Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Két napig díszítette hányás és homok a villamost

Szilveszterkor mindenki egy kicsit többet iszik a kelleténél, és van akinek a gyomra ezt nem bírja. Szilveszter éjszakáján a BKV járművek padlójára is jut bőven a répakockás anyagból, melyet a cég évek óta homokkal semlegesít. De vajon hatásosabb a homok, mint a fertőtlenítő? Mennyivel egyszerűbb homokkal beszórni a hányást, mint esetleg kitakarítani? Olvasónk ezekre a kérdésekre keres választ:

Tisztelt ÁNTSZ! Kedves Figyelő!


Tegnap (jan. 1.) úgy esett, hogy este utaztam a 14-es villamoson, és amikor felszálltam a kocsiba, az egyik ajtó melletti ülés alatt szép nagy adag homokot láttam. Elég sokáig nem esett le, hogy mi is az, de amikor közelebbről szemügyre vettem, akkor észrevettem a gondatlanul beterített ööö... nyomokat, amelyekből az ülés és az ajtó között lévő fedőlapra vagy mire is bőven jutott. Hát nem hittem el, amit látok.

Szilveszter éjszakáján, gondolom, az átlagnál kicsit több embernek kellett hirtelen hánynia a villamoson, és a nagyszerű BKV-s szakemberek így gondolták megoldani a takarítást. Bár az idén a 4-6-oson még nem utaztam, de ismerőseim mesélték: ma (jan. 2.) mentek rajta, és tele van homokkal. Sőt, azt is mondják, hogy minden évben így szokták megoldani a BKV-nál a hányástakarítást.

Tisztelt ÁNTSZ!

Ezúton szeretnék szakvéleményt kérni, hogy vajon Önök szerint mennyire egészséges dolog a kétnapos hányással átitatott, és a teljes villamoskocsiban szétrugdosott homok. Vajon jót tesz gyerekeknek, öregeknek, terhes nőknek? Javasoljam ismerőseimnek, hogy járjanak kocsi helyett BKV-val?

Drága BKV!

Mennyivel tart több ideig felmenni egy vödör homokkal, és leönteni egy hányást, mint felmenni egy vödör fertőtlenítős vízzel, és leönteni egy hányást? Ha már FELMENNEK az embereik, miért nem lehet felmosni? Miért van ott még elsején este? Miért van ott még MÁSODIKÁN is?

Most mit tanácsolnak: javasoljam ismerőseimnek, hogy járjanak kocsi helyett BKV-val?


Tisztelettel: Cseri Eszter

60 Tovább

Csak a vezetőfülke fűthető?

Naponta találkozom a BKV öreg Ikarusain olyan utasokkal, akik a fűtetlen, mínusz 10 fokos utastér miatt morgolódnak. Olvasónk vette a bátorságot, és szóba elegyedett az egyik buszvezetővel, aki éppen a fülkéjében szaunázott. Arra a kérdésre, hogy az utasteret miért nem fűtik, alább találtok választ:

Kedves BKV-figyelő!

Tegnap este a BKV egyik fűtetlen buszán utazva elgondolkodtam azon, megszabják-e valahol a cégnek, hogy egy buszon mennyi lehet a minimális hőmérséklet?

Kint körülbelül mínusz 6 fok lehetett, a buszon is kb. ennyi volt. Mindenki didergett, a radiátorok hidegek voltak, a kapaszkodó rúdhoz szabályosan hozzáfagyott a kezem, így igazi élmény volt az utazás. Gondolkodtam, hogy a tervezett sítúrát is lemondom, a sok didergős élményből elég volt, lábam meg eleget csúszkát a kanyarodó busz padlóján :-)

Gondoltam tudatos utasként nem morgok magamban, megkérdezem a buszvezetőtől, aki a saját fülkéjébe szaunát csinált (kigombolt ingben szabályosan izzadt), mégis, nem kínálna-e meg minket egy kis meleggel. Először azt hittem leugat majd, hogy zavarom, de tök kulturált volt. Elmagyarázta, hogy ezeket a buszokat karban kellene tartani, a fűtésrendszer öreg, el van tömítődve, így hiába nyitja ki a csapot, a víz nem tud végigmenni az utastérben, nem tud fűteni. Elmondta, hogy jelezte a hibát a karbantartóknak valami lapon, de nem tudnak vele mit csinálni, évek óta ilyen.

Egy ilyen zárt helyet túlfűteni nem jó. A 20 fok már sok lenne, de a mínusz 6-10 fok pedig nagyon kevés. Valami olyan megoldást kellene találni, ami nem süti meg az utasokat, és nem is fagyasztja le őket. (Példa a Volános Ikarusok jobb fűtése lehetne).

Vajon az olvasóitoknak mi a véleménye erről?

zEro

98 Tovább

Személyes adatok után nyomoztat a BKV?

András nevű olvasónk arra panaszkodik, hogy a BKV ügyvédje több mint 5 éves büntetést szeretne bevasalni élettársán. Olyan büntetést, amiről az utas nem tud, mert a kérdéses időszakban volt bérlete. A történet érdekessége, hogy olvasónk az eltelt 5 évben 4-szer változtatta meg lakhelyét, a BKV mégis a legújabb címére küldte a büntetést. Honnan szerezték meg az utas adatait?

Tisztelt BKV figyelő!

Amellett, hogy szeretném megosztani a történetet az olvasókkal egyben tanácsot is kérnék, talán más jártasabb a jogban és ne adja ég megjárta már a kálváriát ami előtt állunk. Az eset a következő: Ma este haza érkezve a postaládában egy ügyvéd levelét találjuk. Gyors bontás, mert ugye az ördög nem alszik...Hát nem is aludt hanem ijesztgetett.

Benne egy ügyvédi felszólítás mely szerint Dr. xy ügyvéd úr a BKV Zrt jogi képviseletében eljárva felszólítja kedves felségemet, hogy 15 napon belül fizesse meg a BKV felé 10 720 Ft-os tartozását különben irgum-burgum és lesz majd bírósági per meg behajtás és akkor ez sokkal többe fog fájni, szóval a szokásos "ijjedjé meg" jogi blabala. Mellé csatolva egy kedves kis táblázat mely szerint:

Időpont: 2003. 05. 16.
Okmány: Személyi Igazolvány
Járat: M1
Összeg: 10 720 Ft

És felsorolva irányadó jogszabályként 5db Főváros Közgyűlésének rendelete. Csatolva még egy előre megírt válasz nyomtatvány melyben 3 opció közül lehet választani: elismerem azonnal fizetek, elismerem már fizettem, elismerem részletekben fizetek.

Semmi olyan, hogy nem ismerem el és a BKV téved. A válasz nyomtatvány kéri az összes személyes adatot.

117 Tovább

Idős nőt ütött a sofőr

Mozgássérült idős asszonyt ütött le a BKV egyik buszsofőrje a fővárosi Naphegy téren, a 78-as busz végállomásánál. A kutyáját próbálta védelmezni a mankókkal közlekedő nő, ekkor ütötte meg őt a buszvezető úgy, hogy elesett, és elvesztette az eszméletét.

Mankókkal, néha a falnak is támaszkodva közlekedik lakásában is Simó W. Gézáné, annál fürgébb viszont Csutka, a másfél éves, játékos pumi. "Amióta az a tagbaszakadt ember megrugdosta, minden magas férfit megugat az utcán" - mondja az idős asszony, miközben kis játékot dob a kutyának, amelyik még a levegőben elkapja, és visszahozza. Nekünk. Az állatot ismerik a Naphegy téren, s mint Simóné mondja, Csutka maga szokott botot keresni, és a hozzá legközelebb lévőkhöz viszi oda, akik el is dobják neki. Nem bánja, mert ő nehezen tud csak lehajolni. "December 27-én reggel vittem sétálni a kutyát a Naphegy térre. Csutka nagyon szeret játszani, ha már a nyájat nem terelgetheti, legalább a botok után szaladgálhat. Egy idő után arra lettem figyelmes, hogy a kutya keservesen és hangosan nyüszít. Ahogy odanéztem, azt láttam, hogy egy férfi rugdossa Csutkát. Többször megkértem, hogy ne csinálja, de nem hallgatott rám. Ezután elé léptem, de ekkor sem hagyta abba, nekem pedig azt kiabálta, hogy büdös k…!"

26 Tovább

Nulla kézzel vezet a BKV buszvezetője

Olvasónk a napokban egy olyan buszvezetővel találkozott a 161-es vonalon, aki vezetés közben telefonált, falatozott, és a foglalt kezei miatt időnként kéz nélkül vezette a buszt:

Tisztelt BKV figyelő!

Nem szoktam utazni a 161-es autóbuszon, most csak kivételesen keveredtem rá. Félreértés ne essék, nem a járművet kritizálom (Volvo 7700), hanem a vezetőjét.

Történt ugyanis, hogy az említett járaton a Kis utcai lakótelepről tartottam Rákos, MÁV állomás megállóig ma délután. A buszvezető egy legalább 120 kilogrammos testes ember volt. Nem tudom, hogy mennyire szabályos vagy sem a BKV-nál az, hogy a járművezető mobiltelefont használjon vezetés közben, de az, ahogy eme sofőr telefonált, szerintem hagyott maga után kívánnivalókat. Ugyan fülest használt (vagy legalábbis próbálkozott), de ahogyan azt kiturkálta a testére feszülő pulcsija alól, azt mindenki saját belátása szerint döntse el, hogy inkább vicces, vagy balesetveszélyes volt. Másodpercekig kotorászott ahhoz, hogy előkeveredjen neki a felvevőgomb, s hogy a mikrofont is a pulcsiján kívül helyezze el. Ez egy dolog.

Mint írtam: pulcsi. Nem véletlenül. Nem BKV-s egyenruha volt rajta, hanem valami pulcsi + farmernadrág kompozíció.

Na, de ezek után ez a nagydarab faszi úgy gondolta, hogy neki most azonnal be kell tömnie kettő öklömnyi méretű kókuszgolyót. Egy darabot úgy három harapással intézett el. Közben ugye az egyéb elvégzendő dolgaira maradt egy keze, amivel a mellettünk elhaladó többi BKV-snak kell integetni, kormányozni, különböző gombokat nyomkodni, kapcsolókat kezelni, és a többi... Indexelésre csak ritkán jutott keze. Ajtónyitás előtt sokszor végignyalogatta az ujjait, hogy annyira azért mégse kenje össze a gombokat. Na, nem baj - gondoltam - profi az illető, biztos tudja mit csinál. De ez után jött csak az igazán bunkó dolog! Miután megette a méretes kókuszgolyóit, az egyik piros lámpánál lazán kihúzta az oldalablakát, s a szemetet egyszerűen kidobta a buszból! A pofám leszakad! Mit meg nem tehet egy BKV-s autóbuszvezető, akit esetleg néhány jobbérzésű utas is figyelhet... Na, mindegy. Nem szóltam be neki, valószínűleg úgysem értem volna el vele semmit. Ez van. Ezt hagynák vajon más városban is így működni Magyarországon, vagy ez csupán a fővárosi hozzáállás?

(Bár az autóbusz rendszámát megjegyeztem panaszt nem teszek az ügyben, s ide is szándékosan nem írom ki. Remélem idővel valahogy eljut hozzá ez a kifejezetten pozitív beszámoló, s rájön, hogy ez így nem egészen jó - se neki, se a cégének, se néhány jóérzésű utasnak.)

További szép napokat mindenkinek!

Üdv: Mounty

59 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek