Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Zárt fülkéből nézte végig a buszvezető, ahogy megverik az idős utast

Olvasónk a 20E busz rendszeres utasa. November 17-én délután fél három felé is az egyik buszon utazott, amikor arra lett figyelmes, hogy egy 190 cm magas férfi egy nála jóval alacsonyabb, körülbelül 60 éves nővel ordibál, majd ütlegelni, rugdosni kezdi. Az utasok nem akartak közbe avatkozni, úgyhogy a buszvezető segítségét kérték, akinek hiába ordibáltak, hiába kopogtak be a fülke ajtaján, nem reagált semmit. Olvasónk nem panszat kíván tenni, csak választ szeretne kapni a kérdéseire, így a történetben szereplő buszvezető sem beazonosítható.

Tisztelt BKV-figyelő!
 
November 17-én a 20E autóbuszon, kb délután fél háromkor, zenehallgatás közben, nagy ordibálásra lettem figyelmes. Egy idősebb női hang káromkodott, és férfi utastársa édesanyját szidta. A történések a hátam mögött zajlottak, így nem is igazán érdekelt, hozzászoktam az ilyen történésekhez (sajnálatos módon). Nemsokkal később viszont már érdekesebb volt a műsor, a szóváltás átcsapott verekedésbe. Nem volt nyilvánvaló számomra (és mai napig sem az), hogy a kb 190 cm-es férfi, mi jogon rugdosta, ütötte, talpalta a kb. 60 éves asszony fejét.

Én személy szerint nem akartam beleavatkozni persze, ahogy többi utastársam se, de annyit mindenképp kötelességemnek éreztem, hogy jelezzek a buszvezetőnek. A vészjelző természetesen nem működött, vagy nem érdekelte a sofőrt. A busz hátuljában többi utastársammal együtt, előreordítottunk, hogy ugyan már, szóljanak a mélyen tisztelt buszvezetőnek, mire kb 2 megálló alatt, egy épp felszálló hölgy bekopogott neki, de mit sem érdekelte a szituáció. Igazából a busz nem volt megtömve, hogy a visszapillantó tükörbe ezt ne lehetett volna látni, és elég nagy hanggal is voltak. (Lehet élvezte a jelenetet?)

Nem értem, illetve nem tudom, a sofőrnek ilyenkor hogy kell viselkedni. Végül a műsort élesben végignéző két roma férfi fenyegette meg az urat, hogyha nem hagyja abba tevékenységét, előveszik a krumplihámozót. Azért azt hozzáteszem, az öreg néni is kitett magáért, nem igazán akarta abbahagyni az anyázást. Lehet stokholm szindrómás volt, nem tudom, mindenesetre úgy gondoltam érdemes lenne ezt a történetet megosztani az olvasókkal, a külvilággal, az országgal, jobban mondva az adófizetőkkel.

Ugyan a "pilóta" miért nem cselekedett ebben az ügyben? És egyes járatokon, melyeken csak elöl lehet felszállni, bérletet illetve jegyet felmutatva, ott miért érzi úgy a vezető, hogy teljhatalma van a nyugodt, fizető utasokkal szemben? Egyszerűen nem értem. Valaki, ha esetleg olvassa majd ezt, és tudna nekem válaszolni, azt megköszönném. :)

29 Tovább

Nem segített a padlón fekvő idős nőnek

Tegnap a 173-as buszon egy idős nő felszállás közben elesett, nem nagyon tudott felállni. Az utasok a segítségére siettek, a vészjelzőt is megnyomták, de ez a buszvezetőt mit sem érdekelte, nyugisan dolgozott tovább:

Tisztelt BKV-figyelő!

Minden napi teendőm, hogy a 173-as busszal eljussak Újpalotára. Hát ez ma is így történt. Ment az új Volvo busz a felújított Thököly úton ilyenkor nézek ki a fejemből és nézem a már unalmas "tájat". A Stefánia úti megállóban figyelmes lettem, hogy egy idős hölgy felszállás közben elesett és rögtön a segítségére indultam több utastársammal együtt. A hölgy nagyon nehezen tudott felállni. Már a vészjelzőt is megnyomta egy fiatalember de a buszvezetőt sem az hogy elesett a hölgy sem az hogy a vészjelzőt folyamatosan nyomják nem érdekelte. Úgylátszik akár a sofőr szerint ott is maradhatott volna a nő.

A busz rendszáma FJX - 202. 2009.09.21 -  17: 40 - 50  körül állt be a busz a Zugló vasútállomás buszmegállóba Újpalota felé.

Üdvözlettel: B. Zsolt

55 Tovább

Többször megnyomták a vészjelzőt, de a sofőr kikapcsolta

Olvasónk tegnap a turisták által kedvelt reptér busszal (200E) utazott. A buszra az egyik megállóban egy félmeztelen részeg utas szállt fel, aki utastársait zaklatta és ütögette. Az utasok jelezték a buszvezetőnek a problémát a vészjelző megnyomásával, de akárhányszor megnyomták, azt a buszvezető kikapcsolta. Megértem, hogy sokan nyomják meg véletlenül (vagy viccből) a vészjelzőt, de a 3. jelzés után azért illene hátranézni, nincs-e probléma. Az utasok megunták a vészjelző nyomkodását ezért egyikük előre ment, és szólt a buszosnak, aki végül letette a részeg utast.

Kedves BKV figyelő!

Mai napon (06. 18.) egy igen érdekes esetnek voltam a szem és fültanúja a 200E jelzésű buszon (reptérbusz. )Barátommal tartottam hazafelé a repülőtérről. A busz televolt főleg külföldiekkel és azok csomagjaival.

A Csévéző utcai megállóban egy idősebb úriember szállt fel a buszra akit egy részeg félig meztelen úr követtett és az előtte haladó úrnak "magyarázott". Az ajtók csukódtak, majd szóltam a barátomnak, hogy menjünk előrébb, mert a csukló környékén nincs levegő és büdös alkoholszag van. El is indultunk majd a részeg ember az idős urat sértegetni és fenyegetni kezdte, idézem: "Két megálló azt úgymegverlek..." a buszon csönd lett és mindenki rájuk figyelt. Először azt hittem, hogy csak viccel az ember mert ismeri de nem így történt. Az idős úr válaszolt valamit, de nem hallottam.

74 Tovább

Hiába nyomta a vészjelzőt, továbbment a metró

Metrón még nem, de buszon annál többször nyomtam már meg vészjelzőt. A Localo buszokon mindig visszanyílik az ajtó, és így próbálom jelezni a buszvezetőnek, hogy álljon meg, vagy zárja be, mert baj lesz. Az eddigi 5-6 alkalomból egyszer sem vette észre a vezető a vészjelzőt, hiába nyomtam meg kétszer is. Mondanom sem kell, hogy amikor véletlenül dőltem neki, akkor egyből kipattant a fülkéből és elkezdett anyázni. A levél alatt metróvezetők véleménye olvasható (természetesen ezek nem a BKV hivatalos válaszai, arra mi nem tudunk most éveket várni)
Tisztelt BKV!

A mai napon 2008. 06.06.-án a Keleti pályaudvar felől a Stadionok metró állomásra kb. 12.05-kor beérkező metrószerelvény leghátsó, 219 számú kocsijának ajtajai egyáltalán nem nyíltak ki! A kocsiból 20-30 fő ezért nem tudott leszállni, természetesen ebbe a kocsiba felszállni sem tudtak.

Mindezt sem a metróvezető(k) sem a forgalmi ügyeletes nem vette észre! A kocsiban megnyomtuk a vészjelzőt amire a vezető nem reagált, hanem elindult mintha minden rendben ment volna, majd amikor a szerelvény a Pillangó utcai megállóban megállt, akkor kérdezte csak meg a hangosbemondón keresztül, hogy mi történt.  Egyébként ekkor tudtunk csak leszállni, ezen az állomáson ugyanis a menetirány szerinti jobb oldali ajtók nyílnak. Az eseményt a forgalmi ügyeleten jelentettük, ahol azt mondta a szolgálatot teljesítő kollégája, hogy telefonál az Örs vezér terére, jegyzőkönyvet nem vett fel.

Kérem önöket , haladéktalanul végezzék el az 219. számú metrókocsi és az adott szerelvény műszaki felülvizsgálatát!

Kérdéseim az esettel kapcsolatban:

A metróvezető(k), hogyhogy nem veszik észre, ha egy kocsinak az ajtajai egyáltalán nem nyílnak ki? A forgalmi ügyeletes*, hogyhogy nem veszi észre, ha egy kocsinak az ajtajai egyáltalán nem nyílnak ki? Hogy veheti semmibe a vészjelző jelzését a metró vezetője (illetve vezetői mert általában ketten-hárman is vannak a vezetőfülkében)?!

Miért indul el a szerelvénnyel a vezető, ha  hallja a vészjelzőt!? (Mi egyébként azt gondoltuk, hogy a vészjelző sem működik, de mint később kiderült a vezető mégis hallotta.)

*Ha  az állomáson levő  kameráik rögzítenék a felvételeket, akkor önök most vissza tudnák nézni az eseményeket.

Török József
Metróvezetői észrevételek:
A vésztelefonra rá van írva, hogy "A gomb folyamatos nyomása mellett tájékoztassa a vezetőt", tehát beszélni kellett volna és nem csak megnyomni. Ennek ellenére hiba volt a járművezető részéről, hogy kiindult az állomásról. Ennek szubjektív oka, valószínűleg az, hogy sokszor indokolatlanul nyomkodják a vésztelefont. Ez akkor is hiba volt!
Az utolsó kocsi ajtó nyílását, ami a kelet-nyugaton 80-100 méterre van, elég nehéz észrevenni, nem ismerem ennek a kocsinak a külső fehérlámpa visszajelzését, de kétesélyes a láthatósága és a visszajelzése.

A forgalmi ügyeletesnek millió egy dolga van észak-délen, nem tudom, hogy kelet-nyugaton hogy van, de a jegyárusítás, utastájékoztatás, telefonok, stb, stb, sok energiát elvon a forgalmistától.

A vészjelzőt az előbb kitárgyaltuk, az eseményrögzítőn esetleg vissza lehet nézni a vészjelzést.

Pro és kontra, sajnos bármi történhetett!
46 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek