Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Vitézy: 2012-ben kezdődik az 1-es villamos felújítása

Fotó: NOL

Meghosszabbítja a Fehérvári útig az 1-es villamos vonalát a Budapesti Közlekedési Központ és a főváros egy beruházás keretében, valamint felújítják az 1-es és a 3-as villamos vonalát is. Vitázy Dávid az m1 Ma Reggel című műsorában beszélt a projektekről.

A 41 milliárd forintos beruházásból a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a fővárosi önkormányzat fel kívánja újítani az 1-es és a 3-as villamos vonalát, valamint meg akarják hosszabbítani az 1-es pályáját úgy, hogy az a Rákóczi (volt Lágymányosi) hídon átmenve egészen a Fehérvári útig vezessen.

46 Tovább

100 milliós végkielégítés után 4 milliós fizetés

A humánpolitikai igazgató végkielégítési ügye a BKV könyvvizsgálójának, a Deloitte Kft.-nak is szemet szúrt.

Hiába fizettek ki - prémiumokkal együtt - mintegy százmillió forintot végkielégítésként a BKV személyzeti vezetőjének tavaly márciusban, Szalainé Szilágyi Eleonóra ma is a fővárosi közlekedési társaságnál dolgozhat havi bruttó négymilliós fizetésért - értesült a Magyar Nemzet.

88 Tovább

Darwin-díj: Busz alvázára kapaszkodva utazott, leesett, meghalt

Egy busz alvázára kapaszkodva akart utazni az a 18 éves fiú, aki a jármű kereke alá került és emiatt életét vesztette szombaton Salgótarjánban – közölte a rendőrség.

Az eddigi adatok szerint a salgótarjáni fiú a buszmegállóban kapaszkodott fel egy munkásjárat alvázára, hogy  ingyen utazhasson, egy belvárosi körforgalomban azonban leesett a kanyarodó járműről, s a busz kereke áthajtott rajta – mondta a Nógrád Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője. A fiú a helyszínen belehalt sérüléseibe.

(HVG)

170 Tovább

Kitálalt a BKV-s, ezért kirúgták

Elbocsátotta a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) Molnár Ferenc buszsofőrt hétfőn, amiért a férfi a vállalat engedélye nélkül nyilatkozott és segített újságíróknak, hogy a nyilvánosság valós képet kaphasson a BKV valós helyzetéről.


hvg: Miért bocsátották el a BKV-tól?

Molnár Ferenc: Van egy vezérigazgatói utasítás, miszerint a BKV alkalmazottai semmiféle információt nem adhatnak ki a cégről, de azoknak, akiknek kötelessége lenne tájékoztatni az utazóközönséget arról, hogy mi folyik a vállalatnál, hallgatnak, mert be vannak fenyítve. Csak egy példa: a TV2 egyik riportere forgatási engedélyt kért a buszgarázsomba. Megkapta az engedélyt, de valószínűleg közben rájöttek, hogy ebben vannak a legrosszabb buszok, ezért úgy döntöttek, hogy csak a kelenföldi garázsba kap engedélyt, mert ott vannak a legjobb buszok. Odamehetett kísérővel. Amikor a szóvivőnek felvetette, hogy a téma a buszok rossz állapota lenne, ő azt felelte, hogy úgyis csak arról fog beszélni, hogy jó állapotban vannak. Amikor a tévések erre azt mondták, hogy ez így nem jó, a szóvivő egyeztetett a vezetéssel, ahol azt mondták neki, hogy száz buszt bevallhat. Tiszta „pártállam” van a BKV-nál. Nem tudnak, vagy nem akarnak elszámolni, hogy mire megy el a pénz. A buszok karbantartása a béka segge alatt van, nem foglalkoznak a buszokkal, s ez az utasok biztonságát is veszélyezteti. Először a paraméter-könyv bemutatójakor emeltem fel a hangom, ami után lejegyzőkönyveztek, és aláírtam, hogy tudomásul vettem, ha még egyszer merek szólni, akkor a legsúlyosabb felelősségre vonás lesz. Tehát emiatt rúgtak ki. Ez munkaügyileg rendben is van, de az nincs rendben, hogy a nyilvánosság előtt elhallgatják a tényeket.

hvg: A BKV pénzhiányra hivatkozik.

M.F: Ez sem igaz. A szentendrei HÉV vonalára csináltak egy utastájékoztató rendszert 150 millió forintért, ami 30 fok felett nem működik, mert nem bírja a meleget. Dobják ki a milliókat, de a buszhoz nincs egy kapcsoló, egy hűtőt nem tudnak venni.

hvg: A szakszervezet nem elég hatékony?

M.F: Nem. Van huszonegynéhány szervezet, ebből az egy kezemen meg tudom számolni azokat, akik szóba álltak velem. A többiek nem foglalkoztak velem. A BKV-tól kapják a pénzüket, miért mennének szembe a vezetéssel?

hvg: Mi a legégetőbb probléma Ön szerint a BKV-nál?

M.F: A fő probléma, hogy a régi típusú buszoknál nem lehet tudni, hogy egyáltalán végig tudja-e dolgozni a műszakot. Sokadszor robban le a busz ugyanazzal a hibával! A szerencsétlen utas kilyukasztja a jegyét, de nem tud utazni. Leszáll, de egy másik buszban már nem érvényes a jegye. Száz ilyen eset van Budapesten! Nem a paraméter-könyvekkel kellene foglalkozni, hanem ezzel a problémával.

Forrás: HVG.hu

67 Tovább
12
»

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek