Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

BKK: Hibázott a forgalomirányító diszpécser

Múlthét pénteken "Fél órát vártak az utasok a 85-ös buszra" címmel megjelent bejegyzésünkkel kapcsolatban a BKK vezérigazgatója vizsgálatot rendelt el, melynek nyomán megállapításra került, hogy a BKK diszpécsere hibázott, amikor nem csoportosított át autóbuszokat a 85E vonaláról a "fekete" 85 vonalára. Részletek alább:

Tisztelt Gál Mihály!

A BKV-figyelő blogon 2012. június 8-án megjelent, "Fél órát vártak az utasok a 85-ös buszra" című bejegyzésben megjelent észrevételek kapcsán az alábbi tájékoztatást adjuk.

Az eset kapcsán a BKK vezérigazgatója vizsgálatot rendelt el, melynek nyomán megállapításra került, hogy a forgalomirányító diszpécser a jelzett esetben hibát követett el. Egy időszakban meghibásodott több 85-ös jelzésű jármű is, melyek pótlására átcsoportosítást kellett volna végrehajtania, ennek ellenére nem irányított át 85E jelzésű autóbuszt a 85-ös viszonylatra. Az érintett kollégánk részére írásbeli figyelemfelhívást adunk ki és törekszünk a hasonló esetek elkerülésére.

Az esetleges kellemetlenségek miatt utasaink elnézését kérjük ezúton is.

Üdvözlettel,

Budapesti Közlekedési Központ
Sajtókommunikációs Iroda

20 Tovább

Csak nyelik a pénzt a BKK jegyautomatái

Biztos van köztetek olyan, aki pórbált már meg BKK (BKV) jegyautomatából jegyet venni. Én régebben többször is próbálkoztam, de sose jártam sikerrel. Vagy egyáltalán nem működött a gép, vagy egyszerűen elnyelte a bedobott pénzt, és cseszett jegyet adni. Néhány évvel ezelőtt teszteltük a budai jegyautomatákat. Akkor 20 gépből 14 nem üzemelt, ami elég rossz arány, úgy gondolom. (A teszten készült képekért kattints ide!)

Várjuk a hozzászólásitokat arról, hogy hol próbáltatok meg legutoljára jegyet venni, és sikerült-e.

Tisztelt BKV-figyelő!

Engem a jegyautomaták szívattak meg. Bár gondolom nem egyedi az eset, de talán mégis érdemes foglalkozni vele:

Május 25-én történt az eset, nevezetesen, hogy villamossal akartam utazni a Petőfi híd budai hídfőjétől a Nyugatiig. Nem volt ugyan jegyem, de bliccelni sem akartam, ezért arra kényszerültem, hogy valahol ott, a környéken vegyek egyet. Lehet, hogy ez a helyieknek nem okoz problémát, de vidékiként nem igazán tudtam, hogy az ELTE körül hol lehet jegyet kapni. Egy másik vidéki sráccal voltam, mindketten utaztunk volna már haza, siettünk.

Kimentünk a hídhoz és látjuk, hogy a megállóban van jegyautomata. Bár az országban mindenki tudja, hogy automatából jegyet soha, mert úgysem működnek, de ez mégis olyan bizalomgerjesztően nézett ki, még összefirkálva sem volt. Megszavaztunk így neki egy esélyt, bíztunk benne, hogy csak lesz ebből jegy. Elővettem 320 Ft-ot, ami egy 200, egy 100 és egy 20 forintos érméből állt. Naiv vidéki otthon sem használ fizető automatát, ha teheti, így nemműködő-automataügyileg tapasztalatlanul elköveti azt a hibát, hogy először a 200 forintosat dobja be. Automata benyeli, majd látványosan semmi. Vissza sem adja.

Utas káromkodik egy nagyot, de a társa csak leinti, hogy milyen balek, még egy automatába sem tudja bedobni a pénzt. Majd ő. Fog egy húszast, bedobja. Semmi. Biztos az lehet a probléma, hogy először dobtuk a pénzt, és még nem választottunk jegyet. Tapiképernyőn kiválasztja a jegytípust, amit ért is a gépezet, de a már bedobott pénzről ezután sem hajlandó tudomást venni. Na, ő bedob még egy húszast, majd most! Lehet tippelni, hogy így sem működött. 240 forintért meggyőződtünk róla, hogy nem megy az automata. Fel is hívtam a hibabejelentő számot, de akkora ott a forgalom, hogy a telefonban semmit sem hallottam, így le is tettem. Másrészt siettünk, harmadrészt, hogy bizonyítom be, hogy én már etettem a szerkentyűt? Bemondásra csak nem adnak vissza pénzt, bár ebben lehet, hogy tévedek. Annyit meg végképp nem ér meg az összeg, hogy Debrecenből futkossak utána.

Ebben a sztoriban nem a 240 forint a lényeges, ennél jóval nagyobb pénzeket is elköltünk feleslegesen. Ami sokkal bosszantóbb, hogy valószínűleg nem én vagyok az egyetlen, aki így járt, és nem csak ennél az egy automatánál. Vajon mennyi bevételt hozhat ez éves szinten? Szerintem sokat. A semmiért.

8 Tovább

Utaspanasz hatására javították meg a kardán hibás metrókocsit

Olvasónk, Balázs egy hónapja levelet írt a BKK-nak, mert a barátnője az egyik metrókocsiban utazva súlyos műszaki hibára lett figyelmes, a padlólemez alól meglehetősen hangos kereplő hangot hallatott. A BKK a bejelentésre egy hónappal később reagált, és mint írják, a levél kézhezvétele után azonnal javították a hibát. Részletek alább:

Kedves Gál Mihály! 

A kezdetek óta olvasom a blogodat, még sohasem küldtem be levelet, azonban ennek is eljött az ideje. Egy hónapja barátnőm egy súlyos hibára figyelt fel metrózás közben, felírta a pályaszámot és az ajtószámot, majd szólt nekem. Küldtem egy emailt a BKK-nak az esetről, és meglepetésünkre a mai nap válaszoltak.

A levelezés nyilvánosságra hozalatával csak azt szeretném elérni, hogy ha bárki észlel egy-egy komolyabb hibát, akkor azt jelentse, mert meglesz az eredménye. Lehet jönni többféle kifogással: a szolgáltatás minőségével, ár/érték arányával, a járművek állapotával, de ezzel nem jutunk előbbre, azzal kell kezdenünk valamit, amink van. Ez a csekély erőfeszítés nem csak a BKV-nak segítség, hanem megóvhatjuk utastársaink testi biztonságát.

Tisztelt BKK!

Tegnapi nap folyamán barátnőm az M2-es vonalon közlekedett, és a 137-as számú metrókocsi 7-1 és 7-4 ajtó között a padlólemez alól meglehetősen hangos kereplő hangot hallatott valószínűleg valamelyik csapágyazás, a jelenség elindulástól a közlekedési sebesség eléréséig, azaz erőátvitel közben volt érzékelhető. Ez a hibajelenség álló helyzetben nem észlelhető, ezért gondoltuk, hogy érdemes lenne szólni Önöknek és esetleg továbbítják ezt a levelet az illetékeseknek és utánanéznek a hiba okának.

Üdvözlettel,
Cz. Balázs

Tisztelt Cz. Balázs Úr!  

Hivatkozva a Társaságunkhoz 2012. május 12-én érkezett elektronikus levelére tájékoztatjuk, hogy bejelentésének kézhezvételét követően az illetékes szakemberek a 137. pályaszámú kocsit átvizsgálták és kardán meghibásodás miatt rendkívüli alkatrészcserére került sor.

Köszönjük segítő szándékú bejelentését.

Budapest, 2012. június 8.

1 Tovább

Fél órát vártak az utasok a 85-ös buszra

Olvasónk, Attila tegnap délután a 85-ös busszal szeretett volna utazni. Néhány perccel fél hat előtt ért a Kőbánya-Kispesti buszpályaudvarra, ahol fél órát várt az egyébként tíz percenként közlekedő buszra. Azon lepődött meg leginkább, hogy ez idő alatt több 85E busz is elment. Attila nem érti, hogy ha több busz is kiesik a vonalról, akkor néhány 85E jelű buszt miért nem "fokoznak le" sima 85-ösre. Véleménye szerint sokkal többen utazhatnának a sima buszokkal, és nem kellene fél órát feleslegesen várni.

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Pesti közlekedő emberként már edzett vagyok, hozzászoktam a BKV által okozott kellemetlenségek elviseléséhez, hozzászoktunk a kimaradó, késő járatokhoz, a kocsi hiányhoz, de azért van, amit nem hagy szó nélkül még az ilyen edzett polgár sem.

A mai napon (06.07-én), délután fél hat után 5-6 perccel szerettem volna a Kőbánya-kispesti  végállomáson felszállni a 85 számú buszra. A megállóban épp egy 85E-s állt, sebaj, megvárom a simát, nekem csak az a jó…(persze nem egyedül én voltam ilyen ott a megállóban).

Nos, összesen három 85E-s busz ment el, tehát kimaradt a menetrend szerint a 17.45-s és a 17.57-s járat is. A buszvezetők természetesen csak azt tehetik, ami a menetlevelükben szerepel, de érdekes módon, érdeklődésemre közölték, hogy azon a ménkű nagy végállomáson, nincs egy felelős szolgálattevő, aki azt mondaná a sofőrnek, hogy te most a 85-s vonalán mész, ez azért elgondolkodtató. Végül 18.02-kor meguntam a várakozást, és a felvilágosítás hiányát, és röhejes, de a két megállónyi utat átszállással !!  végül sikerült megtennem. Nos szeretnék világos választ kapni arra, hogy miként gondolják Önök a hasonló esetek megelőzését megoldani?

Én ugye kifizettem a viteldíj táblázat szerinti összeget, és ezért ELVÁROM, hogy a járművek a kifüggesztett menetrend szerint közlekedjenek. Miután Önöket sem érdekli,  hogy én hogyan teremtem elő a jegy árát, ezért engem sem érdekelnek az Önök belső problémái. Úgy oldják meg azokat, ahogy akarják vagy be kell ismerni, hogy képtelenek ellátni a feladatukat, ebben az esetben majd én megoldom a közlekedésem, veszek egy biciklit például. Esetleg lehetne 10 forint egy jegy, és akkor tudomásul veszem, hogy ilyen fos az egész.

Az a másik kis adalék, hogy miután kirúgták a bérlet elárusító viszonteladójukat, (Önöket fű-fa meglopja érdekes) azóta Kőbánya-Kispesten a metró kijáratánál egy jegyértékesítő fülke van. Én készséggel elhiszem, hogy a busz végállomáson egy bódét felállítani, és egy embert oda ültetni  az Önök logisztikai képességeit meghaladó feladat, de szerintem bármelyik idén érettségizett egy órán belül megoldja. Nagyon szeretném azt is megtudni, hogy a különböző központokban ülő okostojások vajon mikor ültek személyesen a saját cégük járművein, és elégedettek voltak-e az ott tapasztalható meleggel és bűzzel? Mert a légkondis autóból ez nehezen felmérhető.

Végül is kérdem, hogy  az öt perces út helyett várakozással eltöltött fél óra miatt milyen kártérítést tudnak felajánlani?

Üdvözlettel, L. Attila

16 Tovább

Semmit sem ér a kísérőknek járó kedvezmény?

Katalin kisfia magasabb összegű családi pótlékra jogosult, és fogyatékossága miatt csak kísérővel tud eljutni az iskolába, illetve a hazautat is csak kísérettel tudja megtenni. Olvasónk problémája az, hogy hiába utazhat ingyen a gyermekével, hazautazáskor és az iskolába visszautazáskor, amikor nincs vele a fia, nem élhet a kedvezménnyel, tehát teljesárú bérletet kellene vennie. De akkor mi értelme van a kedvezménynek?

Tisztelt Gál Mihály!

Miután a BKV-ból BKK-vá avanzsált cég csak úgy teszi lehetővé e-mail küldését, hogy lakcímemtől kezdve - virtuális értelemben szólva - a cipőméretemig minden adatot meg kell adjak, más módon nem érhető el elektronikusan, valamint, mert képtelen voltam többszöri nekifutásra is átvergődni a pénzzabáló telefon automata "vagy várjon a kezelőre zenés nyugizenéjén", elkeseredésemben az Ön blogján keresztül próbálok választ kapni kérdésemre.

A BKK szíves válaszát köszönettel várom, ha előbb nem, majd a csigapostán eljuttatott levelemre, amelyben szintén megkérdezem az alábbiakat:

Legkisebb fiam magasabb összegű családi pótlékban részesülő gyermek, vele ápolási díjon vagyok. Hatósági igazolványa alapján eddig nyugdíjas bérletszelvény vásárlására voltam jogosult.  A mai napon ezt a bérletszelvényt nem tudtam megvásárolni a Móricz Zsigmond körtéri bérletpénztárban, ahol a 3407 rendszámú pénztáros hölgy (nevét kérésre sem volt hajlandó elárulni, így kénytelen vagyok rendszáma alapján hivatkozni rá) véleménye szerint erre a kedvezményre (a Fővárosi Önkormányzat által biztosított kedvezményre) eddig sem voltam jogosult.

Kérdésem: ha iskolába menet a "kísérés idejére" kedvezményt biztosít a BKK (Fővárosi Önkormányzat), akkor amíg az iskola tart, meg kell-e várjam a gyermeket a helyszínen (az iskola előtt, hiszen bent nem tartózkodhat napközben szülő), mert önálló életvitelre képtelen, állandó kísérőre szoruló fogyatékos személyről van szó, vagy pedig vásároljak teljes értékű bérletet, melyet akkor kell igénybe venni, amikor nem a gyermekkel utazom?

Ez esetben - természetesen - az egész kedvezmény csak szemfényvesztés: hiszen a gyermeket reggel iskolába kell kísérni, onnan hazajönni, majd tanítás végeztével ismét érte menni, majd hazakísérni. Ha tehát gyermekkel utazom, felmutatom a hatósági igazolványt, és rendben van. Ha éppen érte megyek, akkor nincs rendben? Hogy is gondolta ezt a tisztelt rendelet alkotó?

25 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek