Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Újfajta őröket tenyésztett a BKV

Beep egyik szeme sír a másik meg üveg nevet a BKV új biztonsági emberei miatt, akik esténként a Combino villamoson utaznak valószínűleg azért, hogy vigyázzanak rendre és a villamosra. Ez alapesetben jó lenne, hisz mindenkinek fontos a rend és a biztonság. Olvasónk szerint viszont az őrök nem csinálnak semmit, csak leülnek, és ülésre feltett lábbal utaznak. Akkor pedig mi értelme van?

Kedves BKV figyelő!

Jól nyomjátok, szeretlek benneteket, keblemre mind!

Újfajta orkokról szeretnék hírt adni. Ezek a Combinókon tenyésznek, sporthorgásznak öltözött hobbi-rambónak néznek ki, és munkakörük szerint talán a villamosok őrzése van rájuk bízva.

Szerda esténként a Moszkváról jövök haza, és már hónapok óta, amikor a villamos "megfordul", majd beáll az állomásra mindig ott van rajta 4 a fent jellemzett lények közül. Jelenlétük tulajdonképpen üdvözlendő volna, ámde.

A Combinókon van 4 darab egymással szembeni kettes ülés, amik nem a kerekek fölött vannak, és ezek azok a helyek, ahol normális lábhosszú emberek egymással szemben elférnek. A kerekek fölötti helyeket német hobbitokra tervezték, így ott szenvedés egymással szembe ülni.

60 Tovább

Miért dohányzik a járművezető?

Nemdohányzó utasként rendkívül zavar, amikor a BKV egyes alkalmazottai az utasokat semmibe véve dohányozni kezdenek vezetés közben. Főleg egy olyan járművön, aminek a vezetőállása és az utastere nincs is rendesen elkülönítve. Más országokban már a kocsmákból is kitiltották a dohányosokat, nálunk még csak különböző szabályzások vannak, hogy mikor, hol lehet dohányozni. BKV járműveken nem lehet, és ebbe a vezetőfülke is beletartozik. Akkor mégis miért dohányoznak a járművezetők? Megértem, hogy kevés a pihenő idő, de ez nem felhatalmazás arra, hogy bármilyen jogszabályt felrúgjanak, és károsítsák az utasok egészségét.

Tisztelt BKV!

Mai napon (2009.03.27.) utaztam a 1557-es számú 3-as (esetleg 62-es, az adott szakaszon mindkettő jár, és mindkettő hannoveri típusú) villamoson Zugló irányába (Kőbánya felől, a jármű 9:25 körül állt be az Örs Vezér tere Kőbányai oldal (Árkád) megállóba). A fülke közelében álltam, amikor is erőteljes cigaretta-szag csapta meg az orromat és ruházatomat. A zsúfoltság miatt nem tudtam elmenni a fülke közeléből sem, illetve a sofőrnek sem tudtam szólni, hogy legyen kedves eloltani. Mindemellett hallottam, amint hangosan telefonált is, de attól legalább nem lett büdös a ruhám.

Javítsanak ki, de úgy érzem - és nem csak a ruhám szagán, mely a cigarettától büdös lett -, sofőrjeik igazán fittyet hánynak azokra az emberekre, akiket szállítanak, egyfelől nem tisztelik őket, másfelől az egészségük és a BKV szabályzata sem jelent semmit számukra. A leírt esetet gyakran tapasztaltam az 1-es villamos vonalán is, ott szintén gyakori a vezetőfülkéből kiáramló cigarettabűz.

62 Tovább

Nagy baj van Szegeden

Egy neve elhallgatását kérő szegedi villamosvezető keresett meg levelével a hétvégén, aki arra panaszkodik, hogy Szegeden nagyobb problémák vannak a tömegközlekedéssel, mint Pesten.

Az ottani tömegközlekedési cég, az SzKT folyamatosan leépíti a dolgozóit. Eddig csak a tartalékosokat küldték el a cégtől, és villamosvezetőből sincs elég. Helyettük időnként a karbantartók vezettek. A járművezetők már meg sem mernek szólalni, mert főnökeik minden rossz szóért kirúgással fenyegetik meg őket. Pedig lenne mire panaszkodniuk, mert a túlóra is megszűnt, a beteg villamosvezetőket nem pótolják, így egyre kevesebb villamos közlekedik a városban. Remélem nem haragszotok meg, ha a hétfő reggelt nem BKV-val, hanem SzKT-val kezdem:

Kedves BKV figyelő!

Ez nem BKV-s, de SzKT-s történet, viszont gyanítom, hogy ilyen a BKV-nál sem történik:

Én Szegeden vagyok villamosvezető, az utóbbi időben egyre nagyobb problémák és egyre kevésbé érthető dolgok történnek velünk. Legyen szíves egy posztot szentelni, mert a helyzet kezd tarthatatlanná válni:

Ugyanis az SzKT takarékoskodni szeretne, állítólag a gazdasági válság hatásai miatt. Korábban a villamosnál két tartalékos volt egy Rókuson és egy Tarjánban. Ez összesen 4 szolgálatot jelentett, mert ugye mindkettőből volt délelőttös és délutános is. A Rókusi tartalékot már valamikor februárban megszüntették.

24 Tovább

Nyereményjáték a BKV-figyelőn!

Szerda reggeli bejegyzésnél többen a hajléktalanok védelmére keltek, amikor leírtuk, hogy semmi keresnivalójuk nincs a BKV járművein. Én még mindig tartom magam ahhoz, hogy a maga alá piszkító, igénytelen embereknek, akiknek jegyük és bérletük sincs nincs helyük a BKV-n, nincs joguk zavarni a többi utast a kulturált utazásban. Aki az utazási feltételeket több ponton is megszegi, azt bárki leparancsolhatja a járművekről.

Én megértem a másik felet is. Nem kell, hogy mindig egyezzen a véleményünk. Hogy lássátok milyen kedves vagyok, a hajléktalanokat védők között még egy nyereményjátékot is kihirdettem, de a nyertest még nem találtam meg. A főnyereményt az kaphatja meg, aki a leginkább kiállt a BKV járműveit összemocskoló hajléktalanok mellett. A főnyeremény lent, a képen látható!

A nyereményt a BKV-figyelő természetesen házhoz szállítja!

62 Tovább

Utasok orra előtt csukta be az ajtót

Ma 11:20 körül volt szerencsém utazni a képen látható 47-es villamossal. A villamost egy fiatalabb férfi vezette, én a Galvani utca és a Bocskai út között utaztam vele. Már az utazás elején feltűnt, hogy a vezető nem igen hagy időt az utasoknak a le és felszállásra, de három megállóban is megszívatta az utasokat.

A futó utasokkal babrált ki. Direkt megvárta, hogy a távolabbról érkezők odaérjenek a villamoshoz, majd amikor az „ügyfél” 2-3 méterre volt az ajtótól megszólaltatta az indulásjelzőt, és zárta is az ajtókat. Az utazni szándékozók anyázással és mutogatással jelezték a villamosvezetőnek a nemtetszésüket. Vissza persze sosem nyitott ajtót, mert a játék lényege az utas megszívatása volt. A BKV belső szabályzata kimondja*, hogy minden embert meg kell várni, akin az utazás szándéka látszik.

A vezető egyébként feleslegesen sietett, mert a Bocskai úti lámpánál több perces várakozásra kényszerült, mert az előtte haladó 18-as villamost utolérte. Egy utas meg is jegyezte, hogy „Ezért megérte sietni”.


*BKV: A forgalmi utasításunk kimondja, hogy a járművezető köteles a megállóhelyen minden olyan utast megvárni, akinél az utazási szándék észlelhető.

121 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek