Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Mire költik a BKV tízmilliárdos támogatását?

A fővárosi kabinet hétfői ülésén tárgyalt a költségvetés tervezetében szereplő 10 milliárd forintos közösségi közlekedési támogatásról, amelyet az önkormányzat a BKV-nak nyújt. Az előterjesztés az úgynevezett pénzeszközátadás-átvételi megállapodás tervezetét mutatja be és tartalmazza a támogatásból megvalósuló beruházások jegyzékét. A tervezet szerint 4,6 miliárd forintot járműfelújításra és korszerűsítésre fordít a BKV, 1 milliárdot metrószerelvények felújítására, további 2 milliárdot pedig infrastruktúra-fejlesztésre (pl. a budavári sikló rekonstrukciójára, kocsiszín-felújításra) fordítanak. Az előterjesztés szerint 500 millió forint jut mozgólépcső-felújításra, mintegy 600 millió pedig európai uniós projektek önrészére. A tervezet 1,2 milliárd forintot javasol villamos pálya-rekonstrukcióra, amelyből egyebek mellett a 17-es, 21-es, 37-es villamos pályáját újítják fel idén.

(Index)

21 Tovább

Átszállás nélkül Óbudától a Moszkváig

Európai uniós forrásból újulhat meg az elkövetkező években Buda villamosközlekedése. A több milliárdos beruházás első ütemének csaknem 5,5 milliárd forintos uniós támogatásáról ma döntött a kormány. Ha a terveket Brüsszel is jóváhagyja, Óbuda és a Batthyány, illetve a Moszkva tér között 2010-re teljesen megújul a villamosközlekedés.

"A budai fonódó villamosközlekedés megteremtése"-ezt a címet viseli az a beruházási csomag, amelynek részeként néhány éven belül Óbudáról akár a lágymányosi Infoparkig a jelenleginél kevesebb átszállással, villamoson utazhatunk majd. Ennek első, csaknem 7,5 milliárd forintos költségvetésű üteme az Óbuda és Belső-Buda közötti villamos-összeköttetés fejlesztését célozza.

A közel 5,5 milliárd forintos európai uniós támogatással megvalósítandó beruházási csomag elsősorban a 17-es villamos vonalát érinti. A projekt részeként többek között biztonságos peronokat építenek a Margit-hídtól a Frankel Leó utcán és a Bécsi úton át a Vörösvári útig terjedő vonalszakaszon, a síneket pedig alkalmassá teszik a Tátra villamosok közlekedésére is.

40 Tovább

Felvetik a BKV vezetés személyes felelősségét

A fővárosi önkormányzat tömegközlekedési tanácsnoka szerint a BKV-vezetés személyes felelőssége is felvetődik a múlt hét pénteken az Astoriánál kettétört csuklós busz ügyében. Hasonlóan vélekedik Vitézy Dávid VEKE-szóvivő, a BKV felügyelőbizottságának tagja.

Lakos Imre, a fővárosi önkormányzat tömegközlekedési tanácsnoka elmondta, hogy a múlt hét pénteken kettétört csuklósbusz ügye felveti a BKV-vezetés személyes felelősségét is. Hozzátette, hogy a kevés tartalékbusz és túlfeszített menetrend helyett a menedzsmentnek inkább a buszok biztonságára kellene törekedni.

 

 
Lakos szerint az pedig a fővárosi önkormányzat felelőssége, hogy a tervezett buszbeszerzést felgyorsítsa, és minél előbb lecserélhessék a BKV kiöregedett járműveit. Kocsis István vezérigazgató a napokban kijelentette, hogy a BKV mintegy ezer új busz vásárlását tervezi.

Mint azt az Index megírta, múlt pénteken reggel a BKV 173-as jelű, BPO-565-ös rendszámú Ikarus 435-ös csuklós busza péntek reggel váztörést szenvedett Budapest belvárosában az Astoriánál. Az utasok közül senki sem sérült meg.

A BKV álláspontja a balesetről csütörtökön érkezett meg. Eszerint a BKV Zrt. autóbuszainak átlagéletkora 15,4 év, ezen belül az Ikarus 435-ös autóbuszoké 14 év. Az Ikarus 435-ös járműtípusnál már a forgalomba állítás után is előfordultak (a csuklótér környezetében is) várszerkezeti meghibásodások, melyeket annak idején a járműgyártó szavatosságban javított.

Mivel az autóbuszok jelentős része a tervezett életkorát átlépte, vagy már megközelítette, emiatt sajnos előfordulnak vázszerkezettel kapcsolatos meghibásodások, repedések, törések is. Ezek megelőzésére - a járműfenntartási rendszerünkbe rögzített utasítások szerint - rendszeres ellenőrzéseket végeznek. A válasz szerint a heti vizsgálatokon és szemléken fokozott figyelmet fordítanak a vázszerkezeti ellenőrzésekre, a feltárt hibákat saját hatáskörben, vagy külső vállalkozók bevonásával kijavíttatják.
 

(Index)

56 Tovább

Régen nem volt ilyen szar a BKV

A BKV régen egy európai hírű tömegközlekedési cég volt. Budapestre jártak a kontinens nagyvárosainak vezetői, hogy példát vegyenek az itteni tömegközlekedésről, és tanuljanak tőlünk. A BKV mára az egyik legdrágább, legrosszabb szolgáltatást nyújtó vállalat lett.

A budapesti közösségi közlekedés hálózatát tekintve még mindig egyedülálló. A várost tökéletesen behálózzák a különféle villamos, busz, troli vonalak, szinte nincs olyan hely, amit nem lehetne megközelíteni BKV-val. Budapest tömegközlekedése még mindig világhírű lehetne, ha a kellő, működéshez szükséges támogatást a cég megkapná az államtól és a városvezetéstől. Sajnos a BKV-ba jelenleg nem pumpálnak kellő pénzt, és amit a cég mégis megszerez, azt pillanatok alatt széthordják a különböző, ismerősök által vezetett cégek. A BKV vergődésére az egyetlen megoldás a vérfrissítés lenne, a korrupt város-, és a cégvezetők leváltása lenne.

Sajnos a cég vezetése a járatokon, a szakembereken és a karbantartáson spórol ahelyett, hogy feleslegesen adna ki milliárdokat különböző cégeknek, szükségtelen feladatokra. A BKV az utasok felé próbálja azt mutatnii, hogy minden rendben van, de az utasok nem hülyék. Saját szemükkel látják a lepusztult járműparkot, a karbantartás teljes hiányát. A BKV-figyelőnek köszönhető olyankor olyan hibák is napvilágot látnak, amik régebben egyáltalán nem kaptak volna ekkora figyelmet. Az utas a jelenlegi helyzetben sajnos nem tehet sokat. Megveszi a bérletet, beszél a problémákról, és vigyáz arra, ami van. Attól, hogy nem veszünk bérletet, és a rossz járműveket tovább rongáljuk, azok állapotára nem vigyázunk, attól senkinek nem lesz jobb. Közös érdekünk, hogy a jelenlegi állapoton ne rontsunk még jobban, legalább ezt fenn tudjuk tartani.

Az utóbbi hónapokban számtalan olyan képet és észrevételt kaptunk, melyekben az utasok a BKV járművek rossz állapotára panaszkodtak. Néhány évvel ezelőtt elő nem fordulhatott volna, hogy egy busz törött kasztnival vagy kiszakadt csuklóval közlekedjen. Mára a város és a cégvezetést annyira nem érdekli a BKV sorsa, hogy roncstelepre való, vagy onnan visszahozott járműveket állítanak forgalomba, veszélyeztetve ezzel az utasok, a járművezetők és a budapesti közlekedés biztonságát. Ezeket a képeket a lenti fotósávon megnézheted.

Sajnos ebben az országban, ebben a városban a politikusok bármit megtehetnek, felelősségre vonás nélkül. Példa erre a BKV, ahol soha, semmilyen hibának nincs felelőse, mindent megmagyaráznak, mint a ’90-es évek előtt. Értelmetlenül ölik a milliárdokat a 4-es metróba, melynek árából teljesen rendbe lehetett volna hozni a budapesti tömegközlekedést. SŐT! A fent maradó pénzből még metrót is építhettünk volna, ha politikusaink nem a metróépítésen szeretnének meggazdagodni.

Bízom benne, hogy egyszer a politika békén hagyja a BKV-t, és újra a kontinens egyik legjobb tömegközlekedési cége lehet. Egyszer talán a szolgáltatás színvonala is európai lesz, nem csak a tarifa.

Az elmúlt hónapok „legszebb” képei:

Ha nem látod a képeket, kattints ide!

135 Tovább

Nulla kézzel vezet a BKV buszvezetője

Olvasónk a napokban egy olyan buszvezetővel találkozott a 161-es vonalon, aki vezetés közben telefonált, falatozott, és a foglalt kezei miatt időnként kéz nélkül vezette a buszt:

Tisztelt BKV figyelő!

Nem szoktam utazni a 161-es autóbuszon, most csak kivételesen keveredtem rá. Félreértés ne essék, nem a járművet kritizálom (Volvo 7700), hanem a vezetőjét.

Történt ugyanis, hogy az említett járaton a Kis utcai lakótelepről tartottam Rákos, MÁV állomás megállóig ma délután. A buszvezető egy legalább 120 kilogrammos testes ember volt. Nem tudom, hogy mennyire szabályos vagy sem a BKV-nál az, hogy a járművezető mobiltelefont használjon vezetés közben, de az, ahogy eme sofőr telefonált, szerintem hagyott maga után kívánnivalókat. Ugyan fülest használt (vagy legalábbis próbálkozott), de ahogyan azt kiturkálta a testére feszülő pulcsija alól, azt mindenki saját belátása szerint döntse el, hogy inkább vicces, vagy balesetveszélyes volt. Másodpercekig kotorászott ahhoz, hogy előkeveredjen neki a felvevőgomb, s hogy a mikrofont is a pulcsiján kívül helyezze el. Ez egy dolog.

Mint írtam: pulcsi. Nem véletlenül. Nem BKV-s egyenruha volt rajta, hanem valami pulcsi + farmernadrág kompozíció.

Na, de ezek után ez a nagydarab faszi úgy gondolta, hogy neki most azonnal be kell tömnie kettő öklömnyi méretű kókuszgolyót. Egy darabot úgy három harapással intézett el. Közben ugye az egyéb elvégzendő dolgaira maradt egy keze, amivel a mellettünk elhaladó többi BKV-snak kell integetni, kormányozni, különböző gombokat nyomkodni, kapcsolókat kezelni, és a többi... Indexelésre csak ritkán jutott keze. Ajtónyitás előtt sokszor végignyalogatta az ujjait, hogy annyira azért mégse kenje össze a gombokat. Na, nem baj - gondoltam - profi az illető, biztos tudja mit csinál. De ez után jött csak az igazán bunkó dolog! Miután megette a méretes kókuszgolyóit, az egyik piros lámpánál lazán kihúzta az oldalablakát, s a szemetet egyszerűen kidobta a buszból! A pofám leszakad! Mit meg nem tehet egy BKV-s autóbuszvezető, akit esetleg néhány jobbérzésű utas is figyelhet... Na, mindegy. Nem szóltam be neki, valószínűleg úgysem értem volna el vele semmit. Ez van. Ezt hagynák vajon más városban is így működni Magyarországon, vagy ez csupán a fővárosi hozzáállás?

(Bár az autóbusz rendszámát megjegyeztem panaszt nem teszek az ügyben, s ide is szándékosan nem írom ki. Remélem idővel valahogy eljut hozzá ez a kifejezetten pozitív beszámoló, s rájön, hogy ez így nem egészen jó - se neki, se a cégének, se néhány jóérzésű utasnak.)

További szép napokat mindenkinek!

Üdv: Mounty

59 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek