Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Mire jó az index?

Mikor kicsi voltam, sosem értettem, miért van a villamosokon index. Hát tud másfele menni szegény? Felnőttem, és rájöttem, hogy vannak váltók ahol el tud kanyarodni a villamos, ezért nem árt neki, ha indexel.

Mire egyre jobban öregszem, rájövök, hogy az index nem is a kanyarodás végett van, hanem azért, hogy a villamosvezető néni/bácsi tudjon egymásnak köszönni.


46 Tovább

Őszinteséget javasolnak a BKV-nak

Kommunikációs stílusvtáltást, őszinte beismerést, és személycseréket javasol az a szakértői anyag, amely a BKV használt buszok beszerzésére kiírt, 3,5 milliárdos tenderének vizsgálatához készült. A jogi szakértők nem találtak törvénytelenséget a korrupció gyanúját felvető tenderben, amit kis híján az az Alfa Busz vitt el, akinek Antal Attila BKV-vezér fia is dolgozott. A jogi szakvélemények ugyanakkor a tender súlyos hiányosságaira felhívják a figyelmet.

Az Index birtokába került az az öt dokumentum, ami a BKV használtbusz-beszerzését vizsgáló felügyelőbizottság (fb) elé kerül pénteken. A BKV-t felügyelő szervezet 9 tagja ennek alapján dönt arról, a botrányosra sikeredett tenderért ki a felelős, milyen következtetéseket kell levonni a közlekedési cégnek.

Egy közbeszerzési eljárás halála

Antal Attila BKV-vezér fia annál az Alfa Busz Kft.-nél dolgozik, amely cég - a Volvo Hungáriával közösen - egyedüliként adott be ajánlatot a BKV 60-84 darab használt csuklós busz beszerzéséről szóló tenderére, írta a Heti Válasz február 6-ai száma. Ráadásul az Alfa Busz éppen tudott is 84 Volvót szállítani Genfből, sőt a tenderbontás előtt tartott afrikai Bamaco-túra a BKV-nak azért nem került semmibe, mert az Alfa Busz állta a cechet. A buszok árát is sokallták a szakértők.

A BKV részéről az ügyben napokig mégis csak a kommunikációért felelős Regőczi Miklós vezérigazgató-helyettes szólalt meg, aki perrel fenyegette meg az újságokat, és cáfolta, hogy az Antal-fiú alkalmazottja lenne az Alfának. Február 10-én megszólalt az apa, Antal Attila, és elismerte, a fia egy olyan cégnél dolgozott, amely az Alfa Buszszal szerződéses viszonyban áll. Ekkor az Alfa Busz-Volvo Hungária páros visszavonta ajánlatát, a BKV pedig lefújta a tendert.

A városvezetők azonnal vizsgálatot kezdeményeztek. A BKV kilenctagú felügyelőbizottságának a fővárosi közgyűlésnek kell jelentést adni, amihez öt - jogi, kommunikációs stb. - szakértői anyag áll rendelkezésre.


A cikk az Indexen folytatódik!

Tovább>>>

5 Tovább

Buszsirató

Főpolgármester úr, Ön a színrelépésekor átvett majd 1900 darab, átlag 8 éves fővárosi autóbuszt, melyek közül majd 1600 naponta a pesti utcákat járta. Ma van a BKV-nak 1400, átlag 13 éves busza, és közülük 1150 megy ki naponta.

Főpolgármester úr !

Ön eltüntetett Budapest utcáiról 500 autóbuszt. Ön a buszok ritkításával, a zsúfoltság állandósításával biztosította, hogy aki 1990-ben csak a lépcsőn állva utazhatott, az 2008-ban is csak a lépcsőn állva utazhasson, ne jusson neki ülőhely. Nehogy kényelmesen érjen munkába vagy munka után otthonába. Mindent megtett annak érdekében, hogy a városi közforgalmú közlekedés szinonimája Budapesten a zsúfoltság, a késés, a csatlakozásmulasztás, a kosz legyen. Ön többet utazott külföldre - hivatalból - mint összes elődje 1873 óta együttvéve, mégsem tanult eleget más fővárosok példáiból. Amíg az Ön színrelépése előtt a BKV Európa több száz városi közlekedési társasága közül az első tíz legjobb városi közlekedési társaság közé tartozott, és az Akácfa utcában egymást érték az érdeklődő külföldi delegációk, addig ma az első ötvenben biztosan nincs benne, de lehet, hogy az első százban sem.

Ennyire koszosak még nem voltak Budapest utcái, megállói, végállomásai az elmúlt 60 évben. Évek óta nem festik újra a zebrákat, útburkolati jeleket, autóbusz- és trolibuszmegállók csíkozását. A megállóhelyek tábláit nem mossák, a kosz már rájuk ragadt, beléjük égette a nap. Egyes villamosmegállókat (vagy talán a többségüket) hetekig nem söpri senki. A villamospályák nyomvályúi őszi levelek törmelékeivel vannak tele tavasszal.

A levél az indexen folytatódik!

Tovább >>>


33 Tovább

Demszky visszadobta a járatritkítást Hagyónak

Hagyó Miklós főpolgármester-helyettesnek nincs joga átruházni a BKV 2008-as járatritkításának feladatkörét, jelentette ki kedden Demszky Gábor főpolgármester.

"Paraméterkönyvet mindenképpen Hagyónak kell jegyeznie, de nem tartom szerencsésnek, hogy Dancs Gábor ebben a kérdésben leállít bármit is, ez ugyanis Hagyó hatásköré. A munka tehát tovább folyik" - mondta Demszky Gábor főpolgármester kedden, Budapesten újságíróknak.

A főpolgármester azután mondta ezt, hogy hétfőn közlekedésügyi tanácsnoka, Dancs Gábor határozatlan időre leállíttatta a BKV-val a majdnem 10 százalékos teljesítménycsökkentéssel járó hálózatátalakítás kidolgozását.

A 2008-as paraméterkönyv kidolgozása a BKV feladata, de előterjeszteni Hagyó Miklós, szocialista főpolgármester-helyettesnek kell, aki ezt a feladatot hétfőn részben átadta Dancs Gábornak, ám Demszky szerint ezt nem tehette volna meg.

Dancs erre leállította a tervezet kidolgozását, vagyis levélben kérte erre a BKV vezetését.

A cikk az Indexen folytatódik!


Tovább >>>

37 Tovább

Megtizedelnék a budapesti közlekedést

Megtudtuk, melyik 40 BKV-járat szűnne meg 2008-ban Budapesten. Az illetékes szerveknél köröző tervek szerint 220 busszal kevesebb járna az év második felében. Ez annyi, mint a BAZ-megyei város buszparkja. Óránként jönne a HÉV, este nem csilingelne több villamos, és többet kell majd átszállás közben várakozni. A BKV pozitív hatásokról beszél.

Az Indexnek is a birtokába jutott a BKV 2008-as járatritkítási, hálózatátalakítási - már konkrétumokat is tartalmazó - tervezete, amit csütörtökön mutatott be Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes Demszky Gábor főpolgármesternek és kabinetjének. Ez alapján fogadják el a BKV összmenetrendjét, a paraméterkönyvet.

Összességében elmondható: egy-két racionális, kis költséggel megúszható fejlesztés mellett a hálózat komoly megnyesésére készül a BKV, ami egy kényelmetlenebb szolgáltatást fog eredményezni 2008-tól. A sokat hangoztatott indok: a cégnek még 6-8 milliárd forintot kell megtakarítania a nullszaldó eléréséhez (2007-ben 16 milliárdos volt az éves deficit).

A cikk folytatása megtalálható az Indexen.

Tovább >>>

263 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek