉV pótlása?

Olvasónk, Csaba a gödöllői HÉV vonalán hétvégenként közlekedő pótlóbuszok miatt írt panaszt. Mint azt alábbi levelében írja, a menetrend köszönő viszonyban sincs a valósággal, rendszeres a tömegnyomor és az utaslemaradás, de olyan is volt, hogy a buszvezető elfelejtett megállni. Részletek alább.

Ha a HÉV, metró vagy villamospótlással kapcsolatban bármilyen észrevételeteket, problémátok van, akkor írjátok meg a kommentek között, vagy küldjétek el a bkvfigyelo@gmail.com címre!

Kedves BKV-figyelő!

Mivel rendszeresen szoktam a gödöllői hévvel járni, ezért tudom, hogy mikor mi történik. Ma és holnap (2012. máj. 19-20.) ugye pótlóbuszok közlekednek az Örs vezér tere és Kerepes között. Szokás szerint kifáradtam a Kistarcsai megállóba, ahol megáll a pótlóbusz. A menetrendben meghirdetett 18:57-es busszal szerettem volna hazajutni, Gödöllőre, persze a kerepesi átszállással, mivel a busz csak odáig közlekedik.

Nézem az órámat, 19:01. A busz(ok) sehol. 19:05-kor végre befutott az Auchan betéréssel közlekedő pótlóbusz. Mivel a busz dugig tele volt, ezért úgy döntöttem, hogy megvárom a Kórházi betéréssel közlekedő buszt, ami még nem ment el. Száguldva elment az Auchan betéréses busz (ami tele volt, és min. 50km/h-val hagyta el a megállót, és kb. 100m-el arrább egy zebránál hirtelen fékezett.), vártam, hogy jöjjön a másik. Nem jött. 19:20-kor 30 perc késéssel felbukkant az úton, fel is szálltam rá, és elmentem vele.

Viszont, ami Kerepesen fogadott látvány, valamint ami még a Kistarcsai megállóban láttam, az meglepő. Mind a 4 busz (amivel 18:50 és 19:30 között találkoztam) tömve utasokkal, az emberek feje az üveghez nyomva, összetaposott emberek, és még sorolhatnám, hogy mi minden jellemezte ezeket a buszokat. Valamint megemlíteném, hogy a buszsofőr is volt olyan kedves, hogy a fel, ill. leszálló utasok előtt bezárta az ajtót, majd szépen kiordított, idézem: "Ha el akarjátok érni a hévet, fussatok a busz után" Felháborítónak találtam mindezt, a BKV-nak már küldtem is a panaszt, várom a válaszukat.

Arra viszont kíváncsi lennék, hogy miért nem tudnak egy hévhez több buszt küldeni, hogy az utasok jobban elférjenek, és lassan ne azt keljen látni egy-egy buszon, hogy összetaposott emberek fekszenek a padlón, a buszsofőr magyarán le se szarja, hogy meg kéne állni a megállóban, vagy hogy nem kéne olyan gyorsan menni, és a fülében nem kéne fülhallgatónak lenni. Mindösszesen csak ennyit akartam megosztani, de lenne még itt miről beszélni, egy-egy pótlás alkalmakkor történő eseményekről. 

Üdvözletem: M. Csaba

3 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek