Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Hiába nyomtam a vészjelzőt, nem állt meg a busz

Úgy hiszem elhamarkodottan döntöttem, amikor kijelentettem egy bejegyzés címében, hogy a Volánbusz jobb a BKV-nál. Tegnap este a Volánbusz kiemelten magas színvonalú szolgáltatását vettem igénybe Érd – Diósd útvonalon. Odafelé a buszvezető az utasok szívatásában lelte örömét. Nem nyitotta ki az ajtókat és a vészjelzőre sem reagált. Hazafelé a Volán alkalmazottja zsebre dolgozott, az utasoknak nem adott jegyet, ezzel meglopta a munkáltatóját, és megszívatta az Érdieket is, akiknek majd nem lesz mivel utazniuk, ha a Volán megszünteti a járatokat a nagy hiány, kevés bevétel miatt. A cégnek küldött panaszomat itt publikálom:

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Ma, azaz 2009. január 22-én este utaztam a 19:20-kor Érdről induló, Diósdon át, az Etele térig közlekedő autóbuszukkal, melynek rendszáma: JGC-149. Járművezetőjük az utazás során több utast is megszívatott, valószínűleg véletlenül, mert annyira figyelmetlen volt, hogy több megállóban is elfelejtette kinyitni az ajtókat (az utasok a buszon maradtak) és sem a kiabálásra, sem a vészjelző többszöri megnyomására sem reagált.

Az utasok hangosan kiabáltak, a vészjelző hangja is elhallatszott a busz közepéig, a buszvezető mégsem reagált semmit. Önök szerint ennyire figyelmes ember tényleg alkalmas a buszvezetői munkára? Ilyen ember hogyan felelhet 50-100 ember életéért?

Én a Csapágygyárnál szerettem volna leszállni, de hiába jeleztem, mivel nem volt felszálló, buszvezetőjük a megállón áthajtott, majd amikor kiabálni kezdtem vele, akkor nyitotta ki az ajtót, valahol a két megálló között, a sárban.

A történetnek nincs vége, ugyanis hazafelé úton (Diósd községháza – Érd között) az FLJ-386 rendszámú autóbusz vezetője több utasnak nem adott jegyet, zsebre dolgozott. Buszvezetőjüknek mondtam, hogy Érdig kérnék egy diákjegyet (direkt kiemeltem, hogy jegyet kérek!), majd az átadott 70 forintból 20-at visszaadott, és mondta, hogy üljek le. Nekem 20 forint spórolás nem ér meg annyit, hogy társaságukat meglopjam, és izgulva üljem végig a néhány kilométeres utat, hogy lesz-e ellenőr, ezért elkértem a jegyet, amit a vezetőjük nagy nehezen oda is adott. Előttem felszálló két utasnak sem adott jegyet, így egy megállónál kb. 2-300 forintot keresett.

Jó lenne, ha létrehoznának egy zöld számot, melyen hasonló panaszokat gyorsan be lehet jelenteni. Ezt a számot a buszon is reklámozhatnák, hogy az utasok tudják, hogy panasszal élhetnek, ha nem kaptak jegyet. Önöknek is fontos, hogy az utazás ellenértékét minden utas fizesse ki Önöknek, és ne a buszvezetőnek. Kevesebb pénz, kevesebb járat. Közös érdekünk…

G. M.

70 Tovább

Elvették a szabálysértő buszvezető jogosítványát

2008 szeptemberében egy biciklis életét veszélyeztető buszvezetőről számoltunk be nektek a blog hasábjain. A BRFK illetékesei is olvasták a blogom megjelent bejegyzést, és hivatalból eljárást indítottak a buszvezető ellen, aki az Andrássy úton egy biciklist próbált meg leszórítani az útról. Ádámot néhány napja megkereste a rendőrség, hogy a blogon leírt panaszából vallomást készítsenek, majd az egész eseményt a helyszínen rekonstruálták. Részletes beszámoló alant:

Kedves BKV-figyelő!

Néhány hónapja megjelent egy bejegyzés arról, hogyan szorított be egy busz a járda mellé. ("Ráhúzta a kormányt, majd kiabált") Reméltem, hogy a levél eljut az illetékesekig, aztán el is felejtettem a dolgot. Nemrég érkezett azonban egy levél a rendőrségtől, akik kérték, hogy nézzek be a Hungária körútra. Elképzelésem sem volt, miről van szó, és kiderült, hogy a blogbejegyzés alapján hivatalból nyomozni kezdtek.

A hozzászólásokból ítélve néhány olvasó szövegértelmezési problémákkal küszködött az eredeti bejegyzésnél, ezért még egyszer szeretném elmondani, hogy itt nem elsőbbségadási kérdésről volt szó. Autóval és kerékpárral is én vagyok az első, aki elsőbbséget ad a busznak, van hogy én állítom meg az autókat bringával, hogy a busz ki tudjon állni a megállóból. 15 év, négy kontinens, tucatnyi ország és többszázezer kilométer során egyetlen balesetet "okoztam", amikor átengedtem a gyalogosokat a zebrán, de a szomszéd sávban túl későn reagáltak, és egymásba rohant két autó. A busszal történt affér egy teljesen tiszta leszorítás volt, amiből nem volt semmilyen kiút. Ennyit erről.

Bementem tehát a rendőrségre, ahol hivatalos vallomássá tettük a blogban írtakat. Szerencsére egy kedves lány személyében tanúm is volt, aki még a helyszínen megadta a telefonszámát. A rendőrség megkereste a szóban forgó sofőrt, helyből elvették a jogsiját, majd megrendeztek egy bizonyítási eljárást a helyszínen busszal, rendőrautókkal és velem.

440 Tovább

Megkapta jutalmát az életmentő buszvezető

Somlyai Zoltán története pont egy hónapja a 33-as busz Savoya Jenő téri megállójában kezdődött, ahol egy kétéves kislány egy félrenyelt cukorka miatt fuldokolt. A buszvezető kiszállt a vezetőfülkéből, és egy speciális fogás segítségével megmentette a fuldokló kislány életét.

Zoltán története a BKV-figyelőn folytatódott. Egy kedves olvasónk szemtanúja volt az eseményeknek, az életmentésről egy részletes e-mailt küldött a blognak. Az észrevétel közzététele után a BKV szóvivője megkeresett telefonon, aki örült, hogy a sok negatív kritika mellett ilyen pozitív észrevételt is közzétettünk, valamint tájékoztatott arról, hogy a buszvezetőt pénzjutalomban részesítik. Bejegyzésünkre a média is hamar felfigyelt, Zoltán már aznap este bekerült a hírekbe, ahol mindent részletesen elmesélt. A buszvezető egy kis ünnepség keretein belül megkapta az ígért jutalmat:

 

Somlyai Zoltán autóbuszvezető 2008. december 21-én éppen a Savoyai Jenő térnél készült megállni a 33-as busszal, amikor észrevette, hogy egy édesapa fuldokló kisgyermekét tartja a kezében. A járművezető kiugrott a vezetőfülkéből és miután megtudta, hogy a kétéves kislány félrenyelt egy cukorkát, az ún. Heimlich-fogást alkalmazva megmentette a gyermek életét.

A nem mindennapi életmentést a mai napon Dr. Kocsis István vezérigazgató - egy rövid ünnepség keretében – pénzjutalom átadásával köszönte meg a buszvezetőnek, a kislány testvére pedig egy saját készítésű rajzot küldött Somlyai Zoltánnak.

(BKV - 2009. január 20.)

Kapcsolódó bejegyzések:
-Életet mentett a buszvezető
-50 ezer forint jutalmat kap az életmentő buszvezető

33 Tovább

Rendszeresen ordibál az utasokkal a buszvezető

A 105-ös viszonylaton dolgozik egy buszvezető, akit az utasok egy része csak „disznófejűnek” ismer. Imádja az idős utasok előtt becsukni az ajtót, szeret kiabálni és káromkodni. Dani nevű olvasónk is találkozott már az érintett buszvezetővel, akire egy előző bejegyzésünkben ismert rá. Aki többet tud a buszvezetőkről (BKV-s kollégák) kérjük, segítsenek, hogy többet megtudhassunk róla.

Sziasztok!

Nagyon régóta olvasgatom az oldalt, de eddig eszembe se jutott, hogy írjak. Ma, 2009. január 15-én olvastam azt az esetett, amikor a 105-ös busz vezetője embertelen módon ordibált, és az idős úr nem szállt fel a buszra! (Az előző történetért kattints ide!)

Kb. 2-3 hónapja történt, hogy utaztam a 105-ös busszal, és a Násznagy utcai megállónál szálltam fel. A busz a megállóban állt, és csak a középső ajtó volt nyitva. Egy idős bácsi fel akart szállni, de nem tudta, hogy a gombot meg kell nyomni ahhoz, hogy kinyíljon az ajtó, ezért elindult a középső ajtó irányába, de mire odaért a buszvezető becsukta az ajtót. A vezető 100%-ig ugyanaz volt, mint amiről a múltkori levélíró beszélt. Egy kopasz, disznófejű, tipikus állat kinézetű tuskó, akit a szórakozóhelyek elé tudnék elképzelni…
Szóval becsukta az ajtót, mire 2 srác rávágott a vezetőfülke hátuljára, hogy ugyan vegye már észre magát a vezető. A busz elindult, majd megállt, de nem nyitotta ki az ajtókat. A vezető embertelen, gusztustalan stílusban elkezdett ordibálni, hogy mi a f@szt gondolnak magukról. stb, kész párbaj alakult ki a vezető és az utasok közt, majd a bácsit otthagyva tovább mentünk a Fiastyúk utca felé. Megálltunk, majd a kopasz, állat vezető kiszállt, és leszállásra kényszerítette a 2 rémült srácot, és csak azért nem folyamodott erőszakhoz, mert kb. 30-an voltunk a buszon. Szerencsére nem tudta leszállítani a srácokat, de teljesen az eset hatása alatt voltam az utam végéig...

Hihetetlen, hogy ilyen elmebeteg állatot engedik a BKV-nál dolgozni, remélem e levél, és a múltkori felkelti a BKV érdeklődését, és HALADÉKTALANUL kirúgják azt a kopasz állatot, és pont kerül az ügy végére!

Köszönöm: Dani

49 Tovább

Rácsukta az ajtót a felszálló utasra

Csak az utas jó reflexén múlott, hogy nem történt komolyabb baleset ma reggel a 96-os autóbusz Hubay téri megállójában. Az utas a csúszós, megállóban szeretett volna buszra szállni, de a busz vezetője minden jelzés ellenére becsukta az ajtókat. Nem elég, hogy a megállókat nem jégmentesítik, még a hasonló őrültektől is tartanunk kell:

Tisztelt BKV figyelő!

Sajnálatosnak és felháborítónak tartom, hogy a mai napon, amikor tiszta jégpáncél minden ez az eset megtörténhetett. Reggel kb. 7:00 órakor a Hubay téri megállóban szeretett volna felszállni a 96-os buszra a párom.

A megállóban álló busztól körülbelül 3 méterre lehettünk, az ajtók akkor nyíltak ki. Párom amennyire a tükör jég által borított megálló engedte odasietett és felszállni készült. A buszsofőr megvárta míg odaér a buszhoz, majd csengetés nélkül mosolyogva becsukta az ajtókat. Szerencsére a jó reflexeinek köszönhetően párom még vissza tudta húzni a kezét és a lábát mivel már a busz alsó lépcsőén  volt. Belegondolni is borzalmas, hogy mi történhetett volna ha nem lép vissza. Azt gondolom, hogy ez a magatartás még normál körülmények között is botrányos, de ilyen időjárási körülmények között megengedhetetlen.

Akkor amikor ilyen árakat kérnek el a jegyekért, bérletekért  elvárható volna, hogy a buszsofőrök  magatartása  megfelelő legyen, és ne azzal szórakoztassák magukat, hogy "szívatják" az utasokat.

A busz rendszámát amennyire a kosztol látni lehetett sikerült felírni: BPI-951 Remélem egyszer eljutunk arra a szintre, hogy az ilyen buszsofőröket alkalmatlannak nyilvánítja a BKV vezetése és nem engedik volán mögé ülni.

Üdvözlettel:  Garamvölgyi Zsolt

75 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek