Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Rendszeresen rátámadnak a járművezetőkre

Sokszor olvashattatok már itt a blogon olyan bejegyzéseket, amikben utasok leírták, hogy gyalogosok, autósok hogyan támadták rá a BKV egyébként türelmes, szabályosan közlekedő alkalmazottaira. Legutóbb egy olyan poszt jelenet meg, amiben olvasónk leírta, hogy egy szabálytalankodó gyalogos hogyan törte be a busz szélvédőjét. Egy másik olvasónk most hasonló észrevételt küldött:

67 Tovább

Több milliárdos fejlesztés a BKV-nál

Kevesebb átszállás, kényelmesebb közlekedés a budai villamoshálózaton

A KIKSz Zrt. és a BKV Zrt. a mai napon írja alá azt a támogatási szerződést, amely biztosítja, hogy európai uniós társfinanszírozással valósuljon meg az a több milliárdos fejlesztés, amely naponta 100-110 ezer ember utazását teheti majd kényelmesebbé a fővárosban. A "budai fonódó villamosközlekedés megteremtése" - elnevezésű projekt célja egy egységes, menetrendileg teljesen összehangolt, észak-déli irányban átszállás nélkül használható budai villamoshálózat kialakítása. A fejlesztés első, több mint 6,5 milliárd forintos költségvetésű üteme az Óbuda és Belső-Buda közötti villamos-összeköttetés fejlesztését célozza. Az EU által nyújtott támogatás 4,6 milliárd forint, a központi költségvetés több mint 800 millió forintot, a BKV pedig 17%-os, 1,1 milliárd forintos önrészt finanszíroz a teljes összegből. A beadott pályázatot az NFÜ - Bíráló Bizottsága 2008. október 10-én jóváhagyta, a kormány pedig 2009. március 4-én döntött a projekt támogatásáról. A kivitelezés várhatóan 2010. végére valósul meg.

0 Tovább

Inkább megfullad, de az ablakot nem nyitja ki

Minden járművön van 1-2 hisztis utas, akik rátámadnak arra az utasra, aki a hajléktalant leparancsolja a buszokról, villamosokról, mert szerinte a hajléktalannak joga van utazni, és nem szabad bántani. Olyan utasból is sok van, akik inkább megfulladnak, de nem nyitnak ablakot még akkor sem ha kibírhatatlan húgyszag van az utastérben:

Kedves BKV-figyelő!

Már egyszer küldtem ide levelet, így talán vannak, akiknek nem meglepő, hogy a 188E busszal szoktam utazni.

A napokban késő délután akartam bemenni a városba Budaörsről, olyankor már javában járnak haza a dolgozók (pl.: a Tetra Pak-ból). Sajnos azonban nem minden becsületes dolgozó tartja tiszteletben a higéniai alapkövetelményeket. Tehát húgyszag volt az egész buszon egy utas miatt. Nem kellett sokat filóznom, ki lehet a kakukktojás, külső alapján rögtön bemértem a probléma forrását. Egy pár perc után megelégeltem, hogy minden ablak zárva van, s gondoltam, kinyitom az ablakot. Ha valaki látta a 100m-es világcsucsfutó videóját, akkor felejtse el, mert tizedmásodpercek alatt ott termett a busz végéből az illető, ordibálva, hogy: "ne nyissa ki! Ne nyissa ki! huzat van!"

Ez lehet, de 12 fok is volt, senkit nem zavart, de legalább levegő jött volna. DE ezzel a mondatával rögtön be is húzta az ablakot, és egy jó nagyot a pofámba lehelt. Élmény volt. Mintha törvény tiltaná, hogy lélegezzek.

Mindezek miatt tartok ki amellett, hogy nagyobb részben rossz az utazási élmény a hülye, igénytelen utasok miatt, mintsem a BKV dolgozók miatt.

Gondolom mindenki tud mesélni hasonlót!

131 Tovább

Augusztus 22-én jöhet az új paraméterkönyv

Egy olvasó hívta fel a figyelmem a VEKE weblapján található írásra, ami a 2009-es paraméterkönyv tervezetét tartalmazza. Az írásból kiderül, hogy augusztus 22-től több járat ritkul, több pedig sűrűbben fog járni, amennyiben elfogadják a tervezetet.

1-es és 1A villamos: az 1-es munkanap napközben sűrűbben közlekedik. Az 1A pénteken délután egy órával korábban indul be, és egy órával korábban leáll. Mindkét változás augusztus 22-től lép életbe.

3-as és 62A villamos: a 62A szombaton egyáltalán nem, valamint munkanap 21:30 után nem közlekedik a paraméterkönyv-tervezet szerint. Szombaton délelőtt a 3-as villamos viszont 10 helyett 7-8 percenként indul, és reggel 4:36-kor is többletmenet kerül beiktatásra a Mexikói úttól. A változások bevezetési időpontja: a reggeli üzemidő bővítése tekintetében 2009. június 6., a hétvégi közlekedési rend módosítása tekintetében 2009. augusztus 22.

5-ös autóbusz: mindennap este 23.23-kor többletindulás lesz a Pasaréti térről, így csökken az utolsó nappali és az első éjszakai járatok közötti hézag június 6-tól.

11-es autóbusz: a Nagybányai úti végállomás átépítésének köszönhetően alacsonypadlós járművek is közlekednek a vonalon, részleges Localo-üzem várható június 6-tól.

16-os autóbusz: a régi, hosszú 16-os egyesületünk javaslatára történt visszaállításának helyességét visszaigazolták az önálló szakasz növekvő utasszámai: ennek megfelelően a 16-os munkanapokon napközben és délután, valamint hétvégén sűrűbben, 6 percenként közlekedik majd kezdeményezésünkre, egyidejűleg a 16A és a 116-os közös követése 6 percre ritkul. A változás június 6-tól lép életbe

16A autóbusz:
hajnalban és késő este is többlet meneteket teljesít, meghosszabbodik a Budai Vár elérhetőségének időtartama

21-es villamos: munkanap a két csúcsidő között 12 helyett csak 15 percenként indul augusztus 22-től.

114 Tovább

Miért nincsenek összehangolva a járatok?

Elég, ha egy busz néhány percet késik, és az utasok lekéshetik a csatlakozást egy másik megállóban. Olvasónk is erre panaszkodik, mert szerinte a 88-as busz össze-vissza jár, hol késik, hol pedig előbb megy el. De ha a buszok együtt állnak be a megállókba akkor sem várják meg az átszálló utasokat, pedig csak fél percet kellene várni. Az utasok lekésik a buszt, és 15 (más járatok esetén 30-60) percet várnak a következőre. Tisztában vagyok vele, hogy nem várhatja be minden busz a másikat, de vannak helyek, ahol erre nagy szükség lenne.

Kedves BKV figyelő!

Lehet, hogy már elcsépelt téma, de a mi mindennapjainkban annál zavaróbb problémára szeretném felhívni a figyelmedet és rajtad keresztül talán a BKV figyelmét is. Kénytelen vagyok rajtad keresztül, mert a BKV-tól úgy is csak egy sablon válaszra futná.

Ez a probléma nem más, mint a járatok összehangolatlansága. Egy hónapja párommal kiköltöztünk Budaörsre, annak is a kinti részére, ahol már csak a 88-as busz jár. Amióta ezen a járaton a VOLÁN járművei közlekednek rendszeresek az 5-10 perces késések. Sőt ami legdurvább, hogy ennek az ellenkezője is rendszeresen előfordul, hogy a busz 5-10 perccel hamarabb jön. Mivel ez a busz csak fél óránként jár, ezért ez elég nagy problémákat tud jelenteni.

32 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek