Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Hamis bérletet árulnak a kutyaól pénztárakban

Alant két érdekes levelet olvashattok. Egyik olvasónk azért írt a BKV-nak, mert az Örs vezér terén használt bérletet gyűjtő biztonsági őrökkel találkozott. A másik utas azért keresett meg minket, mert ugyanitt hamis bérletet vásárolt, ám ezt csak akkor vette észre, amikor az ellenőr meg akarta büntetni:

Tisztelt BKV!

2009. 07.02 reggelén 8.40-50 között az Örs vezér téri megállóban arra lettem figyelmes, hogy a jobb oldali bejáratnál a biztonsági őr-ellenőrök múlt havi lejárt bérleteket kérnek el az utasoktól, és az egyik nagyobb darab úr markában már 20-30 ilyen szelvény is duzzadozott. Csak gondoltam felhívom a figyelmet, mert gyaníthatóan nem hobbi-használtbérlet gyűjtő az úr, hanem egyéb célja volt a lejárt bérletekkel. Kérem nézzenek utána és próbálják meg megelőzni a visszaéléseket. Közvetve mégis csak a az utasoktól tűnik el az a pénz.

112 Tovább

Addig állt a villamos, míg le nem szállt a bliccelő

Néhány perce szálltam le a 41-es villamosról a Déli pályaudvarnál (kocsiszám: 1311), ahol 3 ellenőr dolgozott. Pontosabban 3 hölgy ellenőr. Ebben igazából semmi érdekes nincs, ami miatt említésre méltó, az az alábbi:

A hölgyek a Döbrentei térnél szálltak fel a villamosra, a Krisztina térig szinte mindenkit ellenőriztek. Egy ember volt a villamos közepén, aki akadékoskodott. Nem volt jegye, leszállni sem akart, és amikor az ellenőr beszélt hozzá, az ablakon kifelé bámult. Megszoktuk az ilyet. Az ellenőr egy kicsit vár majd továbbmegy. De most nem így történt. Az ellenőr előrekiabált, hogy "Kolléga, szóljon a villamosvezetőnek". Pont indult volna a villamos, záródtak az ajtók, amikor azok visszanyíltak, és tudata lett az utasokkal, hogy mi innen addig nem megyünk tovább, amíg az úr le nem száll vagy nem fizet.

89 Tovább

Minden pénzt a biztonsági őrökre költenek?

Olvasónk nem érti, hogy az utasok pénze BKV-n belül hová tűnik. A buszok lerobbannak, a villamosok állapota katasztrofális, a metrókról nem is beszélve. Szerinte pénzt ellenőrre és biztonsági őrökre költenek. Az is kérdés, hogy megér 9000 forintot ez a szolgáltatás?

Kedves BKV-figyelő!

Nem túl régóta, mindössze két éve lakom pesten, és ez idő alatt kénytelen vagyok igénybe venni a BKV-t is, hogy otthonomból eljussak a munkahelyemre. Ez idő alatt mindig is bérlettel jártam, bár a munkahelyem nem fizeti, így magamnak kell kinyögnöm a rá való pénzt. A város különböző útvonalain járva azonban megdöbbentő, mennyire elszaporodtak az ellenőrök. Ott állnak minden metrólejáróban, olykor keselyűkként várják a bliccelőket mozgólépcső tetején, megjelentek az Árpád hídnál, a Kálvin térnél, hogy csak két helyet említsek. Szó se róla, a lefelé való ellenőrzést igazságosnak tartom, nem ez a bajom a BKV-vel. A problémám az, hogy én havonta 9000 ft-ot fizetek (jelenleg, s lesz ez még több is!) azért, hogy utazhassak. De valahogy mégis úgy érzem, inkább kifizetem az ellenőrök hadseregét, s csak nagyon kis százalékot költök ebből utazásra. Nem vagyok biztos benne, hogy egy BKV-ellenőr kap-e fizetést akkor is, ha nem ad ki büntetést. Ha kap, akkor a jegy- és bérletvásárlók fizetik ki az ő kiskirálykodását, ha nem kap, akkor viszont a lehető legvisszataszítóbb állás a világon, hiszen a szerencsétleneken élősködik.

Mindeközben, hogy én és jó néhány utastársam havi 9000 ft-ot fizet, egy háztartásban ez rúghat sokkal fájdalmasabb összegre is, a buszok lerobbannak két megálló között, a metrókocsik ülései kijárnak a helyükről, még a hiper-új combino-villamosok ülései is kényelmetlenek, a többi villamos állapota katasztrofális, a négyes metró évek óta sosem fog elkészülni. Karszalagokra azonban van pénze a BKV-nek.

A.R.M.

26 Tovább

Nagyobb figyelmet fordítanának a turisták tájékoztatására

Nem könnyű Budapesten turistának lenni. Ha valaki egy másik városból, országból, földrészről, vagy bolygóról idetéved, akkor szinte semmilyen tájékoztatást nem kap arról, hogy mit merre talál, és az tömegközlekedéssel hogyan közelíthető meg. Csak hosszas kutatómunka árán tudják meg, hogy olyan turisztikai látványosságok, mint a Vár, a Parlament vagy a Citadella stb. hogyan közelíthető meg a BKV járataival. Sajnos a járművek utastájékoztató rendszere sem tud más nyelven, csak magyarul (kivéve a reptér buszt), így ha a turista meg is találta a keresett járatot, azon utazva nem tudja, hogy hol kell leszállni róla, mert ilyen tájékoztatást nem kap.

A BKV-nál végre felismerték a hibát. Az Utaskapcsolati osztály egy koncepciót készített az idegen nyelvű tájékoztatásról, melyet az osztályvezető továbbított nekem véleményezésre. De nem csak az én véleményemre kíváncsi, hanem a tiétekre is, ezért én a koncepció alapján néhány bekezdésben összeszedtem, hogy szerintem milyen lenne a megfelelő, turistákat tájékoztató rendszer. Nektek annyi a dolgotok, hogy az én verziómat véleményezitek, kiegészítitek. A BKV utaskapcsolati osztályán figyelik a hozzászólásokat, írjátok őket bátran! :)

161 Tovább

Betontömbökkel a beparkolások ellen?

Olvasónk érdekes javaslattal fordult a BKV-hoz a 72-es trolibusz pótlásával kapcsolatban. Tapasztalata az, hogy az utcák sarkainál az autók olyan szerencsétlenül állnak meg, hogy a busz egyik utcából a másikba nem tud kikanyarodni, így feltartja a forgalmat és a menetrend is felborul. Az utas szerint az ilyen helyeken fizikailag lehetetlenné kellene tenni a parkolást. Íme a ügyfélszolgálatnak írt levele:

Tisztelt BKV!

A 72-es trolipótló buszokkal kapcsolatban lenne észrevételem. A busz a Rippl-Rónai utcán át kerüli ki a Munkácsy utcán zajló csatornaépítést, de szerintem ez nem szerencsés megoldás. Az utca szûk, két oldalán parkolnak, a közepén egy építkezés miatt el van zárva a járda és az úttest egy része. Normál esetben éppen hogy elfér a busz, de sajnos az autósok nagy része nem veszi figyelembe a sarkokra kihelyezett tiltótáblát és odaparkolnak, így naponta tucatszor kényszerül a busz arra, hogy megálljon, megvárja, amíg az akadályt képző autó elmenjen, és csak aztán tud kikanyarodni a Szondi utcára. Ez természetesen hatalmas dugókkal, dudálással és anyázással jár. (Gondolom, a buszsofőrök ezt már többször jelezték a cégen belüli illetékeseknek.)

51 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek