Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Megbüntethet az ellenőr, ha rossz jegykezelő?

Hónapokkal ezelőtt készítettünk egy tesztet, melyből kiderült, hogy a BKV időbélyegzős jegykezelői csalnak. Sok estben csak +/- 15 percet, de volt olyan eset is, amikor az érvényesítés pillanatában a frissen kezelt jegy érvénytelen volt. Olvasónk, Dániel azt szeretné megtudni, hogy mi a teendő akkor, ha a lyukasztó nem létező időpontot pecsétel a jegyre, és ilyenkor megbüntethetik-e. A véleményeket kommentek formájában várjuk!

12 Tovább

Eltávolították a szolgálati helyéről a gyerekekkel keménykedő biztonsági őrt

Olvasónk, P.M. májusban amiatt írt nekünk illetve a BKK-nak panaszt, mert a fiát és kísérőjét a Fogaskerekűre nem akarták felengedni. A Városmajornál ellenőrzést végző biztonsági őr szerint ugyanis a díjmentes utazást biztosító MÁK igazolvány nem azért van, hogy ők ide-oda utazgassanak vele. A BKK kivizsgálta a panaszt, és az őrt eltávolították az adott szolgálati területről:

Tisztelt P. M!

Hivatkozva a Társaságunkhoz 2012. május 8-án érkezett elektronikus levelére tájékoztatjuk, hogy az abban leírt panasz kivizsgálása megtörtént.

A vizsgálat során megállapításra került, hogy az ügyben érintett biztonsági őr a munkavégzése során szakszerűtlenül járt el, mivel a szolgálati szabályzattal összeférhetetlen módon magánvéleménynek adott hangot, ezért vele szemben a munkáltatói jogkörgyakorló vezetője szigorú szankciót alkalmazott, és eltávolította az adott szolgálati területről.

A jegyellenőrzésben részt vevő munkatársaktól minden esetben határozott fellépést, és szabályos munkavégzést várunk el az érvényes rendeletek betartásával. A Társaságunktól elvárt viselkedési normáknak nem megfelelő munkavállalói magatartást szigorúan szankcionáljuk, mint azt a fentiek is mutatják.

Az okozott kellemetlenségért szíves elnézését, egyben tájékoztatásunk elfogadását kérjük. 

Budapest, 2012. június 11.

3 Tovább

BKK: Csuklós autóbuszok közlekednek szombattól minden hétvégén a Havanna lakótelepre

Május 18-án publikált bejegyzésünkben Benedek nevű olvasónk arra panaszkodott, hogy hétvégente rendszeres az utaslemaradás a 136E busz vonalán. A BKV-figyelő a bejegyzés publikálása után megkereste a Budapesti Közlekedési Központot is, ahonnan ma az alább olvasható közleményt kaptuk.

A BKK vezérigazgatója elrendelte a 136E buszjárat közlekedési rendjének felülvizsgálatát, és ennek eredménye alapján a társaság úgy döntött, hogy 2012. június 16-án, szombattól szóló autóbuszok helyett újra csuklós járművek közlekednek a Havanna lakótelepre.

A Havanna lakótelepen élők utazási igényeinek jobb kiszolgálása érdekében szombattól, azaz a nyári iskolaszünet kezdetétől immár hétvégenként is csuklós autóbuszok közlekednek majd a 136E vonalán.

Az utasoktól érkezett visszajelzések, valamint a vonalon végzett utasszámlálási adatok kiértékelése alapján Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója elrendelte a 136E buszjárat közlekedési rendjének felülvizsgálatát. Ennek eredménye alapján a BKK úgy döntött, hogy 2012. június 16-án, szombattól szóló autóbuszok helyett újra csuklós járművek közlekednek majd hétvégéken is a Kőbánya-Kispest M és a Havanna lakótelep között közlekedő 136E jelzésű buszvonalon.

A metróállomáson épült bevásárlóközpont jelentősen megnövelte a környék autóbuszjáratainak kihasználtságát, ez különösen igaz a Havanna lakótelepre közlekedő 136E autóbuszok kapacitására, amely mára kevésnek bizonyult a megnövekedett utasforgalom kiszolgálására. Szombattól ezért immár hétvégén is a nagyobb kapacitású, kényelmesebb utazást biztosító autóbuszok állnak majd az utasok rendelkezésére.


Kapcsolódó bejegyzés:
Hétvégente rendszeres az utaslemaradás a 136E busz vonalán

8 Tovább

Szakadó esőben várakoznak az utasok a repülőtér 1-es termináljánál

A Liszt Ferenc repülőtér 1-es termináljának bezárása után a BKK az épület elől áthelyezte a 93-as busz megállóját az "A" portához. A probléma ezzel csak annyi, hogy az új helyen nincs fedett utasváró, emiatt a 30 perces követéssel közlekedő buszokra a szabad ég alatt kell várkozni a még a szakadó esőben is:

Tisztelt Gál Mihály Úr!

Egy panaszt szeretnék Ön felé jelezni.

A Liszt Ferenc repülőtér 1-es termináljánál a 93-as busz megállóját a BKK az épület elől (ami viszonylag fedett), áthelyezte kb. 200 méterrel előrébb, az "A" porta kijárata után ahol nincs fedett utasváró.

Ez a járat menetrendileg 30 perces követéssel közlekedik (de a szűkös menetideje miatt néha több is). A minap, szakadó esőben voltunk kénytelenek várni az autóbuszt, és mikor megérkezett, többen jeleztük ezt a járművezetőnek, aki természetesen nem tehet róla. Kérdezném, hogy mikor lesz ez ügyben érdemi előrelépés (megálló vissza helyezése, vagy fedett utasváró)?

Ha jelezné az illetékesek felé, köszönöm.

Üdvözlettel: K. István

4 Tovább

BKK: A Köki Terminál beruházója felel a mozgólépcsőkért és a liftekért

Június 4-én "Hetek óta nem működik a mozgólépcső Kőbánya-Kispesten" címmel megjelent bejegyzésünkben egy olvasónk arra panaszkodott, hogy a BKV hetek óta képtelen megjavíttatni a KÖKI metróállomáson lévő mozgólépcsőt és a buszpályaudvarhoz tartozó liftet. A bejegyzésre a BKK az alább olvasható levében reagált. A válaszukból kiderül, hogy az új létesítmények forgalomba helyezése ellenére az átadási eljárás sajnos - nem a BKV hibájából - még nem zárult le, az eszközökért jelenleg még mindig a bevásárlóközpont beruházója felel.

Tisztelt Gál Mihály!

A BKV-Figyelőn megjelent, "Hetek óta nem működik a mozgólépcső Kőbánya-Kispesten" című cikkével kapcsolatosan az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni:

A Kőbánya-Kispest metróállomás utasforgalmi létesítményeinek átépítése a KÖKI Terminal nevű bevásárlóközpont építésének keretében történt. A bevásárlóközpont magánberuházás, amely lezárultakor - a beruházó és a BKV Zrt. között megkötött megállapodás szerint - a megépült autóbusz és metró végállomás, illetve az azokon működő utasforgalmi eszközök a BKV Zrt. részére átadásra kerülnek. Az új létesítmények forgalomba helyezése ellenére az átadási eljárás sajnos - nem a BKV hibájából - még nem zárult le, az eszközökért jelenleg még mindig a bevásárlóközpont beruházója felel.

Az utasok minél teljesebb körű kiszolgálása érdekében a BKV Zrt. már az átadás lezárulta előtt is vállalta a mozgólépcsők és liftek üzemeltetését, felügyeletét, azonban az átadást mindeddig késleltető vitás kérdések rendezéséig a mozgólépcsők és liftek fenntartási, hibajavítási munkái a bevásárlóközpont beruházója, illetve a berendezés szállítója feladatkörében maradtak. A hibamentes üzemeltethetőségért a BKV Zrt. egyelőre nem tud felelősséget vállalni, mivel idegen tulajdonú eszközök javíttatására a számára közpénzből biztosított működési forrásokból nem költhet. A berendezések üzemeltetése során  felmerült problémákat természetesen a BKV Zrt. haladéktalanul jelzi és a szükséges munkák elvégzésének sürgetését is folyamatosan megteszi mind a beruházó mind a szállító felé.

Jelenleg a  Kőbánya-Kispest végállomáson az érkező metróperonon lévő mozgólépcső valamint az autóbusz pályaudvar peronján lévő lift sajnálatos módon huzamosabb ideje üzemképtelen.  A berendezések garanciális javítására a BKV Zrt. több esetben felszólította a beruházót, illetve a szállítót, kérték intézkedésüket a hiba sürgős elhárítására vonatkozóan. Egyeztető megbeszéléseket és helyszíni bejárásokat is kezdeményeztek, a legutóbbi helyszíni bejáráson határozott ígéretet kaptak a mielőbbi javításra.

A probléma megoldásáig az utasoknak az akadálymentes feljutáshoz az érkező metróperon elején lévő, hibamentesen üzemelő lift, valamint az autóbusz pályaudvaron lévő mozgólépcsők használatát javasoljuk és mindent megteszünk a vitás tulajdoni helyzet (mely egyébként a P+R parkoló megnyitását is késlelteti) rendezésére és addig is a javítás érdekében a beruházó sürgetése érdekében.

5 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek