Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A BKV archívumból (UPDATE)

UPDATE1: Annyi hülyeséget hordtam itt össze ma délután, hogy magamra sem ismerek. Bár a negatív visszajelzések száma csekély volt, még sem engedhetem meg, hogy egy ilyen közérdekű blogon, a saját (egyébként alaptalan) sértettségemnek adjak helyet. Nem akartam én rosszat senkinek, csak hülye voltam, na! Bocsi az Indextől, meg a blogtól, meg az olvasóktól. Az vígasztal, hogy ilyen nem csak velem esik meg ;)

Ezek a videók a BKV archívumából kerületek elő, és előszeretettel játszotta őket a Filmmúzeum nevet videó, sikeres TV-csatorna. Tudom, hogy az olvasók szeretik a különlegességeket, a BKV-is izéket, itt a lehetőség megnézni, milyen is volt a BKV régen. Jó szórakozást!:)



32 Tovább

Álmában csönget még egy picit...

Az autózz! blogon jelent meg nemrég az alábbi videó:

Akit érdekel, hogy szívatja meg az autós a tömegközlekedőt, odaát elolvashatja a cikket, és megnézheti az élesebb képet, és kommentálhat is! Erre >>>
0 Tovább

Majd észreveszik, és sétálnak

Mondhatta magában a kedves BKV dolgozó, mikor úgy döntött, hogy nem tájékoztatja az utasokat, hogy a 79-es troli egyik megállóját megszüntetik. Alant az utas levele olvasható.
Kedves BKV figyelő!

Mivel minden nap több órát utazom bkv járművekkel, tapasztaltam már néhány érdekes dolgot..Eddig nem írtam meg, de ez úgy éreztem, hogy már sok. Ma(2008. március 7.) gondoltam, hogy a Dózsa György(metróállomás) útnál trolibuszra szállok, mégpedig a 79esre, a Jászai tér irányába..Nem először utaztam így, már évek óta használom ezt a járatot..Felérve az aluljáróból az alábbi látvány fogadott(mellékeltem a képet). Néztem is nagy szemekkel, hisz ilyen esetben legalább egy kis narancssárga cetli szokott figyelmeztetni, hogy menjek előrébb, hátrébb, oldalra, akármerre pár métert, ahol is megáll a troli. Cetlinek se híre, se hamva, időközben pedig a troli is elszáguldott mellettem, így "nagy kedvvel" gyalog mentem a következő megállóig(ami azért jópár méterre van.), és közben eltűnődtem.

Havi bérlettel a zsebemben legalább egy tájékoztatást sem érdemlek meg, ha megszűnik egy megálló?(és megjegyezném, se a buszon, se a honlapon nem találtam erről szóló értesítést.)
22 Tovább

Máshol ez természetes

Hello BKV Figyelő!

Ma olvastam a hírt, miszerint, idézem: „Február 20-ától (szerdától) a 21-es, 90-es és 105-ös autóbuszok vonalán a XII. kerületi Királyhágó téri megállóhelyen a járművek egymás bevárásával segítik az utasok átszállását a továbbközlekedő autóbuszokra. 2008. február 19.”

Kérdem én: miért csak 2008 februárjában jutunk el oda, hogy egy ilyet bevezessen a BKV? És miért nem teszi ezt meg minden járatnál, minden kapcsolatnál? Órákig sorolhatnám, hogy hányszor és hogyan késtem le csatlakozást, mert elment az orrom előtt. Ezzel bosszantva nap, mint nap. Miért nem szervezik úgy, hogy ez mindenhol érvénybe lépjen? Mikor fogják ezt szabályba adni, amit a jobb lelkű sofőrök megtesznek: megvárják a felszáll/átszálló utast. Ezzel marha sokat lehet(ne) lendíteni a pozitív megítélésen, jóval többet, mint bármiféle kampánnyal.

Üdv: Rocko
15 Tovább

Riporter kérdez, az ellenőr válaszol

Talán nincs is olyan hét, hogy ne kerülne ki cikk az ellenőrökről. Napi rendszerességgel kapok olyan leveleket, mely valamilyen hiányosságra hívja fel a figyelmet. Nagyrészt az utas mellé szoktam állni, főleg ha a jegyellenőrzés verekedésbe fajul.

Néhány hete megkeresett egy neve elhallgatását kérő fiatalember, azt állította magáról, hogy BKV ellenőr, és kérte, hadd szólaljon meg, hogy képviselhesse a másik oldalt. Válaszoltam neki, és megbeszéltünk egy interjút, mely a múlthéten le is zajlott. Lehet, hogy pofátlan kérdéseket is feltettem, de úgy érzem, ha adott egy ilyen lehetőség ki kell használni. Továbbiakban is tervezünk hasonló interjúkat BKV dolgozókkal, vagy hozzátartozóikkal, erre jelentkezni lehet a blog e-mail címén!


Kezdjük a legfontosabb kérdéssel. Miért lettél BKV-ellenőr? Mi motivált erre?

Hogy miért lettem ellenőr? Egy srác otthagyja a szociológiát, feljön Pestre, elmegy egy építkezésre dolgozni, aztán kirakják, mert előre szól, hogy jóindulatú daganat miatt lenne egy hónap táppénze. Kétségbeesésében, és mert ajánlják a munkát, mert kíváncsi, mert poén, mert miért is ne, elmegy ellenőrnek.


Hogy és Hol kezdődik egy munkanapod?

Bosnyák tér. Nagyjából 30-35 fős műszak jelenik meg a diszpécserablakok előtt, leadja a jegyzékét, bemutatja a jegyszerelést, megkapja az aznapi beosztását, és kirajzik a kijelölt járat(család)ra. Ebben az időben előfordulhat, hogy a hétköznapi utas rémülten szemléli, ahogy szabályosan szolgálati járat lesz a piros hetesből, hármas-hatvankettesből, esetleg százhetvenhármasból. Egészen ritkán az ellenőrök közé keveredik egy aljasabb főellenőr is, aki rákényszerít 2-3-4 embert a társaságból, hogy a kimenő járatot is lenézze. A kiadott járatokon már jóval elfogadhatóbb a munkamorál, a csapatok többsége egészen rendesen dolgozik.

Az egyszerűség kedvéért vegyünk egy Combinós napot. A járatok teljes hosszán dolgozni nem szokás, a két végét szoktuk lefogni, a Blaha és a Nyugati között többnyire mozdulni sem lehet. az egyik oldal Boráros-végállomások, a másik Jászai-Moszkva szakaszt jelent. A Combinót én személy szerint nem szeretem, nekem túl nagy a jármű, de hál' istennek néha vissza-visszatéved egy-egy Ganz is...


Mennyi pihenőt kaptok egy munkanap?

Amennyit csinálunk magunknak, pontosabban előírás szerint télen van 10 perc melegedésre lehetőség óránként, de ha felszállunk egy járatra, saját jogon dönthetünk úgy is, hogy nem húzunk karszalagot. Ilyenkor az idő megy, a munka kevésbé. Továbbá napi egyszer 20 perc kajaidő van. Persze olyan is van, hogy egy-egy villamos elmegy, mert a dohányzó kollégát mégsem kényszerítjük arra, hogy eldobjon egy egész cigit.


Bevallom őszintén, nekem ellenőrökkel villám találkozásaim vannak, az is elég ritka. Kéri a bérletet, előkotrom, megmutatom, majd tovább megy. Van, hogy köszön, van, hogy nem. Viszont mindig nézem egy-egy ellenőrzés menetét, mit jegyzetelnek az ellenőrök folyton?

A jegyzéket töltik. Fel kell rá vezetni, hogy mikor száll le az ellenőr a járatról, mi a járat száma, a vonal, hány utast ellenőrzött, és hogy mi történt. Ezen kívül a jegyzéken fel van tüntetve a jegyzék összes lényeges, dokumentálandó része, mint pl. a folyamati jelentések(csekkek), helyszíni pótdíjelismervények, kobzási tömb, vonaljegyek, áfás-s számla. Ezt kezdéskor és végzéskor is ellenőrzik a diszpécserek a Bosnyákon.


Pótdíjazás. Hogy zajlik ez le?

78 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek