Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ne feszítsd szét az induló villamos ajtaját, mert meghalsz!

"Majdnem meghalt valaki a BKV miatt" tárggyal írta olvasónk, Fanni az alább olvasható történetét. Mint az a leveléből kiderül, október 1-jén, szombaton 23 óra körül a 4-6-os villamoson utazott egy ismerősével. A Wesselényi utcánál szálltak le a villamosról, ahol egy lánynak feltehetőleg műszaki hiba miatt beszorult az ujja a záródó ajtók közé. Azt sajnos nem tudjuk, hogy az ajtó a feszegetés miatt romlott-e el, vagy már alapból rossz volt, minden esetre jó példa arra, miért nem futunk a villamos után, és miért nem ugrunk be a záródó ajtók közé:

Kedves BKV-figyelő!

Azért írok, mert tegnap este (10. 01.) sikerült megtapasztalnom, hogy a villamosok mennyire is vannak ellenőrizve és, hogy a vezető mennyire éber.

Este 11 körül a 4-6-os villamoson utaztam az ismerőseimmel. Ilyenkor már javában tele van ellenőrökkel a villamos. Mindegyik ajtónál volt egy. A Wesselényinél szálltunk le. Láttuk, hogy egy lány feszíti az ajtót, de akkor még nem tudtuk miért. Odamentünk segíteni neki és akkor láttuk, hogy beszorult az ujja és próbálja kiszedni.

81 Tovább

Ajtón kilógó járóbot szántotta végig az autók oldalát

Tegnap reggel egy idős úr szeretett volna felszállni a 6-os villamosra a Baross utcánál. A Combino ajtaja záródni kezdett, de bácsika úgy gondolta, hogy ő még felszáll, ezért a járóbotját az ajtók közé tette. Az ajtót már nem tudta visszanyitni, a villamos elindult. A villamos oldalából kiálló bot több autót is végigkarcolt a Baross utca és a Rákóczi tér között:

Kedves BKV-figyelő!

Tegnap, azaz december 3-án olyasminek voltam szemtanúja, ami mellett nem tudok szó nélkül elmenni.

A 6-os villamoson utaztam, a Mester utcától a Blaha felé. A Baross utcánál egy idős bácsi szeretett volna felszállni az utolsó ajtónál, de a villamos vezetőjének olyan sürgős volt a tovább indulás, hogy a megállóban csak pár másodpercet hagyott le- és felszállásra, és már zárta is az ajtókat, ment tovább. A bácsi bottal járt, és nem tudott elég gyors lenni, hogy a záródó ajtón még átlibbenjen, de a botját előre tartotta, gondolva, az majd újra nyílásra készteti az ajtókat. Nem így történt. Annyi lélekjelenléte még volt, hogy elengedje a beszorult botot, amit a megállóból kihúzó villamos magával vitt. Belül kb. 20-30 cm volt, a villamos padlójától kb. 30 cm-es magasságban volt beszorulva az ajtók közé, a többi része pedig kiállt, majdnem vízszintesen. A Rákóczi térig egy csomó autó oldalát végigszántotta.

139 Tovább

Új ajtózáródási rendszert vezet be a BKV

A BKV-nál ismét feltalálták a spanyol viaszt: A Combino villamosokon először kikapcsolták az automatikus ajtózáródási rendszert, mert a cég szerint felesleges volt, és a budapestiek nem tudták volna használni. Most visszakpacsolták és kampányolnak, hogy mennyire jó fejek.


A BKV közleménye:

Tisztelt utasaink!

A Combino villamosokon, a 4-6-os vonalán új ajtózáródási rendszert vezetünk be. Az ajtókat jelenleg a járművezető egyedi, vagy központi nyitással tudja működteti. Az ajtó mindkét esetben a le-és felszállás befejezése után nyitva marad.

Az új ajtózárási rendszer szerint az ajtóknál elhelyezett fotocellák érzékelik az utascsere befejezését, majd 4 másodperccel később az ajtó automatikusan becsukódik. Ezt követően a bezárt ajtókat a leszállásjelző gombbal vagy külső ajtónyitó gombbal mindaddig ki lehet nyitni, amíg a jelzőgombok világítanak.

87 Tovább

Újfajta őröket tenyésztett a BKV

Beep egyik szeme sír a másik meg üveg nevet a BKV új biztonsági emberei miatt, akik esténként a Combino villamoson utaznak valószínűleg azért, hogy vigyázzanak rendre és a villamosra. Ez alapesetben jó lenne, hisz mindenkinek fontos a rend és a biztonság. Olvasónk szerint viszont az őrök nem csinálnak semmit, csak leülnek, és ülésre feltett lábbal utaznak. Akkor pedig mi értelme van?

Kedves BKV figyelő!

Jól nyomjátok, szeretlek benneteket, keblemre mind!

Újfajta orkokról szeretnék hírt adni. Ezek a Combinókon tenyésznek, sporthorgásznak öltözött hobbi-rambónak néznek ki, és munkakörük szerint talán a villamosok őrzése van rájuk bízva.

Szerda esténként a Moszkváról jövök haza, és már hónapok óta, amikor a villamos "megfordul", majd beáll az állomásra mindig ott van rajta 4 a fent jellemzett lények közül. Jelenlétük tulajdonképpen üdvözlendő volna, ámde.

A Combinókon van 4 darab egymással szembeni kettes ülés, amik nem a kerekek fölött vannak, és ezek azok a helyek, ahol normális lábhosszú emberek egymással szemben elférnek. A kerekek fölötti helyeket német hobbitokra tervezték, így ott szenvedés egymással szembe ülni.

60 Tovább

Kocsirész, hajléktalanoknak fenntartva

Ritka, hogy a körúton a csúcsidőben olyan villamos megy, amin találni még ülőhelyet. Tegnap olvasónk nem csak ülőhelyet, egy egész kocsiszekrényt talált, ahol egy hajléktalanon kívül senki más nem utazott. Az utasokat zavarta a szag, és a csöves jelenléte, mégsem zavarta le senki. Inkább nyomorogtak a villamoson.

166 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek