Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

"Egyelőre még nem tudom megmondani, hogy mi a megoldás"

Mit is mondhatna mást egy jól fizetett szóvivő, mint a fent idézett mondatot, ha a saját munkahelyének szervezetlenségével szembesítik? Betontömböket emelgető utasok, busz mellé vizelő, megfenyegetett alvállalkozós buszvezető. Így szervez a BKV:

Ha a videó nem indul el, kattints ide!

34 Tovább

Nem szállt le, bevitte a garázsba

Ha BKV utasokat most két részre osztom. Vannak azok, akik a lenti történet után anyáztak volna egyet, hogy a vezető miért nem tájékoztatott, és vannak azok, akik örülnének egy hasonló garázslátogatásnak. Még nem baj, ha nem érted, hogy miről van szó. Itt a levél:

 

Kedves BKV-Figyelő!
 
A sofőröket ért sok kritika miatt gondoltam érdekes lehet egy ellenpélda. A 9:20-as 150E járattal tartottam a Fehérvári út felé, hogy ott a 4-es villamosra szálljak. Megjegyzem, nagyon értékeltem a BKV járatnyújtását, épp jól jött. Utazás közben elmélyülten olvastam, a megállókra nem figyelve, úgyis a végállomásig megyek. Nos, a Fehérvári úton a figyelmes sofőr nem próbált megzavarni a műélvezetben azzal, hogy a végállomásra felhívja a figyelmemet a hangosbemondójával, vagy a motor leállításával. Az olvasásból akkor néztem fel, mikor a busz már fordult át a másik oldalra, ahol a visszafelé irány első megállója van, de nagy meglepetésemre nem álltunk be a megállóba. Érdeklődésemre közölte, hogy már le kellett volna szállnom, és hogy legközelebb a garázsban állunk meg. Ez nagy jótét egy olyasvalakivel, aki még sosem járt a buszgarázsban, csak a régi 41-es vonalán láthatta számtalanszor a sok buszt benn, és hiába vágyódott közelebbről is megismerni a helyet, a határozott "idegeneknek belépni tilos" elriasztotta.
 
Nagy várakozással tekintettem hát az ingyenes garázslátogatás elé, és az érintett buszmegállóknál szorongva gondoltam arra, hogy talán kitessékel a sofőr, de nem tette, állhatatosan eljuttatott a garázsba. Sajnos meglehetősen sietős volt a dolgom aznap, nem maradhattam, és a sofőrnek (akinek e gesztusa talán a blogban való szereplés szándékának jele) ezúton üzenem, hogy szerencsére így sem késtem el.
 
flugi

Pontos dátum, járatszám és a beküldő neve kérésre nem szerepel a levélben, így elkerülhetjük, hogy a rendes buszvezetőt utas orientált magatartása miatt megbüntessék.

40 Tovább

Kismamák szívatásában lelik örömüket

BKV-n babakocsival, terhesen közlekedni nem leányálom. Ezt még az is nehezíti, hogy néhány BKV-s azzal szórakoztatja magát, hogy babakocsis anyukákat szívatnak meg. Két ilyen történet alant:
Tisztelt BKV-figyelő!
Az alábbi bosszantó dolog történt velem tegnap (péntek, okt.3.) este pontban hatkor. Kétéves gyermekemmel, babakocsival, 8 hónapos terhesen (tehát látható hassal) vártunk a 75-ös troli Dráva utcai megállójában. A troli jött is, csak éppen pont a 133-as busz után pár másodperccel.
A busz beállt a megállóba (egy M-es), a troli meg lazán két méterre a járdától mögé kanyarodott, hátsó fele kilógott az ott parkoló autók mellé, és kinyitotta ajtaját. Mint azt gondolom mások is tudják, a régi típusú trolira terhesen/lábfájósan/idősen/babakocsival amúgy sem egyszerű felszállni, ha nem közvetlenül a járda mellé áll be (szinte soha). De ha a hátsó ajtó előtt, mely az egyetlen, ahol legalább a középső kapaszkodót kiszedték - ettől babakocsi-kompatibilis, muhaha! -, egy Opel suv parkol szabályosan, akkor teljesen lehetetlen.
Mindezt pár másodperc alatt felmértem, majd előre "loholtam" a babakocsival és mondtam, valamint mutogattam, hogy így nem tudok felszállni. A trolibusz vezetője végigmért, majd akkurátusan becsukta az ajtót és elhajtott. Én egy döbbent bazmeggel, a kislányom egy kedves "Deje vissza, busz!"-szal konstatálta a jófej sofőr taktikáját. Megjegyzem, a 65 000 forintos GYEDemből 8250 forintot minden hónapban erre a magas színvonalú (babakocsival amúgy is csak üggyel-bajjal használható) szolgáltatásra költök.
Üdvözlettel, Hanna
67 Tovább

Integetett a megállóban hagyott utasoknak

Közlekedésguru nevű olvasónk három rövid észrevételt küldött a BKV-nak. Lentebb olvashattok össze-vissza járó és késő buszokról, valamint egy éjszakai buszvezetőről, aki nem állt meg a megállóban, csak integetett az utasoknak.

Tisztelt BKV Zrt! BKV Figyelő!

Az utóbbi időben rengeteg negatív tapasztalatról hallottam az Önök szolgáltatásával kapcsolatban, a már korábban beküldötteken kívül. Elsőként a 168E jelzésű járatot említeném, amely hetek óta (amióta megkapta az "E" karaktert) nem indul este és reggel a kiírtak alapján, általában minden második indulás valós (emiatt a három műszakban dolgozó, a vonalat használó rokonom másfél órát utazik a korábbi egy óra helyett, ez egy esti műszak alatt oda-vissza számolva legalább egy óra plusz utazási idő, holott "expressz" jelzést kapott a járat). Hozzátenném, ha csatlakoznának a járművek fél óra alatt teljesíthető lenne az utazási táv.

Másodikként említeném az 5-ös autóbuszvonalat. Az útvonal hosszú (40km), a menetidő rövid (51-52 perc?) és a két végállomás közül egyik sem buszállomás. Ki gondolta azt valamely irodájukban ülve, hogy a vonalon "dolgozó" buszok majd elférnek a környező utcákon, az út szélén vagy egyéb szabálytalan helyen például a pihenőket eltölteni? A Székely Elek úti buszfordulónál legalább elférnének, de nem a Fő út kellős közepén és a Pasaréti téren. Abszurd, szervezetlen, meggondolatlan, a végállomások környékén élők életét feldúló (kerülgetni a buszokat, lehetetlen parkolás) és a cégről kizárólag negatív vélemények hadára vonatkozó "lépés" volt, azt már nem is említvén, hogy miért kell a 3-as, 62(A)-es és 69-es villamosok mögött kullognia, növelve a rendkívül rövidre szabott menetidőt? Mellesleg a Kajár utca - Pozsony utca - Fő út forduló borzalmas.

Harmadjára egy szombat (szeptember 27-e) éjjeli kedves tapasztalatomat osztanám meg Önökkel, mint a szolgáltatás mértékével, kényelmével és színvonalával tisztában lévő, a szolgáltatásért előre fizető utasuk. A "Moziünnep" elnevezésű rendezvény kedvezményét volt szerencsénk kihasználni egy este kezdődő vetítés alkalmával (korábban ugye dolgozik az ember), hogy megnézzünk egy filmet féláron. A film végét kiszámolva (a megadott filmhossz és a kezdés alapján némi rászámítással) igyekeztem tájékozódni az interneten a szolgáltatásukkal kapcsolatban, a kinézett menetrendek a megállókban is azonosak voltak. Az éjfél után 5 perccel várhatóan érkező 908-ashoz álltunk be a Kerepesi út 9., Aréna Pláza megállóba (az egyik helyen így, a másik helyen úgy hívják) még éjfél előtt pár perccel. Az Ikarus 260-as, Cinkotától 23 óra 38 perckor induló 908-as jelzésű autóbuszuk sofőre a megállóhoz érkezve kedvesen mosolyogva, integetve haladt el nagy sebességgel a megállóban várakozó 10-12 utasok mellett.

Ez felháborító, főként a mosolygós integetés az "otthagyottak" felé. Ezt semmi sem indokolhatja. Első indok, zsúfolt volt a jármű: És emiatt nem döntheti el az utas, hogy felszáll-e? Második indok: Szeretett volna pontosan érkezni a körtérre, hogy meg legyen a kellő pihenőideje. És?

51 Tovább

Villamosvezető véleménye a változásokról

A paraméterkönyv bevezetése óta számtalan e-mailt kaptam, melynek többségében az utasok szidták a változásokat. Egyoldalú lett volna a blog, és egyoldalúak lettek volna a postok, ha a BKV részéről nem szólaltatunk meg embereket, nem kérjük ki az ő véleményüket a változásról. A buszvezető után, egy villamosvezető mond véleményt a paraméterkönyvről, az új vezérigazgatóról, és utasként a BKV-ról:
Mi a véleményed a paraméterkönyvről, és az életbe lépett változásokról?
Anyám azt tanította, hogyha nem tudok jót mondani, nem mondjak semmit.:)
Természetesen szükség volt változásokra, de érzésem szerint - és ebben nagyon sokan egyet értünk - kissé elkapkodták, nem gondolták át. Olyan embert, embereket mozdítottak el (szándékosan nem írok nevet), akik konyítottak is a közlekedéshez, de a politikai hírverésnek bizony ezek az emberek estek áldozatául. Akik a jelenlegi paraméterkönyvön dolgoztak, nem biztos, hogy sűrűn veszik igénybe munkaadójuk szolgáltatásait vagy csak egész egyszerűen nincsenek tisztában egy város "működésével", a járműpark állapotával, a valós utazási igényekkel.
Maga az utasok tájékoztatása szerintem elfogadhatónak nevezhető, a tájékoztató füzeteket sok BKV-s kolléga a város több pontján osztogatta, próbáltak segíteni az utasoknak. Az internetes tájékoztatás hagy némi kívánni valót maga után, de ezt bizonyára sokan észrevették. A hibákat azóta kiküszöbölték, csak nem világos, hogy miért kell mindig arra várni, hogy valaki a nyilvánosság előtt belekössön és miért kell utána megsértődni a kritikán.
A kocsiszínben ahol dolgozol milyen változások voltak? Hány járművet selejteztek le? Voltak elbocsátások?
Száva kocsiszínben történtek változások, nem minden a paraméterkönyvvel összefüggésben. Ilyen lépés volt a 42-es és az 52-es villamosvonalakon az utazási komfort "növelése" érdekében előbb hétvégén, majd teljesen üzemidőben, a hét minden napján a Ganz villamosok hannoveri kocsikra cserélése. Ez persze az 52-esen a szűk menetrendnek - a működésképtelen váltók, valamint a kertvárosi részen lakók panaszai miatt (jogos-jogtalan, ezt mindenki ítélje meg maga) érvényes sebességkorlátozás hossza (bizony hossza, hiszen a Vörösmarty utcai megállótól egészen a Pacsirtatelepig és vissza a Nagysándor József utcai megállóig 20 km/h!) nem tett jót, hiszen a hannoveri villamosoknak "lassú" az ajtóműködése és ez bizony sokszor vezet késésekhez, eltérő indulásokhoz, amik persze behozhatók, a járművezető 2-3 perces végállomási tartózkodásainak rovására. Bár az utaskényelem volt az elsődleges cél, a hannoveri villamosok sajnos pont az idősebb korosztálynak jelentenek "akadályt" a magasabb lépcsők miatt.
Egy nagyon jó példa az 52-es kapcsán: a menetidőből levettek, hozzátették a tartózkodási időhöz. Amit persze nem élvezhet a vezető, hiszen semmi nem történt a vonalon (sebességhatár növelés). A különbség most annyi, hogy eddig volt 3 perc Pacsirtatelepen, most van 5 és igaz ez Határ útra is, csak éppen eddig sem lehetett sokszor odaérni, a most megadott időkben pedig egyáltalán nem. Az Akácfa utca bölcs menetrendkészítői szerint a villamosnak elég 8 perc Pacsirtateleptől a Szent Imre herceg utcáig. Igen, ha repül, ha szabályt szeg, ha nincs egyetlen utas se. Amúgy lehetetlen teljesíteni, de őket ez nem érdekli.
Az új paraméterkönyv lévén az 50-es villamos utasai "megismerkedhettek" a Ganz villamosokkal, csúcsidőben ők a besegítők, így nem kell vissza venni a 42-es és 52-esről a hannoveri kocsikat.
Selejtezés tudtommal nem történt. Az más persze, hogy a közlekedési balesetben elszenvedett sérülések sokszor hónapokig "kezeletlenül maradnak", mert nincs alkatrész stb stb. Jelenleg Szávában a 1503-as (megérkezése napjától szétszedve, bakra téve!!!), a 1544-es (amit az Ecseri út-Üllői út kereszteződésnél kiütött a teherautó), a 1551-es és a 1513-as villamos áll. Megbontva, félkészen, így is, úgy is.
A paraméterkönyv miatt elbocsátások NEM voltak, ezt mindenképpen kiemelném. Ha valaki ilyet hall, hogy a paraméterkönyv miatt bocsátották el, ne vegye készpénznek. Akiktől megvált a cég, azok munkavégzésükkel "dolgoztak" meg érte.
Melyik ma Budapesten a legelhanyagoltabb villamosvonal és melyiket érintették a legjobban a változások?
59 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek