Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Hülyeséget csinál a BKV!

Minden idők egyik legrosszabb döntését hozta meg a BKV. A közlekedési vállalat weboldalán lezárult a szavazás a Combino villamosok hűtéséről. A szavazáson a nagyobb nyitható ablak és a középső kocsi részben elhelyezett légkondicionáló nyert. A BKV tájékoztatása szerint augusztus 15-re készül el az első villamos amin bemutatják az utazóközönségnek az új hűtési eljárást. Felhívnánk a BKV zRt. figyelmét, hogy:

  • A Combino villamosokban nem csak középen hanem elől és hátul is utaznak.
  • Az utasok egy része akkor is kinyitja az ablakot, ha megy a klíma hiába a figyelmeztetés. Így csak a körutat fogják hűteni.
  • A nagyobb nyitható ablakok és a klíma variáció elfogadhatatlan, elég hideg levegő fog kimenni az utcára az ajtók nyitogatásával.
  • A szavazáson nem lehetett elfogadható megoldásokra szavazni, az összes megoldás csak FÉL megoldás.
  • Az emberek többsége az egész villamosba légkondit szeretne, azonban ezt Önök senkitől nem kérdezték meg.

Amennyiben tényleg ezt a 2 megoldást ötvözik a villamoson utazók hőség érzete nem nagyon fog változni. Megkérnénk a BKV munkatársait, hogy gondolják át döntésüket és ne hozzanak ismét elhamarkodott döntést!

Reagálnánk még a BKV által kiadott közlemény egy részére is: „A speciális megoldás kifejlesztése nem okozott többletköltséget. A megvalósítás költsége pedig 1/3-a annak, amennyiért az eredeti szerződésben a gyártó cég vállalta volna a beszerelést, vagyis körülbelül 600-700 millió forint.”

Az utólagos beszerelés, bontás, átépítés többlet költséget eredményez ezzel mindenki tisztában van. Hogy ez a megoldás miért lesz olcsóbb? Elmondjuk! A Siemens a gyártáskor a villamos teljes utasterébe légkondit szerelt volna körülbelül 2 milliárd forintért. Mivel a BKV és az önkormányzat ismét az utasok kényelmén próbál spórolni, csak a középső kocsi részbe szereltet klímát ami így utólag olcsóbb megoldás. (természetesen rosszabb is) Akinek van ideje keresse meg a BKV-t és mondja el nekik a véleményét a hűtési eljárásról.

Ne hagyjuk szó nélkül!
73 Tovább

Még fűtenek is a buszon

Hello BKV figyelő!

KB. 1hete törént velem ez a két eset:

fekete 7essel mentem a Cházár András utcáig , ott szálltam le.  A busz rendszáma: XXX-XXX. na mindegy, a lényeg: leszálltam és elindultam  a Récsei center felé és láttam hogy egy  idősebb néni fut  a busz után , odaér az ajtóhoz ,  a vezető meg becsukta előtte és elindult...Ezzel azt akarom érzékeltetni, hogy  vannak kedves járművezetők és vannak gerinctelenek is...

A másik esetem: A Hungária körútnál felszálltam a 73-as buszra a Bornemissza felé. kb 7perc múlva megnéztem a kezemmel a fűtőtestet, mert meleget érzetem a lábamnál. Megdöbbenésemre fűtőttek a buszon.Nem elég a napsütés... Szerencsére a Keletinél utolértünk egy légkondis  7-est így azonnal átszálltam rá. Hihetetlen milyen autóbuszvezetők vannak...

A busz rendszáma ha jól emlékszem: XXX-XXX
13 Tovább

Életre kelt a kijelző

A BKV járműparkjában faját egyedüliként képviselő Ikarus-Agora gyártmányú busz magányos lelkében valami megmozdult. Talán a jóságos Busztündér látogatta meg álmában a 136GY járat vonalán közlekedő járművet, és varázspálcájával suhintva rávarázsolta a következő megállók nevét az eleddig döglötten ásító fényújság-szerű kijelzőkre.
 
Így legalább a vonalon közlekedő buszok (fokgyemes Ikarus 435-ösök) közt van egy olyan kakukktojás, amin lehetőség nyílik értesülni a következő megálló nevéről a környéken nem ismerősek számára. Ugyanis hiába a fokgyem kijelző, ha az olvasható rajta, hogy KLGSDGSDHDHxcbcxb+546486.
 
Sajnos a Busztündér elfelejtett varázsolni egy gépkislányt is - bár ahhoz szükség lenne hangszórókra is, amelyeket szemmel láthatólag nélkülöz a busz.
 
Üdvözlettel:
posy
7 Tovább

Eltömődött szellőzők a metrón

Ev-A-tól kaptunk egy levelet, amiben megemlítette, hogy rosszul szellőznek a metró szerelvények, mert újsággal van eltömítve a szellőző nyílás. Most beszéltem telefonon egy illetékessel, aki elmondta, hogy az eltömítés nem szándékos, hanem véleten. Menet közben bármi belerepülhet a nyílásba, főleg a felszínen. A szerelvény szellőzését ez nem akadályozza, mert ebből a szellőzőből nem csak egy van! Ev-a, az Alstom metrókban lesz klíma, de csak a vezetőknek! Köszönjük leveled!

Kedves BKV Figyelő!
 
Egyik kedves ismerősöm mondta,hogy alig van kedve utazni a metrókon,mert az ismert szellőzőnyílások,amik a metró utastereiben találhatók tele vannak tömve újságpapírral. Hát igen. Én mint metróbarát,és jövendőbeli metróvezető is szomorúan tapasztalom ezeket a csúnya tényeket. Hisz elvileg azért van a metró tetején két irányba szellőzőnyílás,hogy folyamatosan tisztulni tudjon az utastér levegője. Legalábbis az oroszok ezért hegesztették oda,és ez lenne a működési elve. Az ismerősöm sac/kb 32-35C fokot tippelt. Nem éppen kellemes. Az Ev-A típusú metróknak szerencsére nincs kitömve a szellőzője,de azért ott se fázik az ember. Az egyik legszebb kitömött példány,a 3077-es kocsi. Ha azt látjátok,nézzétek csak meg. Reméljük ha már a témánál vagyunk,az Alstom metrók alapból légkondival jönnek. Örülök,hogy kinyílváníthattam a véleményem!
 
Üdvözlettel: Ev-A 129
 
28 Tovább

Nyári napok elményei

Sziasztok!

A minap véletlen a 2007-es Combinora szálltam, a középen légkondicionált darabra. Jó tapasztalat: még úgy is érezhető volt, hogy bent hűvösebb van, hogy ugye komolyan gyengített változatról van szó. Rossz tapasztalat: okos utasok kinyitották az ablakokat, holott direkt ki volt írva, hogy ne nyissák ki (nem tudom miért nem lehet zárni őket), így persze áradt be a meleg, a légkondi meg dolgozhatott feleslegesen. Ez az én tapasztalatom a hőség idejéből.

Üdv: Titan
Még egy élmény:
Szia Bkvfigyelő!

A mai nap utánna jártam a tegnap hallott híreknek, miszerint az új Volvo buszok klímája sem bírja ezt a nagy meleget. Hát ezt most én is alátámasztom. Kipróbáltam minden szériából 2-2 buszt. Az eredmények a következők: A tavaly beszerzett FLR rendszámú szérián, a 200as járatnál ugyan ment a klíma, de nem hogy hideget, forró levegőt fújt be. Egy kis pozitívumként szólva nyitva voltak az ablakok. A második ilyen busz az M2 vonalán járt, ezen már nem is volt bekapcsolva a klíma, de az ablakok itt is nyitva voltak. Természetesen az ablakok semmit nem értek...Az FKU szériából, ugyan ez a felállás volt, de ott mind2 buszon csak forróságot fújt a klíma. Amin viszont meglepődtem az az FJX szériás buszok, ahova ugye utólag szerelték be a klímát. (én nem szeretem ezeket, mert általába nem olyan jó rajtuk a klíma.) Ám most mikor felszáltam egy ilyenre, nagyon kellemes hűs érzés fogadott, jó volt vele utazni. Ezekután, nem nagyon értem minek akkor nekünk a klímás busz, hogyha akkor nem működnek amikor a legjobban kellenének... Röviden szólva, ez volt a felmérés eredménye.

Szóval aki arra számít hogy hűsöl egyet majd útközbe ha ilyen buszra téved, az lehet hogy inkább sülni fog..:)

neo
A MÁV is megkeseríti a BKV utasok életét:
Történet arról, amikor két tróger társaság, a MÁV és a BKV összeakad. Most, pár perce, a 3-as busszal a Budatétényi sorompóhoz érkeztünk, Nagytétény felől. Már amikor odaértünk, akkor hosszú sor fogadott. Kb. öt perc alatt odaért egy szerelvény, és átrobogott az átjárón. Már kezdtünk örülni, hogy csak öt percig sz*ptunk 50 fokban a légkondi nélküli buszon, amikor a sorompó még mindig nem nyílt fel. Mivel a mi 3-asunk kicsit a kanyarban állt, én azt láttam, hogy a szembeni sávban egy új Volvo 3-as előtt a sorompó lassan elkezd felnyílni. A lassú az azt jelenti, hogy kb. 5 percig vánszorgott felfele, majd amikor majdnem kinyilt, akkor újra, hirtelen lecsukódott. Aztán újabb öt perc után, egy darab (!) villamos mozdony vánszorgott el előttünk, és felnyíltak a sorompók. Köszönjük a MÁV-nak, hogy ilyen frankón megakasztotta a Nagytétény felé irányuló forgalmat, a BKV-nak meg azt, hogy 50 fokban lehet rohadni a buszokon.

Üdv, puncsos.

Ui: Még a 3-as busz sofőrje is egy lepedőnyi méretű zsebkendővel törölgette magát
10 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek