Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Miben jobb a Volán a BKV-nál?

Olvasónk a BKV egyik villamospótló járatán utazott, ahol a Volánbusz buszai közlekednek. Elmondása szerint a Volán utasbarátabb, mint a BKV. Korszerűsítették a buszok fűtési rendszerét, és a járművezetők és arra is figyelnek, hogy a végállomáson ne hűljön ki az utastér, ezért csak egy ajtót nyitnak ki. Ha a Volán meg tudja oldani a buszok fűtését, a BKV miért nem?

Kedves Figyelő!

Megosztanék én is egy történetet, melyben pozitív csalódás ért - na nem a BKV hanem a VOLÁN járatán.

A napokban a Batthyány térről a Móricz Zsigmond körtérre vezetett utam, így 19-es villamos híján a villamospótlót választottam.

Távolról egy nagyon lepukkantnak tűnő, harmonikaajtós Ikarus 280-as típusú (legalább 20 éves) volánbusz állt benn a megállóban, ami a villamospótlást végezte.

Már előre elkönyveltem magamban hogy szét fogok fagyni rajta, hisz a sokat szidott régi Ikarusokon 260/280-as típusokon általában soha nem működik a fűtés.

Fel is szálltam a busz egyetlen nyitva lévő ajtajánál (2-ik ajtó - hisz a vezető arra is figyel hogy a végállomáson ne fagyassza le az utast az összes ajtó kinyitásával) és nagy meglepetésemre kellemes meleg fogadott a busz belsejében. A műbőr ülések egyáltalán nem voltak kényelmetlenek, sőt a belső hőmérséklet miatt azok is langyosak voltak, tehát nem fázik fel az ember rajta.

Egyébként megfigyeltem a fűtési rendszert, az ülések mellől végig ki van szerelve a régi fűtéscső, helyette valami hőlégfúvó dobozkákat láttam beszerelve.  Nem értem hogy a BKV-nál miért kell toldani foldani a buszokat, és miért nem lehet legalább a felújított Ikarus 200-asokba ezt a megoldást alkalmazni (ha a volánnak megéri a több mint 20 éves buszaiba ilyeneket beszerelni, akkor a BKV is megtehetné ezt, nem lenne jelentősebb költségvonzata - legalábbis pár tanácsadó prémiumából meg végkielégítéségől már rég fel lehetne szerelni az összes régi tipusú buszt ilyenekkel így komfortosabban utazhatnánk a 9 ezres bérletünkkel)

Nem tudom a volánnál hogy csinálják, milyen a karbantartás színvonala, de menet közben megfigyelhető hogy az ablakok nem csörögnek - zörögnek a rázós úton, nem fúj be a centis réseken (illesztéseken) a hideg levegő menet közben sem, úgyhogy volna még mit csinálni a BKV karbantartóinak, ami nem feltétlenül pénz - inkább hozzáállás kérdése. 


Egyébként az is elgondolkodtató hogy a nagy szmog riadó közepette vajon miért járó motorral állnak a végállomásokon, illetve pihenőznek (a kresz szabályait is megszegve, a járdán) a dízeles, régi típusú buszok a Batthyány tér környékén, miközben többezer autóst arra ösztökélnek hogy hagyja otthon a kocsiját a szmogriadó miatt.  Érdekes módon a Volán le tudja állítani a motort, és pöcre indult a busz.

56 Tovább

Skodával pótolják a villamost

Úgy néz ki a BKV rájött, hogy nem elég a bérletek és a jegyek árát emelni, ezért a pénzért már a szolgáltatás színvonalán is emelni kell. Nógrád Volános kék Volvo és sárga Ikarusok után, itt az új villamospótló, a Skoda Octavia. Szálljatok be bátran, és mutassátok fel a bérleteteket a sofőrnek!:) /A képért külön köszönet a Parkoló blognak!/

37 Tovább

Van aki még leül a BKV-n?

Hagyó Miklós úr még 40 napos szabadságát tölti, így az összehúgyozott, tisztítatlan Volvo üléses témában még egy ideig nem lesz előrelépés (valószínű utána sem). Jött egy újabb kép, amit a villamospótlón lőtt nekünk egy olvasónk.

Tisztelt BKV-figyelő!

Hétfői napon kollégámmal igyekszünk vissza a munkahelyünkre, így kénytelenek voltunk a 2-es villamos pótlóját igénybe venni. A Boráros térről indult a Havas utca felé olyan 19:30 magasságában. A képen jól látható, hogy rögtön kiszúrtunk egy huggyal és a barna színre következtetve kevés fossal átitatott ülést.

 



Az eddigi bevett szokás a busz hátsó ülései voltak, de ez a vezető mögött jobb oldalt a 2. dupla ülés volt. Mondanom sem kell, hogy az összes ülőhely szanaszét volt rohadva. Sajnos a járat száma egy hatalmas 2V jelzéssel ügyesen le volt takarva. Könyörgöm ha egy kisgyerek leül egy ilyen helyre, matat a kezével a széken, majd a szájába veszi, az komoly fertőzésveszély.

Az egész BKV-t akasztani kéne, mert a középkori pestis volt ilyen fertő mint az ő járataik..

Tisztelettel: Sz. István

138 Tovább

A hülye utas csak várjon

Vasárnap utaztam a 7-es buszon, amely mögött egy 47-49V villamospótló jött, és a megszokottól eltérően a buszmegállóban cserélt utasokat. Gondoltam, még új erre a vezető, nem tudja mi a módi, de azért leszálltam a Kosztolányin és megcsodáltam a buszt. A buszmegállóban láttam, hogy ott virít a villamospótló menetrendje, amely szombatra és vasárnapra érvényes. Ugyanilyen menetrend volt a Móriczon is, a 7-es megállójában

Érdekes, mert sem a villamosmegállóban, sem a BKV honlapján nem volt erről tájékoztatás, így aki megszokásból a villamosmegállóban várta a villamost, biztos, hogy lekéste, nem volt ideje átfutni a busz megállójába. Sokan szívtak így szombaton és vasárnap, 10 perces várakozásból 20 perc lett. A villamosmegállókból még a menetrendet sem vették ki, még ez sem utalt arra, hogy nem erre jár a busz.

Villamospótló a Kosztolányin:

 


Megálló, Móriczon Zsigmond Körte. Tájékoztatás 0:

 

36 Tovább

Mit keres egy gyerek a műszerfalon?

Tisztelt BKV Zrt. Ügyfélszolgálat!

Sosem szoktam panaszt tenni járművezetők ellen, most sem ezt szeretném tenni, csak fel szeretném hívni a figyelmüket valamire. Engem nem zavar, ha a járművezetőjük néhány perc késéssel ér ki a tartózkodóból és indítja a járművet, véleményem szerint neki is vannak szükségletei, melyek elvégzésére kevés ideje van. Nem szoktam panaszt tenni, ha beszélget, mert véleményem az, hogy több helyre is tudnak figyelni, lényeg, hogy az utat is nézze.

Tegnap előtt (azaz hétfőn) 16:40 körül volt szerencsém utazni a KVW-968 frsz. 47-49V autóbusszal a Csóka utca és a Gellért tér között (majd később ugyanezzel a busszal vissza). A járműre a 3. ajtónál szálltam fel, de az érkezésekor láttam, hogy valaki ül a műszerfal utastér felőli részén.

Utazás közben kiderült, hogy egy fiatalabb srác az, és a buszvezetővel beszélget, háttal ül a műszerfalon és többször a kormány felé nyúl (nem a kormányhoz, csak arra felé) és a műszerfalon lévő gombok is vonzzák az ujjait.

Véleményem szerint ez nagyon balesetveszélyes, ugyanis a busz ezen a vonalon a villamospályán áthajtó szabálytalan autósok miatt sűrűn satufékezni szokott. Egy ilyen fékezés következtében a műszerfalon ülő fiatal fiú komoly balesetet szenvedhet, főleg azért mert a szélvédő közelében tartózkodik, nem támaszkodik, és a hátával nem látja a közelgő veszélyt.

Balesetveszélyes az is, hogy a járművezetőn kívül, más a műszerfalon babrál. Egy véletlen fordulás, fékezés következtében megbillen a srác, kinyitja az egyik ajtót, átállít egy kapcsolót, stb. Rengeteg hasonló véletlen lehet, s balesetet is idézhet elő, ezzel veszélyeztetve az utasok, és a saját testi épségét.

Kérem, a Nógrád Volán vezetőjét ne marasztalják el, csak figyelmeztessék, hogy az ilyesfajta utazás balesetveszélyes, és ha nem tévedek tilos! Ne vonják meg pénzétől és ne is küldjék el, mert ezen a kis kihágáson kívül a munkáját megfelelően végezte.

Tisztelettel: H. István, Budapest
58 Tovább
«
12

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek