Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Már gyártják Budapest új Mercedes buszait

Jövő májustól három hónapon keresztül áll forgalomba Budapesten az a 150 új Mercedes Citaro busz, amelyeket a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a főváros által kiírt pályázat alapján a VT Transman üzemeltet majd. A BKK nyolcéves szerződést kötött a szolgáltatóval.

A típus második generációjának Budapest az eddigi legnagyobb megrendelője, emiatt és a szűk határidő miatt a gyártó mindkét Németországi üzemében (Mannheimben és Ulmban) gyártják már a buszokat – mondta a keddi sajtótájékoztatón Ingo Fröhlich, az EvoBus Hungária Kft. Ügyvezető igazgatója.

A VT Transmannak 75 szóló és 75 csuklós buszt kell nap mint nap járatnia Budapesten, ezért a szolgáltató további 5 csuklós és 4 szóló buszt rendelt tartalékba, így a megrendelés 159 új buszról szól. Az első buszok márciusban érkeznek a fővárosba, ekkor kezdődik el a járművezetők képzése.

Az új buszok Euro 6-os környezetvédelmi besorolásúak, légkondicionáltak és alacsonypadlósak, a budapesti szabályoknak megfelelően zárt vezetőfülkével rendelkeznek, és térfigyelő kamerákkal is felszerelik őket. A szóló buszokon 66 férőhely (27 ülőhely), a csuklósokon 107 férőhely (35 ülőhely) lesz – sorolta Uray Dóra, a Mercedes Benz értékesítési vezetője.

"A busztenderről voltak viták, de közös pont volt, hogy Budapestnek új buszokra van szüksége" – mondta Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója. Hozzátette: a beszerzéssel nyugdíjba lehet küldeni a 25-26 éves "kohószökevény" Ikarusokat, bár mint megjegyezte: ezek a járművek megszolgálták az idejüket. A VT Transmannal kötött szerződéssel kapcsolatban a vezérigazgató elmondta: a járatkimaradásokat a BKK kötbérezni fogja, biztosítva ezzel a folyamatos üzemet.

Arról még nincs döntés, hogy pontosan mely vonalakon járnak majd az új buszok, de az biztos, hogy elosztják őket, hogy minél több vonalon legyen alacsonypadlós szolgáltatás. A 7-es buszcsaládon mindenképp járnak majd, és az 5-ös busz vonalán is lesznek új Mercedes buszok – tette hozzá Vitézy.

A VT Transman egyébként 17 gyártó (köztük a Solaris, az MAN, egyes hazai és török gyártók) buszai közül választotta ki a Mercedes Citarót; mint azt Dósa Mátyás, a szolgáltató cég ügyvezetője mondta: ezzel a minőséggel tudták vállalni a BKK-val kötött szerződésben foglaltakat.

"Sajnáljuk, hogy látszólag nem versenyben dőlt el a közbeszerzés" – jelentette ki Dósa, utalva arra, hogy a BKK pályázatára jelentkező három cég közül végül csak a VT Transman adott érvényes ajánlatot. A VT Transman beruházásának értéke mintegy 15 milliárd forint – hangzott el a sajtótájékoztatón.

16 Tovább

A BKV James Bondja és raliversenyzője

Karácsony előtt egy héttel és a világvége előtt néhány nappal rendkívül kiegyensúlyozott bejegyzés következik. Kaptunk két rövid levelet a napokban; egy panaszosat és egy dicsérőt, amelyek külön poszthoz ugyan kevesek lennének, de nem akartam őket a fiókban hagyni.

Kezdjük a panasszal, hogy aztán a végkicsengés pozitív legyen! Amikor Róbert felszállt a 105-ös buszra, nem gondolta volna, hogy egy raliverseny résztvevője lesz, de mégis.

Igyekeztem Budapesten belül A pontból B-be eljutni. A 105-ös busz sofőrje délután (olyan 4 óra körül indult a Magyar Tudományos Akadémiától) érdekessé tette az utazást. Raliversenyzőt játszott, hirtelen jobb sáv, bal sáv, fékezés.

Az egyik ilyen manővernél a nénike a belső ülésről kirepült középre pedig kapaszkodott. Az egyenesekben pedig úgy sietett, hogy néztem, megállunk-e a következő megállóban vagy simán tovább hajtunk?

Végül kb. 5-6 méter túlfutással, de sikeresen meg is érkeztünk a Krisztina térre. A visszaút a Bajza utcáig viszonylag eseménytelen volt.

Endre élete is veszélyben volt, őt az éhhalál fenyegette. Egyik leglelkesebb olvasónk életét maga a 007-es mentette meg.

Hogy gazdagítsam a pozitív élmények tárházát, ma dögvész éhesen felültem a 162-es buszra, hogy elindulhassak végre hazafelé. Az időt nem néztem, mivel nem voltam túl koncentrált, arra viszont emlékszem, hogy volt még bő 10 perc indulásig.

Ám egyszer csak felszállt egy buszvezető kolléga és beharsogta a buszt, hogy megállt a buszunk mellé egy másik, és aki szeretne hamarabb elindulni útjára, szálljon át bátran, ugyanazon a vonalon megy majd végig.

Nem vagyok benne biztos, de úgy emlékszem, hogy garázsba igyekezett utána... Szóval a BPO-007-es James Bondjának ezúton köszi! :) Neki hála kicsit hamarabb hazaértem én is, remélem olvassa majd!

Ezekkel kívánunk kellemes hétfőt! (A képen a BPO-007-es rendszámú busz - egy másik vonalon; forrás: Indafoto)

6 Tovább

Miért nem lehet jegyet és bérletet venni a trafikban?

Az utasbarát szoláltatáshoz az is hozzátartozik, hogy viszonylag könnyen, sok helyen tudjunk jegyet vagy bérletet venni. Gábor leveléből kiderül, hogy helyenként akár több megállónyit is utazni kell egy pénztárig, noha korábban a trafikban is lehetett jegyet venni.

Nektek mi a tapasztalatotok? Természetesen várjuk az értékesítést végző BKK reakcióját is, hogy kiderüljön, mi az oka az átmeneti "áruhiánynak".

Szomorúan tapasztalom, hogy a BKV (az jegy és bérletértékesítés ma már a BKK-hoz tartozik - a szerk.) nem tesz meg mindent annak érdekében, hogy ez emberek a lakóhelyükhöz közel bérletet tudjanak vásárolni. Természetesen csodálkoznak a sok elégedetlen utason...

A legközelebbi pénztárak több buszmegálló távolságra vannak. A képen látható felirat olvasható a XV. kerületi Molnár Viktor utcai Lottózó/Trafik bejáratánál; az ott dolgozó hölgy elmondása szerint már több mint egy hónapja nem hajlandó nekik a BKV/BKK bérletet eladni és a környékbeli kis boltoknak sem.

Azt nem tudom, hogy egész Budapestre kiterjed-e a probléma.

Frissítés

A felvetett problémára reagálva a BKK az alábbi tájékoztatást adta:

A BKV Figyelő oldalon december 15-én megjelent "Miért nem lehet jegyet és bérletet venni a trafikban?" című bejegyzésével kapcsolatban a Budapesti Közlekedési Központ az alábbiakról tájékoztatja.

A www.bkk.hu oldalon a Jegyek és bérletek menüpontban lehet tájékozódni az árushelyekről, jegykiadó automatákról, valamint a járművezetőnél történő vásárlási lehetőségekről. Viszonteladói szerződést jelenleg csak jegyértékesítési tevékenységre lehet kötni. Utazó üzletkötőink rengeteg jegyértékesítésre alkalmas üzletet keresnek fel szerződéskötés céljából.

A BKK 2013 első negyedévében pályázatot fog kiírni a jegy és bérletértékesítési tevékenység ellátására. Mivel ez egy közbeszerzés köteles tevékenység, ezért nem áll módunkban a jegyértékesítésen túlmenően bérletértékesítésre is szerződést kötni.

Az együttes jegy- és bérletértékesítésben, mint közbeszerzés köteles tevékenységben, a kiírt pályázaton történő részvételen keresztül lesz módja mindenkinek indulni.

A levél végén a BKK megadta az e-mail címet, amelyen a viszonteladói jegyértékesítésre lehet jelentkezni, valamint táblázatban tájékoztatott a XV. kerületi jegyértékesítő pontokról. Kérésre elküldöm. 

25 Tovább

Hiába volt érvényes jegye, meg akarták büntetni

A postaládámban landoló legtöbb panasz, észrevétel az ellenőrök munkájára vonatkozik. Tény: ez nem álommeló. Ahogy a Kontroll című filmben elhangzik: "Minket mindenki utál". Nem feltétlenül, de az a tortúra, amin Ibolya keresztül ment, valóban elgondolkodtató: vajon miért nem tudja a BKK kiszűrni az ilyen lehetetlen figurákat.

Mai nap (2012. december 12.) reggel (kb. 6:45-kor) Pesterzsébeten felszálltam a 99-s buszra. Tömbjegyem volt, amiből a másodikat érvényesítettem, és leültem a lyukasztó melletti ülésre. A Kós Károly téren felszállt 4 ellenőr és 2 fiatal velük, nem tudom milyen minőségben, valamit írogattak (számlálóbiztosok lehettek - a szerk.).

Átadtam az ellenőrnek, aki megnézte az első jegyet és közölte hogy nem jó, miután fehér jegyet lukasztott. Erre mondtam: a másodikat nézze. Erre megszámolta a maradék érvényes (8) jegyemet, és közölte a második sem stimmel. Kértem adja oda mindkettőt, hogy megnézhessem, bár biztos voltam benne, hogy jó a jegyem. Azt mondja, csak akkor adja oda, ha adok arcképes igazolványt!

Felháborodtam, milyen jogon kéri, amikor érvényes jeggyel utazok. Aztán meg, hogy szálljak le! Érvényes jeggyel nem szállok le, munkába megyek, közöltem. Ahogy láttam a kezében a két jegyet, nekem a középső sorban volt 3 luk, neki a felsőben. Mondtam neki hogy nem dugta be rendesen a jegyet, vegyen elő egy másikat, és hadd kezeljem én, és összehasonlítom.

Továbbra sem adta vissza, semmilyen együttműködésre nem volt hajlandó. Odalépett idősebb kolleganője is és ott tanakodtak, persze nem jutottak megegyezésre még ők sem. Kértem adja meg az azonosítóját, amire szintén nem volt hajlandó. Közeledett a Határ út, mondták szálljak, le amire nem voltam hajlandó. A nő elkezdte húzogatni a kezemben lévő táskát, amit kikértem magamnak. Persze ekkor már én sem voltam nyomdaképes.

Kértem utoljára, adja vissza az érvényes 8 db jegyemet, de ők leszálltak. Felháborodásomban felvettem a kapcsolatot a BKK ügyintézőjével, aki közölte, örüljek, hogy nem történt pótdíjazás, és az érvényes jegyeimet felvehetem a Bosnyák téri irodában. Ott lesz a 2 db próbajegy, amit az ellenőr kilyukasztott. Kérdezem, milyen 2 db, amikor csak egyet próbált, és kérésemre sem akart másodikat luykasztani? Teljesen hülyének néznek?

Délre, amikor beviszi a főnökének, annyi próbajegyet gyárt amennyit csak akar!! Felháborító mindent megtehetnek??? Mindenkit hülyének néznek??? Hol van az biztosítva, hogy jegyzőkönyv nélkül az én jegyemet hozza vissza, és az előttem lyukasztott próbajegyet?? Mindenki hülye aki ezért a szolgáltatásért, ezért a megalázásért még fizet is!!!

19 Tovább

Ellenőrnek képzelte magát a forgalomszámláló diák

A napokban több olvasónk is jelezte, hogy forgalomszámláló diákok kérték a jegyet, bérletet a BKK/BKV egyes járatain. Fontos tudni, hogy ők nem ellenőriznek, nem is tehetik, mindössze felmérést végeznek, és a legtöbb, amit megtehetnek, hogy érdeklődnek. Arról is több levél és hozzászólás érkezett, hogy a számlálóbiztosok a fentiekkel nem feltétlenül vannak tisztában; némelyikük kissé túlreagálta a megbízását. Róbert levele következik.

Egy esetet szeretnék megosztani veled és az utazókkal, ami ma reggel történt a 3-as metrón. Jogászhallgató vagyok, és reggel, amint mentem az egyetemre, a Nyugatinál felszállt a metróra néhány fiatalember, majd miután becsukódtak az ajtók, egyikük hangosan megszólalt: "Jó reggelt, jegyeket bérleteket!"

Mindenki meglepődve, egyesek megszeppenve kezdték kapargatni a zsebeiket, és amikor hozzám ért, megkértem, hogy igazolja magát, mert semmi fényképes igazolványa nem volt. Erre felmutatott nekem egy "számlálóbiztos" feliratú kitűzőt, majd ismét felszólított, hogy mutassam be a bérletemet.

A felháborodásom abból fakad, hogy tizenéves létére olyan követelőző hangnemet használt, amire nem tudtam mit reagálni, mint a visszakérdezés. Felkértem, hogy igazolja magát, de ő azt mondta, hogy minek. Újbóli felkérésre egy nyomtatványt mutatott fel, amire olyasmi volt ráírva, hogy egy cég (talán a Közlekedés Zrt?) utasszámlálást végez, és ezért van e procedúra.

Mondtam, hogy ez még mindig nem jogosítja fel arra, hogy bérlet vagy jegy bemutatására szólítsa (!!) fel az utasokat, mire a Nagyvárad téri megállónál le is szállt választ nem adva. A Deák téren a diszpécsernél panaszt tettem, de a hölgy meglepődve vette tudomásul, hogy a fiatalember mit tett. A panasz megtétele után természetesen bemutattam az érvényes bérletemet, amit egy akkor beérkező ellenőr is nyugtázott.

Később, délután, hazamenet az egyetemről, ismét jelentkeztek a fiatalok, de most egy még fiatalabb legény jött hozzám azzal a kérdéssel, hogy "Megkérdezhetem, hogy milyen bérletet tetszik használni?" Ebből szűrtem le a konzekvenciát, hogy valóban felmérés történik, és a helyes, megfelelő magatartással elhangzó kérdést kaptam másodszorra.

A baj az volt a reggel, hogy a fiatalember utasítást adott az utasoknak, hogy mutassák be a bérletet, nem kérdést tett fel, hanem utasított! Ebből esetleg lehetne azt feltételezni, hogy ha netán egy bliccelő utast talál, akkor azt még meg is bírságolja? Ha a BKV Zrt. tudott az eseményről, akkor miért nem hozta az utazóközönség tudomására a felmérést?

A tevékenységben résztvevő diákok (feltételezem) amennyiben előzőleg tájékoztatáson vettek részt, akkor milyen tájékoztatást kaptak arra vonatkozóan, hogy miként viselkedjenek az utasokkal? Ha helyes tájékoztatást kaptak, akkor miért viselkedett az ominózus fiatalember követelőző hangnemben, mert véleményem szerint jogtalanul járt el amiért olyan magatartást tanúsított, mint egy hivatalos jegyellenőr.

Ezt úgy is értelmezheti a jog, mint szándékos megtévesztés. Megjegyzem a szándékos megtévesztés súlyosbító körülménynek számít. Úgy gondolom, hogy az ominózus fiatalember egy bocsánatkéréssel tartozik a megtévesztett utasok részére, mivel meg nem engedett magatartást tanúsított az eset kapcsán. 

17 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek