A budapesti közösségi közlekedésben szolgálatot teljesítő autóbuszok többsége már elérte, vagy meg is haladta a gyártáskor tervezett élettartamát. Az 1365 darabos autóbusz-állomány közel felét még a 30 évvel ezelőtti műszaki színvonalat képviselő Ikarus 200-as járműcsalád adja, amely az akadálymentesség követelményét sem teljesíti. Ahogy a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV 2010-ben bejelentette: az öreg Ikarusok esedékes felújítása helyett - a buszpark nagy arányú új járművekre történő cseréjét célzó program megindításával párhuzamosan - használt járművek beszerzésére indít pályázatot.
A buszpark cseréjének beindításával sem lehet azonnal lecserélni az összes öreg járművet, felújításuknál azonban gazdaságosabb és környezetbarátabb az alacsonypadlós, fiatalabb használt járművek beszerzése, ráadásul az alacsonypadlós járművek a szolgáltatás színvonalát is növelik, olvasható a Budapesti Közlekedési Központ közleményében.
Használt, alacsonypadlós Van Hool autóbuszok érkeznek Budapestre
Eladták az Alstom metrókat
A BKV-figyelő információi szerint az Alstom eladta azt a 19 darab metrószerelvényt, ami Lengyelországban várta a Budapestre szállítást. Úgy tudjuk, hogy hamarosan a BKV-nál lévő szerelvényeket is elszállítja a gyártó, így rövidesen pont kerülhet az évek óta húzódó metróügy végére.
Az [origo] megkereste az Alstomot, akik egyelőre tagadják a BKV-figyelő állításait. Az Alstom arról tájékoztatta a hírportált, hogy a 19 szerelvény még mindig a szállításra vár. Az elmúlt az években a BKV-figyelő azon állításait is cáfolta a cég, hogy a Metropolis szerelvények ajtajai, fékei hibásak, és a szerződésbontás tényét sem ismerték be, azonban minden esetben kiderült, hogy a BKV-figyelő állításai valósak.
A nap képe: Táblacsere
Biztos emlékeztek még arra a bejegyzésre, melyben a fejjel lefelé felszerelt dohányzást tiltó táblákat mutattuk be nektek. A BKV a táblacseréknél nem bízta a véletlenre a dolgot, külön kis csapat kapta ezt a feladatot. Köszönjük a fővárosnak, hogy megtalálták a helyét annak a pár millió forintnak, amit már nem tudtunk volna mire elkölteni.
Metrótűz: Voltak olyan dolgozók, akiket bezártak a füsttel teli állomásra
Az áprilisi metrótűzzel kapcsolatban több olyan hiányosságra is felhívták a figyelmünket olvasóink, melyek azt bizonyítják, hogy nem csak az utasokra, a dolgozókra is magasról szarik tesz a BKV. Mivel a BKV-figyelőnek nem csak az utasok, a tisztességes dolgozók is fontosak, megosztjuk a nyilvánossággal ezeket a hiányosságokat, hátha valakit felelősségre vonnak végre a tűz és a sorozatos szabálytalanságok miatt...
2011. április 19-én kigyulladt egy metrószerelvény az Árpád híd és a Forgách utca között. Az eset idején a Forgách utcai állomáson épp két szerelvény tartózkodott. Mint azt olvasóink tudják, ezen az állomáson négy kijárat is van, tehát az állomás viszonylag gyorsan kiüríthető. Az éppen szolgálatban lévő forgalmi dolgozó példás gyorsasággal cselekedett, és az utasokat kiküldte az állomásról, majd mind a 4 kijáratot lezárta és a kulcsot magával vitte. Éppen csak az állomáson tartózkodó személyzetről feledkezett meg, így volt akinek ki kellett törnie az ajtón az üveget, hogy ki tudjon menekülni, ne fulladjon meg az akkor már gomolygó füstben. Az megborzasztóbb, hogy információink szerint volt olyan főnök aki mobiltelefonon azt kérte a Forgách utcánál álló metróvezetőtől, hogy szabályosan kapcsolja ki, áramtalanítsa, rögzítse a vonatot úgy, hogy már szinte semmit nem lehetett látni a füsttől.
"Zavar, de rágyújtok" - hogyan működik a cigitilalom a megállókban?
Van, aki kiszámolja a füstmentes terület határát, van, aki fél a büntetéstől, mégis rágyújt, de van olyan dohányos is, aki szerint teljesen normális, hogy kitiltották a dohányzást a budapesti tömegközlekedési eszközök megállóiból. A negyedéve érvényben lévő cigitilalom megsértése miatt eddig alig büntettek, átlagosan heti egy eset történt, a kiszabott 22 ezer forintnyi bírságból viszont még csak ötöt sikerült behajtani, tudta meg az [origo].
Utolsó kommentek