Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Hetek óta nem működik a mozgólépcső Kőbánya-Kispesten

Olvasóink az alábbi levelekben arra panaszkodnak, hogy Kőbánya-Kispesten az új metróállomáson hetek óta rossz a mozgólépcső, és az egyik felvonó. Gyanítom, hogy a háttérben nem egy javíthatatlan műszaki hiba van, csupán a bevásárlóközpont tulajdonosa és a BKV nem tudja eldönteni, hogy kihez tartozik az a lépcső. Ugyan ez volt a vasúti vágányoknál lévő mozgólépcsőknél is, akkor az utasok azért kellett nehéz csomagokkal lépcsőzni, mert a BKV és a MÁV összeveszett azon, hogy kié a masina:

Kedves BKV-figyelő!

A Kőbánya-Kispesten tapasztalható állapotok miatt fordulok Önökhöz. A panaszom a következő: a metróról leszálló utasok egy mozgólépcsőn tudják megközelíteni a buszokat és a bevásárlóközpontot. Ez a lépcső hetek óta rossz, el van zárva, így aki a vonat végén utazik, annak az állomás közepéig kell gyalogolnia, hogy felsétálhasson a lépcsőn.

Kérdésem az volna: Egy éve se adták át az állomást, máris hetekre leállítják a lépcsőt. ez normális? Azt már hozzá se teszem, hogy hetekkel az átadás után még mindig nem mentek a mozgólépcsők…

Üdvözlettel:

G. Andrea

 

Tisztelt BKV-figyelő!

Hetek óta nem használható KÖKIN a felvonó, azt írja ki ,hogy "üzemen kívül". A nehezen közlekedők, a kerékpárt a vonatra vivők, babakocsisok, reptérre guruló bőrönddel utazok  stb. nevében nem lehetne mégis "üzemel" állapotba hozni?

A. Vilmos

0 Tovább

Csak nyolc kerékpár szállítható a fogaskerekűn

Az alábbi levelet azért teszem közzé, mert több félreértés is olvasható benne, és ezeket tisztázni szeretném. Olvasónk azért fordult hozzánk, mert felháborítónak tartja, hogy csak 8 darab bicikli szállítható a fogaskerekűn, és nem érti, hogy a BKV miért ragaszkodik annyira ehhez a szabályhoz, amikor sokkal több kerékpár is elférne a kocsikban. Az első félreértés, hogy nem a BKV, hanem a Nemzeti Közlekedési Hatóság ragaszkodik a szabályhoz, ugyanis ők találták ki, hogy csak nyolc, és nem több, ezt pedig a cég kénytelen betartani, különben megbüntetik. Azért pont ennyi, mert a hatóság szerint ennyi szállítható biztonságosan, és ennyi fér el kényelmesen. Tehát ebben legkevésbé a BKV a hibás:

Tisztelt BKV-figyelő!

Erről a témáról érdemes lenne írni a blogon.

Valamilyen oknál fogva csak 8 kerékpár szállítható a fogaskerekűn egyidejűleg, és ezt a szabályt egy ideje be is tartatják keményen. Csakhogy semmi racionalitás nincsen ebben a szabályban. A kerékpár nélküli utasokat nem zavarják a kerékpárok, hiszen sosincs annyi utas, hogy nem lenne elég hely. Most viszont félig üresen mennek fel a fogasok, mégsem engednek be több biciklit. Simán elférne 20 bringa is, de csak 8-at engednek be.

Milyen jogon tagadják meg a felszállást azoktól, akiknek érvényes vonaljegyük, bérletük van? Miért nem lehet 8-nál több biciklit szállítani, amikor bőven lenne elég hely?

Ma pl. több olyan szerencsétlenül járt biciklis is volt, akiket KETTŐ szerelvényre sem engedtek fel, ezért 50 percet kellett várniuk feleslegesen. Pedig félig üresen ment fel mindkét fogaskerekű. Miféle nevetséges szabályozás ez?

És ha a BKV a csőd szélén áll, akkor hogyan van pénze alkalmazni csak azért embereket, hogy a 8 biciklis szabályt betartassák? Ezek az odaállított "ellenőrök" nem is kérik a jegyeket, csak a 8 biciklis szabályra figyelnek.

A BKV-nek alkalmazkodnia kell az utasigényekhez. Az utasigények pedig a következők: jó időben, főleg hétvégén, annyi biciklis használná a fogaskerekűt, hogy indokolt lenne ebben az időszakban az első kocsit csak bicikli szállításra kijelölni, és oda annyi biciklit lehetne betenni, amennyi befér.

Üdv.

29 Tovább

Egy vidéki ember BKV-s kalandjai

Olvasónk, Zsolt vidékről keveredett fel Budapestre, a Keleti pályaudvarhoz. Metróval, vagy a 7-es busszal szeretett volna tovább utazni, de a tájékoztatás hiánya miatt a metrót nem találta meg. Ezután jegyet szeretett volna venni, de a pénztár zárva volt, az automata pedig nem fogadta el a pénzét, így nagy pakkokkal, fájós lábbal, gyalog indult el a Blaha Lujza tér felé. Tényleg, tudja valaki, hogy az "új" metrólejáratnál miért nincs kint a metró logója?

Tisztelt BKV-figyelő!

Szeptember 17.-én történt Budapesti "élményemet" szeretném megosztani Önökkel:

Rendszerint gépkocsival mozgok, ha lehet, mindenhová, (mozgásszervi gondjaim vannak), de tagnap mégis úgy döntöttem, hogy Fővárosunkba vonattal megyek. Az IC gyors, pontos, kényelmes volt, régen utaztam így, kellemes, pozitív élmény volt. A bonyodalmak az érkezés után kezdődtek.

45 Tovább

Ennyit ér a büntetőjog

Van aki semmiből nem tanul. Ilyen W. Nándor is, alias Snik. Mint azt tudjuk, 2008. március 20-án a Fehérvári úton, akkor még ismeretlen okokból kisiklott egy villamos. A BKV-figyelőn publikált képek, és videók alapján, olvasóink segítségével hamar kiderítettük, hogy a villamos nem magától, hanem az sínre helyezett újságkötegtől siklott ki. Hamar megtaláltuk a tetteseket, akik voltak annyira hülyék, hogy a villamos oldalán hagyták "aláírásukat" is, hisz a villamost a kisiklatás után összefirkálták. A firkálók, és kisiklatók között is ott volt Nándor barátunk, akit átadtunk a rendőrségnek. Barátainkat az iskolából rángatták el kihallgatásra. Természetesen akkor országos visszhangja lett az ügynek, a történet és a blog is bekerült az országos médiába.

Úgy tűnik a vér nem válik vízzé. Nándor ismét megjelent a neten, ahol egy friss munkáját mutatta meg az ismerőseinek. Nincs nagy szerencséje, mert egy barátja ismét megosztotta velünk is a képeket, amiket alul ti is megnézhettek.

147 Tovább

Miért zárják le a sorompót 10 perccel előbb?

Sűrűn járok busszal olyan vonalakon, melyeket vasúti átjáró keresztez. Nyáron többször ültem 10-15 percet a buszon a melegben, 1-1 áthaladó busz, HÉV miatt. Vajon miért zárják le a sorompókat akkor, amikor a HÉV (vonat) még az előző megállóban van?
 
Tisztelt BKV!
 
Reggelente szenvedő alanyai vagyunk annak, hogy ha a Szentendre útról a Kaszásdűlő HÉV megállót szeretnénk gépkocsival keresztezni (oda járnak iskolába a gyerekeink, így időre kell érkezni), akkor rendszeresen több mint 10-15 percig is eltart, amíg a feltorlódott kocsisor átkel a HÉV átjárón. Naponta fordul elő, hogy még csak feltűnik a HÉV a távolban, amikor már pirosra vált a szemafor, így a gépjárműben várakozva végignézzük a szerelvény beérkezését az állomásra, a le- és felszállást, majd a HÉV áthaladását a kereszteződésen. És a fehér villogó jelzés "elmarad", mert az ellenkező irányból is feltűnik egy HÉV, és kezdődik minden előlről.
 
Sorompók közé szorult autók. Illusztráció
 
Az már tényleg pech, de ilyen is volt már, hogy a 3. vonat is megérkezett... Tudnának esetleg tenni valamit ennek a közlekedési anomáliának a megszűntetésére? Nem lenne elegendő ténylegesen csak a HÉV indulása előtt néhány másodperccel pirosra állítani a lámpát? Sajnos sokszor tapasztalom, hogy a türelmüket elvesztő autósok a pirosban hajtanak át, ami balesetveszélyes, de sajnos egyre több követőre talál. Külföldi példák bőven akadnak, hogy csak a lehető legszükségesebb időre zárják le az áthaladás elől a forgalmat, ez sokat segítene ebben az esetben - és rajtunk is.
 
Bízva segítő szándékukban,
 
Tisztelettel: Huhn Ágnes
114 Tovább
«
12

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek