A BKV-figyelő testvérblogja, a Budapest-figyelő első bejegyzésében a nemrég átadott Markusowszky térrel és az ott elhelyezett hulladékgyűjtőkkel foglalkozik. A teljes bejegyzés ide kattintva olvasható!
A Budapest-figyelő a budapesti lakosok lakókörnyezetében található problémákat tárja fel, és azokra igyekszik megoldást találni. Bővebben a blogról itt olvashatsz!
Budapest-figyelő: Kifolyik a szemét a Markusowszky téri kukákból
Összeütközött két villamos Zuglóban
Kisiklott és összeütközött egy másik villamossal egy műszaki hibás szerelvény Zuglóban, a 3-as villamos vonalán. Sérültek nincsenek, de a Mexikói út és a Bosnyák tér között pótlóbuszok járnak, -adta hírül az Origo.
Kisiklott egy villamos vasárnap este a Nagy Lajos király útja és az Erzsébet királyné út kereszteződésében. A villamost, amely műszaki hibás volt, egy másik szerelvény tolta, amikor kisiklott. A kisiklott villamosnak egy szemből érkező szerelvény nekiment. Sérültekről nem tudni, de a kereszteződést lezárták, és a Mexikói út és a Bosnyák tér között pótlóbuszok közlekednek a 3-as villamosok helyett.
Olvasónk, Krisztián felvétele.
Olvasónk, László felvétele
Csipre cseréli a papírjegyeket a BKV
Megvalósíthatósági tanulmány készül az új, legkorszerűbb technikát alkalmazó elektronikus jegyrendszer bevezetésének költségéről, az elérhető megtakarításról, és a kiépítés ütemezéséről, ha a fővárosi közgyűlés jövő heti ülésén elfogadja az erről szóló javaslatot, -írja az Index.
A Budapesti Közlekedési Központ elkészítette az elektronikus jegyrendszer bevezetéséről szóló alapkoncepciót. A dokumentum szerint az elektronikus viteldíjrendszernek tudnia kell használni bankkártyákat, mobiltelefonokat, vagy a később bevezetendő állampolgári azonosító kártyát. Az elképzelések szerint az utasok egy feltölthető kártyát kapnának, amelyről a leolvasó egyszerűen levonná az egységeket. A rendszer célja, hogy az utasok azonosítása gyors legyen, és a kártyát másra is lehessen használni.
Miért csak a gyengékkel kötekednek az ellenőrök?
Az alább olvasható levélben olvasónk, TheElf a címben feltett kérdéssel foglalkozik. FIKTÍV történetének célja, hogy bemutassa, hogy az ellenőrök miért csak a gyengékkel keménykednek, és miért sétálnak el minden szó nélkül a cigányok és a bűzlő hajléktalanok mellett. Ha elolvastátok a levelet tegyétek fel magatoknak a kérdést: tényleg igazságos ez a pótdíjazási rendszer? Tényleg igazságos, hogy csak azt cseszegetik és büntetik meg, akikkel elbírnak és akiben a pénzt látják, a többieket pedig futni hagyják?
Kedves BKV-figyelő!
Most nem panaszt, csak gondolatébresztőt küldök nektek egy szigorúan fiktív történet formájában. Nagyon sok ellenőrös történet kapcsán hangzik el a válasz: Annak biztosan volt előzménye is. Gondoltam nem árt, ha konkrét személyek, csoportok megvádolása nélkül sikerül rávilágítani arra: A "biztos volt előzménye is" érv nem igazolhat semmilyen verést. Remélem tetszik az írás:
Miért indulnak el a buszok percekkel előbb a végállomásról?
Olvasónk, Zsuzsa és a gyermekei a 185-ös busszal utaznak minden nap. Vagyis csak utaznának, ugyanis a 7:15-ös busz rendszerint percekkel előbb elmegy, holott a busznak ez lenne az első megállója, tehát nem mehetne el ennyivel előbb. Vajon a végállomáson miért nem várják meg az indulási időd? Miért kell percekkel előbb elhagyni az első állomást? Ha van hasonló tapasztalatotok, akkor írjátok meg a kommentek között, vagy küldjetek levelet a bkvfigyelo@gmail.com címre.
Kedves BKV-figyelő!
Szeretnék egy kicsit panaszkodni a 185-ös buszra.
Majdnem minden reggel hamarabb megy el a busz a menetrendjénél, mi pedig hol elérjük hol nem. Az újhegyi sétány megállójánál lakom, ez az első megálló a "végállomás" után. Azért tettem idézőjelbe, mert ez egy körjárat, nehéz végállomásról beszélni. Mivel ugye a mienk az első megálló, nem szedhet össze menet közben fölös időt.
Utolsó kommentek